- Blebeanu Lorin
- OP
- 1,077 mesaje
- din 04 Aug 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Constanta
Blebeanu Lorin
- Mesaje scrise: 1,077
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2010
- Mesaj Privat
Am fost nevoit sa-mi schimb acest geam dupa ce niste "baieti cu maini neastamparate" s-au hotarat sa-mi "verifice" putin interiorul. Pentru ca "trebusoara" m-a prins si cu "arici" prin buzunare a trebuit sa-ncerc singur o rezolvare onorabila. Am cumparat un geam si dupa doua zile (Sambata, zi ploioasa in Constanta) m-am apucat de munca...
S-o luam cu inceputul:
- se trage de masca tweeter-ului pana ies cei trei "braduti" . Asa arata un "bradut"
- cad tweeter-ul si acest antifonaj, sub el se vad mufa si suruburile de prindere ale oglinzii
- se scoate cu o surubelnita acest capac (are o clema sus) si se da afara surubul mascat cu un torx de 25
- se ridica in sus mascatorul suruburilor din maner si se dau afara cele doua suruburi cu T25
- cu T25 se desurubeaza si cele patru suruburi vizibile, doua jos si doua pe lateral
- se trage de capitonaj sa iasa de pe cei doi suporti de plastic dinspre spate
Vedere din interior cu cei doi braduti dinspre balamale
- pe interior, sus, se observa "coltarul" de plastic negru ce tine capitonajul in partea de sus . Acest coltar e prins la cheder cu patru cleme metalice si se scoate introducandu-se o surubelnita mica in clama si impingand in sus din interior .
Mare atentie sa patiti ca mine, s-a dezlipit de pe capitonaj
- acum se vad chederul interior si cele patru cleme metalice care o sa ramana pe usa
- se scoate chederul interior tragand in sus
Acesta-i chederul interior cu sistemul de prindere-etansare
- se trece la chederul exterior si se ridica dinspre spate . Iese de tot (de sub oglinda) tragandu-l spre spate
Acum se vede de sus sina verticala de culisare a geamului
- folia (bariera anti-apa) cu suportii din lateral ai capitonajului se dezlipeste , acum se vizualizeaza pop-nitul ce fixeaza partea de sus a sinei de culisare si "arcul" distantier al acesteia
(Am uitat sa mentionez cum se dau jos cei doi suporti laterali ai capitonajului, cu o surubelnita se trage "patratul" din centru- practic e un diblu.)
Cioburi in usa ce se pot scoate prin gaurile de scurgere ale apei
Ma opresc momentan aici dar revin...
S-o luam cu inceputul:
- se trage de masca tweeter-ului pana ies cei trei "braduti" . Asa arata un "bradut"
- cad tweeter-ul si acest antifonaj, sub el se vad mufa si suruburile de prindere ale oglinzii
- se scoate cu o surubelnita acest capac (are o clema sus) si se da afara surubul mascat cu un torx de 25
- se ridica in sus mascatorul suruburilor din maner si se dau afara cele doua suruburi cu T25
- cu T25 se desurubeaza si cele patru suruburi vizibile, doua jos si doua pe lateral
- se trage de capitonaj sa iasa de pe cei doi suporti de plastic dinspre spate
Vedere din interior cu cei doi braduti dinspre balamale
- pe interior, sus, se observa "coltarul" de plastic negru ce tine capitonajul in partea de sus . Acest coltar e prins la cheder cu patru cleme metalice si se scoate introducandu-se o surubelnita mica in clama si impingand in sus din interior .
Mare atentie sa patiti ca mine, s-a dezlipit de pe capitonaj
- acum se vad chederul interior si cele patru cleme metalice care o sa ramana pe usa
- se scoate chederul interior tragand in sus
Acesta-i chederul interior cu sistemul de prindere-etansare
- se trece la chederul exterior si se ridica dinspre spate . Iese de tot (de sub oglinda) tragandu-l spre spate
Acum se vede de sus sina verticala de culisare a geamului
- folia (bariera anti-apa) cu suportii din lateral ai capitonajului se dezlipeste , acum se vizualizeaza pop-nitul ce fixeaza partea de sus a sinei de culisare si "arcul" distantier al acesteia
(Am uitat sa mentionez cum se dau jos cei doi suporti laterali ai capitonajului, cu o surubelnita se trage "patratul" din centru- practic e un diblu.)
Cioburi in usa ce se pot scoate prin gaurile de scurgere ale apei
Ma opresc momentan aici dar revin...
- Blebeanu Lorin
- OP
- 1,077 mesaje
- din 04 Aug 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Constanta
Blebeanu Lorin
- Mesaje scrise: 1,077
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2010
- Mesaj Privat
Am revenit cu continuarea.
Aceste gauri de scurgere le gasiti aici si aici .
- se curata chederul de cioburi ramase pe toata lungimea pana ramane curat
- se gaureste pop-nitul de jos al sinei verticale de rulare apoi cea de sus
- se da afara sina verticala
- aceasta e prinderea bratului de ridicare unde se desurubeaza cu torx 40 cele doua suruburi
- se scoate afara "ramasita" geamului din usa si apoi se da afara patina sinei verticale din canal .
- se introduce geamul nou in usa, dinspre exterior si aplecat spre fata
- pe aici am reintrodus sina inapoi
- patina acestei sine se introduce in canalul de pe geam
- cu patina sinei in pozitia cea mai de sus (logic, se ridica si geamul dinspre spate) in canal se introduce si patina bratului de ridicare
(Tot la fel de logic bratul a fost ridicat electric, din buton, pana am gasit o pozitie convenabila pentru introducerea patinei in canal.) Acea pozitie a fost aici
- se aseaza geamul in cheder
- se verifica vizual amandoua patinele
- se aseaza bratul de ridicare si se strang cele doua suruburi cu torx 40
- se pregatesc doua pop-nituri de 5 X 8 si pistolul necesar
- se aseaza la gaura de sus si se nituieste
- se aseaza si se nituieste si-n partea de jos
E gata, aveti geamul schimbat! Se verifica buna functionare.
- se coboara geamul la minim si se curata mizeria stransa pe usa sub chederul exterior
- se verifica sa fie prinse aceste cleme ale ornamentului chederului exterior , chederul se introduce mai intai sub oglinda si apoi se aseaza definitiv pe pozitie
Pe capat, chederul are asa ceva care intra in prinderea asta de pe usa
- se aseaza la loc chederul interior incepand dinspre tweeter
- se lipeste la loc folia si se aseaza la loc cei doi suporti laterali ai capitonajului ("Diblu" deschis si "diblu" inchis
In aceasta imagine se observa cei trei "braduti" dinspre capatul usii
Acum nu mai ramane decat sa asezati la loc capitonajul, infigand "bradutii" si stangand la loc cele 7 suruburi. Puneti la loc si tweeter-ul cu antifonaj, capacele... si e gata!
Aceste gauri de scurgere le gasiti aici si aici .
- se curata chederul de cioburi ramase pe toata lungimea pana ramane curat
- se gaureste pop-nitul de jos al sinei verticale de rulare apoi cea de sus
- se da afara sina verticala
- aceasta e prinderea bratului de ridicare unde se desurubeaza cu torx 40 cele doua suruburi
- se scoate afara "ramasita" geamului din usa si apoi se da afara patina sinei verticale din canal .
- se introduce geamul nou in usa, dinspre exterior si aplecat spre fata
- pe aici am reintrodus sina inapoi
- patina acestei sine se introduce in canalul de pe geam
- cu patina sinei in pozitia cea mai de sus (logic, se ridica si geamul dinspre spate) in canal se introduce si patina bratului de ridicare
(Tot la fel de logic bratul a fost ridicat electric, din buton, pana am gasit o pozitie convenabila pentru introducerea patinei in canal.) Acea pozitie a fost aici
- se aseaza geamul in cheder
- se verifica vizual amandoua patinele
- se aseaza bratul de ridicare si se strang cele doua suruburi cu torx 40
- se pregatesc doua pop-nituri de 5 X 8 si pistolul necesar
- se aseaza la gaura de sus si se nituieste
- se aseaza si se nituieste si-n partea de jos
E gata, aveti geamul schimbat! Se verifica buna functionare.
- se coboara geamul la minim si se curata mizeria stransa pe usa sub chederul exterior
- se verifica sa fie prinse aceste cleme ale ornamentului chederului exterior , chederul se introduce mai intai sub oglinda si apoi se aseaza definitiv pe pozitie
Pe capat, chederul are asa ceva care intra in prinderea asta de pe usa
- se aseaza la loc chederul interior incepand dinspre tweeter
- se lipeste la loc folia si se aseaza la loc cei doi suporti laterali ai capitonajului ("Diblu" deschis si "diblu" inchis
In aceasta imagine se observa cei trei "braduti" dinspre capatul usii
Acum nu mai ramane decat sa asezati la loc capitonajul, infigand "bradutii" si stangand la loc cele 7 suruburi. Puneti la loc si tweeter-ul cu antifonaj, capacele... si e gata!
ndr3w
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2011
- Mesaj Privat
- Blebeanu Lorin
- OP
- 1,077 mesaje
- din 04 Aug 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Constanta
Blebeanu Lorin
- Mesaje scrise: 1,077
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2010
- Mesaj Privat
zerillos
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2015
- Mesaj Privat
- Blebeanu Lorin
- OP
- 1,077 mesaje
- din 04 Aug 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Constanta
Blebeanu Lorin
- Mesaje scrise: 1,077
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2010
- Mesaj Privat