jakku
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2014
- Mesaj Privat
va salut! daca poate cineva sa ma ajute cu o parere....am un opel vectra b 1.6 16V din 2000 Y16XE si problema la el este ca imi oscileaza apa in special cand e cald afara. Ajunge la 90 de grade normal apoi o ia razna ajunge chiar si pe rosu apoi scade si iar urca si tot asa dar chestia e ca nu mi se aprinde nici un bec in bord de la apa ceva nu stiu...daca stiti rezolvarea as fi foarte recunoscator. Cu respect!
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
jakku
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2014
- Mesaj Privat
jakku
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2014
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
jakku
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2014
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
jakku
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2014
- Mesaj Privat
- deleted-21201
- **
- 269 mesaje
- din 02 Aug 2008
deleted-21201
- Mesaje scrise: 269
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2008
- Mesaj Privat
jakku
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2014
- Mesaj Privat
Masoft
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Signum 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2010
- Mesaj Privat
Salutare,
Am o problema similara in ceea ce priveste temperatura crescuta si anume:
Temperatura apei ajunge pe indicatorul analog la 95C iar pe meniul "Ascuns" la 105C, daca merg destul de calm se mentine la aceasta temperatura, daca merg mai sportiv creste pana la 115C cand se aprinde martorul in bord ( s-a intamplat doar o data in 2 zile la sotia mea care nu a fost atenta ), din cate am citit pe form este de vina termostatul, as vrea parerea cuiva care a mai avut aceste simtome si eventual o parere despre diferenta de temperatura de pe cei doi senzori.
Inca un lucru de mentionat la 105C nu baga caldura deloc!
Am o problema similara in ceea ce priveste temperatura crescuta si anume:
Temperatura apei ajunge pe indicatorul analog la 95C iar pe meniul "Ascuns" la 105C, daca merg destul de calm se mentine la aceasta temperatura, daca merg mai sportiv creste pana la 115C cand se aprinde martorul in bord ( s-a intamplat doar o data in 2 zile la sotia mea care nu a fost atenta ), din cate am citit pe form este de vina termostatul, as vrea parerea cuiva care a mai avut aceste simtome si eventual o parere despre diferenta de temperatura de pe cei doi senzori.
Inca un lucru de mentionat la 105C nu baga caldura deloc!
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
OPEL SIGNUM 1.9 CDTI, Z19DT
Putere: 88 KW / 120 CP
Temperatura de deschidere Termostat : 88 °C (din ce scrie la piese pe net 88°C pe linie toate)
Posibil sa aibe ceva:
- Termostat defect - cel mai probabil (nu se inchide complet sau a ramas blocat intre deschis sau inchis)
- Ventilatoare racire radiator (poate nu merg)
- Senzor temperatura.
Daca termostatul este blocat pe inchis nu va baga caldura in masina, pentru ca nu deschide circuitul mare spre radiator de racire, deci nici racire motor nu va exista daca temperatura in circuitul mic creste (afectand grav motorul).
Iti recomand sa schimbi termostatul cred ca este defect (blocat pe inchis, se poate strica grav motorul).
Verificare Termostat - Tine mana pe furtunul gros care iese din termostat spre radiator.
Asteapta sa se incalzeasca antigelul la 88°C daca furtunul ramane in permaneta rece sau caldut este termostatul defect (practic la 88°C nu vei putea tine mana pe furtun daca deschide)
Termostat original pentru Z19DT 305 RON
Sau ceva mai mai ieftin dar bun pentru Z19DT 160 RON
Antigelul este curat in vasul de expansiune, daca are ulei, Termoflot - spart poate nu este cazul dar e bine de stiut.
Sunt pareri de bebe.
Putere: 88 KW / 120 CP
Temperatura de deschidere Termostat : 88 °C (din ce scrie la piese pe net 88°C pe linie toate)
Posibil sa aibe ceva:
- Termostat defect - cel mai probabil (nu se inchide complet sau a ramas blocat intre deschis sau inchis)
- Ventilatoare racire radiator (poate nu merg)
- Senzor temperatura.
Daca termostatul este blocat pe inchis nu va baga caldura in masina, pentru ca nu deschide circuitul mare spre radiator de racire, deci nici racire motor nu va exista daca temperatura in circuitul mic creste (afectand grav motorul).
Iti recomand sa schimbi termostatul cred ca este defect (blocat pe inchis, se poate strica grav motorul).
Verificare Termostat - Tine mana pe furtunul gros care iese din termostat spre radiator.
Asteapta sa se incalzeasca antigelul la 88°C daca furtunul ramane in permaneta rece sau caldut este termostatul defect (practic la 88°C nu vei putea tine mana pe furtun daca deschide)
Termostat original pentru Z19DT 305 RON
Sau ceva mai mai ieftin dar bun pentru Z19DT 160 RON
Antigelul este curat in vasul de expansiune, daca are ulei, Termoflot - spart poate nu este cazul dar e bine de stiut.
Sunt pareri de bebe.
Masoft
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Signum 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2010
- Mesaj Privat
salutare, dupa ce am schimbat termostatul (ala vechi cica era blocat pe inchis) am aceeasi problema..((, temperatura sta tot la 100 - 110 C, nu baga caldura, insa furtunul gros din termostat se incinge, nu ajung sa pun mana pe radiator ( ala mare ) sa vad daca se incalzeste si el sau nu, ventilatoarele merg pe doua viteze ( din cate imi dau seama ). Lichid in borcan este pana la semn, si nu are urme de ulei! ceva pareri? multumesc
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Si furtunul care iese din radiator spre tevile care duc in habitaclu (spre calorifer cum este).
- daca este rece radiator infundat
- daca este destul cald (spre fierbinte) (problema poate fi in habitaclu, aici este de cauta cauza pot fi multe.)
- sau pompa de apa paleta rupta. (zic numai asa)
- Poate chiar ceva la ventilatoare termocupla etc.
- sau posibil sa fie infundata pe instalatie.
Pot fi multe cauze daca stai sa cauti.
Verifica si busonul de la vasul de expansiune, valva de suprapresiune de pe el sa fie curata, probabil sa infundat.
Sunt numai pareri.
Vezi ce spun colegi.
- daca este rece radiator infundat
- daca este destul cald (spre fierbinte) (problema poate fi in habitaclu, aici este de cauta cauza pot fi multe.)
- sau pompa de apa paleta rupta. (zic numai asa)
- Poate chiar ceva la ventilatoare termocupla etc.
- sau posibil sa fie infundata pe instalatie.
Pot fi multe cauze daca stai sa cauti.
Verifica si busonul de la vasul de expansiune, valva de suprapresiune de pe el sa fie curata, probabil sa infundat.
Sunt numai pareri.
Vezi ce spun colegi.
Masoft
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Signum 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2010
- Mesaj Privat
ok, dupa o diagnoza "profesionista" efectuata de mine in fata blocului pot spune ca:
- la relanti temperatura sta la 92-93 C pe indicatorul analog si pe meniul ascuns la 98-99 C, daca pornesc din op-com ventilatorul pe treptele 2 si 3 ( 1 fiind mai tot timpul pornita ) temperatura scade pe la 90 C si 94-95 C, am atasat o poza cu fiecare.
- radiatoarele sunt reci si primul si al doilea...furtunul gros din termostat este fierbinte, conductele care duc in habitaclu sunt si ele caldute ( din cauza temperaturii ambientale din cabina motor ).
Mai devreme am fost cu ea la drum si temperatura se ridica peste 110 C mai exact a sarit la 120 C cand mi-am bagat piciorul in ea...pe ceasul analog s-a ridicat pe la 105 C, nu s-a aprins nici un martor in bord desi l-am verificat cu op-com si merge...
Concluzia, voi incerca sa ma deplasez cu ea la baietii de la EDS ( singurii pe care ii stiu unde s-au mai confruntat cu probleme speciale pe opel ), service-ul unde am schimbat termostatul mi-a recomandat sa demonteze bordul ca termostatul deschidere insa nu baga caldura asa ca trebuie sa fie circuitul din interior, manopera pentru demontare bord - 450 RON. Ca si idee manopera pentru inlocuire termostat 150 RON fara antigel si doua coliere care "nu mai stangeau"...
Revin cu detalii dupa vizita la EDS.
- la relanti temperatura sta la 92-93 C pe indicatorul analog si pe meniul ascuns la 98-99 C, daca pornesc din op-com ventilatorul pe treptele 2 si 3 ( 1 fiind mai tot timpul pornita ) temperatura scade pe la 90 C si 94-95 C, am atasat o poza cu fiecare.
- radiatoarele sunt reci si primul si al doilea...furtunul gros din termostat este fierbinte, conductele care duc in habitaclu sunt si ele caldute ( din cauza temperaturii ambientale din cabina motor ).
Mai devreme am fost cu ea la drum si temperatura se ridica peste 110 C mai exact a sarit la 120 C cand mi-am bagat piciorul in ea...pe ceasul analog s-a ridicat pe la 105 C, nu s-a aprins nici un martor in bord desi l-am verificat cu op-com si merge...
Concluzia, voi incerca sa ma deplasez cu ea la baietii de la EDS ( singurii pe care ii stiu unde s-au mai confruntat cu probleme speciale pe opel ), service-ul unde am schimbat termostatul mi-a recomandat sa demonteze bordul ca termostatul deschidere insa nu baga caldura asa ca trebuie sa fie circuitul din interior, manopera pentru demontare bord - 450 RON. Ca si idee manopera pentru inlocuire termostat 150 RON fara antigel si doua coliere care "nu mai stangeau"...
Revin cu detalii dupa vizita la EDS.
Masoft
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Signum 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2010
- Mesaj Privat
berei
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2013
- Mesaj Privat
berei
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2013
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat