- marian_sro
- OP
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
sal!am si eu o problema cam ciudata zic eu.masina din semnatura instalatie gpl autronic.problema e in felul urmator.pornesc pe benzina si la 1500 ture trece pe gpl.dupa ce o opresc porneste fff greu.daca nu o trec pe gpl si merg pe benzina dupa ce opresc porneste f usor.nu conteaza daca e cald sau rece motorul.problema e ca ma dispera ca dau la polizor o gramada.nu stiu ce sa-i fac si la instalatii de gaz nu ma pricep.m-as duce la service da nu am unde.instalatia a fost montata la un service in piatra neamt da la aia ma duc de pomana.meseriashi nu gluma.poate stie vreunul din voi sa ma lamureasca si pe mine.in rest masina merge super trage bine nici un fel de problema.am filtru de aer destul de murdar dar nu excesiv si nu im etanseaza bine galeria dar dupa sonda lambda.
multumesc anticipat pt cei care isi vor da cu parerea pertinent!
multumesc anticipat pt cei care isi vor da cu parerea pertinent!
- GODLESS
- **
- 282 mesaje
- din 29 Apr 2007
- Calibra 1993 C20LET
GODLESS
- Mesaje scrise: 282
- Locatie:
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2007
- Mesaj Privat
Incearca inainte de a oprii, sa treci pe benzina (cand esti pe gpl) ca eu cred ca in timp ce esti pe gpl, benzina de pe furtun ajunge inapoi in rezervor si cand pornesti trebuie ceva timp pana ajungr benzina la injectoare ... si de aceea cred ca porneste greu ... iar cand merge pe benzina si opresti benzina ramane si porneste usor ... Mai poti verifica electro valvele,de benzina care este montata intre pompa de benzina si carburator si permite oprirea benzinei in momentul functionarii pe gaz, vezi sa nu fie infundata sau sa nu functioneze in parametri si sa nu se deschida, si mai este una de gpl, care este montat intre rezervor si reductorul gpl care permite blocarea debitului de gaz catre reductor in momentul trecerii pe benzina, aceea poate ramane deschisa si sa vina si gaz cand pornesti ...
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
- marian_sro
- OP
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
nu stiu ce sa zic.de aseara nu mai face.porneste la sfert.si nici pana acum nu a facut.oricum am o problema si la contact pe partea electrica.se prea poate sa fie si de acolo si sa faca aleator.ca is pe gaz pura coincidenta.dar parca nu imi vine a crede.oricum mai sap.eu banui ca nu imi opreste injectoarele.ca la mine asha e.nu am electrovalva decat pe gpl.cand trec pe gaz imi taie numai injectoarele.de trecut din mers pe benzina nu prea se poate ca se opreste.
multumesc de raspunsuri!
multumesc de raspunsuri!
ova
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2007
- Mesaj Privat
dj_coma
- Mesaje scrise: 20
- Locatie:
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2007
- Mesaj Privat
la instalatia de gaz comutatorul nu are trei pozitii? la astea pe injectie tre sa ai un comutator cu trei pozitii : I pt gaz: O pornire pe benzina si la o accelerare de peste 2500- 2800 ture trece automat pe gaz: II pt benzina. la pozitia I nu merge sa pornesti masina pe gaz direct ci doar sa o treci pe o functionare numai pe gaz sa inchida sigur electrovalva de benzina sau sa taie alimentarea injectorului. La pozitia II masina functioneaza numai pe benzina pentru situatia cand ramai fara gaz. La pozitia O masina porneste pe benzina si functioneaza pe benzina pana cand motorul este turat (depinde la ce valoare este setat comutatorul sa faca trecerea de pe banzina pe gaz), apoi face trecerea pe gaz. Daca cei de acolo ti-au setat trecerea la valori mici gen 1000- 1500 ture si ai probleme cu aprinderea poti s-o rogi frumos si nu o sa porneasca. Succes in continuare si daca mai ai probleme intreaba ca voi icerca sa ajut.
- marian_sro
- OP
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
cobbra
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina: Ascona 1988 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2007
- Mesaj Privat
Salutare as avea si eu nevoie de un pic de ajutor.Am o ascona `88 cu motor benzina C16NZ injectie monopunct .Masina nu porneste pe benzina doar pe gpl unde nu am probleme. Am observat ca pe la regulatorul de presiune de langa injector scapa benzina care ulterior se prelinge in carburator si cumva porneste; bineinteles nu funct cum trebuie.Am mai gasit returul infundat.Pe rezervor e o flansa pe care e stutul returului si am mai gasit 2 fire (nu sunt alea care indica benz).Nu stiu ce rol are acele fire.De acea nu mam fortat sa il desfund.Se poate k sa fie vreo chestie care sa deschida la o anumita presiune? Va rog ajutatima si pe mine
- marian_sro
- OP
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
sa inteleg ca pana la urma porneste pe benzina?
normal instalatiile de gaz de pe masinile pe injectie pornesc pe benzina si trecerea pe gaz se face dupa o anumita turatie. a ta nu e asa?din cate stiu eu returul nu e blocat de nici o supapa.deci e posibil sa fie infundat si atunci se prea poate sa mearga prost.mai sapa pe forum.
bafta!
normal instalatiile de gaz de pe masinile pe injectie pornesc pe benzina si trecerea pe gaz se face dupa o anumita turatie. a ta nu e asa?din cate stiu eu returul nu e blocat de nici o supapa.deci e posibil sa fie infundat si atunci se prea poate sa mearga prost.mai sapa pe forum.
bafta!
viozone
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2007
- Mesaj Privat
Salut! Am si eu o problema cu instalatia de gaz! La vectra mea cu motor c20ne am instalat gpl si a mea trece pe gaz tot la 1500 de turatii insa problema mea este ca mai mereu nu vrea sa treaca pe gaz. Pornesc pe benzina iar cind sa treaca pe gaz merge un pic si se opreste, trebuie sa o trec pe benzina din nou. Stiu ca ea trece pe gpl la o anumita temperatura nu asta e problema.
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
dany_dany
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2009
- Mesaj Privat
c959762
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2008
- Mesaj Privat
dany_dany a scris:stie cineva de ce la astra f c14 nz merge totul bine si knd merg pe gpl si scot pe liber da sa moara motorul, chiar se opreste uneori si daca totusi nu moare, knd o opresc pe loc, isi revine relantiul pe gpl. ms anticipat
Problema care apare la ,,scoaterea pe liber " a manetei de viteze este corelata cu faptul ca atunci se reduce si turatia motorului, amestecul de carburant (aer si gaz gpl) este saracit datorita reducerii bruste a debitului de GPL, si intrarii prin filtru de aer a aceleasi cantitati de aer care saraceste amestecul carburant pana nu se mai realizeaza arderea.
Am avut acest fenomen si am rezolvat-o astfel : se scoate furtunul prizei de aer care vine de la difuzor si se lasa cu capatul liber undeva in zona prizei de aer. Astfel la decelerari nu mai intra cantitatea mare de aer care sa saraceasca amestecul carburant, iar in sarcina motorul aspira aer cat este nevoie.Am avut aceasta problema si am avut ceva cautari pana s-o rezolv.
Am si doua poze in caz ca ai nevoie sa pozitionezi furtunul de la priza de aer
dany_dany
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2009
- Mesaj Privat
de problema asta am auzit si am scos priza de aer, ba chiar i-am pus un furtun flexibil de aceeasi dimensiune intors catre far dar degeaba. tot asa face, desi nu mereu, sunt zile in care merge foarte bine, mai ales cand mai am in butelie foarte putin gpl si nu numai atunci. instalatia e in garantie, am pus-o de 6 luni dar cei de la service nu stiu ce sa-i faca, o baga pe calculator, o regleaza si imi zic ca daca mai face asa sa ma duc iar. o luna numai asta am facut. am vazut pe instalatie ceva asemanator cu motorasul de relantiu, sa fie oare chestia asta? plamanul l-au desfacut cei de la service sa verifice sa nu fie membrana sparta sau vreun arc sarit. precizez ca pana sa opresc pe loc cand da sa moara motorul, miroase rau a gpl in spate, la esapament. pana sa pun gpl pe masina, am schimbat toba finala cu una facuta din inox, fara site, e posibil si asta sa fie cauza ca scoate gazele prea repede afara? ms mult, sper sa-i dau de cap ca de cand am pus gpl mi-a tocat toti nervii cand seopreste la fiecare franare, intersectie, semafor. ms
dany_dany
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2009
- Mesaj Privat
c959762
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2008
- Mesaj Privat
Toba nu are nici o legatura cu opritul pe GPL!
Ai zis bine ca ai pus furtunul catre far, asa am facut si eu.
Instalatia mea este B.R.C, asa am luat-o din Germania.Motorul este 1.6 i, tip X16SZR.
Nu stiu cum sa anexez pozele dar am senzatia ca ai facut cum trebuie.
La mine se oprea cand schimbam vitezele, incepand cam de la 60km/h, cand luam piciorul de pe acceleratie sa bag in alta treapta de viteza, a 4-a sau a 5-a.Am facut si test la o firma folosind testerul si a fost ok.
Eu cred ca responsabilitatea eliminarii defectului este a celor din service, mai ales ca instalatia se afla inca in garantie iar bataia de cap...a clientului.
Daca as intui defectul ar fi simplu.
Daca spui ca miroase a GPL la esapament inseamna ca este amestecul foarte bogat deci mecanicii au marit dozajul in ideea ca trebuie mai mult carburant ca sa nu se opreasca motorul, ceea ce este gresit.
In cearca si la alte firme specializate in GPL. Alta solutie nu ai!
bafta si La Multi Ani de Sf Nicolae.sa-ti aduca Mosul sansa rezolvarii.
Ai zis bine ca ai pus furtunul catre far, asa am facut si eu.
Instalatia mea este B.R.C, asa am luat-o din Germania.Motorul este 1.6 i, tip X16SZR.
Nu stiu cum sa anexez pozele dar am senzatia ca ai facut cum trebuie.
La mine se oprea cand schimbam vitezele, incepand cam de la 60km/h, cand luam piciorul de pe acceleratie sa bag in alta treapta de viteza, a 4-a sau a 5-a.Am facut si test la o firma folosind testerul si a fost ok.
Eu cred ca responsabilitatea eliminarii defectului este a celor din service, mai ales ca instalatia se afla inca in garantie iar bataia de cap...a clientului.
Daca as intui defectul ar fi simplu.
Daca spui ca miroase a GPL la esapament inseamna ca este amestecul foarte bogat deci mecanicii au marit dozajul in ideea ca trebuie mai mult carburant ca sa nu se opreasca motorul, ceea ce este gresit.
In cearca si la alte firme specializate in GPL. Alta solutie nu ai!
bafta si La Multi Ani de Sf Nicolae.sa-ti aduca Mosul sansa rezolvarii.
dany_dany
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2009
- Mesaj Privat
dany_dany
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2009
- Mesaj Privat
c959762
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2008
- Mesaj Privat
Micile intreruperi ascultate la toba finala pot fi generate de :functionare defectuoasa la unul din cilindri (care pot avea cauza in bujie ancrasata sau fisa strapunsa la unul din cilindri, poate fi nerealizarea unui dojaz corespunzator adica mai bogat si se simte miros de benzina nearsa, sau sarac si atunci motorul nu dezvolta putere corespunzator.)Presupuneri teoretice pot fi multe.
Daca sunt probleme de intreruperi in ralanti chiar si pe benzina, verifica instalatia de aprindere.Fa-i o testare la functionare pe benzina.Daca masina se comporta identic si pe benzina si pe GPL, nu cauta rezolvarea strict la GPL.
Cele mai elementare lucruri pe care le poti face tu este sa verifici bujii, fise delcou. Dar cel mai sigur este sa faci o diagnosticare la un mecanic bun.Bafta.!
Daca sunt probleme de intreruperi in ralanti chiar si pe benzina, verifica instalatia de aprindere.Fa-i o testare la functionare pe benzina.Daca masina se comporta identic si pe benzina si pe GPL, nu cauta rezolvarea strict la GPL.
Cele mai elementare lucruri pe care le poti face tu este sa verifici bujii, fise delcou. Dar cel mai sigur este sa faci o diagnosticare la un mecanic bun.Bafta.!
BOASKA- Suspendat
- 173 mesaje
- din 15 Dec 2008
- Astra 1992 c20ne
- Constanta
BOASKA- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2008
- Mesaj Privat
la instalatiile gpl ptr injectie trebuie sa ai aprinderea in stare buna,fisele ,bujii, daca iti merge cu intreruperi nu citeste impulsurile bine si nu deschide cat trebuie gazul, deci se balbaie, se opreste, da rateuri in admisie
daca amestecul nu este facut bine , de exemplu fara aer ,prea mult gaz , merge la fel foarte prost, trebuie sa ai putina ureche si il poti regla si singur, daca ai ceva tarie sa treci peste faza spusa de domnu mecanic:las-o asa, sa nu umbli la ea
reglajul la gaz se face cu motorul cald
si cel mai important lucru este sa ai/montezi releu pentru supapele de la vaporizator, semnalul pentru supapele de gaz trebuie trecut prin releu cu fire generoase pentru a putea transmite amperajul necesar deschiderii supapelor
in timp papucii corodeaza si in lipsa unui flux corespunzator nu se deschid supapele, de aici si fenomenul pornirii usoare urmate de oprirea dupa 2-3 sec
cand supapele nu lucreaza corespunzator nu se mai aude zgomotul acela puternic metalic cand pui contactul ci numai un click anemic
membrana daca se sparge, miroase a gaz in compartimentul motor, sau chiar curge gazul prin partea de jos, masina consuma mult si merge balbait
sitele din supape trebuiesc verificate la o perioada de timp
se verifica nivelul de antigel sa fie normal, altfel ingheata vaporizatorul si se opreste motorul
mai este problema iac-ului ,daca este stricat , merge prost motorul, se tureaza, se opreste, intra in setari de avarie, etc
daca amestecul nu este facut bine , de exemplu fara aer ,prea mult gaz , merge la fel foarte prost, trebuie sa ai putina ureche si il poti regla si singur, daca ai ceva tarie sa treci peste faza spusa de domnu mecanic:las-o asa, sa nu umbli la ea
reglajul la gaz se face cu motorul cald
si cel mai important lucru este sa ai/montezi releu pentru supapele de la vaporizator, semnalul pentru supapele de gaz trebuie trecut prin releu cu fire generoase pentru a putea transmite amperajul necesar deschiderii supapelor
in timp papucii corodeaza si in lipsa unui flux corespunzator nu se deschid supapele, de aici si fenomenul pornirii usoare urmate de oprirea dupa 2-3 sec
cand supapele nu lucreaza corespunzator nu se mai aude zgomotul acela puternic metalic cand pui contactul ci numai un click anemic
membrana daca se sparge, miroase a gaz in compartimentul motor, sau chiar curge gazul prin partea de jos, masina consuma mult si merge balbait
sitele din supape trebuiesc verificate la o perioada de timp
se verifica nivelul de antigel sa fie normal, altfel ingheata vaporizatorul si se opreste motorul
mai este problema iac-ului ,daca este stricat , merge prost motorul, se tureaza, se opreste, intra in setari de avarie, etc