ath2202
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2011
- Mesaj Privat
Salutare colegi de marca! Am o intrebare, pentru cei care se pricep in ale turbinei si la interpretare date OP-COM.
Datele problemei: Astra H 2006, motor Z13DTH, 90cp, cod eroare P1080-07 (P0108 - Boost Pressure High Pressure (07) - Not present, sau mai pe romaneste, presiune furnizata de turbina mai mare decat cea solicitata de ECU). Simptome: in demaraj intra in Limp Mode (protectie motor, limitare la 3000 rpm, lipsa putere).
S-a schimbat electrovalva control turbina, schimbat senzor MAP (senzor presiune galerie de admisie, identic cu cel original), curatat MAF (senzor debitmetru aer admisie), simptomele persista. Verificat circuit vid, totul este etans (oricum daca aveam pierdere de vid, aveam presiune furnizata mai mica decat cea solicitata, nu mai mare). Tija SWIRL lucreaza, atat la pornirea motorului, in ralanti, cat si daca fac eu vid cu gura pe furtunul care duce la tija. La citirea datelor live, in trafic, am gasit 2 segmente de date pe care nu stiu sa le interpretez, asa ca am atasat fisierele mai jos. Sunt 3 sheet-uri, primele 2 contin cele 2 caderi de presiune gasite in tabel, iar cel de-al treilea contine toata cititrea datelor. Ce ma intriga este faptul ca desi am tensiune pe senzorul MAP (eu stiu ca acela citeste presiunea de dupa turbina), nu am indicatie de presiune in KPa...
https://www.dropbox.com/s/sr...20z13dth.xls?dl=0
p.s. Scuze pentru link, insa nu stiu cum sa upload-ez fisierul in post....
Datele problemei: Astra H 2006, motor Z13DTH, 90cp, cod eroare P1080-07 (P0108 - Boost Pressure High Pressure (07) - Not present, sau mai pe romaneste, presiune furnizata de turbina mai mare decat cea solicitata de ECU). Simptome: in demaraj intra in Limp Mode (protectie motor, limitare la 3000 rpm, lipsa putere).
S-a schimbat electrovalva control turbina, schimbat senzor MAP (senzor presiune galerie de admisie, identic cu cel original), curatat MAF (senzor debitmetru aer admisie), simptomele persista. Verificat circuit vid, totul este etans (oricum daca aveam pierdere de vid, aveam presiune furnizata mai mica decat cea solicitata, nu mai mare). Tija SWIRL lucreaza, atat la pornirea motorului, in ralanti, cat si daca fac eu vid cu gura pe furtunul care duce la tija. La citirea datelor live, in trafic, am gasit 2 segmente de date pe care nu stiu sa le interpretez, asa ca am atasat fisierele mai jos. Sunt 3 sheet-uri, primele 2 contin cele 2 caderi de presiune gasite in tabel, iar cel de-al treilea contine toata cititrea datelor. Ce ma intriga este faptul ca desi am tensiune pe senzorul MAP (eu stiu ca acela citeste presiunea de dupa turbina), nu am indicatie de presiune in KPa...
https://www.dropbox.com/s/sr...20z13dth.xls?dl=0
p.s. Scuze pentru link, insa nu stiu cum sa upload-ez fisierul in post....
- alex_paval
- ***
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Salut ! Motorul pe care il ai pe masina, are turbina cu geometrie variabila, si dupa un timp , daca se merge subturat sau se alimenteaza cu motorina proasta, geometria variabila se blocheaza, deci nu mai lucreaza. In prim plan, ai putea sa faci in felul urmator : cauta actuatorul turbinei care regleaza geometria variabila, si urmareste tija care actioneaza geometria in timp ce un prieten iti porneste motorul (sau actioneaz-o manual, cu mana sau cu vacuum facut cu gura. Ca sa fie pe intelesul tau, uite ce inseamna geometrie variabila si cum se curata in tutorialul acesta --> http://www.youtube.com/watch?v=Z7k5yE1FAJs