- valyvis100
- OP
- 74 mesaje
- din 28 Oct 2010
- Vectra 2007 1,9DT
- Dolj
valyvis100
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2007 1,9DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2010
- Mesaj Privat
Am cautat inainte pe forum dar nu am gasit rezolvarea. Era cineva cu un topic deschis care avea aceleasi simptome dar nu a mai postat finalul.
Problema la mine este ca atunci cand masina sta in soare mai mult de 1 ora pornirea este foarte grea, porneste la a doua cheie (lunga ca si prima la care nu a pornit).
Ce am observat :
-simptomul apare numai la o stationare cu motorul oprit mai mare de 1 h si numai atunci cand masina sta in soare puternic.
- la fel s-a comportat si dupa o stationare cu motorul oprit mai mare de 2 zile ;
- imediat dupa ce porneste (la a doua sau poate si la a treia cheie) da cu fum mult ceea ce ma duce cu gandul ca la prima cheie a ajuns motorina destula in cilindrii;
- dupa ce am pornit nu mai sunt probleme la stationari mai mici de 1 ora, indiferent de temperatura.
Ce am verificat:
- nu sunt erori stocate;
- bateria schimbata, este noua si cu amperaj corespunzator;
- am curatat egr si senzorul de boost, egr-ul era destul de curat dar senzorul de boost era plin de mazga;
- filtrele schimbate, dar la filtrul de motorina mufa electrica nu era introdusa . Nu stiu ce rol are mufa de la filtrul de motorina.
Sa o fi scos vechiul proprietar dintr-un motiv anume sau a uitat sa o puna la loc dupa schimbarea filtrului?
- electromotorul schimbat (cel vechi nu cupla tot timpul si ma gandesc ca s-a dus tocmai din cauza pornirilor ciudate);
- injectoarele aveau diferente pe OPcom dar totusi nerelevante.
Am realizat montajul electronic pentru "pacalirea" senzorului de temperatura de pe termostat in vederea comandarii bujiilor indiferent de temperatura exterioara dar inca nu l-am montat.
Inca nu sunt convins de rolul bujiilor la temperaturi exterioare mari si cred ca nu este o rezolvare ci mai degraba un ajutor la pornire.
Intradevar cu mufa scoasa de la senzorul de temperatura de la termostat o ia mai repede (porneste la prima cheie) dar mi-se pare ca totusi ca porneste tot in lung.
Scuze de postul destul de lung dar am vrut sa fiu cat mai explicit.
Problema la mine este ca atunci cand masina sta in soare mai mult de 1 ora pornirea este foarte grea, porneste la a doua cheie (lunga ca si prima la care nu a pornit).
Ce am observat :
-simptomul apare numai la o stationare cu motorul oprit mai mare de 1 h si numai atunci cand masina sta in soare puternic.
- la fel s-a comportat si dupa o stationare cu motorul oprit mai mare de 2 zile ;
- imediat dupa ce porneste (la a doua sau poate si la a treia cheie) da cu fum mult ceea ce ma duce cu gandul ca la prima cheie a ajuns motorina destula in cilindrii;
- dupa ce am pornit nu mai sunt probleme la stationari mai mici de 1 ora, indiferent de temperatura.
Ce am verificat:
- nu sunt erori stocate;
- bateria schimbata, este noua si cu amperaj corespunzator;
- am curatat egr si senzorul de boost, egr-ul era destul de curat dar senzorul de boost era plin de mazga;
- filtrele schimbate, dar la filtrul de motorina mufa electrica nu era introdusa . Nu stiu ce rol are mufa de la filtrul de motorina.
Sa o fi scos vechiul proprietar dintr-un motiv anume sau a uitat sa o puna la loc dupa schimbarea filtrului?
- electromotorul schimbat (cel vechi nu cupla tot timpul si ma gandesc ca s-a dus tocmai din cauza pornirilor ciudate);
- injectoarele aveau diferente pe OPcom dar totusi nerelevante.
Am realizat montajul electronic pentru "pacalirea" senzorului de temperatura de pe termostat in vederea comandarii bujiilor indiferent de temperatura exterioara dar inca nu l-am montat.
Inca nu sunt convins de rolul bujiilor la temperaturi exterioare mari si cred ca nu este o rezolvare ci mai degraba un ajutor la pornire.
Intradevar cu mufa scoasa de la senzorul de temperatura de la termostat o ia mai repede (porneste la prima cheie) dar mi-se pare ca totusi ca porneste tot in lung.
Scuze de postul destul de lung dar am vrut sa fiu cat mai explicit.
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
- valyvis100
- OP
- 74 mesaje
- din 28 Oct 2010
- Vectra 2007 1,9DT
- Dolj
valyvis100
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2007 1,9DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2010
- Mesaj Privat
Da, intradevar din aceasta cauza nu am montat inca montajul pentru bujii.
Pana la injectoare si regulatoare ma gandeam ca poate este si altceva dar se pare ca n-am incotro.
Mufa de la filtrul de motorina (circuitul electric) ofera informatii si asupra temperaturii?
Daca raman pe regulator si injectoare cred ca trebuie sa mai astepte.
Pana la injectoare si regulatoare ma gandeam ca poate este si altceva dar se pare ca n-am incotro.
Mufa de la filtrul de motorina (circuitul electric) ofera informatii si asupra temperaturii?
Daca raman pe regulator si injectoare cred ca trebuie sa mai astepte.
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
- valyvis100
- OP
- 74 mesaje
- din 28 Oct 2010
- Vectra 2007 1,9DT
- Dolj
valyvis100
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2007 1,9DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2010
- Mesaj Privat
- valyvis100
- OP
- 74 mesaje
- din 28 Oct 2010
- Vectra 2007 1,9DT
- Dolj
valyvis100
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2007 1,9DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2010
- Mesaj Privat
Pânã la urmã am schimbat astazi electromotorul, l-am recondiþionat pe cel al masinii (cel montat acum 4 luni pe masinã era acelaºi tip dar de la sh). Electromotor mitsubishi.
În prealabil l-am desfãcut si am gasit bucºele extreme foarte uzate, mai ales cea dinspre capatul cu bendixul. Bendixul farte uzat, 3 dinþi cu uzura maximã.
Partea proastã a fost cã ºuruburile care þin carcasa statorului s-au rupt. Sunt foarte lungi, 14 cm ºi foarte subþiri, 4 mm, iar in capat filet de 5 mm siguranþat cu ermetit.
Bendixul nou este fãcut in Brazilia ºi are înãlþime un pic mai mare cu cca. 3mm, este mai robust, cred cã ºi-au dat seama cã nu prea rezista.
Cãrbunii buni, n-a fost nevoie sã-i schimb.
Mare atenþie la poziþionarea furcii, eu nu am fost atent ºi l-am mai desfãcut odatã dupa ce l-am pus pe maºinã.
Costuri:
-bendix 72 lei,
- 1 bucºe 4 lei , celalatã 5 lei.
- dacã erau ºi cãrbunii 1 platou de perii 28 lei.
Acum porneºte mult mai bine, pãcat cã vechiul proprietar nu a schimbat bendixul la timp este coroana un pic uzatã.
În prealabil l-am desfãcut si am gasit bucºele extreme foarte uzate, mai ales cea dinspre capatul cu bendixul. Bendixul farte uzat, 3 dinþi cu uzura maximã.
Partea proastã a fost cã ºuruburile care þin carcasa statorului s-au rupt. Sunt foarte lungi, 14 cm ºi foarte subþiri, 4 mm, iar in capat filet de 5 mm siguranþat cu ermetit.
Bendixul nou este fãcut in Brazilia ºi are înãlþime un pic mai mare cu cca. 3mm, este mai robust, cred cã ºi-au dat seama cã nu prea rezista.
Cãrbunii buni, n-a fost nevoie sã-i schimb.
Mare atenþie la poziþionarea furcii, eu nu am fost atent ºi l-am mai desfãcut odatã dupa ce l-am pus pe maºinã.
Costuri:
-bendix 72 lei,
- 1 bucºe 4 lei , celalatã 5 lei.
- dacã erau ºi cãrbunii 1 platou de perii 28 lei.
Acum porneºte mult mai bine, pãcat cã vechiul proprietar nu a schimbat bendixul la timp este coroana un pic uzatã.
hstelian
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Omega 2002 X25dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2009
- Mesaj Privat
salut si la mine era pornirea greoaie sit ot asa dupa ce statea putin in soare pornea greu am schimbat electromotorul si nu mai face figuri electromotrul vechi avea uzate bucsele ce cupreu si in cap la bendix si inauntru la rotite
masina are ceva senzor pe volanta mi sa spus si daca electromotorul nu invarte 300de ture pe minut nu porneste cum trebuie.
acum porneste frumos si nu mai este asa zgomotoasa la pornire
masina are ceva senzor pe volanta mi sa spus si daca electromotorul nu invarte 300de ture pe minut nu porneste cum trebuie.
acum porneste frumos si nu mai este asa zgomotoasa la pornire
- valyvis100
- OP
- 74 mesaje
- din 28 Oct 2010
- Vectra 2007 1,9DT
- Dolj
valyvis100
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2007 1,9DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2010
- Mesaj Privat
Da, asa este. Se pare ca motorul este proiectat sa aiba turatie mare data de electromotor la pornire. Din pacate uzura motorului cumulata cu faptul ca bujiile nu intra la temperaturi exterioare mari, plus motorina de la noi duc la necesitatea unui electromotor impecabil.
Eu am pus initial unul de la second, pornea mai bine dar nu invarte suficient de rapid.
Cu bendixul si bucsele noi invarte electromotorul de zici ca pleaca motorul numai in tractiune electrica.
Totusi conceptia nu este de anduranta (chiar daca au marit inaltimea pinionului de la bendix), spre exemplu mai am un A classe, vechi din 2002, cu electromotorul original (neumblat la el), care porneste impecabil chiar daca are si o bujie incandescenta defecta.
Am observat ca deoarece intra bujiile indiferent de temperatura exterioara (timpul de conectare este proportional cu temperatura) pornirea este mult imbunatatita.
Eu am realizat montajul electronic valabil pentru 2.0 si cred ca pana la urma il voi monta, macar nu mai omor electromotorul si bateria, cel putin cred ca le maresc durata de viata.
Eu am pus initial unul de la second, pornea mai bine dar nu invarte suficient de rapid.
Cu bendixul si bucsele noi invarte electromotorul de zici ca pleaca motorul numai in tractiune electrica.
Totusi conceptia nu este de anduranta (chiar daca au marit inaltimea pinionului de la bendix), spre exemplu mai am un A classe, vechi din 2002, cu electromotorul original (neumblat la el), care porneste impecabil chiar daca are si o bujie incandescenta defecta.
Am observat ca deoarece intra bujiile indiferent de temperatura exterioara (timpul de conectare este proportional cu temperatura) pornirea este mult imbunatatita.
Eu am realizat montajul electronic valabil pentru 2.0 si cred ca pana la urma il voi monta, macar nu mai omor electromotorul si bateria, cel putin cred ca le maresc durata de viata.
hstelian
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Omega 2002 X25dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2009
- Mesaj Privat