Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • cdragos

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Buna seara,

Sunt posesor al unui Vectra A 2.0i - cod motor C20NE, cu instalatie GPL secventiala.
De cand am luat masina ma confrunt cu o problema: trepidatii la relanti (pe benzina mai putin, pe gaz mai accentuat).
Am cautat pe forum detalii, dar nimic din ce am incercat nu a rezolvat complet problema. Nu vreau sa renunt la masina, chiar daca in viitor o sa imi cumpar alta mai noua.
Am incercat urmatoarele:
- Schimbat fise - s-a simtit o mare imbunatatire in mersul motorului, nu mai da in nas sub 2000rpm (inainte trebuie sa plec de pe loc cu 2-3000rpm ca sa nu moara motorul)
- Schimbat sonda lambda Bosch noua - acum nu mai moare motorul la trecerea pe liber (mai ales pe GPL se intampla). Consumul s-a redus.
- Schimbat corp clapeta acceleratie - mersul motorului nu s-a schimbat, dar am scapat de "cursa moarta" a pedalei de acceleratie.
- Schimbat IAC SH - Relanti-ul nu s-a schimbat, dar intra mai repede acceleratia automata la trecerea pe liber. Inainte scadea aproape de 500rpm dupa care revenea la 800rpm.
- Schimbat delco Bosch SH - parca intrerupe mai putin, dar e posibil sa fie doar o parere
- Schimbat bujii cu NGK (clasic, nu Iridium) - Merge la fel, cele vechi erau Beru
- Schimbat senzor arbore cotit - avea izolatia desprinsa de pe fir. Din cauza asta uneori la relanti turometru sarea in 4-6000rpm si motorul se oprea in scurt timp.
- Schimbat tobe + catalizator - motorul merge cam la fel, dar e mult mai silentios (vechea toba era sparta, catalizatorul avea ceramica sparta)
- Am inlocuit senzorul de temperatura motor cu un potentiometru - Am dat valori 100-2000ohmi (echivalente cu aprox 60-100 grade celsius). Pentru nicio valoare nu s-au atenuat trepidatiile, deci nu e de aici.
- Am fost la service GPL sa regleze deschiderea injectoarelor GPL. Acum trecerea benzina - GPL este mai fina.
- Nu am erori stocate. Am scos oricum borna bateriei sa se resetezi ECU. Nicio modificare in mersul motorului.
- Am fost la un mecanic sa curete si regleze debitmetrul - debitmetrul meu este SH si a fost umblat in el. Dupa reglaj, la relanti are variatii foarte mici pozitia cursorului, inainte tremura aprox 1mm. Parca merge putin mai rotund motorul.
- Schimbat bobina de inductie - Am rezolvat in sfarsit problema opritului in mers. Bobina veche mergea perfect pana se incalzea si incepea sa intrerupa.
- Am verificat valva de vapori benzina EVAP - motorul merge la fel cu mufa scoasa sau cu furtunul blocat (cu mufa scoasa da eroare in bord).
- Nu am verificat pompa de benzina si regulatorul de presiune injectie pentru ca problema se manifesta si pe GPL.
- Am mers pe benzina peste 10% din drum, mers mai turat: 3000 - 6000rpm - Nu s-a simtit nicio schimbare in mersul motorului.
- Am verificat sonda lambda pe osciloscop - La relanti semnalul oscileaza intre 0.1V si 0.9V, dar neregulat. La 2-3000rpm semnalul sondei lambda arata perfect, ca in Autodata.
- Am verificat senzorul de arbore cotit pe osciloscop - Tensiunea este putin cam mica la pornire, dar forma de unda este buna. La relanti si in turatie senzorul da semnal bun, ca in Autodata.
- Consumul este de 8.5 -10.5% pe GPL mers prepoderent in afara localitatii. - Mi se pare consum bun pentru acest motor. Pe benzina imi lua 7.5 - 9% in aceleasi conditii.
- Folosesc benzina Rompetrol 98 si GPL de la CarboGaz si MOL. Aveti alte propuneri?

Descrierea detaliata a problemei:
Masina porneste usor, ajunge putin sub 1000rpm la pornire.
Imediat dupa pornire la rece masina merge impecabil.
Cand incepe sa se incalzeasca putin relanti-ul scade la 750-800rpm si devine neregulat (nu se vede pe bord variatie de turatie de la trepidatii). La evacuare se aude slab ca "tuseste" neregulat.
La trecerea pe GPL (setata la 45grade) relanti-ul devine foarte neregulat, evacuarea "tuseste" aproape la fiecare rotatie a motorului, se simt trepidatii in schimbator, scaune, podea.

Ce vreau sa mai verific la masina:
- Daca distributia este pusa la punct (a verificat-o un mecanic, dar as vrea si a doua parere). Are cineva pe forum poze cu indicatoarele de pozitie de la distributie?
- Sa curat si izolez cu silicon debitmetrul.
- Sa curat contactele de la mufe (debitmetru, IAC, senzor arbore cotit, sonda lambda, bobina de inductie,fise,...)
- Sa caut aer fals pe admisie. Senzorul MAP de la instalatia GPL arata 0.47bar la relanti si 0.30-0.35 bar la 2-3000rpm turata in gol. Am gasit pe net ca ar trebui sa fie 0.30-0.35bar si la relanti.

Va rog spuneti-mi daca aveti alte propuneri pentru rezolvarea problemei.
Va multumesc!
Skip ads

  • cdragos

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Buna seara,

Revin cu detalii.
Am curatat cu spray de contacte conectorii de la TPS, debitmetru, senzor arbore cotit, IAC, bobina de inductie, bujii. Nu s-au simtit modificari in mersul motorului.
Am masurat bobina de inductie si fisele:
- Bobina:
- Primar: 0.8ohmi (Autodata 0.68 - 0.76)
- Secundar: 7900 ohmi (Autodata 7000-8400)
- Fise: 9k centrala, 9-12k fisele 1-3, 6k fisa nr 4. (In Autodata zice 25k-30k, dar e o valoare generica, nu specifica acestui motor)
Poate sa confirme cineva ca valorile sunt normale?

A reaparut aparut alta problema minora:
-La pornirea la cald motorul porneste pe la 5-600rpm, se tureaza cateva secunde la 1000rpm, dupa care revine la 800rpm. Inclusiv la trecerea pe liber turatia scade pana la 800rpm, nu mai putin.
Uneori turatia nu reuseste sa treaca de 600rpm si moare motorul in cateva secunde (cat se balbaie).
Aveti idee de la ce ar putea sa fie? IAC? Debitmetru?
  • C.Stefan

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Sa fie ECU problema?
  • cdragos

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Incerc sa vad cu merge si cu alt ECU de la dezmembrari (mai ales ca la modelul asta modulul de aprindere e inclus in ECU). @C.Stefan: multumesc pentru idee.

Update:
Din cauza bobinei de inductie defecta s-a stricat si sonda lambda, probabil de la vaporii de benzina nearsa (era noua sonda, pana in 3000km)
La cald trepidatiile au scazut foarte mult ( de la bobina de inductie noua sau de la lipsa de semnal de pe sonda lambda)
La cald motorul porneste doar daca apas acceleratia. Altfel motorul porneste putin si moare pana sa ajunga la relanti. Valabil atat pe benzina cat si pe gaz.
La rece motorul porneste normal.
Am crescut debitul de GPL si am facut autocalibrare pentru adaptarea coeficientilor, acum nu mai sare de pe GPL in depasiri.
Am masurat semnalul de la IAC (temp apa aprox 60 grade): Frecventa: 100Hz, Factor umplere: 42-43%, usor in crestere pe masura ce se incalzea motorul). Autodata: 32-60%
Consumul mediu pe 630km a fost de 10.5 l/100km GPL, viteza pana in 150km/h, media de 75km/h. Mi se pare ok. Este normal consumul asta?
Temperatura apei era putin sub 90grade mers lejer si putin peste 90grade la > 3000rpm. In oras a ajuns la 100 grade cand stateam la semafor, dupa care a pornit ventilatorul.

Credeti ca e termostatul defect? Este aftermarket marca Wahler.

In concluzie:
O sa masor valoarea senzorului de temperatura motor.
O sa caut ECU de schimb la dezmembrari, daca se simte o imbunatatire in mersul motorului il cumpar.
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,074
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Salut, vad ca ai valori complete de la tot ce se poate.. cu ce interfata faci verificari ?
  • cdragos

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am cablu si software pentru interfata GPL si osciloscop USB.
Software-ul interfetei GPL arata timpi de injectie (benzina + gaz), presiune MAP, presiune + temperatura rampa injectie gaz, temperatura vaporizator, valoare sonda lambda.
Poate pe viitor o sa incerc sa fac un cablu ALDL pentru diagnoza ECU. Interfata este utila doar pentru citirea valorilor senzorilor, erorile se pot citi foarte bine si folosind metoda agrafei.

Update:
Am masurat cu motorul cald (apa la > 80grade pe bord) sonda lambda (defecta). Valorile sunt:
La relanti: -0.1 - 0.1v
La accelerare brusca: 0v - 0.4v
In decelerare (in parcare, de la 4000rpm pana la 0): -0.9v (negativ)
Am cautat informatii despre aceste valori si se pare ca sonda este contaminata. Pe un forum scria ca valorile negative inseamna ca aerul din afara evacuarii este mai sarac in oxigen decat gazele de esapament - evident eroare de masuratoare.
Dupa aproximativ 15minute de la pornire, daca trec de 3500rpm in accelerare se aprinde becul check engine - eroare sonda lambda si masina merge mai bine, nu mai merge cu amestec bogat.
Intrebare: Credeti ca e mai bine sa merg cu sonda defecta o vreme sau sa o schimb cu vechea sonda lambda (schimbata acum 6 luni pentru ca era "lenesa") ?
  • cdragos

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am facut cam 1500km in concediu si ca prin minune sonda lambda a inceput sa dea semnal, nici nu mai apare Check Engine.
Pe benzina merge binisor, pe GPL trepideaza si se aude evacuarea ca tuseste periodic (aproape la fiecare rotatie a motorului).
La cald pe GPL se opreste motorul la relanti, dau la cheie, porneste dupa care se opreste daca nu accelerez. Trebuie sa trec pe benzina la mersul in oras.
Vreau sa fac o masuratoare a debitului injectoarelor GPL, sa nu fie decalibrate intre ele. Nici ECU si nici calculatorul de GPL nu suporta corectii individuale pe fiecare injector.
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,053
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Fa un test de compresie al motorului, sa nu ai vreo supapa arsa. Cu consumul de ulei cum stai?
  • cdragos

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Consumul de ulei este bun, 100-200ml/10000km.
Am facut test de compresie acum 5 ani, retin ca mecanicul mi-a zis ca e buna compresia dar cu mici diferente intre cilindri.
Voi reface testul la urmatoarea vizita la un service.

Update: Am crescut debitul de gaz din vaporizator si am facut recalibrarea instalatiei GPL, acum merge putin mai bine dar problema cu pornirea la cald persista.

Offtopic: Vreau sa mai tin masina macar 2-3 ani / 20000km, dupa care o pastrez "de rezerva".
  • Valy_pgv

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1998 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Am si eu o vectra a c20 ne si mie mia facut odata probleme cu relantiul dar la mine a fost senzorul de clapeta care se si regleaza. incearca sa il reglezi si tu ca sigur o sa ai diferente la mers daca senzorul este bun. se slabesc cele 2 surubele si se invarte usor stanga-dreapta si il lasi in pozitia in care motorul merge rotund. bafta
  • cdragos

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2007

  • Mesaj Privat
@Valy_pgv: merci pentru sfat, o sa incerc sa fac reglajul senzorului de la clapeta.

Consumul pe GPL este intre 9.5l/100km exterior si 11l/100km autostrada la 130-140km/h pe GPS.
  • cdragos

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Update: Am verificat debitul injectoarelor de GPL, un cilindru avea debit mult mai mare decat celelalte, aprox 30% in plus.
Dupa reglarea injectoarelor si recalibrarea hartii GPL merge aproape la fel pe benzina si GPL, cu o singura exceptie:
Scos din viteza, accelerez la 1100-1200 rpm. Cand dau drumul la acceleratie:
- Pe benzina scade turatia putin sub relanti, dupa care revine.
- Pe GPL scade turatia destul de mult - 500-600 rpm, dupa care revine. Cand e motorul cald turatia scade si mai mult, uneori se opreste motorul.
Semnalul sondei lambda incepe sa varieze dupa cateva minute, e posibil sa nu functioneze rezistenta de incalzire a sondei.

PS: Nu am apucat sa fac testul de compresie si sa reglez senzorul de la clapeta de acceleratie.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Sper sa nu am dreptate,dar e posibil sa ai catalizatorul partial colmatat(infundat).Poti face o proba functionala,la cald,cu sonda lambda demontata(se va aprinde martorul din bord).O sa vezi ca nu este sonda vinovata(defecta)...!
  • cdragos

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2007

  • Mesaj Privat
O sa fac testul cu sonda lambda deconectata.
Catalizatorul si sonda lambda sunt relativ noi, 2-3000km. Poate s-au stricat de cand am avut problema cu bobina de inductie si au iesit vapori de benzina pe evacuare.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR