mariuss87
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1998 x12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2013
- Mesaj Privat
Salutare!
Dupa ce am luat masina din service unde a stat 2 luni ( revizie generala la motor - model opel astra g-1.2 xe-65cp) am constatat ca martorul din bord care indica functionarea bateriei nu se aprinde la punerea contactului, acesta ramanad stins si in mers. Dupa cateva drumuri s-a aprins din nou la punerea contactului explicatia fiind ca bateria era descarcata, dar s-a stins din nou dupa 2 zile si de atunci nu se mai aprinde.
Nu inteleg care ar fi problema si nici ce indica exact acest simbol aprins. Din cate am inteles se aprinde la punerea contactului (check-in la alternator si baterie) si se stinge imediat, acest lucru insemnand o functionare corecta.
Tensiunea pe baterie este corecta, iar alternatorul incarca corect (am lasat masina sa functioneze la relanti cu borna + a bateriei scoasa). Singurele simptome ar fi ca masina porneste greu uneori, iar cateodata servo porneste dupa cateva secunde de la pornirea motorului.
Ms mult!
Dupa ce am luat masina din service unde a stat 2 luni ( revizie generala la motor - model opel astra g-1.2 xe-65cp) am constatat ca martorul din bord care indica functionarea bateriei nu se aprinde la punerea contactului, acesta ramanad stins si in mers. Dupa cateva drumuri s-a aprins din nou la punerea contactului explicatia fiind ca bateria era descarcata, dar s-a stins din nou dupa 2 zile si de atunci nu se mai aprinde.
Nu inteleg care ar fi problema si nici ce indica exact acest simbol aprins. Din cate am inteles se aprinde la punerea contactului (check-in la alternator si baterie) si se stinge imediat, acest lucru insemnand o functionare corecta.
Tensiunea pe baterie este corecta, iar alternatorul incarca corect (am lasat masina sa functioneze la relanti cu borna + a bateriei scoasa). Singurele simptome ar fi ca masina porneste greu uneori, iar cateodata servo porneste dupa cateva secunde de la pornirea motorului.
Ms mult!
virusux
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2013
- Mesaj Privat
valiftw
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Dambovita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2013
- Mesaj Privat
NU SE SCOATE BORNA IN TIMP CE MERGE MASINA, NU SE DA CURENT CU MASINA PORNITA, SUNT SANSE DE 90 % SE SE ARDA PUNTEA DE DIODE, AU FOST CAZURI IN CARE DATORITA FAPTULUI CA A LUAT BORNA IN TIMP CE MERGEA SA STRICAT ECU, LA CINEVA II SA STRICAT CALCULATORUL CU DECODAREA CHEII. REFERITOR LA TINE E POSIBIL SA FIE PUNTEA DE DIODE DIN MOMENT CE AI SCOS BORNA IN TIMP CE MERGEA MASINA SI REFERITOR LA BECUL DE LA BATERIE SAR PUTEA SA FIE SI RELEUL DE INCARCARE. SCUZE DE CAPS TASTATURA E VARZA...
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
mariuss87 a scris: Dupa cateva drumuri s-a aprins din nou la punerea contactului explicatia fiind ca bateria era descarcata, dar s-a stins din nou dupa 2 zile si de atunci nu se mai aprinde.
Posibil sa fie releul de tensiune defect(circuitul de stingere a becului),dar la fel de posibil,poate fi un contact imperfect intre alternator si becul din bord.Normal se incepe cu verificarea cu motor oprit,contact pus,a existentei de -12v(masa) la iesirea din alternator,in punctul L(DF).Daca exista masa in punctul precizat,problema e pe instalatie,daca nu exista masa,problema e in alternator.
mariuss87
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1998 x12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2013
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
De ce ai trecut rezolvarea la "strict secret".Tu ai cerut ajutor,de ce nu ajuti(nu pe mine) si tu printr-o prezentare eleganta a rezolvarii problemei...!? La modelele mai vechi de alternatoare,incarcarea se declansa prin intermediul acestui bec,la modelele mai noi(relee de tensiune modificate),nu se mai intimpla acest lucru...
mariuss87
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1998 x12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2013
- Mesaj Privat
Pai nu stiu mai multe detalii, si prin urmare nu pot formula mai elegant. Am fost cu masina la mecanic, a desfacut consola cu afisajul km si a constatat ca nu e bine prinsa mufa care alimenteaza acel led. Intradevar asa mi s-a spus si mie ca alternatorul se excita prin acel led(rezistenta), dar se pare ca el incarca fara acel led. (Pe unde/cum se inchide circuitul nu stiu sa spun).
Salutare!
Salutare!
- ieseanul
- **
- 121 mesaje
- din 17 Jun 2010
- Corsa Z10XE
- Neamt
ieseanul
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2010
- Mesaj Privat
mariuss87 a scris:... (am lasat masina sa functioneze la relanti cu borna + a bateriei scoasa) ... Am fost cu masina la mecanic
1-Sa nu mai faci asa ceva niciodata - aviz cititorilor!
2-Sa mergi la electrician cand ai probleme de natura electrica, nu la mecanic.
Ca si concluzie natura defectului era una electrica si anume un contact imperfect intre alternator si lampa indicatoare de la bord (led, bec ...), in cazul tau cel mai probabil o oxidare a contactelor de la mufa care duce la bord.