- la punere contact pe II in loc de N apare F si masina nu porneste

- dupa cativa nervi , si inca vreo 10 incercari ( normal ca ne grabeam ) , eventual deschis si inchis capota apare N ... masina porneste si nu mai face figuri toata ziua. Cu noroc merge si 3 zile apoi problema se repeta pana cand intr-o zi cand te grabeai cel mai tare nu mai porneste deloc !
Ca sa nu te certi iar cu soacra ca ai lasat-o sa vina de la gara pe jos sau cu tansportul in comun, de la primele simptome ia-ti inima in dinti ( daca crezi ca nu te descurci ia pe cineva priceput ) si executa urmatoarele:
-- asigurati-va ca aveti la indemana chei torx T , surubelnite , patent etc.( si torx securizat TS daca vreti sa desfaceti si ECU...ceea ce nu recomand ! )

--- ridica masina pe 2 capre in fata sau pe o rampa daca ai acces.
--- desfa borna minus cu o cheie fixa sau tubulara de 10.
--- cu atentie se decupleaza cele 2 mufe ale ECU Easytronic tragand de siguranta de plastic neagra....la mufa de sus se trage in sus la mufa de jos se trage in jos.

-- goliti borcanasul Easytronic de lichid de frana cu o seringa sau burete...carpa.
-- sub masina acum vom deconecta ambele futunase de la pompa de ambreaiaj....cel din dreapta pompei iese pur si simplu ( e cel ce vine din borcanas ...atentie va mai curge putin lichid de frana ) cel din stanga are o siguranta care se scoate cu o surubelnita subtire .

Daca siguranta e intepenita dati cu degripant din belsug si lasati sa-si faca efectul. Pana la urma iese siguranta si deconectati furtunul. Va atasez si o poza cu siguranta si cum vine ea ca sa va faceti o idee...


-- se desfac cele 4 suruburi ce tin modulul pe cutia de viteza . Nu am poza de pe masina dar le gasiti si pe intuneric atat sunt de evidente.

--- se demonteaza cele 2 suruburi T25 si se scoate piesa de la spatele statorului.


-- se demonteaza cele 2 suruburi T20 si se trage spre inapoi statorul care iese usor....
NU invartiti prea mult de rotor...cursa lui este limitata./

Curatati bine statorul daca e murdar de praf de carbune sau alte impuritati...

Curatati la fel de bine colectorul cu un smirghel foarte fin iar cu o lama de cuter indepartati mizeria depusa intre lamelele colectorului.
NU rotiti prea mult rotorul ! La un moment dat va merge mai greu ...NU IL FORTA-TI altfel riscati sa distruge-ti senzorul de pozitie al ambreiajului.
-- trageti aer in piept si cu atentie indreptati cele 2 tablite ...atentie va iesi arcul. Puneti arcul deoparte si scoateti peria. Repetati operatiunea in cealalta parte.


-- se taie tresa de cupru aproape de carbune ( e bine sa ramana lunga ca sa fie taiata in functie de ce carbuni gasiti ).
Se pleaca cu periile in mana la cumparaturi. Eu unul nu am gasit nimic compatibil perfect asa ca am adaptat din altii mai mari.
Atentie...nu folositi perii din carbune curat. Adica din cele negre ca zilele noastre. Cautati perii de calitate cu insertie de cupru din cele rosiatice cum sunt la electromotor de exemplu. Calculati lungimea periei astfel incat arcul sa nu stea teapan cu toate spirele stranse.
Dupa adaptarea la dimensiuni a periilor se pregateste tresa ramasa si tresa periei noi pentru lipire. Atentie la dimensiunea tresei sa fie tot cam cat a fost. lipitura trebuie facuta la celalat capat al tresei ...NU spre perie altfel peria nu va putea culisa in locasul ei ! Daca pistolul de lipit va da fiori apelati la cineva competent. Nu umpleti cu flux de lipit toata tresa !
-- bagati periile in locas asigurandu-va ca se misca lejer acolo si nu raman intepenite. Cu mare grija bagati arcul si indoiti la loc tablitele din spatele lui. Arcurile au prostul obicel sa mai sara....
Mai verificati totul inca o data si inca o data !
-- montati statorul si piesa din spatele lui.
--montati actuatorul, cuplati furtunele la pompa de ambreiaj si umpleti borcanasul Easytronic cu lichid de frana DOT 4.
-- aerisirea ambreiajului se poate face manual ( mai trebuie un om pentru asta ) sau cu Op-Com cine detine.
Manual se desface aerisitorul si se conecteaza la el un furtunel care se scufunda intr-un vas cu lichid de frana DOT4 si al doilea om in cabina sta cu piciorul pe frana si schimba de pe N pe A, A pe N....etc pana ce pe aerisitor nu mai iese aer. Atentie e posibil sa scada nivelul in borcanas. Completati cu lichid de frana !
Cu Op-Com se intra pe cutie si se da aerisire ambreiaj. Actuatorul va incepe sa faca curse. Se desface aerisitorul...etc e scris mai sus cum....
-- in mod normal se pune Op-Com pe masina si se da reinvatare viteze si puncte de sincron. Cand am facut eu operatiunea asta nu am stiut si nu am avut ... asa ca primii vreo 200km imi smucea din 1-a in a 2-a ....apoi cutia cred ca si-a invatat singura punctele de sincron....pentru ca nu am mai avut probleme cu smuceala.
Cam asta ar fi ! Spor la treaba ! Daca faceti treaba buna nu se mai supara soacra minim vreo 5 ani cred. Eu am 2 ani de la operatie si nu da semne de oboseala !