- kartush45
- OP
- 209 mesaje
- din 01 Dec 2011
- Vectra 2005 z18xe
- Anglia
kartush45
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Anglia
- Masina: Vectra 2005 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2011
- Mesaj Privat
Salut toti colegii de pe forum si va cer ajutorul/parerea in urmatoarea problema: am o vectra cu motor x16xel, care mi se cam incinge motorul, adica dupa un mers sa zic de o ora mai turat (schimb de obicei pe la 2500-3000 de ture) motorul imi ajunge la 100 de grade si uneori imi trece. Ce este interesant este ca atunci cand imi trece de 100 de grade se duce acul de la indicator pana in pozitia rosu cateva secunde apoi coboara iar la 100 de grade. Sa va zic ce s-a facut la masina: acum cateva saptamani am schimbat uleiul si filtrul de ulei (gm 10w40 3.5 L). Maisna are vro 200000 de km. Am mai schimbat si termostatul prin ianuarie deoarece nu mi se incalzea deloc motorul, si am constatat ca cel care il aveam pe masina era doar carcasa pistonasul nu mai exista. Cand l-am inlocuit am luat unul ieftin (vro 40 lei am dat pe el de la Topran). SI cred ca acesta nu mai functioneaza corect pentru ca am constatat acum, pe la 60-70 de grade furtunul catre radiator e cald deci deschide mai devreme (trebuia sa deschida la 92 de grde), dar ma gandesc ca nu deschide complet sau la temperatura mai mare sa se inchida Ventilatorul merge porneste cand trebuie la 90 de grade (am mai facut o modificare si anume sa ai dau eu drumu manual din masina sa fiu sigur ca porneste). Ma gandesc sa fac un test si anume sa scot termostatul sa ai scot pistonul si sa vad daca se mai incalzeste asa excesiv. Voi ce parere aveti?
- petricavlad37
- ***
- 550 mesaje
- din 17 Oct 2010
- Meriva 2009 x16xep
- Hunedoara
petricavlad37
- Mesaje scrise: 550
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2009 x16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat
- kartush45
- OP
- 209 mesaje
- din 01 Dec 2011
- Vectra 2005 z18xe
- Anglia
kartush45
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Anglia
- Masina: Vectra 2005 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2011
- Mesaj Privat
Am rezolvat problema...mai exact eu ca multi alti posesori de vectre am problema cu termocupla asa ca fostu proprietar a pus ventilatorul pe direct, dar a facut o mare greseala: a pus polaritatea de alimentare invers ceea ce inseamna ca in loc sa traga aer de afara prin radiator el impingea aer cald din compartimentul motor in radiator. Cum am refacut problema temperatura sta in limite normale: 92-93 de grade. (cel putin pana acum). Vom vedea la un drum mai lung cum se comporta.
hoza
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2013
- Mesaj Privat