- chybryt
- OP
- 193 mesaje
- din 16 Mar 2009
- Astra 2006 Z13DTH
- Bucuresti
chybryt
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2009
- Mesaj Privat
Imi apare cheita pe bord iar pe tester imi apare eroarea "P0234-5A Boost Pressure Control Circuit Negative Deviation" am fost in service si cica nu este de la electrovalva, ar fi bine daca as avea una sa fac un test.
dady_t
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2008
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,590 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,590
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Pt curatare mioritic..mere cum a zis mai sus..motorul incalzit si tinut cativa km la turatie ridicata.
Alt user zicea de niste socuri..mie nu mi se par sanatoaase..adica: in viteza 3 sau doi, motor la 2200-2300 rot/min..dat blana pana pe la 4500 rot/min apoi lasat in frana motor..repetat procedura de cateva ori apoi mers turat cativa km.
dady_t
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2008
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
Acum sa revin on-topic - pentru colegul cu turbina - da mai multe informatii- si anume; turbina este blocata sau nu, doresti o curatare profi sau numai ceva de moment.
Daca doresti ceva profesional - cauta pe forum si ai sa gasesti mai multe firme care fac asa ceva- sunt chiar si in Bucuresti. Daca nu, citeste aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19253
dady_t
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2008
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
dady_t
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2008
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,590 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,590
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
alt argument personal...in treapta 6, am 2300/2400 rot pe minut (deci motorul e la turatia de cuplu), vit 130, consum de 6-6,1-6,2. In treapta 5, tot la 130/ora am 3000 de ture ..nsa consum de 4,4-4,5-4,6. Consumurile sunt luate de pe bc, cu tempomatul activat si variaza in functie de inclinatia terenului. Nu sustin ca acestea sunt absolut reale, vreau numa sa evidentiez diferenta de consum aratat care este reala.
- adrian82
- **
- 362 mesaje
- din 17 Aug 2008
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
adrian82
- Mesaje scrise: 362
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2008
- Mesaj Privat
x1234
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2008
- Mesaj Privat
Am citit pe un alt topic, la o vectra cu motor de 2,2 ca s-a rezolvat ajustand cursa tijei ce controleaza geometria variabila.
Ce inteleg eu: din eroare rezulta ca e o diferenta mare intre ceea ce cere ECU si ce livreaza turbina (turbina livreaza prea mult), si ca cele 2 presiuni trebuie egalizate, ajustand suruburile ce limiteaza tija.
Voi ati reusit sa rezolvati ceva ? Sau problema exista in continuare ?
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
x1234
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2008
- Mesaj Privat
Furtune and stuff sunt verificate, electrovalva turbo (cea de pe admisie, pressure-vacuum converter) a fost inlocuita cu una noua acum 20k de km.
x1234
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2008
- Mesaj Privat
Revin cu ceva actualizari asupra situatiei. Am mers in seara asta cu masina, cu testerul conectat la ea. ECU nu a solicitat niciodata mai mult de 225-230 KPa, in aceste momente turbina livrand 250-260 KPa. Deci e clar ca asta e cauza erorii, precum si a turbinei faultate anterior.
Probabil un controller de la turbo sau reglajul mecanismului de geometrie variabila. Asta ramane de vazut la o cautare mai detaliata.
Va tin la curent.
Succes !
- username250
- **
- 66 mesaje
- din 26 Jan 2009
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
username250
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2009
- Mesaj Privat
x1234
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2008
- Mesaj Privat
Daca e in sub-boost - verifici furtunase si etansari de la electrovalva turbo pana la valva de pe turbina care controleaza geometria variabila, le verifici de etanseitate/pierderi.
Daca e in overboost verifici mecanismul geometriei variabile (tragi cu mana de tija swirl control sa se miste liber, fara variatii de forta, fara sa ramana blocata, cursa curata de la un capat la altul). Daca asta e ok, nu mai verifici nimic. Mergi la magazin direct, cumperi un boost controller (aka electrovalva turbo, aka pressure-vacuum converter) si il inlocuiesti pe cel de pe masina.
Ai FOARTE MARE GRIJA! Eu aveam P0234 - cea cu overboost. Am mers asa vreo 2-3 luni pana cand mi-am facut praf turbina. Nu e ceva de dorit.... la mine a fost electrovalva turbo. ... Mergi si pune masina pe tester si lasa forumurile.
P.S.: Turbina nu se regleaza. Daca nu ai umblat la suruburile limitatoare de cursa de la geometria variabila, nu ai ce sa reglezi la ea.
- guliver
- ***
- 554 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
guliver
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
bimmer54
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
Revin cu ceva actualizari asupra situatiei. Am mers in seara asta cu masina, cu testerul conectat la ea. ECU nu a solicitat niciodata mai mult de 225-230 KPa, in aceste momente turbina livrand 250-260 KPa. Deci e clar ca asta e cauza erorii, precum si a turbinei faultate anterior.
Probabil un controller de la turbo sau reglajul mecanismului de geometrie variabila. Asta ramane de vazut la o cautare mai detaliata.
Va tin la curent.
Succes !
Fa o resoftare ECU si problema ti se va rezolva.
x1234
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2008
- Mesaj Privat
- ruff_ryders
- *
- 9 mesaje
- din 08 Feb 2008
- Astra 2006 z17dth
- Gorj
ruff_ryders
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2008
- Mesaj Privat