Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • rivo

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Am intrebat la Augsburg(cu ceva timp in urma), cam cat costa un compresor de ac si mi-au zis 700 de euroi dar de asemnea mi-au zis ca se paote face si reconditionare la ala vechi la vreo 200 de euroi ...stiti cumva si alte locuri unde s-ar putea face asta?..compresorul meu merge dar huruie de nu e adevarat...
ThX
Skip ads

  • ManiacuV6

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Daca numai huruie nu sunt defecti decat rulmentii cred Exclamation
Altceva nu ar putea avea.......
Deci 200 euro pentru 2 rulmenti de schimbat mi se pare fooooarte mult
  • Petrutz

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Salutare

E primul meu mesaj pe care il dau pe acest forum, asa ca va salut pe toti, cu respect pentru faptul ca ati ales emblema Opel sa va calauzeasca Cool

Am achizitionat de curand un opel vectra b full fara piele, motor 1.6 16v din 1996, la care am probleme cu ac-ul, in sensul ca intr-o saptamana imi arunca tot freonul afara, si din cate am observat pe la compresor.Am fost la un service, baietii mi-au cerut 5 milioane de lei sa imi schimbe o garnitura,suma ce mi s-a parut a fi jenanta pentru 2 ore de munca.
Acuma o sa ma duc la un mecanic de la AUTO MARCUS GRUP care mi-a spus ca imi va rezolva problema, doar sa cumpar garnitura.
Sa vad ce fac...
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salut
stiu ca a trecut ceva timp de cand ai postat tu (Petrutz) aceste mesaje dar totusi incerc
si eu am aceasi problema ca si tine. am incarcat intalatia cu freon si o sapt a mers excelet, in a 2-a sapt a inceput sa se auda ca un huruit cand se inchingea bine motorul si am observat ca imi perde ulei si probabil freonul pe la capacele compresorului(compresorul e format din 2 capace conectate intre ele de un cilindru) el pierde pe la acele imbinari si m-am gandit ca ar fi ceva garnituri duse(dar ar insemna sa aibe niste garnituri de diametrul comresorului - adica destul de mari) , de aceea as vrea sa stiu cum ai rezolvat problema
multumesc
  • Lex
  • *
  • 44 mesaje
  • din 06 Aug 2008
  • Vectra 1997 X16XEL
  • Bucuresti
  • Lex

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2008

  • Mesaj Privat
victorniculescu a scris:Salut
stiu ca a trecut ceva timp de cand ai postat tu (Petrutz) aceste mesaje dar totusi incerc
si eu am aceasi problema ca si tine. am incarcat intalatia cu freon si o sapt a mers excelet, in a 2-a sapt a inceput sa se auda ca un huruit cand se inchingea bine motorul si am observat ca imi perde ulei si probabil freonul pe la capacele compresorului(compresorul e format din 2 capace conectate intre ele de un cilindru) el pierde pe la acele imbinari si m-am gandit ca ar fi ceva garnituri duse(dar ar insemna sa aibe niste garnituri de diametrul comresorului - adica destul de mari) , de aceea as vrea sa stiu cum ai rezolvat problema
multumesc

N-am auzit inca pe nimeni sa repare compresorul sau sa inlocuieasca acele garnituri de care zici pentru ca am inteles ca sunt foarte fragile si daca le scoti de la unul sh le distrugi.
Si eu cred ca am aceeasi problema. Am un Vectra B din 97, 1.6 16V motor X16XEL
Pe mine m-a tinut incarcarea 2 zile. Adevarul ca nu mai fusese de mult incarcata cu freon si a fost mai mult un test sa vad daca functioneaza AC. Si a mers doua zile. M-am dus cu ea la "specialist" si mi-a zis ca sunt conductele fisurate si ma costa 300 RON sa o faca. Am zis OK si omu' a mai verificat odata si s-a razgandit. A zis ca e de vina compresorul si ca sa-l faca ii trebuie "kit compresor " care e 700 RON (acest kit se presupune ca contine si acele garnituri). Am zis iar OK si a ramas sa vin a doua zi. Am venit degeaba ca nu a gasit "kit compresor" si mi-a sugerat sa iau un compresor second hand. Care variaza intre 200 si 250 E.
Inconsistenta mecanicului m-a facut sa renunt momentan in a rezolva aceasta problema. Am gasit in schimb acest site in ideea de a-mi face o parere cu privire la preturi: http://www.100pro-ersatztei...0115421cfebf208c. Cam mica diferenta de la compresoare noi la sh nu crezi? In plus ajungem la vechea problema. Increderea in meseriasi.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
A verificat cu substanta sensibila la UV si a vazut ca scapa pe la garniturile compresorului? Dupa umila mea parere singurele locuri pe unde scapa freon un compresor (intact mecanic, fara capace fisurate) sunt 2: presetupa sau O-ringurile de la cele doua conducte.
Eu zic sa mergi la un service de clima serios, cauta pe forum ca sunt destule referinte.
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
eu unu voi incerca sa il dau jos in weekend si daca pot sa il desfac, ma gandeam sa il etansez cu mastic rezistent la temperatura sau daca sudura nu afecteaza nimic din intereriorul lui, il voi suda la acele imbinari la un prieten care repara fridigere si poate suda in aluminiu.
in fuctie de ce gasesc in el o sa iau decizia,
daca nu reusesc sa il "carpesc" pe al meu mi-a promis un coleg de la munca unul dupa o vectra A din '95(cica ar avea aceasi inst. de AC ca si vectra B1) dar nu stie sigur in ce stare este, oricum la bani cred ca va fi ok si asta in cazul in care il montez si functioneaza.
revin cu concluziile dupa weekend.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Cred ca daca ai sti ce are inauntru, nu te-ai mai apuca sa-l desfaci. In ce priveste sudura, hai sa fim seriosi, o fi romanul inventiv, dar nici chiar asa. Uite cam ce te asteapta:

  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
nu stiu de ce nu prea pot sa vad pozele astea ca cea cu schema compresorului, nu mi=a mers nici in cazul altora, dar iti multumesc si de unde as putea face si eu rost de TIS 2008 vectra B- sau orice carte in format electronic cu toate schemele astea pt vectra b?
vreau sa zic ca l-am desfacut(mi-a luat cam 1.5-2 ore), cea mai grea parte a fost la cuplaj deoarece nu am avut extractor si a trebuit sa il desfat dupa clasicele metode romanesti.
am inlocut cele 2 O-ring-uri de la capace(am cumparat 2 asemanatoare cu cele originale de la pise auto tractoare si camione(am inteles ca erau de saviem pompa injectie sau ceva de genu) cu 1.5lei/buc) numai ca nu am gasit sa schimb si semeringul de la ax, teoretic acolo la acel semering nu exista presiune, poate decat daca pistonasele sunt uzate si pierd presiune, dar era accceptabil cel original si l-am lasat asa
vreau sa zic ca la montate a durat (operatie care a durat cam 40min) am incarcat cu freon si nu mai pierde freon deloc - am pus in el 200ml ulei compresor frigider si am incarcat instalatia la un prieten care repara frigidere si mi-a luat doar pretul freonului adica 50lei, freon 134A si raceste mai bine decat inainte cand o incarcasem de service cu instalatie speciala incarcat AC auto.
singura problema e ca am descoperit ca am un por intr-o conducta flexibila si trebuie si aia inlocuita Sad, mi-a zis un prieten de metota folosita la tractoare - in acel por se insurubeaza un horsurub si nu mai ai probleme, cica metoda asta merge si la anvelope care au pori
concluzia e ca se pot desface si repara si compresoarele de AC lucru pe care toti mecanicii mi-au spus ca nu il poti face.
pt interesati pot oferi mai multe detalii
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Si acum sa-ti spun ce ai gresit. Daca te documentai inainte sau intrebai, evitai asta.
1. O-ringurile pe care le-ai pus, nu sunt compatibile cu freonul R134a. Trebuie o-ringuri din cauciuc special HNBR (este verde la culoare), deci daca vei avea pierderi sa stii de unde sunt.
2. La incarcarea instalatiei de catre frigotehnisti nu exista control, masurarea cantitatii cu butelia de freon pusa pe cantar de baie, este empirica, nemaivorbind de precizie (mai proasta de 100g). O cantitate de freon mai mare cu 100g decat cea indicata, face sa se distruga presetupa de la axul compresorului (acolo exista presiune joasa de freon).
3. Uleiul de compresor frigidere nu sunt convins ca este acelasi cu cel de la compresoare auto (SP10, SP20, PAG46, PAG100, PAG150, etc). Cantitatea de ulei care se pune in compresor este de 200ml, iar in freon se pune 20-30ml.


Ultima modificare făcută de LDivora la Mar 23 Sep, 2008 5:30 pm
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
NU te contrazic legat de o-ring-uri, oricum cele originale vreau sa spun ca sunt tot din cauciuc de culoare neagra si m-am gandit ca daca cele care le-am pus rezista la ulei si motorina poate rezista si la uleiul din compresor si freon, insa pot avea surprize, ma pot astepta la orice.
m-am gandit ca mi-a bagat presiunea prea mare in instalatie si de aia sa am probleme cu conducta flexibila sau poate e si batrana(are 13ani masina), prietenul ala al meu a zis ca a bagat 2-bar in instalatie sincer nu stiu cat tre sa aibe dar am auzit ceva de 7?(cunosti presiunea exacta)? ideea e ca dupa un timp de 2-3 ore de la oprire nu mai da pe la acea condtucta dar cand il folosesc pierde, desi e putin in timp tot voi ramane fara,Sad - e fix conducta de la iesire din compresor care are o parte flexibila si restul e de AL
concluzia e ca l-am carpit provizoriu cu 60lei si 4-5 ore din timpul meu liber ceea ce e destul de putin iar daca ma tine cel putin 2luni carpeala ar fi extraordinar.
In compresor eu am pus 200ml ulei dar in instalatie nu am umblat asa ca nu am idee cat e sau daca e ulei (vreau sa zic ca la un service imi cerea 40lei pe 200ml de ulei iar eu l-am luat moca de la acel prieten frigotehnist) si nici eu nu sunt convins ca e acelasi tip de ulei dar voi trage concluziile asupra acestei lucrari peste ceva timp, iar daca e de rau va anunt.
apropo de tis-ul ala m-ai putea ajuta in vreun fel LDivora, chiar mi-ar prinde fff bine pe viitor acele scheme, asa ca pls Smile any ideas
(am gasit ceva pe torenti dar nu am cont si nu pot sa le iau) e-mail: victorniculescu@yahoo.com
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Daca spui ca aveai O-ringurile originale negre, nu cumva ai avut in instalatie freon R12? Daca s-a pus R134a, nu e bine, se vor "duce" toate O-ringurile.
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
da am avut o-ringurile negre la capacele de la compresor dar la restul instalatiei sunt verzi cum ai spus tu, am si stick-erul pe masina la motor unde spun ce cantitate de freon sa pui etc. unde spune ca e R134a
de presiunea din instalatie sti ceva?, ma refer la cea cand motorul e oprit
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Da, eu stiu ca trebuie sa fie 4-4,5 bar cu motorul oprit si 14 bar cu motorul pornit.
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
wow asa mare sa fie presiunea cu motorul pornit
cat despre manualul de reparatii cu toate componentele masinii nu imi poti da nici idee de unde sau de la cine l-as putea face rost?
oricum multumesc mult pt toate indicatiile
  • ady_cocosh

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2010

  • Mesaj Privat
LDivora da-mi si mie add pe messenger id: ady_cocosh sau lasa-mi un numar de telefon ca vreau sa te intreb mai multe chestii legat de compresor
  • FRI

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2008

  • Mesaj Privat
am reparat si eu compresorul 250 ron schimbat presetupa
  • ady_cocosh

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2010

  • Mesaj Privat
FRI a scris:am reparat si eu compresorul 250 ron schimbat presetupa

spune-mi si mie unde l-ai reparat te rog. merci!
  • FRI

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2008

  • Mesaj Privat
0721120278 cristi la intersectia luica cu giurgiului
  • ciobi sib

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2008

  • Mesaj Privat
salut, si eu am avut probleme cu compresorul tot cu cele doua oringuri mari care etanseaza capacul compresorului, oringurile sunt negre numai la coducte se folosesc cele verzi, presiunea de vaporizare la vectra b este 2 bar iar presiunea pe inalte(pe teava subtire) este 7 bar la astra presiunea pe inalte este 14 bar depinde de compresoare si de instalatie.Am pus ulei, freon si totul e ok
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR