- dbie94
- OP
- 105 mesaje
- din 30 Jun 2013
- Astra 1998 X16SZR
- Hunedoara
dbie94
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1998 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2013
- Mesaj Privat
Salut , de cand a venit frigul , am observat ca am un fel de mazga galbuie pe busonul de la ulei .
Nivelul de antigel nu scade , nivelul la ulei nu creste si nu se schimba culoarea sau vascozitatea , caldura imi baga in masina , apa nu trece de 90 de grade .
Cand am facut distante scurte ( 5 km ) dupa ce am oprit am observat ca pe buson erau vapori de apa , cred ca era condens apoi dupa ceva mers acel condens s-a transformat in mazga galbuie .
Ar fi cazul sa imi fac ceva probleme ?
Inca ceva , dupa distante scurte , 5-6 km apa imi ajunge la 85-88 grade , e normal sa ajunga asa repede la acea temperatura pe frigul asta ? Dar cum am spus , 90 de grade nu mi-a depasit niciodata , chiar daca am mers 10 km , chiar daca am mers 60 km .
Masina e un Opel Astra G 1.6 8v 75 cp
Nivelul de antigel nu scade , nivelul la ulei nu creste si nu se schimba culoarea sau vascozitatea , caldura imi baga in masina , apa nu trece de 90 de grade .
Cand am facut distante scurte ( 5 km ) dupa ce am oprit am observat ca pe buson erau vapori de apa , cred ca era condens apoi dupa ceva mers acel condens s-a transformat in mazga galbuie .
Ar fi cazul sa imi fac ceva probleme ?
Inca ceva , dupa distante scurte , 5-6 km apa imi ajunge la 85-88 grade , e normal sa ajunga asa repede la acea temperatura pe frigul asta ? Dar cum am spus , 90 de grade nu mi-a depasit niciodata , chiar daca am mers 10 km , chiar daca am mers 60 km .
Masina e un Opel Astra G 1.6 8v 75 cp
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Pune si tu o poza sa vedem cata este pe buson, si o poza unde vine busonul pe capac - la arborele cu came (cu motorul oprit)
Se stie ca motoarele opel fac condens acum ramane de vazut cum este la tine.
Referitor la termostat verifica furtunul gros care pleaca de la termostat spre radiator si vezi cum lucreaza termostatul rece/cald/fierbinte.
Cand se deschide termostatul la 92°C furtunul trebuie sa fie fierbinte, si cand se inchide furtunul devine caldut spre rece....
Daca nu se deschide ori termostatul are ceva, ori mergi distante scurte 1-2-3 km si nu apuca sa se incalzeasca.
La drumuri lungi 10 km.... pe unde sta acul daca sta tot ple la 80-88 posibil blocat intredeschis,
dupa ce verifici furtunul gros o sa iti da-i seama, daca deschide, sau inchide, sau blocat intre deci furtunul va fi mai caldut tot timpul, nu va fi niciodata rece sau fierbinte.
Se stie ca motoarele opel fac condens acum ramane de vazut cum este la tine.
Referitor la termostat verifica furtunul gros care pleaca de la termostat spre radiator si vezi cum lucreaza termostatul rece/cald/fierbinte.
Cand se deschide termostatul la 92°C furtunul trebuie sa fie fierbinte, si cand se inchide furtunul devine caldut spre rece....
Daca nu se deschide ori termostatul are ceva, ori mergi distante scurte 1-2-3 km si nu apuca sa se incalzeasca.
La drumuri lungi 10 km.... pe unde sta acul daca sta tot ple la 80-88 posibil blocat intredeschis,
dupa ce verifici furtunul gros o sa iti da-i seama, daca deschide, sau inchide, sau blocat intre deci furtunul va fi mai caldut tot timpul, nu va fi niciodata rece sau fierbinte.
- dbie94
- OP
- 105 mesaje
- din 30 Jun 2013
- Astra 1998 X16SZR
- Hunedoara
dbie94
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1998 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2013
- Mesaj Privat
Apa nu mi-a ajuns niciodata la 92 de grade , 90nu mi-a depasit niciodata . La drumuri lungi , mers constant intr-a5-a apa sta la 80 grade pe vremea asta . In oras urca pana pe la 88 .
Pe mine ma ingrijoreaza faptul ca o pornesc , o las 1-2 minute la relantii apoi fac 4-5 km cu ea si apa ajunge la 85-88 de grade intr-un timp foarte scurt , mai sus de atat nu urca .
O sa fac o poza la buson , nu are foarte multa mazga , doar pe rotundul de la capac .
Pe mine ma ingrijoreaza faptul ca o pornesc , o las 1-2 minute la relantii apoi fac 4-5 km cu ea si apa ajunge la 85-88 de grade intr-un timp foarte scurt , mai sus de atat nu urca .
O sa fac o poza la buson , nu are foarte multa mazga , doar pe rotundul de la capac .
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
manghel
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2014
- Mesaj Privat
Tot astra G 1.6 8V am si eu, la fel am gasit pe busonul de la ulei o pasta alb-galbuie....Dupa indelungi cautari si intrebari la cunoscatori am inteles ca asa ar face in sezonul rece din cauza condensului si drumurilor scurte.
In legatura cu temperatura lichidului de racire eu zic sa stai linistit. Dimineata eu stau cu ea in parcare 2-3 min iar apoi in aprox 2 km apa are peste 80 gr.
In legatura cu temperatura lichidului de racire eu zic sa stai linistit. Dimineata eu stau cu ea in parcare 2-3 min iar apoi in aprox 2 km apa are peste 80 gr.
Mihai89
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2014
- Mesaj Privat
Si eu am Opel Astra G 1.6 8v 84CP si la fel imi apare o spuma galbuie la busonul de ulei de pe motor din intrebarile mele pe la mecanici am inteles ca ar fi un defect de fabricatie al carterului si din acea cauza apare!Am masina de un an si nu imi face probleme in sensul de consum ulei sau de scadere a nivelului de antigel deci stai lunistit nu e nici o problema in asta!Cat despre temperatura apei e totul ok asa e si la mine.
- dbie94
- OP
- 105 mesaje
- din 30 Jun 2013
- Astra 1998 X16SZR
- Hunedoara
dbie94
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1998 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2013
- Mesaj Privat