Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • joanovics

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2012

  • Mesaj Privat
salutare.Dupa nenumarate cautari si intrebari pe net si forumuri negasind raspuns la problema mea ciudata descriu aici.Pornire grea la z16xe ,lunga de 7-8 secunde dupa care parca ar porni la rand toti cilindri o ia si functioneaza perfect.Consum bun,erori nimic.Cel mai important detaliu este ca:aceasta pornire grea se manifesta numai si numai exclusiv in cazuri cand prealabil motorul a fost oprit fiind la temperatura de functionare,incalzit bine deci umlat prin ora vreo zece km sau dupa drum lung.Si numai in anotimpuri calde,din martie pana noiembrie aproximativ.Iarna pe frig aproape deloc.
Deci,vin la servici dimineata 4 km,cand pornesc peste 12 ora o ia la sfert de cheie.Umblu mult prin oras,opresc,cand sa pornesc peste 2-3 ore nu mai vrea.
Ceea ce este exclusca si cauza:senzor temperatura-inlocuiti,testati.Egr scos ,la fel,pus inapoi la fel.Senzor arbore schimabt,testat,nimic.Bujii,bobina la fel s..a.m.d.
Cand porneste lung chiar daca dac contact 3-4 ori nu ajuta.Dar daca am pornit si opresc imediat,chiar daca urmatoarea pornire este peste 3 zile o ia la sfert de cheie.Compresia la rece 13-12.9-13-13.Bine stiu ca trebuie masurat la cald,dar problema mea se manifesta la rece.Uleiul folosit este 5w40 de calitate buna.
Ca si idee m am gandit la tacheti.Se poate intampla ca uleiul fiind incins si mai lichid sa scape din tacheti si la pornirea lunga trebuie sa se umple din nou?Cand opresc motorul in stare neincalzita 50-60 grade,poate ca ramane uleiul in tacheti fiind mai gros?Zgomot de tacheti nu aud la rece,mai mult parca cand pornesc motorul fiind foarte cald.


MODEL: Zafira 2001
MOTOR: Z16XE

CODURI EROARE: nu sunt (opcom)
Skip ads

  • tuxi

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2019

  • Mesaj Privat
Salut
Ai probleme cu relanti ul când mergi mult prin oraș, fluctueazã? Am înțeles cã ai probleme doar când este motorul cald. Ceva asemãnãtor am avut și eu, am rezolvat cu o curãțare temeinicã a clapetei de accelerație și schimbarea garniturii.
  • joanovics

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Nu fluctueaza relantiul,e foarte stabil.Pornirea grea se manifesta atat la rece cat si la cald,depinzand de ce temperatura a avut motorul inainte la oprire
  • danytm

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Vezi ca am mai citit aici pe forum ceva cu senzor de arbore schimbat cu unul nou si avea aceeasi problema, functionarea defectuoasa a senzorului de nou, cauta pe forum si vezi cu care brand l-a inlocuit a doua oara si si-a rezolvat problema. Sper sa te ajute info
  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 988
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
la benzina aspirata, e vb despre scanteie si amestec carburant.
bujiile si bobina sunt OK.

poti curata clapeta de acceleratia si poti verifica presiunea benzinei in rampa.
in functie de rezultat, arunci o privire la pompa de benzina si injectoare.

pe partea de aer, sa ai un filtru curat si debitmetru in mintile lui.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mergi cu buson alimentare benzina usor desfacut simai vedem.
  • joanovics

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc dl Dan pt sfat,chiar eram curios de parera dvs.Despre partea de buson trebuie sa mentionez ca acum cativa ani am avut problema ca s a facut un vacum in rezervor dupa un mers constant ca acul de la ceasul de benzina scadea la minim in cateva minute,si desfacand busonul am auzit cum aspira aer.Am inteles ca canistra de vapori ar fi de vina,nu se aeriseste rezervorul prin el cand se deschide elevtrovalva.Am facut o gaurica de 2mm pe interiorul busonului de benzina si problema s a rezolvat,de atunci am mers cam 50mii km.Dar incerc si fara buson desigur.
Debitul insuficient a pompei de benzina am exclus pt ca am incercat sa dau direct pe pompa(la releu) 10 secunde inainte de pornire si tot asa facea.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Dupa cheia asta lunga scoate fum cateva secunde ?
  • joanovics

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Nu scoate fum deloc dupa pornire.Fum scoate in doua situatii:daca stau in ralanti mai mult timp 1-2 minute la prima accelerare,si dupa coborare cu frana de motor pe dsitanta mai lunga (1km)
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR