Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • finubv

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Salut. Azi am avut marea neplacere de a-mi lua foc masina in compartimentul motor in timp ce rulam pe strada. Am un opel insignia 2010 cu motorizare a20dth 150000km cu chip tuning de la EDS. Dupa ce am stins flacarile de sub blocul motor am ridicat-o pe elevator la service si am descoperit o gaura, cam cat sa bagi mana, in DPF. Acesta pur si simplu s-a topit, am atasat imagini cu gaura! Motorul nu-si facea regenerarea in momentul topirii DPF, era la 64% cu ultima regenerare in urma cu 240km, iar senzorul de temp a gazelor de esapament functioneaza corect. Ma pote ajuta cineva cu o solutie concreta pt rezolvarea problemei? Am inceput sa caut impreuna cu mecanicul alt filtru second, incercam sa-l sudam pe cel actual, incercam cam orice. Deci daca aveti un sfat pt noi va rog! Mentionez ca am luat in calcul si varianta unui DPF nou dar numai ca ultima solutie dat fiind pretul acestuia.
Multumesc
Skip ads

  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,446
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
inainte de incident ai avut erori legate de presiunea gazelor dpf?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Asta putea fi o treaba foarte nasoala... stau si ma gandesc ce se intampla daca nu erai pe faza si rulai pe autostrada cu 140km/h ? Lua foc tot compartimentul motor ? Damn...

Masini de ultima generatie -> probleme de ultima generatie!

L.E:
O solutie ar fi DPF-off din soft, daca face cineva de pe forum.
  • B295CRS

  • Mesaje scrise: 216
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Pai dupa ce ai avut problema cu dpful vrei sa il pui la loc? Eu zic sa faci DPF-off
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,654
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Imi dau cu pararea fara a fi studiat in detaliu sistemul DPF. Nu am asa ceva, deci stiu printre pricaturi cum functioneaza.
Asadar, daca a luat foc si nu era in regenerare, oare problema nu e din sistemul care injecteaza motorina? Mai precis cu un DPF nou nu e posibil sa se intample acelasi fenomen daca injectorul acela pierde combustibil?
Repet probabil ca bat campii.
  • finubv

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Dpf nou-9000lei! Solutia aleasa va fi DPF-off, o sa scot filtrul propriuzis din carcasa DPF-ului si o sa o las goala apoi acopar gaura cu sudura in inox. Am vb cu cei de la EDS pt modificarea software necesara si se poate face de catre ei. Cauza a fost o bucata din filtru care s-a desprins si a obturat iesirea gazelor din dpf. Pt [editat]: nu am avut absolut nici o eroare legata de motor, a fost verificat cu 3 zile inainte de incident de cei de la EDS cand am facut remaparea.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
In momentul in care s-a obturat evacuarea, nu a aparut nici o eroare legata de DPF, de senzorul de presiune diferentiala, nici un SVS, nimic? Masina mai tragea?
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,593
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
acest efect nu poate fi cumva urmarea modificarii de soft?
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Cine stie Oare?
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,751
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
"Necazul" s-a produs dupa o "testare" a potentei masinii?
Ai forjat-o cumva inainte de ... Sad ,sau asa dintr-o data s-a produs evenimentul?

Nu degeaba am optat pentru o remapare mai "soft" a motorului pentru a incerca sa diminuez problemele ulterioare(unii poate au inteles acest lucru).
Oricum ar fi,trebuie sa efectuezi o verificare mai amanuntita,putea sa se termine mult mai rau...

Cea mai ieftina solutie este DPF OFF,atat fizic cat si din soft...
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Eu inclin sa cred a DPF-ul era pe duca si inainte de remapare, probabil ca remaparea + forja i-a grabit sfarsitul. Ciudat e ca nu a avut nici o avertizare la infundarea filtrului sau macar sa "simti" masina, ca pana sa se topeasca ar fi trebuit sa observe ca masina nu mai trage.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Va dati seama ce temperatura a fost acolo, de s-a topit metalul ?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,322
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Dupa 3 zile de la tuning ia foc filtrul. Pana atunci 150.000 km nu a avut nimic. Pentru mine e clar ca lumina zilei.
  • finubv

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Masina nu era la prima forja dupa resoftare, am mers prin oras 20 min, tragea un pic cam greu si am decis sa ies un pic pe centura pt un sprint. Am atins 200km/k dupa care am incetinit pt a intra intr-o parcare sa intorc. M-am uitat in oglinzi si atunci am vazut fum in spatele masinii. Am oprit imediat, a inceput sa iasa fum din compartimentul motor, am deschis capota si am vazut flacari sub blocul motor, ardea scutul. Am reusit sa-l sting cu un stingator si un bidon de 3l cu apa. Nu au fost erori nici inainte de incident nici dupa. Masina a fost "testata" fara nici un fel de retineri dupa resoftare pa A1 si DN10 fara nici o problema.
Am atasat poze cu DPF-ul demontat.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,322
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Eu as duce masina asa cum e acum la o expertiza, inclusiv de soft. Daca exista asa ceva. Zic eu, banui, un DPF nu poate lua foc decat de la temperatura inalta, obtinuta cu ajutorul combustibilului, adica motorina injectata din plin, pentru plus de putere. Si as mai verifica si daca am factura de la tuning si care sunt conditiile contractului. Apoi la judecata direct, fara discutii. Asta as face eu.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Eu nu pricep cum ai reusit sa ajungi la 200km/h in conditiile in care masina tragea "un pic cam greu" in oras. Cred ca viteza aia ai atins-o in momentul in care deja se topise DPF-ul si aveai evacuare buna. Acolo a fost temperatura mare! E o intrebare si asta, daca e de la soft sau nu! E important de stiut.
@liviu2004, din ce am citit si eu, firmele de tuning dau garantie numai la soft (adica softul nu se buseste), la partea tehnica solicitata datorita softului... D-zeu cu mila.
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,593
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Pentru a topi un DPF e nevoie de temperatura, asa cum au spus si unii colegi mai sus. Un DPF atinge temperaturi de pana la 600 grade in timpul regenerarii, in functie de gradul de imbacsire, iar aceasta temperatura se atinge doar cu injectie suplimentara de combustibil sau diferiti aditivi, iar in timpul regenerarilor este recomandat un mers mai fortat pentru un flux de aer mai puternic, deci turbina va lucra la presiuni mai mari. In cazul de fata, in care este topit DPF, poate fi vorba de surplus de presiune la turbo si la combustibil. De exemplu, la masinile aflate in garantie la care se constata probleme ale motorului, garantia va fi anulata daca se descopera modificari la motor, asta incluzand si modificarea softului sau cip tunning...
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,751
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Din moment ce masina "tragea" greu,reiese ca probleme existau,de ce nu au fost semnalizate,...aici este problema.Si eu inclin sa cred ca filtrul avea "probleme" inainte de remap.
La mine dupa remap(in teste)am prins-o la regenerare si chiar am urmarit-o si nu au fost probleme...
Cred ca fost "fortata" avand in vedere ca ai dus-o la 200km/h chiar si atunci cand "tragea" greu,deci evacuarea gazelor era greoaie...
Km sunt reali?
Inainte de remap,cam la ce interval se efectuau regenerarile?
Stiu ca,maiandrei efectueaza un test inainte de remap,pentru a monitoriza anumiti parametrii,ramane sa vedem daca remap-ul a fost cauza...,ceea ce eu unul nu cred(nu esti singurul care a efectuat acest remap si la aceasta limita,toti ceilalti nu au avut probleme,deci...?)
Injectoarele au fost verificate inainte de remap?
Poate vreunul din ele "injecta" mai multa motorina si de aici posibilitatea sa ajunga pe evacuare vapori de motorina... Idea

Sunt convins ca aceste intrebari nu te ajuta acum,insa incercam sa vedem care ar fi fost cauza care a generat acest eveniment neplacut...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Esti ,,absolut sigur,, ca senzorul de temp a gazelor de esapament functioneaza corect? Ca daca DA, e probabil ca soft-ul masinii cumva sa fi facut ,,bypass,, la informatia primita de la senzor si atunci ceva nu e in regula de s-a ajuns la situatia asta.

Si nu vad nicio postare aici de la cei care au schimbat soft-ul masinii. Ar trebui macar sa fi luat legatura cu tine si sa faca o analiza la situatia asta, daca au competenta.


Ultima modificare făcută de ahappyuser la Joi 26 Jun, 2014 10:39 pm
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,322
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
gyzmo, as spune ca poti fi influentat, pentru ca ai una din masini facuta cu EDS. Deci parerea ta nu este impartiala. Sa vedem ce mai zic si altii.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR