Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • bogdan_petrica

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Oradea, Bihor
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Salut,

Am o problema ciudata cu Opel-ul meu, in primul rand e un Astra Caravan 1.7 DTI din 2001, problema e urmatoarea motorul merge mai bine atunci cand combustibilul e pe terminate si se aprinde matorul in bord... nu e o diferenta mare, se simte in special la turatii mici si cand motorul e rece.

Ce legatura este intre nivelul de combustibil din rezervor si modul in care se comporta motorul? Intra pe alta harta ecu, sa am o problema mecanica sau electrica? A mai patit cineva asa ceva?
Skip ads

  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,449
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
faptul ca poate ai aproximativ 40-45kg mai putin pe masina?
  • pmi
  • **
  • 95 mesaje
  • din 03 Apr 2006
  • Astra 2001 Y20DTH
  • Varsovia
  • pmi

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Varsovia
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
nu are cum sa aiba legatura cu cele 40-50 kg mai putin, pentru ca "ciudatenia" se intampla brusc, cand se aprinde martorul, deci in ultimii 6-8L de combustibil.
si mie mi s-a intamplat sa observ acest lucru de foarte multe ori...
  • Cristi_C

  • Mesaje scrise: 729
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2003 z18xe + z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Mai sa stii ca mie mi se pare ca trage mai greu cand e pe rosu...
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,449
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
acus intru si eu pe zona galbena... chiar o sa fiu atent sa vad daca observ vreo schimbare
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
xcuseme a scris:faptul ca poate ai aproximativ 40-45kg mai putin pe masina?


sustin explicatia data de xcuseme ma sus...

ar mai putea fi o varianta, cand benzina e pe fundul rezervorului sa mai "spele" din impuritatile depuse, iar acestea sa ajunga in cilindri si detonatia/arderea sa fie mai complexa...sunt mai multe elemente (mai multe tipuri) chimice in camera de ardere si de aceea arderea e mai complexa => mai multa energie.... dar parerea mea e ca asta ar influenta doar intr-o foaaaarte mica masura... daca m-am aberat, va rog nu-mi dati palme Smile

sincer si eu la benzinar am impresia ca atunci cand e rezervorul gol merge mai bine masina, dar nu doar atunci cand se aprinde becul.... deci cel putin la mine singura influenta palpabila o are diferenta de masa (35-40 L benzina in minus).


Ultima modificare făcută de l_stoian79 la Vin 16 Feb, 2007 3:57 pm
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,449
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
pai explicatia e cat se poate de logica...

pilotii de F1 de ce obisnuiesc sa plece in calificari cu benzina in rezervor cat sa faca 2-3 ture?

ca sa scoata un timp cat mai bun, nu? Smile
conteaza chiar si cateva sute de grame in greutate atunci cand cronometrezi la miime de secunda
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Daca-i din diferenta de greutate este usor de verificat: iei inca o persoana in masina si vezi cum trage atunci, cu rezervorul gol...
  • bogdan_petrica

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Oradea, Bihor
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Deci problema e in feulu urmator:

Alternatorul meu nu incarca constant (de ce nu stiu pt ca nu l-am desfacut) dar cu cat am mai putina motorina in rezervor palpaitul farurilor e mai putin sesisabil... asta se intampla la relanti stand pe loc.

Alta chestie, am avut debitmetru defect, intre timp a fost schimbat, si sa intamplat o chestie ciudata mergeam cu viteza constanta si dintr-o data mi sa aprins becul de la combustibil si masina a inceput sa accelereze usor pe drum plan, eram intr-a 4-a la 70km/h, asta cand era debitmetru defect si posibil ca mergea masina cu amestec sarac, acuma de cand l-am schimbat nu am mai patit chestia. Tind sa cred ca ecu face amestecul si in functie de cantitatea de combustibil in rezervor si posibil ca la mine sa citeasca valoarea chiar invers, lucru care greu cred ca poate fi explicat... adica in bord sa apara ceva si ecu sa citeasca altceva.

Cat despre cum trage masina cu rezervol gol/plin eu nu prea simt mare diferenta, decat atunci cand se aprinde becul.
  • bogdan_petrica

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Oradea, Bihor
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sincer diferenta de putere nu e chiar atata de mare, doar ca motorul se comporta mai bine cand becul e aprins, trage mai bine la ture mici, debreiez mai usor...

Acuma eu cred ca sunt doua variante. Varianta 1, amestecul e facut in functie de niveulul de combustibil din rezervor, eventual la mine ecu citeste o valoare gresita. Varianta 2, cand motorina e pe terminate pompa sa traga motorina cu mai mult aditiv (sa stea asta deasupra, o fi mai usor).

Sincer ma baga in ceata problema, cel mai bine cred ca ar fi sa pun testerul pe ea sa faca log cand e becul aprins si cand nu e sa vad diferenta la parametri ca avans, cantitate de combustibil, etc. Dar nu stiu unde gasesc un mecainc sa aiba rabdare sa faca asa ceva...
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
am un astra din 93 cu mototr C16SE, 100 cp, benzina.Patesc la fel ca tine.Dupa ce se aprinde becul de benzina se schimba treaba...este o diferenta vizibila de putere.
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
a...si am mai intalnit o ciudatenie. Am luat o baltoaca si un releu electric fara capac, aflat pe mijlocul masinii pe langa aerul conditionat a intrat in scurt si mi-a pornit o alarma.Nu era claxonul...nu era goarna de la alarma.N u stiu nici acum ce putea fi.Am scos mizeria aia de releu...nici nu stiu, avea parca 5 picioruse si am 2 ani de cand merg asa, fara probleme. Poate stiti ce ar putea fi.La Ople Dibas mi-a gasit o multime de chestii dupa calculatorul de bord, care erau alimentate.Individul a spus ca nu are habar de unde sunt si ce fac si mai bine le lasam asa...sa nu stricam ceva.Imi tremura usor motorul la relanti.In fine nu i-a rezolvat problema si nu mi-a luat bani delocdupa o zi de munca.
  • bogdan_petrica

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Oradea, Bihor
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ar mai putea fi o varianta, ECU cand vede ca masina ramane fara combustibil sa intre pe o harta mai agresiva pentru avans, adica sa dea avansu mai repede(cam ceea ce fac tunneri de promit putere + consum redus), bineinteles e doar o teorie.

Masina ta regleaza avansul din ECU sau din distribuitor? ca pica teoria in cazul al doilea, oricum daca e cineva pe forum care face tunning ar putea sa ne spuna daca motorul face amestec in functie de acest parametru, nivel combustibil.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,422
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
mai, eu cred ca masina isi ia avant, daca se gata de tot benzina sa mai mearga din inertie pana la prima benzinarie....
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR