reylo
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2014
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Am cumparat acum 2 ani un Opel Agila 1.0 Z10XE din 2001 avand la bord 128.000 de km. Acum am 144.000.
La inceput nu am avut nici o problema cu ea. Verificata la diverse cunostiinte iar in final la reprezentanta opel.
La vreo 8 luni dupa ce a fost cumparata a inceput motorul sa iasa din parametrii normali de functionare. Nu mai statea turata (fluctua), nu mai avea putere, mergea in suturi consuma multa benzina si se aprindea becul de "check engine". Mi s-a sugerat de catre o cunostiinta, cu o problema similara, sa incerc sa bag benzina 99 in loc de 95. Problema s-a rezolvat, dar partial (facea dar mult mult mai rar), pana cand a inceput sa faca iar din ce in ce mai des. Am bagat inapoi benzina 95 si nu mai facea la fel de des ca prima oara cand bagam 95.
In acest timp am observat la un moment dat ca pierdeam mult ulei. Am fost la un service (nu la opel) si a constatat ca pierdea ulei (picura si pe asfalt) in fata de la senzorul de ulei. Piesa schimbata, pierderea de ulei disparuta.
Acum putin timp am decis sa fac ceva cu trepidatiile motorului (drumuri mai dese la spital, bani mai putini). Am fost la un service, pe calculator dadea ca ar fi bobina de inductie, bujii dar au trecut peste faptul ca prima eroare era EGR-ul. Schimbat bobina. In drum spre casa, am mers mai tare, turat, sa vad daca mai face figuri. Evident, a facut. Mers inapoi la service, mi-au scos bobina noua, si au spus ca fac retur la piesa fara ca eu sa apuc sa le spun ceva. Totul bine. Au pus iar pe calculator (cand inca avea probleme si mai era eroarea de EGR. Au scos EGR-ul, i-au dat curent de la o baterie si s-a descoperit ca pistonasul ramanea in afara. Au dat cu un spray in piesa mult si bine. Au pus piesa la loc. Au recomandat schimbarea piesei. Doua zile mai tarziu a inceput iar, a tinut mai mult pornea mult mai greu chiar daca nu mergeam cu ea o perioada (noaptea). 3 zile la rand nu s-a remediat deloc. Pana si-a revenit, pentru o perioada scurta. Am dat niste telefoane si am fost trimis la un mecanic. I-am spus problema, a scos piesa si a pus-o la ultrasunete in nu stiu ce lichid (nu ma pricep si nici nu mai tin minte). Intr-adevar, piesa lucea pe interior dupa ce a terminat. Dar la putin timp dupa ce am plecat, am observat ca imi iese destul de mult fum alb cu un miros evident de ars. Nepriceput fiind, am zis ca poate trece. Am uitat sa specific ca asta s-a intamplat acum vreo saptamana. Recunosc ca nu a mai facut figuri, testat la fel cum am facut cand am schimbat bobina.
Inainte de a ma ocupa de EGR am descoperit ca iar pierd ulei si ca imi curge ulei pe asfalt. Am schimbat iar senzorul de ulei si problema s-a rezolvat. Consumul de ulei a scazut dar, totodata am descoperit ca pierd ulei si pe la teava de esapament. Schimbul de ulei a fost facut pe la 132.000 cu 5w30 (facut la la opel cu ulei gm la recomandarea lor). Nu am facut inca al doilea schimb de ulei dar mi s-a recomandat 10w40 datorita vechimii masinii.
Intrebarea mea e: ce fac eu acum?
Imi scapa ulei pe teava si dupa curatarea EGR-ului imi iese mult fum alb cu miros de ars.
Mentionez ca nu ma pricep la mecanica si imi este cam greu sa fac anumite "interventii" tocmai din acest motiv.
Este prima masina, am transportat multe lucruri cu ea pana la plafon. Imi place foarte mult si sper sa nu fie nevoie sa renunt la ea sau sa ajung sa investesc o suma care sa ma puna la decizia de a o vinde.
La ora actuala ma consider ghinionist.
Multumesc anticipat
P.S.: nu am gasit un subiect deja deschis care sa fie total adecvat pentru aceasta problema. Este posibil sa ma insel, asa ca rog adminii sa ma indrepte spre zona potrivita daca este necesar.
Am cumparat acum 2 ani un Opel Agila 1.0 Z10XE din 2001 avand la bord 128.000 de km. Acum am 144.000.
La inceput nu am avut nici o problema cu ea. Verificata la diverse cunostiinte iar in final la reprezentanta opel.
La vreo 8 luni dupa ce a fost cumparata a inceput motorul sa iasa din parametrii normali de functionare. Nu mai statea turata (fluctua), nu mai avea putere, mergea in suturi consuma multa benzina si se aprindea becul de "check engine". Mi s-a sugerat de catre o cunostiinta, cu o problema similara, sa incerc sa bag benzina 99 in loc de 95. Problema s-a rezolvat, dar partial (facea dar mult mult mai rar), pana cand a inceput sa faca iar din ce in ce mai des. Am bagat inapoi benzina 95 si nu mai facea la fel de des ca prima oara cand bagam 95.
In acest timp am observat la un moment dat ca pierdeam mult ulei. Am fost la un service (nu la opel) si a constatat ca pierdea ulei (picura si pe asfalt) in fata de la senzorul de ulei. Piesa schimbata, pierderea de ulei disparuta.
Acum putin timp am decis sa fac ceva cu trepidatiile motorului (drumuri mai dese la spital, bani mai putini). Am fost la un service, pe calculator dadea ca ar fi bobina de inductie, bujii dar au trecut peste faptul ca prima eroare era EGR-ul. Schimbat bobina. In drum spre casa, am mers mai tare, turat, sa vad daca mai face figuri. Evident, a facut. Mers inapoi la service, mi-au scos bobina noua, si au spus ca fac retur la piesa fara ca eu sa apuc sa le spun ceva. Totul bine. Au pus iar pe calculator (cand inca avea probleme si mai era eroarea de EGR. Au scos EGR-ul, i-au dat curent de la o baterie si s-a descoperit ca pistonasul ramanea in afara. Au dat cu un spray in piesa mult si bine. Au pus piesa la loc. Au recomandat schimbarea piesei. Doua zile mai tarziu a inceput iar, a tinut mai mult pornea mult mai greu chiar daca nu mergeam cu ea o perioada (noaptea). 3 zile la rand nu s-a remediat deloc. Pana si-a revenit, pentru o perioada scurta. Am dat niste telefoane si am fost trimis la un mecanic. I-am spus problema, a scos piesa si a pus-o la ultrasunete in nu stiu ce lichid (nu ma pricep si nici nu mai tin minte). Intr-adevar, piesa lucea pe interior dupa ce a terminat. Dar la putin timp dupa ce am plecat, am observat ca imi iese destul de mult fum alb cu un miros evident de ars. Nepriceput fiind, am zis ca poate trece. Am uitat sa specific ca asta s-a intamplat acum vreo saptamana. Recunosc ca nu a mai facut figuri, testat la fel cum am facut cand am schimbat bobina.
Inainte de a ma ocupa de EGR am descoperit ca iar pierd ulei si ca imi curge ulei pe asfalt. Am schimbat iar senzorul de ulei si problema s-a rezolvat. Consumul de ulei a scazut dar, totodata am descoperit ca pierd ulei si pe la teava de esapament. Schimbul de ulei a fost facut pe la 132.000 cu 5w30 (facut la la opel cu ulei gm la recomandarea lor). Nu am facut inca al doilea schimb de ulei dar mi s-a recomandat 10w40 datorita vechimii masinii.
Intrebarea mea e: ce fac eu acum?
Imi scapa ulei pe teava si dupa curatarea EGR-ului imi iese mult fum alb cu miros de ars.
Mentionez ca nu ma pricep la mecanica si imi este cam greu sa fac anumite "interventii" tocmai din acest motiv.
Este prima masina, am transportat multe lucruri cu ea pana la plafon. Imi place foarte mult si sper sa nu fie nevoie sa renunt la ea sau sa ajung sa investesc o suma care sa ma puna la decizia de a o vinde.
La ora actuala ma consider ghinionist.
Multumesc anticipat
P.S.: nu am gasit un subiect deja deschis care sa fie total adecvat pentru aceasta problema. Este posibil sa ma insel, asa ca rog adminii sa ma indrepte spre zona potrivita daca este necesar.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ai dupa cum vad 12,000km facuti cu posirca de GM 5W30, halal...e apa chioara acum. Pune 0W40 sau 5W40 vezi de citeste discutia ca este de cand lumea.
La EGR nu au inlocuit garniturile, iti intra antigel pe admisie si evacuare.
Cum nu te pricepi mergi la eduard_33 sau maiandrei, vezi sectiunea publicitate.
La EGR nu au inlocuit garniturile, iti intra antigel pe admisie si evacuare.
Cum nu te pricepi mergi la eduard_33 sau maiandrei, vezi sectiunea publicitate.
reylo
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2014
- Mesaj Privat
Va multumesc pentru raspuns.
Am urmarit antigelul din vas de atunci si nu am observat sa se schimbe nivelul. Daca pierde antigel, nu ar trebui sa scada nivelul antigelului din vas?
L.E.: Am inteles ca la final trebuia pusa o solutie pe garnitura inainte de a o pune la loc, lucru care nu a fost facut, o fi si acesta motivul?
Exista vreo posibilitate de a refolosi antigelul care se scurge dupa ce scoate egr-ul? L-am mai schimbat o data dupa scoaterea egr-ului, iar la a doua interventie s-a pus un lighean sub masina ca sa il poata refolosi ca sa nu mai cumpar iar alt antigel. E ok asa? Sau e neaparat nevoie sa pun alt antigel ?
Am urmarit antigelul din vas de atunci si nu am observat sa se schimbe nivelul. Daca pierde antigel, nu ar trebui sa scada nivelul antigelului din vas?
L.E.: Am inteles ca la final trebuia pusa o solutie pe garnitura inainte de a o pune la loc, lucru care nu a fost facut, o fi si acesta motivul?
Exista vreo posibilitate de a refolosi antigelul care se scurge dupa ce scoate egr-ul? L-am mai schimbat o data dupa scoaterea egr-ului, iar la a doua interventie s-a pus un lighean sub masina ca sa il poata refolosi ca sa nu mai cumpar iar alt antigel. E ok asa? Sau e neaparat nevoie sa pun alt antigel ?
- Turturica George
- *
- 15 mesaje
- din 09 Feb 2012
- Agila 2001 Z10XE
- Prahova
Turturica George
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Prahova
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2012
- Mesaj Privat
Salut! Din raspunsul tau nu reiese daca ai schimbat garniturile astea: Dl.Dan la aceste garnituri s-a referit.Antigel 3 litri rosu/portocaliu G12 neaparat,e organic si 3 litri apa distilata.Nu stiu nimic de o solutie care se aplica inainte de a monta aceste garnituri stiu doar ca trebuie sa fie noi.
reylo
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2014
- Mesaj Privat
Asa e, nu am spus. Iertare.
Nu mi-a schimbat garniturile. Am inteles ca se pune mastic?
Am facut un drum dus intors pana la lehliu iar inainte sa plec de acolo, pana sa opresc motorul, am observat ca nu mai iese fum pe teava si fara miros de ars.
La primul service la care am fost, mi-a pus o sicla si jumatate de g12 roz fara apa. Am citit pe sticla ca e concentrat. Mecanicul care mi-a curatat egr-ul mi-a spus ca e concentrat si s-a mirat ca nu mi l-au combinat cu apa. In schimb el mi l-a combinat cu apa cand mi-a completat.
Multumesc pentru raspunsuri.
Un off-topic: uneori cand dau semnal dreapta si fac curba, nu imi sare la loc pe 0 maneta.
Nu mi-a schimbat garniturile. Am inteles ca se pune mastic?
Am facut un drum dus intors pana la lehliu iar inainte sa plec de acolo, pana sa opresc motorul, am observat ca nu mai iese fum pe teava si fara miros de ars.
La primul service la care am fost, mi-a pus o sicla si jumatate de g12 roz fara apa. Am citit pe sticla ca e concentrat. Mecanicul care mi-a curatat egr-ul mi-a spus ca e concentrat si s-a mirat ca nu mi l-au combinat cu apa. In schimb el mi l-a combinat cu apa cand mi-a completat.
Multumesc pentru raspunsuri.
Un off-topic: uneori cand dau semnal dreapta si fac curba, nu imi sare la loc pe 0 maneta.
reylo
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2014
- Mesaj Privat
Revin cu o alta constatare.
Am descoperit alte pierderi de ulei. De data asta nu pare a fi de la senzorul de ulei pentru ca nu are deloc ulei pe el, in shimb in parte din fata a motorului (dinspre grila) e plina de ulei. Pare a veni de la garnitura de chiuloasa, dar in spatele motorului nu e deloc.
In cazul in care e intr-adevar de la garnitura de chiuloasa, ce costuri ar implica schimbarea ei? Sau o eventuala constatare.
Am descoperit alte pierderi de ulei. De data asta nu pare a fi de la senzorul de ulei pentru ca nu are deloc ulei pe el, in shimb in parte din fata a motorului (dinspre grila) e plina de ulei. Pare a veni de la garnitura de chiuloasa, dar in spatele motorului nu e deloc.
In cazul in care e intr-adevar de la garnitura de chiuloasa, ce costuri ar implica schimbarea ei? Sau o eventuala constatare.
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
reylo
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2014
- Mesaj Privat
reylo
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2014
- Mesaj Privat
Revin.
Am fost la service si mi s-a spus ca trebuie schimbate urmatoarele:
Garnitura capac tacheti
Senzor presiune ulei
Semering vibrochen (distributie)
Totusi nu am reusit sa inteleg de ce trebuie schimbat si senzorul. Ce-i drept, mi-a spus ca si pe-acolo curge, dar l-am schimbat recent. Voi vedea cand le schimba despre ce e vorba.
Am fost la service si mi s-a spus ca trebuie schimbate urmatoarele:
Garnitura capac tacheti
Senzor presiune ulei
Semering vibrochen (distributie)
Totusi nu am reusit sa inteleg de ce trebuie schimbat si senzorul. Ce-i drept, mi-a spus ca si pe-acolo curge, dar l-am schimbat recent. Voi vedea cand le schimba despre ce e vorba.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
reylo
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2014
- Mesaj Privat
Mi s-a facut o oferta cu:
Garnitura capac tacheti - Reinz
Senzor presiune ulei - Facet
Simering vibrochen (distributie) - Reinz
Mergand pe incredere, am acceptat acea oferta ieri. Au spus ca vin azi piesele si luni am programarea....ma rog...
Astept un raspuns sa imi spuneti cum sunt aceste piese si ce probleme ati avut cu ele.
Garnitura capac tacheti - Reinz
Senzor presiune ulei - Facet
Simering vibrochen (distributie) - Reinz
Mergand pe incredere, am acceptat acea oferta ieri. Au spus ca vin azi piesele si luni am programarea....ma rog...
Astept un raspuns sa imi spuneti cum sunt aceste piese si ce probleme ati avut cu ele.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
reylo
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2014
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
reylo
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2014
- Mesaj Privat
reylo
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2014
- Mesaj Privat
Revin.
Am facut schimbul de ulei cu Mobil 1 5W40 si cand a ridicat-o, mecanicul a descoperit ca inca am scurgeri de ulei. Mi-a spus ca o modalitate de a afla de unde e scurgerea ar fi ca intr-o zi sa curete zona dupa care sa lase motorul pornit pana cand incepe sa curga iar. Printre altele imi spunea sa nu fie iar de la simering sau garnitura de capac distributie (sper ca am zis bine), iar daca e de la asta atunci trebuie facuta totodata si distributia...
Ceva pareri sau sugestii?
Am facut schimbul de ulei cu Mobil 1 5W40 si cand a ridicat-o, mecanicul a descoperit ca inca am scurgeri de ulei. Mi-a spus ca o modalitate de a afla de unde e scurgerea ar fi ca intr-o zi sa curete zona dupa care sa lase motorul pornit pana cand incepe sa curga iar. Printre altele imi spunea sa nu fie iar de la simering sau garnitura de capac distributie (sper ca am zis bine), iar daca e de la asta atunci trebuie facuta totodata si distributia...
Ceva pareri sau sugestii?
reylo
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2014
- Mesaj Privat
Revin.
A fost dat cu silicon pe la garnitura de la baia de ulei.
Mi s-a spus ca cel mai probabil s-a umblat la motor si ca sa nu schimbe garnitura a fost pus silicon. Totodata mi s-a spus si ca mai sus (nu mai tin minte unde) e la fel lipit cu silicon.
Am schimbat garnitura.
Acum am un scartait in partea stanga fata la viteze mici in viraje sau cand iau stanga putin. O sa caut raspunsuri la aceasta problema in threadurile dedicate pentru astfel de probleme.
Multumesc de ajutor.
A fost dat cu silicon pe la garnitura de la baia de ulei.
Mi s-a spus ca cel mai probabil s-a umblat la motor si ca sa nu schimbe garnitura a fost pus silicon. Totodata mi s-a spus si ca mai sus (nu mai tin minte unde) e la fel lipit cu silicon.
Am schimbat garnitura.
Acum am un scartait in partea stanga fata la viteze mici in viraje sau cand iau stanga putin. O sa caut raspunsuri la aceasta problema in threadurile dedicate pentru astfel de probleme.
Multumesc de ajutor.