Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • silviu_bv

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salutare am cautat pe forum aceasta problema si nu am gasito.Din acest motiv am creat un nou post,Deci am un opel astra din 2006 1.7 diesel.kilometri are 250000 (stiu sunt cam multi) ..problema este in felul urmator acum cateva luni facusem schimbul de ulei bagasem 5w 40 . (ce mia recomandat mecanicul)dupa o mie de km pe joja era sub minim. mam intors la mecanic sa uitat pe la motor sa vada daca pierde pe undeva ....a dat baia de ulei jos i-a pus silion de jur in prejur si a zis sa schimb uleiul 10w 40 de la castrol....acum eu ma gandesc ca filtrele vedeam cand le comanda sau alte piese dar uleiu niciodata ....poate imi baga el ulei contrafacut,nu stiu ce sa zic .deci masina merge normal nu scoate fum.zic eu ca la un litru de ulei la 1000 de kilometri trebuia sa fie fum de tractor in spate zic eu....va multumesc o zi buna!
Skip ads

  • nastasaflorin

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Pot fi multe cauze. Poti avea uzuri la turbina si sa piarda pe acolo, ajunge in cilindri, unde este ars, deci fara fum pe evacuare.
Pot fi segmenti uzati....dar parca n-as zice la 250.000...
  • silviu_bv

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Am intales,nici nu stiu cum sa fac.o sa caut un mecanic bun sa vad el ce zice!ideea e ca nici nu se aprinde martorul in bord de nivel scazut ulei....aud motoru mai zgomotos si atunci imi dau seama ca nu am ulei!
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Pui 10w40 la un motor 1.7 cdti?
Ca din 2006 sigur nu e dti...
Ia vezi ce zice cartea tehnica a masinii despre uleiurile acceptate...
Sfatul meu e sa incerci un gm 5w30 si sa vezi ce si cum...
  • silviu_bv

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2011

  • Mesaj Privat
@jgyprime motorul este 1.7cdti ...mecanicul mi-a recomandat 10w40... oricum ma duc maine la un service mai serios sa se uite mai atent la ea...poate pierde prin alta parte....oricum cat de uzat sa fie un motor sa piarda 1 litru la 1000km ....deasta zic mi se pare foarte exagerat
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ulei semisintetic ( 10W40 ) la motoare moderne... e chiar hilar.
Pune ulei full sintetic 5W30 sau 5W40
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Ridici joja de ulei - vezi daca arunca fum, ridici busonul de umplere ulei - vezi daca arunca fum. Daca nu arunca, nu e de la compresie.
Cel mai probabil turbo, sau mecanicul s-a zgarcit si nu a pus cat trebuie.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Uleiul,atata timp cat nu se pierde in exteriorul motorului ,pe la garnituri,baie,se duce pe ...esapament.Bine,in cazuri mai speciale ajunge si in agentul racire,dar acolo este o alta boala.Pierderi pe la segmenti , semeringuri supape ori..turbina.Indiferent,tot ars iese.Un motor cu o uzura mai mare,in care se baga un ulei cu o vascozitate mai redusa,o sa fie mai infometat.Normal,documentatia fiecarui motor spune care este cantitatea de ulei consumata cu aproximatie la un anumit numar de kilometri.Toate motoarele au un consum anume,mai mare ori mai mic,fabricantul o spune,mai exact,treaba cu "mie nu-mi mananca pic de la schimb la schimb",e barfa! hai sa fiu eu mai altfel decat ceilalti!Eroarea de citire pe sonda este la toate motoarele,functie de capacitate,de la 100 la 500 ml.Temperatura motorului ,timpul de la oprire pana la citire,unghiul de inclinatie,toti sunt factori influenti la aparitia erorii de citire.Dar sa revin la consum!La mine de exemplu,la un x20se,fabricantul spune ca un consum de 500ml /10000 km este un consum normal.Tot fabricantul,respectiv Opel imi spune ca pot folosi o plaja de la 5w40 pana la 15w40,functie de clima unde este este expluatat motorul.Clima moderata,10w40,GM.Cand i-am "dat" 5w40,GM,l-a halit ca pe floricele,cam ce spui tu,un litru la 2000 km.Cu 10w40 cam un litru la 3000.Asa ca am adoptat varianta 15w40,tinand cont si de gradul uzurii.Apoi am facut un RK motorului,unde am gasit garniturile supape duse...Dupa RK,segmenti,cuzineti,semeringuri,rectificari,etc,acum am un consum ca la carte,1/2 litri la 10000, merg cu 10w40 iarna,vara 15w40.Si urmeaza deja al patru-lea schimb...Nu mai folosesc insa GM,cunoscut deja ca mare amator de ...drumul esapamentului.Parerile insa sunt impartite,fiecare cu a lui.Motoarele diferite,bineanteles,nu este o regula.Doar asa,informativ!
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salut, contacteaza-ma, facem o diagnoza si vedem si in ce stare este motorul, asta inainte sa arunci cu banii. Problema este ca eu nu sunt acasa decat dupa ora 18:30 si weekendul viitor nu o sa fiu disponibil. Daca poti astepta pana in weekendul 16-18 vedem care-i buba.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
in cartea mea scrie 0.6l/1000km este acceptat ceea ce este foarte mult ca asa ajung sa nu mai schimb uleiul veci ca doar incap 5.5l la mine. Eu am insa un consum de 1l/10000km ceea ce este normal avand in vedere uleiul folosit (GM 5W30 Dexos 2, un ulei bun si ieftin pentru acest nr de km) si faptul ca masina are in jur de 350.000 reali ca pe ceas am 265.000km.
Concluzia o trage fiecare dar un consum de ulei de 1l/1000km este foarte mult (asta daca utilizatorul completeaza cu aceasta cantitate) insa poate mecanicul a pus mai putin ulei (cum se face in mod normal) ca dupa cateva zile pe o zona dreapta la 10 minute dupa oprirea motorului ca completeze la nivel si apoi se poate vedea daca consuma sau nu ulei...
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Mare,dar nu imposibil! Smile Mie mi-a sarit consumul instant,ca ness-ul,dupa o bravura cu liniute-n coada.Era vara,l-am suprasolicitat si i-am rezolvat in special semeringurile supape...
De atunci,la primul drum mai lung,am observat ca a dat de gust... Smile Segmentii inca erau ok,nu pierdeam compresie,dar odata desfacut...am vrut sa elimin orice problema.In principiu,a ajutat si la altceva,am eliminat problema cu bravura prosteasca!
In ciuda consumului mare insa,nu-mi facea fum exagerat,acum depinde si ce ulei se...arde.Deobicei,la unul care a dat binisor de gust,baietii nu-i mai dau ulei de calitate,dar nici schimb nu-i mai fac.La cat si frecventa cu care se completeaza,este permanent fresh! Laughing

data foto,acum am vazut,este by default,nu a fost setat aparatul.
  • silviu_bv

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Aham mersi!daca trebuie sa segmentez motoru mai bine vand masina.am intales ca este destul de costisitor si nu prea merita .zic eu!
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Boala cu semeringurile supape este binecunoscuta iar "reparatia"nu-i chiar asa de costisitoare.Semeringurile nu mai stiu exact cat au fost dar sigur de ordinul a cativa lei bucata.La care se adauga garnitura de chiulasa,undeva in jur de 150 si cele admisie/evacuare,tot de ordin zeci de lei.Operatiunea nu ia mai mult de 2 ore ,manopera ..nu stiu cat se ia pentru asa ceva,colegii mai in tema ne-ar putea spune.Unii au reusit sa schimbe si fara a demonta chiulasa,sunt tot felul de solutii pentru orice problema.Dar si sa-i dai 35 lei saptamanal ori poate chiar mai des...
Trebuie mai intai diagnosticat motorul,vazut care-i problema,apoi se iau deciziile.@BV19MAX iti poate da raspunsul cel mai corect,dupa ce vede care-i treaba,noi doar ne dam cu... parerea.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
pe mine m-a costat totul cu manopera 450 lei in care am solicitat si curatare egr, admisie,schimbare lichid frana.
consum de ulei tot exista dar observ scurgeri pe la capacul de la culbutori, pana nu schimb garnitura nu ma gandesc sa umblu la segmenti.
oricum daca intr-o 1000km aveam consum aprox 1L in ultima perioada, acum am bagat mobil1 10w40 si obs ca am facut deja 1100 km si am nivelul la jumatate.
ps: simeringurile au fost 7 lei bucata garnitura de admisie am inteles vreo 30-40 lei, aia de chiuloasa vreo 70 parca
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Deobicei,intre maxim si minim este o diferenta de aproximativ un litru ulei pe indicatia jojei.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Da. Dar am intelea ca trebuie sa iau nivelul l cald. Eu l am luat acum la rece dimineata la -5 grade cat au fost.
  • silviu_bv

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Am discutat cu @bv19max .astept sa ma intalnesc cu el!o sa revin si o sa scriu care este solutia poate cineva o sa se mai loveasca cu astfel de probleme!
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Parerile sunt impartite.Eu asa am invatat in scoala,ca nivelul se citeste la rece.Bine,nu la temperaturi negative,dar la ceva timp dupa oprirea motorului,sa se scurga insa aproximativ tot uleiul in baie.In nici un caz cu motorul in functiune!... Smile Cea mai buna citire este insa inaintea pornirii.Sonda este curata pana la nivel.Daca insa ai pornit motorul,l-ai incalzit si imediat dupa oprire faci citirea,mai ai ceva ulei aruncat prin el ,pe rampa,axe,pe care nu-l "citesti".Bine,cantitatea nu este de ordinul litrilor,doar nu vorbim de motoare navale... Smile
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
In aceasta seara s-a produs intalnirea. Turbina functioneaza corect ca parametrii, din pacate arunca ulei, si nu putin.
Urmeaza sa curete traseul de admisie sa vedem cat de repede se umple de ulei.
La partea de simeringuri supape nu sta tocmai excelent, dar nici atat de rau incat sa consume 1L de ulei la 1000km.
Segmentii sunt in toate mintile, nu scapa presiune pe langa ei mai mult decat este normal.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Eu tot aud discutii cum ca e normal sa consume ulei, ca scrie incarte ca trebuie sa consume ulei pana la x ml...
Mie nu mi se pare deloc normal sa consume ulei un motor...
La trabant e o chestie, insa aici vorbim de motoare cu norme euro...
1 litru de ulei la 1000 de km mi se pare foarte mult si zic ca e de la o problema tehnica...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR