Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • ovidiuandrei

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor,

Am si eu o problema la a mea masina care este un opel Astra din 2006 1.4 Twinport cu 72000 Km. Acum un an in iarna am avut un mic accident si mi-am crapat radiatorul de racire al motorului (am luat un mal de gheata si am agatat pe dedesubt pilonul de prindere al radiatorului). In fine nu am mai mers cu masina timp de 9 luni dupa care in septembrie am schimbat radiatorul am pus antigel si la 2 zile am facut 1400 de km fara probleme. Anul asta in Mai am mers in Germania si la dus nu am avut nici o problema dar la intors cand am ajuns prin Viena , afara erau 29 de grade (atat imi indica termometru) la o viteza de 140 Km pe ora, a inceput sa se ridice temperatura in bord de la 90 la 95. A tinut-o asa o bucata dupa care a crescut la 105 a ajuns la prima liniuta rosie. Am tras pe dreapta am lasat un pic sa se raceasca si apoi am pornit din nou. am mai mers inca vreo 100 km si cand a ajuns la 95 a tinut-o asa o perioada nu mai crestea dar in schimb a inceput sa imi bage abur prin gurile de ventilatie (aveam ac-ul pornit la treapta 3). Am decuplat Ac-ul am dat pe caldura am deschis geamurile si temperatura a scazut la 87 grade. In fine am ajuns eu in Iasi am schimbat termostatul dar tot imi face probleme la modul ca acum cand este asa cald chiar si la relanti de cand pornesc motorul la rece apa ajunge la 102 grade. In mers la fel cu ac pornit creste treptat pana la 95 sta oleaca la 95 si apoi ca un secundar de la ceas se duce in 100-1001 pana ajunge la 105.
Ce parere aveti ce poate fi? Am verificat si ventilatorul porneste intai la prima treapta si apoi pe la 95 la a doua treapta. Pompa de apa cand acelerez imi circula apa in vas, radiatorul se incalzeste uniform, ulei in vasul de expansiune nu am nici apa in baia de ulei nu este, nu pierd gram de apa nici nivelul uleiului nu scade.


Multumesc anticipat pt rabdarea de a citi tot "romanul" meu. am incercat sa detaliez problema astfel incat posibilitatea gasirii unei solutii sa fie mai mare.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
eu tot timpul am temperatura intre 95 si 104
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ca solutie provizorie,de moment,recomandat ar fi eliminarea din sistem a termostatului si urmarirea temperaturii motorului pe ceasul de bord dar si cea vazuta de calculatorul motorului(foarte importanta).Daca motorul se supraincalzeste in aceste conditii,consideram termostatul bun si luam in calcul alte cauze posibile cum ar fi: randamentul radiatorului,recircularea agentului termic...
  • ovidiuandrei

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Da big_electro61 sunt de acord cu tine dar termostatul l-am schimbat cu unul nou acum 2 saptamani...Sad. Si rhidn crede-ma pe cuvant sa iti stea tie mereu apa intre 95 si 105 nu e normal crede-ma, din punctul meu de vedere mi se pare prea mult, avand in vedere ca eu de cand mi-am luat masina noua din 2006 si pana anul asta in mai ...deci sunt 8 ani, NICIODATA nu mi-a trecut acul de 90 si crede-ma ca am avut o fixatie pentru asta ca inainte aveam dacie si a fost un calvar...big_electro61 am observat aseara pe la 20:30 deci era un pic mai scazuta temperatura afara am pornit masina si am tinut-o la relanti 15 minute si am observat ca desi apa ajunse-se pe la 87 grade radiatorul era rece deci nu circula apa prin el si in vasul de expansiune apa era fierbinte. Dupa ce a ajuns acul la 90 de grade a inceput sa se incalzeasca radiatorul si sa porneasca ventilatorul treapta 1. Am mai tinut-o asa un pic si am pornit si Ac-ul ca sa fortez mai mult motorul , am mai turat-o un pic si de abia abia a ajuns acul la 92 cand a pornit a doua treapta la ventilator si a scazut temperatura iar la 90-91, dar in schimb vasul de expansiune era foarte fierbinte te frigea.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
mda , am verificat cu ventilatorul oprit am 95 cu el pornit pe treapta 1 104, interesant
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR