- z16xep
- OP
- 259 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Astra 2006 z17dth
- Arad
z16xep
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
Salutare.
De curand am schimbat cureaua de distributie si cea de la alternator si am observat ca la compresorul de clima , are un joc ( cred ca este ambreiajul ).Nici nu stiu cum sa descriu problema de aceea am urcat un filmulet.
Este normal acel joc al "flansei" aceleia?
Compresorul functioneaza perfect fara nici o problema , cupleaza , decupleaza clima, doar ca are acel joc, iar surubul este strans.
Initial am crezut ca este destrans surubul dar am pus torxul si nu l-am putut strange mai tare.
Masina este o astra h 2006 1.7 cdti cu clima automata.
Modelul de compresor este DELPHI WJ.
Ce as putea sa ii fac ?
Am urcat pe youtube un filmulet edificator si cateva poze.
Va multumesc pentru ajutor.
De curand am schimbat cureaua de distributie si cea de la alternator si am observat ca la compresorul de clima , are un joc ( cred ca este ambreiajul ).Nici nu stiu cum sa descriu problema de aceea am urcat un filmulet.
Este normal acel joc al "flansei" aceleia?
Compresorul functioneaza perfect fara nici o problema , cupleaza , decupleaza clima, doar ca are acel joc, iar surubul este strans.
Initial am crezut ca este destrans surubul dar am pus torxul si nu l-am putut strange mai tare.
Masina este o astra h 2006 1.7 cdti cu clima automata.
Modelul de compresor este DELPHI WJ.
Ce as putea sa ii fac ?
Am urcat pe youtube un filmulet edificator si cateva poze.
Va multumesc pentru ajutor.
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Acolo are o pana ..se pare ca e joc multicel....ar trebui sa faca zgomot cand nu e cuplat compresorul.
Uite un filmulet ca sa vezi ce-i sub flansa
http://www.youtube.com/watch?v=dsacpKR_sA8
Uite un filmulet ca sa vezi ce-i sub flansa
http://www.youtube.com/watch?v=dsacpKR_sA8
- ciotic
- **
- 245 mesaje
- din 09 Oct 2009
- Astra 2004 Z17DTL
- Bucuresti
ciotic
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2009
- Mesaj Privat
- z16xep
- OP
- 259 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Astra 2006 z17dth
- Arad
z16xep
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Salut . Vezi ca intre fulie si "discul" ambreiajului trebuie sa fie o saiba de distantiere. De multe ori cine demonteaza si nu stie de ea o pierde foarte usor la scoaterea ambreiajului rezultatul fiind joc mare in ambreiaj + zgomote aleatorii in functionare fara AC cuplat.
Nu prea imi dau seama din video dar posibil ca partea flexibila de cauciuc sa fie desprinsa de partea metalica (rupta) .
In mod normal ambreiajul NU trebuie sa se miste decat foarte putin "la mana" iar distanta trebuie sa fie ca 1-1.5 mm.
P.S. Daca punea saiba mai groasa statea teapan in niciun caz nu oscila ca la tine plus ca se marea distanta de fulie cuplarea fiind insotita de un "clanc" sesizabil din masina,
Nu prea imi dau seama din video dar posibil ca partea flexibila de cauciuc sa fie desprinsa de partea metalica (rupta) .
In mod normal ambreiajul NU trebuie sa se miste decat foarte putin "la mana" iar distanta trebuie sa fie ca 1-1.5 mm.
P.S. Daca punea saiba mai groasa statea teapan in niciun caz nu oscila ca la tine plus ca se marea distanta de fulie cuplarea fiind insotita de un "clanc" sesizabil din masina,
- z16xep
- OP
- 259 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Astra 2006 z17dth
- Arad
z16xep
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
- z16xep
- OP
- 259 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Astra 2006 z17dth
- Arad
z16xep
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
Astazi am fost la "baietii" care se ocupa cu clime si minunatii de gen si mi-au spus ca trebuie schimbat tot ambreajul ca nu mai functioneaza cum trebuie si prostii de gen si ca nu se poate regla distanta dintre fulie si flansa.,si ca ma costa ceva banuti toata tarasenia.
Am ajuns acasa l-am desfacut si am scos o saiba subtire iar acum jocul intre flansa si fulie este de 0.20 mm, si surpriza nu mai are joc , si compresorul nu se invarte cand este pornit motorul si nici zgomote nu se aud de acolo cum ca ar freca ceva, si de cuplat cupleaza fara nici cea mai mica problema.
Dar totusi as dori sa aflu de la alti colegi ,care este distanta dintre flansa si fulie ?
Am ajuns acasa l-am desfacut si am scos o saiba subtire iar acum jocul intre flansa si fulie este de 0.20 mm, si surpriza nu mai are joc , si compresorul nu se invarte cand este pornit motorul si nici zgomote nu se aud de acolo cum ca ar freca ceva, si de cuplat cupleaza fara nici cea mai mica problema.
Dar totusi as dori sa aflu de la alti colegi ,care este distanta dintre flansa si fulie ?
loyal
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2012
- Mesaj Privat
- florinbucsa
- ***
- 733 mesaje
- din 16 Oct 2008
- Astra 2005 z17dth
- Bucuresti
florinbucsa
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2008
- Mesaj Privat
salutare! am si eu o problema cu compresorul de clima. Modelul este WJ, iar acel plastic de la discul de ambreiaj al compresorului este putin topit si bucati lipsa din el si nu imi mai baga rece deloc. Totul a inceput prin toamna cand am pornit motorul si m-am trezit ca imi vine un miros puternic de incins(am crezut ca e de la aeroterma), iar dupa ce am oprit clima a disparut mirosul. Eu cred ca este de vina acel ambreiaj ca patineaza si probabil de aceea s-a incins si a topit acel plastic. Am incercat in seara asta sa demontez ambreiajul si sa desfac acel surub din centru, dar se invarte in gol si nu stiu cum sa procedez. Are cineva vreo idee?
Am uitat sa precizez ca am actionat bobina compresorului, astfel s-a cuplat, dar cand invarteam de surub se invartea cu totul(patina discul de ambreiaj). Ce sfat imi puteti da in remedierea problemei mele?
Am uitat sa precizez ca am actionat bobina compresorului, astfel s-a cuplat, dar cand invarteam de surub se invartea cu totul(patina discul de ambreiaj). Ce sfat imi puteti da in remedierea problemei mele?
loyal
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2012
- Mesaj Privat
La fel am patit si eu cu acel cauciuc al ambreiajului -mi s-a topit efectiv la a doua incercare de cuplare a AC ,soldata cu oprirea motorului.Axul compresorului de clima a fost gripat.Am inlocuit compresorul cu unul identic second hand.
Ca sa nu ai niciun dubiu, inainte de inlocuirea compresorului,incearca sa invarti axul compresorului rotind cu mana, partea din fata a ambreiajului cea fixata pe axul cu caneluri folosind un cap torx pentru surub.
Nu va merge usor,caci face presiune in instalatia de AC,dar esential este sa apreciezi daca se roteste uniform ,adica nu este gripat(asa cum banuiesc eu).Corpul compresorului e uscat?nu cumva e imbacsit de mizerie-ulei + praf?
Ca sa nu ai niciun dubiu, inainte de inlocuirea compresorului,incearca sa invarti axul compresorului rotind cu mana, partea din fata a ambreiajului cea fixata pe axul cu caneluri folosind un cap torx pentru surub.
Nu va merge usor,caci face presiune in instalatia de AC,dar esential este sa apreciezi daca se roteste uniform ,adica nu este gripat(asa cum banuiesc eu).Corpul compresorului e uscat?nu cumva e imbacsit de mizerie-ulei + praf?
- z16xep
- OP
- 259 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Astra 2006 z17dth
- Arad
z16xep
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
Ca sa desfaci surubul,mergi la vulcanizare si il rogi pe meseriasul de acolo sa iti desfaca surubul cu un torx pus pe pistolul pneumatic la cea mai mica setare sa nu "scape" , asta daca nu e intepenit ca dracu .Desfaci filtrul de aer sa ai loc sa bagi pistolul acolo..Masoara bobina sa vezi daca mai este buna. La mine s-a ars rezistenta din bobina si nu a mai functionat compresorul.Nu te lua dupa "meseriasii" ca trebuie dat jos compresorul, bobina se schimba fara depresurizare instalatie. Bobina a costat in jur la 200 de lei. Bobina are rolul de a atrage flansa pe fulie. si am impresia ca si rugina are un rol acolo. Am breajul acela de care vorbesti tu este de fapt un electromagnet.
Pune o poza sa vedem si noi despre ce estew vorba.
Pune o poza sa vedem si noi despre ce estew vorba.
- florinbucsa
- ***
- 733 mesaje
- din 16 Oct 2008
- Astra 2005 z17dth
- Bucuresti
florinbucsa
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2008
- Mesaj Privat
Asta ma gandeam si eu sa ma duc la vulcanizare, dar imi e ca nu incape pistolul. Voi vedea maine ca azi a fost urat si nu m-am putut ocupa. Aseara scosesem oricum filtrul de aer si am incercat cu un torx. Am blocat si bobina, scotand mufa si alimentand-o la 12V de la bateria masinii, astfel cand incercam sa desfac acel surub se simtea ca se infraneaza, dar nu suficient cat sa pot desface surubul. Practic mergea putin mai greu ca si cum as invarti niste angrenaje. Voi mai studia problema si maine dupa ce desfac si vad ce si cum. Voi face si niste poze daca gasesc ceva interesant
- florinbucsa
- ***
- 733 mesaje
- din 16 Oct 2008
- Astra 2005 z17dth
- Bucuresti
florinbucsa
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2008
- Mesaj Privat
Cu putina rabdare am reusit sa desfac surubul fara sa mai ajung la vulcanizare. Discul de ambreiaj pare uzat, in schimb compresorul se invarte frumos fara a fi blocat. Acum incerc sa caut disc de ambreiaj . La majoritatea magazinelor imi spun ca aduc compresor cu totul, iar la o singura persoana in bucuresti am gasit la 125 de lei. Mi se pare o aberatie sa nu aduca disc separat .
Mai exista varianta sa elimin o saiba, dar cred ca rezolv doar temporar. Va tin la curent luni cand ma duc sa cumpar discul.
Mai exista varianta sa elimin o saiba, dar cred ca rezolv doar temporar. Va tin la curent luni cand ma duc sa cumpar discul.
- z16xep
- OP
- 259 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Astra 2006 z17dth
- Arad
z16xep
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
- florinbucsa
- ***
- 733 mesaje
- din 16 Oct 2008
- Astra 2005 z17dth
- Bucuresti
florinbucsa
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2008
- Mesaj Privat
Problema s-a rezolvat. De vina era "discul de ambreiaj" .
Nu e chiar un disc de ambreiaj, dar eu cu asta il asociez. Ideea este in felul urmator:
El este format din 2 bucati ca in imaginile de mai jos:
Cert e ca acele piese trebuie sa fie unite una de alta. Practic cauciucul acela negru din mijloc este vulcanizat pe disc, pe cand mie imi sarise.
Am rezolvat cu 110 lei acea piesa nou-nouta de la un tip din bucuresti. Mi-a spus ca a intalnit multe cazuri de genu si e boala lor. Mi-a explicat ca este bine ca aerul conditionat sa se porneasca cand motorul este la ralanti, ci nu in ture, pentru a nu mai fi soc mare asupra acelui disc de ambreiaj si sa se dezgradineze.
Nu e chiar un disc de ambreiaj, dar eu cu asta il asociez. Ideea este in felul urmator:
El este format din 2 bucati ca in imaginile de mai jos:
Cert e ca acele piese trebuie sa fie unite una de alta. Practic cauciucul acela negru din mijloc este vulcanizat pe disc, pe cand mie imi sarise.
Am rezolvat cu 110 lei acea piesa nou-nouta de la un tip din bucuresti. Mi-a spus ca a intalnit multe cazuri de genu si e boala lor. Mi-a explicat ca este bine ca aerul conditionat sa se porneasca cand motorul este la ralanti, ci nu in ture, pentru a nu mai fi soc mare asupra acelui disc de ambreiaj si sa se dezgradineze.