shc
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Vrancea
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2014
- Mesaj Privat
Poveste de seara
S-a rupt cureaua de la alternator in mers (stiam ca e uzata peste limite dar a trebuit sa merg asa cu ea din n motive) . Deoarece aveam muzica destul de tare nu am auzit nimic ... mai aveam cam 17 km pana acasa si se innopta si am forjat-o cca. 1 km pe la 150 km/h ... mare greseala ...cand mai aveam aprox. 14 km pana acasa am observat aprins in bord martorul de la baterie. Fiind praf in ale mecanicii cred ca am mai mers aprox. 5 km pana sa opresc si sa sun "un prieten" ( multumesc dancuciureanu) .
Problema sta in felul urmator : am deschis capota si cureaua nu mai era . Deci era clar ... problema grava.
AM pus contactul si martorul "masina cu cheita" nu se mai stingea imediat , ca de obicei, ci numai dupa ce am pornit iar motorul si , bineinteles, martorul baterie din nou aprins. Antigel nu mai era deloc si mentionez ca nu am obs. daca s-a ridicat sau nu temp. la apa . Am oprit motorul ... am tractat masina pana la FOcsani ( 8-9 km) , am inspectat vizual cu o lanterna vasul de la antigel - era gol si avea un praf galbui pe fund. Deasemenea, am gasit si cureaua (sau cel putin asa cred) ... era facuta franjuri si infasurata de bratul rotii dreapta fata.
Ah, si in plus, cu motorul pornit se auzea un vajait puternic din zona radiatorului , ca si cum incerca sa traga din rasputeri, cu toate ca AC-ul l-am inchis imediat ce am observat martorul baterie aprins in bord.
Intrebari : - ce sa fac in momentul de fata ca sa fie "ok" , atat ptr. masina ,cat si ptr. buzunarul meu.
- daca e cureaua de transmisie si cu rola - ce marca sa iau ?
- alte sugestii pertinente ?
P.S. : astept si de la dvs. d-le Dan o sugestie ceva daca se poate .
Multumesc anticipat!
S-a rupt cureaua de la alternator in mers (stiam ca e uzata peste limite dar a trebuit sa merg asa cu ea din n motive) . Deoarece aveam muzica destul de tare nu am auzit nimic ... mai aveam cam 17 km pana acasa si se innopta si am forjat-o cca. 1 km pe la 150 km/h ... mare greseala ...cand mai aveam aprox. 14 km pana acasa am observat aprins in bord martorul de la baterie. Fiind praf in ale mecanicii cred ca am mai mers aprox. 5 km pana sa opresc si sa sun "un prieten" ( multumesc dancuciureanu) .
Problema sta in felul urmator : am deschis capota si cureaua nu mai era . Deci era clar ... problema grava.
AM pus contactul si martorul "masina cu cheita" nu se mai stingea imediat , ca de obicei, ci numai dupa ce am pornit iar motorul si , bineinteles, martorul baterie din nou aprins. Antigel nu mai era deloc si mentionez ca nu am obs. daca s-a ridicat sau nu temp. la apa . Am oprit motorul ... am tractat masina pana la FOcsani ( 8-9 km) , am inspectat vizual cu o lanterna vasul de la antigel - era gol si avea un praf galbui pe fund. Deasemenea, am gasit si cureaua (sau cel putin asa cred) ... era facuta franjuri si infasurata de bratul rotii dreapta fata.
Ah, si in plus, cu motorul pornit se auzea un vajait puternic din zona radiatorului , ca si cum incerca sa traga din rasputeri, cu toate ca AC-ul l-am inchis imediat ce am observat martorul baterie aprins in bord.
Intrebari : - ce sa fac in momentul de fata ca sa fie "ok" , atat ptr. masina ,cat si ptr. buzunarul meu.
- daca e cureaua de transmisie si cu rola - ce marca sa iau ?
- alte sugestii pertinente ?
P.S. : astept si de la dvs. d-le Dan o sugestie ceva daca se poate .
Multumesc anticipat!
- kinderasu
- ****
- 1,606 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,606
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
1 cauta pe unde sa scurs antigelul/
2 pune cureaua
3 verifica unde scapa apa, ai un.furtun pocnit / remediaza
3 verifica incarcarea bateriei
4 verifica sunete ciudate pompa apa / eventual schimba
5 dupa astea asigurate ca alternatorul functioneaza 100%
6 ... spor la treaba
mie mia pocnit un furtun(un furtun scurt sub pompa de inalta presiune si deasupra la termostat, are in jur de 8 cm lungime si trebuie sa o bagi intre 2 tevi cam 1 ora mam chinuit sa o introduc) + ma lasat alternatorul + cureaua sa intins si a sarit din ea bucati dar a mai ramas ceva din ea.
Ps rolele erau ok. verificale pe motor si vezi daca au joc sau scot sunete la turatii cat poti invarti
Role bune am auzit ca fac INNA ... nu aia care e cantacioasa:)
2 pune cureaua
3 verifica unde scapa apa, ai un.furtun pocnit / remediaza
3 verifica incarcarea bateriei
4 verifica sunete ciudate pompa apa / eventual schimba
5 dupa astea asigurate ca alternatorul functioneaza 100%
6 ... spor la treaba
mie mia pocnit un furtun(un furtun scurt sub pompa de inalta presiune si deasupra la termostat, are in jur de 8 cm lungime si trebuie sa o bagi intre 2 tevi cam 1 ora mam chinuit sa o introduc) + ma lasat alternatorul + cureaua sa intins si a sarit din ea bucati dar a mai ramas ceva din ea.
Ps rolele erau ok. verificale pe motor si vezi daca au joc sau scot sunete la turatii cat poti invarti
Role bune am auzit ca fac INNA ... nu aia care e cantacioasa:)
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
shc
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Vrancea
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2014
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- kinderasu
- ****
- 1,606 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,606
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
shc
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Vrancea
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2014
- Mesaj Privat
Scuze pentru intarziere ... ieri postasem de pe telefon dintr-un cafe-bar cu internet .
Concluzie : Am scapat ieftin : - mi-a inlocuit numai cureaua de transmisie ( 52 lei - Dayco) , rolele erau ok ... mi-a pus antigelul 28 lei ... mi-a lasat si cca. 1/2 din sticla sa am acolo de completat, au taiat vechea curea ( cea facuta ferfenita), care era infasurata in jurul planetarei dreapta , mentionez ca nu a afectat nimic.
Ca si manopera, a fost "baietas" ca sa zic asa mi-a cerut 50 lei ... i-am lasat eu 60 lei ptr ca avea o gramada de masini inainte, dar a rezolvat-o pe a mea mai intai .
Total distractie : 140 lei = curea + antigel + manopera .
Concluzia a fost ca aceasta curea de transmisie a fost afectata de uleiul care picura pe ea de la un semering ceva si se deteriora din ce in ce mai tare pana a cedat ( povestea de mai sus); vom vedea ce anume scapa ulei dupa ce spal motorul zilele acestea si dupa spalare, la vreo 2 3 zile, a zis sa o duc inapoi la el sa vedem pe unde scapa ulei si sa inlocuim ce este de inlocuit ( ulei nu lasa pe asfalt deloc, dar se vede clar ca e plin de ulei pe acolo pe langa curea) ; de altfel si dl. Dan Cuciureanu a observat ca ceva nu e in regula cu uleiul ala scurs pe acolo.
Cand merg cu ea in service vreau sa schimb si toate filtrele si uleiul ca sa intru in iarna fara emotii.
Referitor la distributie a zis ca doar daca vreau sa-mi desfaca tot pe acolo si sa-mi ia 400 lei manopera degeaba, face si treaba asta , daca nu - sa merg pe mana lui ca este ok si nu trebuie inlocuita.
Ah si mai zicea ceva de fulia de la alternator, ca trebuie verificata/inlocuita sau ceva de genul ... oricum m-a asigurat ca pana fac schimbul de ulei+filtre (in 2,3 saptamani maxim ) nu are ce sa se mai intample.
Drumuri bune sa aveti si mai aruncati ochii pe bord ... nu ca mine ... mi-a zis si unul de pe la service-ul ala ca am avut mare bafta mergand cu ea asa cativa km.
Ultima modificare făcută de shc la Vin 24 Oct, 2014 8:21 am
Concluzie : Am scapat ieftin : - mi-a inlocuit numai cureaua de transmisie ( 52 lei - Dayco) , rolele erau ok ... mi-a pus antigelul 28 lei ... mi-a lasat si cca. 1/2 din sticla sa am acolo de completat, au taiat vechea curea ( cea facuta ferfenita), care era infasurata in jurul planetarei dreapta , mentionez ca nu a afectat nimic.
Ca si manopera, a fost "baietas" ca sa zic asa mi-a cerut 50 lei ... i-am lasat eu 60 lei ptr ca avea o gramada de masini inainte, dar a rezolvat-o pe a mea mai intai .
Total distractie : 140 lei = curea + antigel + manopera .
Concluzia a fost ca aceasta curea de transmisie a fost afectata de uleiul care picura pe ea de la un semering ceva si se deteriora din ce in ce mai tare pana a cedat ( povestea de mai sus); vom vedea ce anume scapa ulei dupa ce spal motorul zilele acestea si dupa spalare, la vreo 2 3 zile, a zis sa o duc inapoi la el sa vedem pe unde scapa ulei si sa inlocuim ce este de inlocuit ( ulei nu lasa pe asfalt deloc, dar se vede clar ca e plin de ulei pe acolo pe langa curea) ; de altfel si dl. Dan Cuciureanu a observat ca ceva nu e in regula cu uleiul ala scurs pe acolo.
Cand merg cu ea in service vreau sa schimb si toate filtrele si uleiul ca sa intru in iarna fara emotii.
Referitor la distributie a zis ca doar daca vreau sa-mi desfaca tot pe acolo si sa-mi ia 400 lei manopera degeaba, face si treaba asta , daca nu - sa merg pe mana lui ca este ok si nu trebuie inlocuita.
Ah si mai zicea ceva de fulia de la alternator, ca trebuie verificata/inlocuita sau ceva de genul ... oricum m-a asigurat ca pana fac schimbul de ulei+filtre (in 2,3 saptamani maxim ) nu are ce sa se mai intample.
Drumuri bune sa aveti si mai aruncati ochii pe bord ... nu ca mine ... mi-a zis si unul de pe la service-ul ala ca am avut mare bafta mergand cu ea asa cativa km.
Ultima modificare făcută de shc la Vin 24 Oct, 2014 8:21 am
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
shc
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Vrancea
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2014
- Mesaj Privat
Pai .. da. Spuneati dvs. ca se cere mult ptr. manopera la distributie ca se lasa cu frigidere pline .
Trusa de cale sigur are ptr ca am mai vazut vreo 2 3 Corse pe acolo tot diesel cu diverse probleme, plus ca daca te uiti in parcarea aia de acolo cu masinile care ies/ intra la reparatii, trebuie sa se respecte sa aiba tot ce-i trebuie; majoritatea masinilor x5, x6 ,C-uri ,E-uri, S-uri, modele dupa 2010 , dar mai sunt si epave care abia se tin . Din cate am observat nu face reclama, nu-i trebuie banere , nimic ... cred ca merge numai pe recomandari + portofoliul vechi .
P.S : Am editat postul anterior putin, in timp ce ati postat .. am mai adaugat faza cu fulia de la alternator
Trusa de cale sigur are ptr ca am mai vazut vreo 2 3 Corse pe acolo tot diesel cu diverse probleme, plus ca daca te uiti in parcarea aia de acolo cu masinile care ies/ intra la reparatii, trebuie sa se respecte sa aiba tot ce-i trebuie; majoritatea masinilor x5, x6 ,C-uri ,E-uri, S-uri, modele dupa 2010 , dar mai sunt si epave care abia se tin . Din cate am observat nu face reclama, nu-i trebuie banere , nimic ... cred ca merge numai pe recomandari + portofoliul vechi .
P.S : Am editat postul anterior putin, in timp ce ati postat .. am mai adaugat faza cu fulia de la alternator
- kinderasu
- ****
- 1,606 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,606
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
shc
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Vrancea
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2014
- Mesaj Privat
Ah, si inca ceva, i-am zis de baterie ca pare cam praf ( o Caranda de 60 Ah) .. a zis ca e ok atata timp cat am mers km aia cu cureaua de transmisie rupta, plus ca era noapte la tractare si am mers cu pozitii/avarii si a pornit la prima cheie cand a bagat-o in hala de reparatii ... sunt un pic sceptic oricum, sa vedem daca se incarca la loc. Astazi a pornit bine , numai ca fiind in graba ieri, cred ca a uitat sa stearga codul de eroare din ECU, deoarece cand pun contactul martorul "masina + cheie" nu se mai stinge imediat, ci numai dupa ce pornesc motorul. Nu are nimic daca merg asa pana la revizie, nu?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
shc
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Vrancea
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2014
- Mesaj Privat
kinderasu a scris:ehe. sa fii sanatos.ai scapat ieftin. dar curios unde e antigelu pierdut?
sa fii sigur ca nu ai vreo crapatura pe undeva unde la presiune vei pierde.
Legat de alternator sa nu fie rulmentii de la ax. Eu am dat in jur de 200 ron schimbat rulmenti si carbuni cu alternatoru dat jos de pe masina.
sa fii sigur ca nu ai vreo crapatura pe undeva unde la presiune vei pierde.
Legat de alternator sa nu fie rulmentii de la ax. Eu am dat in jur de 200 ron schimbat rulmenti si carbuni cu alternatoru dat jos de pe masina.
I-a zis unui ucenic de pe acolo sa verifice sa vada daca mai curge antigel pe vreo undeva cu masina pe elevator ... acum nu stiu ce sa zic .... ma voi uita diseara sa vad daca a mai scazut nivelul la antigel , ca afara ploua de ieri in continuu si , in plus, masina e pe mainile unei femei pana diseara.
- kinderasu
- ****
- 1,606 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,606
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
Legat de baterie: NU TUDOR !
Am eu si chiar am necazuri si nici 2 ani nu am cu ea. pornire greoaie ... iarna/vara
Cealalta din fabrica am dat-o jos acu 2 ani ... ca iarna nu mai putea , doar sustinuta putin de un redresor .. dar pornea.mai bine ca asta noua .
Incarcarea o face in jur de 13. mha sau cum ii spune.
Am eu si chiar am necazuri si nici 2 ani nu am cu ea. pornire greoaie ... iarna/vara
Cealalta din fabrica am dat-o jos acu 2 ani ... ca iarna nu mai putea , doar sustinuta putin de un redresor .. dar pornea.mai bine ca asta noua .
Incarcarea o face in jur de 13. mha sau cum ii spune.
shc
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Vrancea
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2014
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Nu are nimic, dar nu lasa iar si iar, trebuie sterse erorile.
Va dati seama ca asa si fac ... nu-mi mai trebuie experiente de genul. Incetul cu incetul o pun eu la punct, ca mai are unele chestii , de ex. cand pun frana mai brusc , mai ales acum pe ploaie, se aude un vajait la o roata din dreapta ( am stat in dreapta in mers si mi s-a parut ca e vorba de cea din spate) ... vom vedea si treaba asta. Dar oricum, chestia asta e dinainte de patania cu <virgula> cureaua. In plus, egr-ul zic eu ca trebuie curatat , dar tre' sa caut postul unde am vazut ca multi au spus ca mai trebuie curatat ceva ( parca admisia) ca sa fie treaba ok; deasemenea becul faza scurta dreapta bate mai slab, ori e prins aiurea in soclu, ori e de la lupa, dar nu cred ca lupa ar fi de vina ... si cred ca pana la urma voi lua si eu niste Xteme vision de la philips sa vedem daca-si fac treaba , daca investitia isi face banii sau nu ,mai bine zis . Si totusi nu mi-a raspuns nimeni la un post referitor la aerul cald care-l baga masina; chiar si pe ventilator lasat pe pozitia 2 sa zicem si maxim la caldura, e foarte cald... nu mai zic ca daca pun AC-ul e atat de fierbinte ca te frige ...
Topicul este : https://www.clubopel.com/vie...084&start=180
shc
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Vrancea
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2014
- Mesaj Privat
kinderasu a scris:Legat de baterie: NU TUDOR !
Am eu si chiar am necazuri si nici 2 ani nu am cu ea. pornire greoaie ... iarna/vara
Cealalta din fabrica am dat-o jos acu 2 ani ... ca iarna nu mai putea , doar sustinuta putin de un redresor .. dar pornea.mai bine ca asta noua .
Incarcarea o face in jur de 13. mha sau cum ii spune.
Am eu si chiar am necazuri si nici 2 ani nu am cu ea. pornire greoaie ... iarna/vara
Cealalta din fabrica am dat-o jos acu 2 ani ... ca iarna nu mai putea , doar sustinuta putin de un redresor .. dar pornea.mai bine ca asta noua .
Incarcarea o face in jur de 13. mha sau cum ii spune.
Din cate stiu eu Tudor faceau bateriile OEM ptr. Renault( Elf-urile)( daca gresesc .. scuzele de rigoare) ... la masina pe firma Renault Symbol 1.5 dci din 2007 a tinut pana in 2014 ianuarie , cand a inceput sa faca figuri , deci aprox. 7 ani ... acum, bineinteles, cam e la ghici si cu bateriile astea , plus ca banuiesc ca depinde si de partea electrica a masinii sa fie totul ok , ca altfel este solicitata si ea mai mult si se "duce" mai repede.
- kinderasu
- ****
- 1,606 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,606
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
shc
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Vrancea
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2014
- Mesaj Privat
Intr-adevar , este sfant si de durata ce se monteaza in fabrica, dar la o Corsa diesel 2004, 2005 ... deja sunt 10 ani si peste 170k km rulati, de acum nu mai tine faza cu "ce-i montat din fabrica" ; trebuie sa fim foarte atenti ce punem pe masinile noastre , ca vad ca se leaga cam toate, mai ales ca motoarele turbo-diesel sunt mult mai pretentioase decat aspiratele benzina/diesel . Zic asta deoarece, chiar daca vorbim despre acumulatori auto, banuiesc ca tu nu ti-ai fi luat baterie Tudor, ai mai fi pus ceva banuti in plus si ai fi luat un brand mai "fiabil" , dar probabil ori ai primit un discount frumos ca sa ti-o bage pe gat , ori ai primit-o cadou .
shc
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Vrancea
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2014
- Mesaj Privat
Revin ... am verificat in seara asta nivelul la antigel .... pare cu 1-1.5 cm mai jos decat ieri, cand am plecat din service .... astazi s-au facut 2 drumuri scurte a cate 3 km fiecare, nici nu a avut timp sa se incalzeasca motorul bine. Parca , daca nivelul "se mai lasa" un pic , imediat dupa ce a fost pus antigelul, e un lucru normal, nu? .... tre' sa completez si dupa aceea nu ar mai trebui sa scada daca e totul ok , nu? ...
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat