- eduardemil_gheorghe
- OP
- 6 mesaje
- din 23 Jan 2014
- Tigra 1995 X14XE
- Bucuresti
eduardemil_gheorghe
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2014
- Mesaj Privat
Salutare!
Pe un motor X14XE, an 1995, am urmatoarele erori:
00064 Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 1+4 Voltage Low Not present
00063 Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 2+3 Voltage Low Not present
Simptome:
- In urma unei curbe abordata mai "sportiv", dupa niste km, s-a aprins Check Engine. Fara alte simptome imediate.
Apoi a urmat:
- ralantiul uneori fluctueaza intre 1200-500
- masina nu are pierderi de putere, la sarcina maxima(adica in limbaj colocvial, cu pedala la podea) trage linear, nu se gatuie, nu nimic.
- la sarcina partiala, motorul intrerupe. Si cand spun intrerupe, parca mai are un pic si se rupe in doua.
Ce am incercat pana acum:
- am incercat sa vad daca e vreun furtunel de vacuum sarit, toate sunt la locul lor
- cu motorul pornit, am scos pe rand cate o fisa sa vad daca e vreuna defecta, fara niciun rezultat. Toate 4 merg.
Va rog, ajutati-ma. Ma dispera ca nu ii dau de cap. Ma gandesc la vreun senzor ceva sau vreun fir de masa care a plecat de la locul lui, nu stiu. Vreau idei, va rog.
Numai bine,
Eduard
EDIT1: Am verificat si masa bateriei, e la locul ei.
Pe un motor X14XE, an 1995, am urmatoarele erori:
00064 Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 1+4 Voltage Low Not present
00063 Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 2+3 Voltage Low Not present
Simptome:
- In urma unei curbe abordata mai "sportiv", dupa niste km, s-a aprins Check Engine. Fara alte simptome imediate.
Apoi a urmat:
- ralantiul uneori fluctueaza intre 1200-500
- masina nu are pierderi de putere, la sarcina maxima(adica in limbaj colocvial, cu pedala la podea) trage linear, nu se gatuie, nu nimic.
- la sarcina partiala, motorul intrerupe. Si cand spun intrerupe, parca mai are un pic si se rupe in doua.
Ce am incercat pana acum:
- am incercat sa vad daca e vreun furtunel de vacuum sarit, toate sunt la locul lor
- cu motorul pornit, am scos pe rand cate o fisa sa vad daca e vreuna defecta, fara niciun rezultat. Toate 4 merg.
Va rog, ajutati-ma. Ma dispera ca nu ii dau de cap. Ma gandesc la vreun senzor ceva sau vreun fir de masa care a plecat de la locul lui, nu stiu. Vreau idei, va rog.
Numai bine,
Eduard
EDIT1: Am verificat si masa bateriei, e la locul ei.
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- eduardemil_gheorghe
- OP
- 6 mesaje
- din 23 Jan 2014
- Tigra 1995 X14XE
- Bucuresti
eduardemil_gheorghe
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2014
- Mesaj Privat
- eduardemil_gheorghe
- OP
- 6 mesaje
- din 23 Jan 2014
- Tigra 1995 X14XE
- Bucuresti
eduardemil_gheorghe
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2014
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- eduardemil_gheorghe
- OP
- 6 mesaje
- din 23 Jan 2014
- Tigra 1995 X14XE
- Bucuresti
eduardemil_gheorghe
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2014
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
circuitul de aer secundar introduce aer (oxigen) in evacuare pana ce motorul atinge temperatura optima de functionare (se reduce astfel continutul de hidrocarburi si implicit CO deoarece cand e rece motorul amestecul e facut sa fie gras...aerul secundar asigura lambda=1).
Dar aerul il ia din admisie... si daca supapa nu inchide bine ajung gaze inapoi in admisie
daca aveti aparat de diagnoza urmariti parametrii in timp real..
totodata e bine sa verificati daca nu sunt strapunse fisele de la bujii.. poate se pierde si pe acolo curent
Dar aerul il ia din admisie... si daca supapa nu inchide bine ajung gaze inapoi in admisie
daca aveti aparat de diagnoza urmariti parametrii in timp real..
totodata e bine sa verificati daca nu sunt strapunse fisele de la bujii.. poate se pierde si pe acolo curent
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
"cand e rece motorul amestecul e facut sa fie gras...aerul secundar asigura lambda=1)." Aerul secundar,nu asigura lambda =1...ci doar efectul de postardere,pentru reducere CO si hidrocarburi.Alt efect benefic este incalzirea rapida a catalizatorului pentru a-si putea incepe rolul. Lambda=1,inseamna amestec ideal(1benzina,cu 14,7 aer),acest lucru fiind tangibil,la un motor in regim termic,nu la unul rece si cu amestec "gras"(bogat).Timpul de lucru al sistemului de aer secundar,este relativ scurt,maxim 90 secunde.Nu sunt deacord nici cu informatia urmatoare, "Dar aerul il ia din admisie..." , admisie,inseamna,tot ce e dupa clapetul de acceleratie,zona unde exista vacuum.Pompa de aer secundar,se racordeaza la aer filtrat,dupa filtrul de aer al motorului,cu scopul de a nu folosi un al doilea filtru de aer,dar asta e cu totul,altceva...
- petricavlad37
- ***
- 550 mesaje
- din 17 Oct 2010
- Meriva 2009 x16xep
- Hunedoara
petricavlad37
- Mesaje scrise: 550
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2009 x16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat
- eduardemil_gheorghe
- OP
- 6 mesaje
- din 23 Jan 2014
- Tigra 1995 X14XE
- Bucuresti
eduardemil_gheorghe
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2014
- Mesaj Privat
De acord cu electro, asa stiam si eu, injectia secundara de aer nu are rol in ajustarea AFR-ului, doar in cresterea temperaturii din evacuare la pornirea motorului rece pentru a adduce catalizatorul la temperatura optima de functionare. Dar nu asta e problema. Problema este sa gasim rezolvarea problemei mele
Inca astept o mana de ajutor de la cineva.
Inca astept o mana de ajutor de la cineva.
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
bineinteles ca oxidarea HC si CO are loc in catalizator.. dar cu aer suplimentar .. incalzindu-se astfel mai iute
poate m-am exprimat gresit.. aerul secundar are rolul de a suplimenta cantit. de oxigen (aer) ca si cand ar fi amestecul stoichiometric (lambda=1)
aerul se ia din carcasa filtrului (deobicei) am adus in discutie sistemul asta ptr. ca daca e neetans atunci influenteaza mersul motorului
poate m-am exprimat gresit.. aerul secundar are rolul de a suplimenta cantit. de oxigen (aer) ca si cand ar fi amestecul stoichiometric (lambda=1)
aerul se ia din carcasa filtrului (deobicei) am adus in discutie sistemul asta ptr. ca daca e neetans atunci influenteaza mersul motorului
- Augustin73
- **
- 129 mesaje
- din 20 Jul 2014
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
Augustin73
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2014
- Mesaj Privat
- eduardemil_gheorghe
- OP
- 6 mesaje
- din 23 Jan 2014
- Tigra 1995 X14XE
- Bucuresti
eduardemil_gheorghe
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2014
- Mesaj Privat