- ccostras
- OP
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
Am demontat bara fata si mecanicul la care am fost a avut inspiratia sa miste palele ventilatorului de pe intercooler. Acestea erau blocate, nu puteau fi miscate deloc. A dat jos ventilatorul, l-a degresat, l-a conectat la o baterie si dupa mai multe incercari a reusit sa-l porneasca. L-a lasat sa functioneze 30 minute si acum palele merg f. usor. Aveam o siguranta in compartimentul motor care era arsa mereu, si pe care nu am mai schimbat-o (nimeni nu a stiut de la ce este), am schimbat-o...nu s-a mai ars,cred ca de la ventilator era. A montat ventilatorul pe masina si acum se pune intrebarea...cum pot verifica daca porneste sau nu? Cand ar trebui sa functioneze? Porneste cand motorul ajunge la anumiti parametri? trebuie sa trec de o anumita turatie sau temperatura?
eduard14
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Vaslui
- Masina: Omega 1995 2.5
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2009
- Mesaj Privat
ccostras a scris:Am demontat bara fata si mecanicul la care am fost a avut inspiratia sa miste palele ventilatorului de pe intercooler. Acestea erau blocate, nu puteau fi miscate deloc. A dat jos ventilatorul, l-a degresat, l-a conectat la o baterie si dupa mai multe incercari a reusit sa-l porneasca. L-a lasat sa functioneze 30 minute si acum palele merg f. usor. Aveam o siguranta in compartimentul motor care era arsa mereu, si pe care nu am mai schimbat-o (nimeni nu a stiut de la ce este), am schimbat-o...nu s-a mai ars,cred ca de la ventilator era. A montat ventilatorul pe masina si acum se pune intrebarea...cum pot verifica daca porneste sau nu? Cand ar trebui sa functioneze? Porneste cand motorul ajunge la anumiti parametri? trebuie sa trec de o anumita turatie sau temperatura?
ventilatorul de pe intercoler iti porneste doar cand ajunge motorul la o anumita temperatura mai ridicata si ti-l raceste instantaneu
- ccostras
- OP
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
eduard14
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Vaslui
- Masina: Omega 1995 2.5
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2009
- Mesaj Privat
ccostras a scris:Deci sa inteleg ca el va functiona daca motorul ajunge la o anumita temperatura, indiferent de turatia motorului. In cazul acesta ar trebui sa astept ca motorul sa ajunga la 93 grade si la relanti sa verific daca el se invarte.
da asa ii tre sa astepti la relanti sa se incalzeasca motoru si dupa el va porni daca merge bineinteles
- ccostras
- OP
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ccostras
- OP
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
Faci confuzie. In topic e vorba despre un ventilator dedicat intercoolerului, diferit de cele doua ventilatoare de clima de pe mijloc. Am gasit unul la second insa cei de-acolo imi spun ca e de la un opel omega de 2.5 din 1998 pe cand eu am un opel omega de 2.5 dti din 2002. De-asta eram nelamurit, sa vad daca e identic sau nu cu modelul de pe motorul meu.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Posibil sa fac confuzie, posibil sa nu.
Personal nu am auzit de ventilator pentru intercooler, dar am auzit de un al doilea ventilator din fata radiatorului de clima care raceste partial si intercooler-ul.
Gandeste-te ca un ventilator care este motat in fata unui intercooler, pana porneste (el fiind actionat electric si comandat de un senzor) acesta este o frâna in fata aerului care vine din fata. Deci acel ventilator 'doar pentru intercooler' ar trebui sa mearga permanent si ar trebui sa fie pe o curea actionata direct de motor in acest caz (dar ma indoiesc ca ar fi asa, ca doar nu e Dacia 1310).
Personal nu am auzit de ventilator pentru intercooler, dar am auzit de un al doilea ventilator din fata radiatorului de clima care raceste partial si intercooler-ul.
Gandeste-te ca un ventilator care este motat in fata unui intercooler, pana porneste (el fiind actionat electric si comandat de un senzor) acesta este o frâna in fata aerului care vine din fata. Deci acel ventilator 'doar pentru intercooler' ar trebui sa mearga permanent si ar trebui sa fie pe o curea actionata direct de motor in acest caz (dar ma indoiesc ca ar fi asa, ca doar nu e Dacia 1310).
- ccostras
- OP
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
@ahappyuser - ultimul meu gand este sa discutam in contradictoriu... Dar am masina de 5 ani si iti spun ca am demontat personal ventilatorul de pe intercooler. Este un ventilator electric, nu este actionat de nicio curea.
Nu ma pricep sa gasesc o schita a motorului meu cu modul in care este amplasat, dar voi cauta si o sa o postez aici
Nu ma pricep sa gasesc o schita a motorului meu cu modul in care este amplasat, dar voi cauta si o sa o postez aici
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Conceptual un intercooler este montat astfel incat sa ia aer dinafara masinii direct pe el ca sa raceasca aerului circulat prin interiorul lui, daca la tine constructiv nu e asa si este necesar ca intercooler-ul sa fie ventilat atunci s-ar explica oarecum nevoia unui ventilator, dar ... ma rog... o poza face cât o mie de cuvinte, iar daca ai posibilitatea sa o postezi aici ar fi ideal.
La mine e ca in poza de mai jos, ventilatorul din dreapta raceste partial si aerul din intercooler (atunci cand porneste) :
La mine e ca in poza de mai jos, ventilatorul din dreapta raceste partial si aerul din intercooler (atunci cand porneste) :
- ccostras
- OP
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
la Omega B 2, daca tot este vorba de ventilatoare mare grija la releele de comanda. am avut neplacuta surpriza sa constat ca 3 dintre ele erau varza .
se duce pastila de contact sau se distruge lamela de contact pr si simplu.
la modelul 2.2 sunt vreo 4-5 relee in cutia aia de la motor. daca consultati schemele electrice o sa vedeti ce si cum.
deasemenea ventilatorul ala mai mic care pleaca odata cu pornirea climei are comanda si de la AC.
o defectiune frecventa este ruperea firelor la sonda de pe instalatia de AC.
(chiar sub radiator in dreapta) sunt 2 sonde. pe teava de la clima.
ruperea firelor duce la lipsa comenzii de pornire a ventilatorului de clima si implicit la o crestere a temperaturii motorului peste normal., in plus instalatia de AC nu mai baga rece.
se duce pastila de contact sau se distruge lamela de contact pr si simplu.
la modelul 2.2 sunt vreo 4-5 relee in cutia aia de la motor. daca consultati schemele electrice o sa vedeti ce si cum.
deasemenea ventilatorul ala mai mic care pleaca odata cu pornirea climei are comanda si de la AC.
o defectiune frecventa este ruperea firelor la sonda de pe instalatia de AC.
(chiar sub radiator in dreapta) sunt 2 sonde. pe teava de la clima.
ruperea firelor duce la lipsa comenzii de pornire a ventilatorului de clima si implicit la o crestere a temperaturii motorului peste normal., in plus instalatia de AC nu mai baga rece.