- bogdan_petrica
- OP
- 30 mesaje
- din 23 Jun 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Oradea, Bihor
bogdan_petrica
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Oradea, Bihor
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2006
- Mesaj Privat
Salut,
Am o problema ciudata cu Opel-ul meu, in primul rand e un Astra Caravan 1.7 DTI din 2001, problema e urmatoarea motorul merge mai bine atunci cand combustibilul e pe terminate si se aprinde matorul in bord... nu e o diferenta mare, se simte in special la turatii mici si cand motorul e rece.
Ce legatura este intre nivelul de combustibil din rezervor si modul in care se comporta motorul? Intra pe alta harta ecu, sa am o problema mecanica sau electrica? A mai patit cineva asa ceva?
Am o problema ciudata cu Opel-ul meu, in primul rand e un Astra Caravan 1.7 DTI din 2001, problema e urmatoarea motorul merge mai bine atunci cand combustibilul e pe terminate si se aprinde matorul in bord... nu e o diferenta mare, se simte in special la turatii mici si cand motorul e rece.
Ce legatura este intre nivelul de combustibil din rezervor si modul in care se comporta motorul? Intra pe alta harta ecu, sa am o problema mecanica sau electrica? A mai patit cineva asa ceva?
- xcuseme
- ****
- 1,449 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,449
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
pmi
- Mesaje scrise: 95
- Locatie: Varsovia
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
- Cristi_C
- ***
- 729 mesaje
- din 11 Jan 2006
- Vectra 2003 z18xe + z12xe
- Timisoara
Cristi_C
- Mesaje scrise: 729
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2003 z18xe + z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2006
- Mesaj Privat
- xcuseme
- ****
- 1,449 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,449
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
- l_stoian79
- ***
- 601 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 601
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
xcuseme a scris:faptul ca poate ai aproximativ 40-45kg mai putin pe masina?
sustin explicatia data de xcuseme ma sus...
ar mai putea fi o varianta, cand benzina e pe fundul rezervorului sa mai "spele" din impuritatile depuse, iar acestea sa ajunga in cilindri si detonatia/arderea sa fie mai complexa...sunt mai multe elemente (mai multe tipuri) chimice in camera de ardere si de aceea arderea e mai complexa => mai multa energie.... dar parerea mea e ca asta ar influenta doar intr-o foaaaarte mica masura... daca m-am aberat, va rog nu-mi dati palme
sincer si eu la benzinar am impresia ca atunci cand e rezervorul gol merge mai bine masina, dar nu doar atunci cand se aprinde becul.... deci cel putin la mine singura influenta palpabila o are diferenta de masa (35-40 L benzina in minus).
Ultima modificare făcută de l_stoian79 la Vin 16 Feb, 2007 3:57 pm
- xcuseme
- ****
- 1,449 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,449
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
- bogdan_petrica
- OP
- 30 mesaje
- din 23 Jun 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Oradea, Bihor
bogdan_petrica
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Oradea, Bihor
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2006
- Mesaj Privat
Deci problema e in feulu urmator:
Alternatorul meu nu incarca constant (de ce nu stiu pt ca nu l-am desfacut) dar cu cat am mai putina motorina in rezervor palpaitul farurilor e mai putin sesisabil... asta se intampla la relanti stand pe loc.
Alta chestie, am avut debitmetru defect, intre timp a fost schimbat, si sa intamplat o chestie ciudata mergeam cu viteza constanta si dintr-o data mi sa aprins becul de la combustibil si masina a inceput sa accelereze usor pe drum plan, eram intr-a 4-a la 70km/h, asta cand era debitmetru defect si posibil ca mergea masina cu amestec sarac, acuma de cand l-am schimbat nu am mai patit chestia. Tind sa cred ca ecu face amestecul si in functie de cantitatea de combustibil in rezervor si posibil ca la mine sa citeasca valoarea chiar invers, lucru care greu cred ca poate fi explicat... adica in bord sa apara ceva si ecu sa citeasca altceva.
Cat despre cum trage masina cu rezervol gol/plin eu nu prea simt mare diferenta, decat atunci cand se aprinde becul.
Alternatorul meu nu incarca constant (de ce nu stiu pt ca nu l-am desfacut) dar cu cat am mai putina motorina in rezervor palpaitul farurilor e mai putin sesisabil... asta se intampla la relanti stand pe loc.
Alta chestie, am avut debitmetru defect, intre timp a fost schimbat, si sa intamplat o chestie ciudata mergeam cu viteza constanta si dintr-o data mi sa aprins becul de la combustibil si masina a inceput sa accelereze usor pe drum plan, eram intr-a 4-a la 70km/h, asta cand era debitmetru defect si posibil ca mergea masina cu amestec sarac, acuma de cand l-am schimbat nu am mai patit chestia. Tind sa cred ca ecu face amestecul si in functie de cantitatea de combustibil in rezervor si posibil ca la mine sa citeasca valoarea chiar invers, lucru care greu cred ca poate fi explicat... adica in bord sa apara ceva si ecu sa citeasca altceva.
Cat despre cum trage masina cu rezervol gol/plin eu nu prea simt mare diferenta, decat atunci cand se aprinde becul.
- bogdan_petrica
- OP
- 30 mesaje
- din 23 Jun 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Oradea, Bihor
bogdan_petrica
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Oradea, Bihor
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2006
- Mesaj Privat
Sincer diferenta de putere nu e chiar atata de mare, doar ca motorul se comporta mai bine cand becul e aprins, trage mai bine la ture mici, debreiez mai usor...
Acuma eu cred ca sunt doua variante. Varianta 1, amestecul e facut in functie de niveulul de combustibil din rezervor, eventual la mine ecu citeste o valoare gresita. Varianta 2, cand motorina e pe terminate pompa sa traga motorina cu mai mult aditiv (sa stea asta deasupra, o fi mai usor).
Sincer ma baga in ceata problema, cel mai bine cred ca ar fi sa pun testerul pe ea sa faca log cand e becul aprins si cand nu e sa vad diferenta la parametri ca avans, cantitate de combustibil, etc. Dar nu stiu unde gasesc un mecainc sa aiba rabdare sa faca asa ceva...
Acuma eu cred ca sunt doua variante. Varianta 1, amestecul e facut in functie de niveulul de combustibil din rezervor, eventual la mine ecu citeste o valoare gresita. Varianta 2, cand motorina e pe terminate pompa sa traga motorina cu mai mult aditiv (sa stea asta deasupra, o fi mai usor).
Sincer ma baga in ceata problema, cel mai bine cred ca ar fi sa pun testerul pe ea sa faca log cand e becul aprins si cand nu e sa vad diferenta la parametri ca avans, cantitate de combustibil, etc. Dar nu stiu unde gasesc un mecainc sa aiba rabdare sa faca asa ceva...
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
a...si am mai intalnit o ciudatenie. Am luat o baltoaca si un releu electric fara capac, aflat pe mijlocul masinii pe langa aerul conditionat a intrat in scurt si mi-a pornit o alarma.Nu era claxonul...nu era goarna de la alarma.N u stiu nici acum ce putea fi.Am scos mizeria aia de releu...nici nu stiu, avea parca 5 picioruse si am 2 ani de cand merg asa, fara probleme. Poate stiti ce ar putea fi.La Ople Dibas mi-a gasit o multime de chestii dupa calculatorul de bord, care erau alimentate.Individul a spus ca nu are habar de unde sunt si ce fac si mai bine le lasam asa...sa nu stricam ceva.Imi tremura usor motorul la relanti.In fine nu i-a rezolvat problema si nu mi-a luat bani delocdupa o zi de munca.
- bogdan_petrica
- OP
- 30 mesaje
- din 23 Jun 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Oradea, Bihor
bogdan_petrica
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Oradea, Bihor
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ar mai putea fi o varianta, ECU cand vede ca masina ramane fara combustibil sa intre pe o harta mai agresiva pentru avans, adica sa dea avansu mai repede(cam ceea ce fac tunneri de promit putere + consum redus), bineinteles e doar o teorie.
Masina ta regleaza avansul din ECU sau din distribuitor? ca pica teoria in cazul al doilea, oricum daca e cineva pe forum care face tunning ar putea sa ne spuna daca motorul face amestec in functie de acest parametru, nivel combustibil.
Masina ta regleaza avansul din ECU sau din distribuitor? ca pica teoria in cazul al doilea, oricum daca e cineva pe forum care face tunning ar putea sa ne spuna daca motorul face amestec in functie de acest parametru, nivel combustibil.
- jE
- *******
- 8,422 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,422
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat