- mugurel121
- OP
- 18 mesaje
- din 22 Sep 2018
- Astra 2010 A17DTR
- Bucuresti
mugurel121
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2018
- Mesaj Privat
mirciulik
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2017
- Mesaj Privat
Am Astra H Break, 1.9 150 cai, sasiu sport, suspensie IDS+ . Am masina de 20.000 km si la achizitie am schimbat doar o bieleta de directie. Am mers cam 15.000 km cu jante de 16 apoi urmatorii 5000 km ii am pe 18".
Cu anvelope noi noute, dunlop 225/40/18" cu specificatia ExtraLoad, am reusit sa stric un cauciuc in primele 2 saptamani (500km). A facut o busolca iar la demontare am vazut ca s-a taiat exact unde atinge in janta. Cu roata montata un se observa, dar la demontare efectiv vedeam sarma . Garantia nu acoperea asa ceva. Culmea e ca am luat gropi mai puternice pe partea opusa, trosnind toata masina...si acolo nu am avut probleme.
In fine....de atunci am mai facut 4500 km fara probleme. Am crescut presiunea in ele de la 2.5 la 2.7 . Desi masina mea era rigida, acum e si mai mult.
La bucsaraie inca sta bine. Totusi diferenta de greutate intre o roata de 18 si una de 16 e destul de mare. Probabil vor ceda bucsele mai usor. De caseta de directie nu stiu ce sa zic. NU cred ca astra opc vine cu alta caseta de directie pe aceleasi roti.
Din punctul meu de vedere, singura mare diferenta e la design, apoi pe locul 2 aderenta un pic mai mare. La consum nu am observat diferente.
Cu anvelope noi noute, dunlop 225/40/18" cu specificatia ExtraLoad, am reusit sa stric un cauciuc in primele 2 saptamani (500km). A facut o busolca iar la demontare am vazut ca s-a taiat exact unde atinge in janta. Cu roata montata un se observa, dar la demontare efectiv vedeam sarma . Garantia nu acoperea asa ceva. Culmea e ca am luat gropi mai puternice pe partea opusa, trosnind toata masina...si acolo nu am avut probleme.
In fine....de atunci am mai facut 4500 km fara probleme. Am crescut presiunea in ele de la 2.5 la 2.7 . Desi masina mea era rigida, acum e si mai mult.
La bucsaraie inca sta bine. Totusi diferenta de greutate intre o roata de 18 si una de 16 e destul de mare. Probabil vor ceda bucsele mai usor. De caseta de directie nu stiu ce sa zic. NU cred ca astra opc vine cu alta caseta de directie pe aceleasi roti.
Din punctul meu de vedere, singura mare diferenta e la design, apoi pe locul 2 aderenta un pic mai mare. La consum nu am observat diferente.
- petros 78
- **
- 112 mesaje
- din 12 Jun 2009
- Astra 2006 Z 1.9 DTH
- Bucuresti
petros 78
- Mesaje scrise: 112
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z 1.9 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2009
- Mesaj Privat
Salut,
de cca.3 luni sint si eu posesorul unui opel astra h 1.9 cdti 150 hp opc, ids +, sasiu, buton sport, etc. cu cu roti 225 40 18 si presiune in ele 2.1 atm , masina este foarte rigida, pe drumurile moastre te doare inima cind dai in gropi, probleme directie inca nu, ...intrebarea mea este alta:
anvelope iarna pe 225 45 18, 225 45 17 sau 205 55 16, cum se comporta fiecare dintre ele pe vreme de iarna ?
Mentionez ca am roti cu jante aliaj pe 18 si jante aliaj pe 16 fara anvelope inca.
Merci anticipat.
O seara buna!
de cca.3 luni sint si eu posesorul unui opel astra h 1.9 cdti 150 hp opc, ids +, sasiu, buton sport, etc. cu cu roti 225 40 18 si presiune in ele 2.1 atm , masina este foarte rigida, pe drumurile moastre te doare inima cind dai in gropi, probleme directie inca nu, ...intrebarea mea este alta:
anvelope iarna pe 225 45 18, 225 45 17 sau 205 55 16, cum se comporta fiecare dintre ele pe vreme de iarna ?
Mentionez ca am roti cu jante aliaj pe 18 si jante aliaj pe 16 fara anvelope inca.
Merci anticipat.
O seara buna!
mirciulik
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2017
- Mesaj Privat
Sincer eu merg destul de alert cu masina (mai ales atunci cand sunt singur in masina, drumuri de munte si circulatie lejera) si iarna trecuta si jumatate din vara asta le-am facut cu 205/55/R16 Nici pe iarna nici pe vara nu am avut surprize. Breakul are o tendinta sa fuga de spate la franari puternice pe serpentine dar te rog sa ma crezi ca am acelasi stil si cu rotile de 16 si cu rotile de 18.
Cel putin in cazul meu, nu pot sa afirm ca daca pe jantele de 16 luam un viraj cu 80, acum il iau cu 100. Ca idee poate intru cu 85....dar nu simt ca merg mai tare ca inainte.
In teorie diferenta de 2 cm pe fiecare roata la pata de contact si talonul mult mai mic, ar trebui sa ajute. Dar sa stii ca la mersul stradal, nu e chiar asa mare diferenta.
Ca si experienta personala, ma dau de cativa ani pe circuite cu motocicleta de 200kg si 180 cai, Brno, Hungaroring, Adancata....asa ca am oarecare idee si despre limitele de aderenta pe 2 sau 4 roti.
PS: Mergi pe jante de 16 iarna. Vezi ca presiunea aia de 2.1 e foarte mica pt 18" . Cu cat e roata mai mare (si talon mai mic) cu atat trebuie sa pui presiune mai mare in ele. Altfel risti sa atingi direct cu janta la o groapa. Stiu ca va si mai rigida....dar asta e compromisul cu care trebuie sa te obisnuiesti. (scrie si pe capacul de la rezervor.)
Cel putin in cazul meu, nu pot sa afirm ca daca pe jantele de 16 luam un viraj cu 80, acum il iau cu 100. Ca idee poate intru cu 85....dar nu simt ca merg mai tare ca inainte.
In teorie diferenta de 2 cm pe fiecare roata la pata de contact si talonul mult mai mic, ar trebui sa ajute. Dar sa stii ca la mersul stradal, nu e chiar asa mare diferenta.
Ca si experienta personala, ma dau de cativa ani pe circuite cu motocicleta de 200kg si 180 cai, Brno, Hungaroring, Adancata....asa ca am oarecare idee si despre limitele de aderenta pe 2 sau 4 roti.
PS: Mergi pe jante de 16 iarna. Vezi ca presiunea aia de 2.1 e foarte mica pt 18" . Cu cat e roata mai mare (si talon mai mic) cu atat trebuie sa pui presiune mai mare in ele. Altfel risti sa atingi direct cu janta la o groapa. Stiu ca va si mai rigida....dar asta e compromisul cu care trebuie sa te obisnuiesti. (scrie si pe capacul de la rezervor.)
- petros 78
- **
- 112 mesaje
- din 12 Jun 2009
- Astra 2006 Z 1.9 DTH
- Bucuresti
petros 78
- Mesaje scrise: 112
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z 1.9 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2009
- Mesaj Privat
mirciulik
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2017
- Mesaj Privat
Eu am cumpãrat al doilea Opel direct cu jante de 18. Am zis ca dacã mai stric un cauciuc în urmãtorii 10-15.000 km voi cauta sa le schimb cu unele pe 17.
De arãtat arata bine, dar nu vreau sa dau cate 500 lei pe cauciuc la fiecare 6 luni.
Pentru iarna am seturi de 16". Având în vedere ca în general la finalul iernii apar gropile, e de preferat sa mergi pe jante cu talon cat mai înalt.
De arãtat arata bine, dar nu vreau sa dau cate 500 lei pe cauciuc la fiecare 6 luni.
Pentru iarna am seturi de 16". Având în vedere ca în general la finalul iernii apar gropile, e de preferat sa mergi pe jante cu talon cat mai înalt.
- petros 78
- **
- 112 mesaje
- din 12 Jun 2009
- Astra 2006 Z 1.9 DTH
- Bucuresti
petros 78
- Mesaje scrise: 112
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z 1.9 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2009
- Mesaj Privat
mirciulik
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2017
- Mesaj Privat
- ska
- ***
- 847 mesaje
- din 10 Apr 2008
- Astra 2015 A20DTH
- Bihor
ska
- Mesaje scrise: 847
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2015 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2008
- Mesaj Privat
Am avut din 2008 pana in 2016 un Opel Astra H, 1.9CDTI 150cp cu IDS+, dar cu jante pe 17. 225/45/17.
Mi s-a parut compromisul foarte bun. Nu am simtit nevoia de jante mai mari, si in plus arata ok masina cu 17.
Impreuna cu IDS+ si anvelope bune ( eu am mers pe GY Eagle Assymmetric 2 - la momentul respectiv, de care am fost foooarte multumit ) nu iti trebuie mai mult. Si in plus, si pretul unei anvelope 225/45/17 este un pret foarte decent.
Iarna am mers pe jante de tabla ( originale ) 205/55/16 si am fost multumit. Crestea si comfortul, dar pierdea la aspect, si stabilitate un pic
A fost o masina extraordinara, care mi-a miscat dosul peste 180.000km, si mi-a adus multe ranjete pe fata
Mi s-a parut compromisul foarte bun. Nu am simtit nevoia de jante mai mari, si in plus arata ok masina cu 17.
Impreuna cu IDS+ si anvelope bune ( eu am mers pe GY Eagle Assymmetric 2 - la momentul respectiv, de care am fost foooarte multumit ) nu iti trebuie mai mult. Si in plus, si pretul unei anvelope 225/45/17 este un pret foarte decent.
Iarna am mers pe jante de tabla ( originale ) 205/55/16 si am fost multumit. Crestea si comfortul, dar pierdea la aspect, si stabilitate un pic
A fost o masina extraordinara, care mi-a miscat dosul peste 180.000km, si mi-a adus multe ranjete pe fata