xman99
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Suceava
- Masina: Omega 2001 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
Salut. Am achizitonat saptamana trecuta din germania de langa Koln un opel vectra, fabr 1999, 1.6 benzina. Cod motor x16xe sau y16xe (nu scrie f clar pe cartea de service fiindca e scris de mana).
Problema e urmatoarea. Cand am cumparat-o a pornot fara probleme, motorul mergea bine, fara zgomote suspecte sau altceva. Dupa aprox 9 km dupa ce s-a incalzit a intrat intai intr-un fel de limp mode( nu se mai accelera), dupa care s-a oprit si nu a mai vrut sa porneasca. Motorul invarte dar nu porneste. Pe bord nu apare nici un bec aprins, toate se sting asa cum ar fi normal.
Am observat ca dupa ce se raceste porneste, merge bine, parca totusi nu trage asa cum ar fi normal, fiind intr-un fel de limp mode..dar in fine. Problema e ca atunci cand ajunge aproape de 90 de grade se opreste si nu porneste decat cand se raceste.
M-am chinuit in toate felurile sa o fac sa mearga, am incercat toate metodele pe care le-am stiut ca sa o fac sa mearga. I-am scos borna de la baterie, am scos senzorii de temp antigel si aer...am incercat chiar sa ii desfac ecu si sa il mut pe langa baterie. Chestia asta cu ecu nu am reusit pt ca nu avea chei potrivite. Problema e ca trebuie sa duc masina acasa, eu stau la 150 km de Koln, iar remorcarea m-ar costa in jur de 350 de euro !
In incercarile mele am reusit sa o aduc o singura data la 100 de grade dupa care s-a oprit. Dar am obs ca termocupla nu porneste, nici macar atunci cand pornesc klima cum ar fi normal.
Va rog ajutati-ma intr-un fel cu un sfat pt a putea sa o fac sa mearga macar 150km pana acasa si apoi sa vad ce pot face. Am vorbit aici cu un roman care se mai pricepe la masini si zicea ca ma poate ajuta sa mergem si sa punem termocupla pe direct si sa scoatem sau sa anulam termostatul si zicea ca asa merge. Desi ma indoiesc..ca dupa ce am chinuit-o atat am observat ca se opreste si la 8p de grade...sau poate o fi senzorul de temp defect si sa nu arate corect la bord?!
Am citit aici si problemele care apar cu ecu la modelele astea. Ar fi f ok daca s-ar putea rezolva la mine prin mutarea lui..sau prin ventilarea cu termocupla..altfel un ecu aici e in jur de 500 de euro pe ebay, iar restul manoperei cine stie cat..sunt oricum niste preturi fantastice comparativ cu Ro.
Multumesc anticipat
Problema e urmatoarea. Cand am cumparat-o a pornot fara probleme, motorul mergea bine, fara zgomote suspecte sau altceva. Dupa aprox 9 km dupa ce s-a incalzit a intrat intai intr-un fel de limp mode( nu se mai accelera), dupa care s-a oprit si nu a mai vrut sa porneasca. Motorul invarte dar nu porneste. Pe bord nu apare nici un bec aprins, toate se sting asa cum ar fi normal.
Am observat ca dupa ce se raceste porneste, merge bine, parca totusi nu trage asa cum ar fi normal, fiind intr-un fel de limp mode..dar in fine. Problema e ca atunci cand ajunge aproape de 90 de grade se opreste si nu porneste decat cand se raceste.
M-am chinuit in toate felurile sa o fac sa mearga, am incercat toate metodele pe care le-am stiut ca sa o fac sa mearga. I-am scos borna de la baterie, am scos senzorii de temp antigel si aer...am incercat chiar sa ii desfac ecu si sa il mut pe langa baterie. Chestia asta cu ecu nu am reusit pt ca nu avea chei potrivite. Problema e ca trebuie sa duc masina acasa, eu stau la 150 km de Koln, iar remorcarea m-ar costa in jur de 350 de euro !
In incercarile mele am reusit sa o aduc o singura data la 100 de grade dupa care s-a oprit. Dar am obs ca termocupla nu porneste, nici macar atunci cand pornesc klima cum ar fi normal.
Va rog ajutati-ma intr-un fel cu un sfat pt a putea sa o fac sa mearga macar 150km pana acasa si apoi sa vad ce pot face. Am vorbit aici cu un roman care se mai pricepe la masini si zicea ca ma poate ajuta sa mergem si sa punem termocupla pe direct si sa scoatem sau sa anulam termostatul si zicea ca asa merge. Desi ma indoiesc..ca dupa ce am chinuit-o atat am observat ca se opreste si la 8p de grade...sau poate o fi senzorul de temp defect si sa nu arate corect la bord?!
Am citit aici si problemele care apar cu ecu la modelele astea. Ar fi f ok daca s-ar putea rezolva la mine prin mutarea lui..sau prin ventilarea cu termocupla..altfel un ecu aici e in jur de 500 de euro pe ebay, iar restul manoperei cine stie cat..sunt oricum niste preturi fantastice comparativ cu Ro.
Multumesc anticipat
olly
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Radauti
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2006
- Mesaj Privat
Miroase cumva a benzina nearsa cand incerci sa pornesti masina dupa ce s-a oprit ea? Am avut o problema asemanantoare cand mi-am luat masina( opel vectra B1 din 1996, motor X16XEL). Motorul meu are doi senzori de temperatura. Unul care indica in bord, si unul care trimite info la ecu(cu 2 fire). La mine era defect cel care trimite informatii la ecu si in urma unei diagnoze am observat ca temperatura motorului citita de ecu era aceeasi( undeva in jur de 10 grade, daca imi amintesc) indiferent de temperatura reala a motorului. Dupa ce am schimbat senzorul(din ce am citit se recomanda si schimbarea mufei care se cupleaza la el. Eu nu am schimbat-o ca nu am stiut de unde sa iau) nu am mai avut aceasta problema. Incearca cu un senzor de la o masina care functioneaza corect. Se inlocuieste simplu.
Geo89- Suspendat
- 620 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
xman99
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Suceava
- Masina: Omega 2001 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
Nu miroase a benzina. Am reusit si am adus masina la un service si am pus testerul pe ea. Da eroare la clapeta de acceleratie, si la pompa de benzina si la ecu.
Mecanicum a scos releul cel roz din fata si a facut strap inrre 2 pini si asa porneste pompa de benzina. Se pare ca probabil e releul defect sau ecu defect pt ca intrerupe alimentarea pompei de benzina. Acum asta se intampla si cu motorul rece, ecu fiind rece. Cu strapul pus la releul pompei nu se opreste doar ca in merge infundat ca si cum ar fi gatuita.
Intrebarea e cum trebuie legat strapul ala de la releul pompei de benzina ca sa ii dea curent doar cand dau la automat? Am observat ca dupa pornireea motorului daca lasi strapul asa si apoi vrei sa pornesti o ia mai greu...pt ca ii baga benzina incontinuu si o ineaca.
De asemenea cum as putea sa anulez termostatul sinsa pun termocuplele pe direct? Ca daca o las la relanti pornita dupa un timp ajunge si la 100 de grade si termocupla n-are de gand sa porneasca.
Mecanicum a scos releul cel roz din fata si a facut strap inrre 2 pini si asa porneste pompa de benzina. Se pare ca probabil e releul defect sau ecu defect pt ca intrerupe alimentarea pompei de benzina. Acum asta se intampla si cu motorul rece, ecu fiind rece. Cu strapul pus la releul pompei nu se opreste doar ca in merge infundat ca si cum ar fi gatuita.
Intrebarea e cum trebuie legat strapul ala de la releul pompei de benzina ca sa ii dea curent doar cand dau la automat? Am observat ca dupa pornireea motorului daca lasi strapul asa si apoi vrei sa pornesti o ia mai greu...pt ca ii baga benzina incontinuu si o ineaca.
De asemenea cum as putea sa anulez termostatul sinsa pun termocuplele pe direct? Ca daca o las la relanti pornita dupa un timp ajunge si la 100 de grade si termocupla n-are de gand sa porneasca.