Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Buna
Ieri mam decis sa desfac ceasul de bord (astra F cu turometru,rezervor 50l).
Patania mea:

Dupa ce am schimbat in kadett E bordul cu una din astra F am cumparat si un ceas de bord cu turometru(50l).
Cam o luna daca nu mai mult a trecut pana am terminat operatiunea de schimb si nu mai am tinut minte cata benzina am avut in rezervor!
am pus ceasul nou si super merge tot,turometrul aveam cu cel compara(mai am unul LCD), viteza la fel(mergand in spatele unui alt autovehicul) si apa se poate verifica(incalzesti motorul pana se deschide termocupla, porneste ventilatorul si sti cai deschis= x grade care la randul lui trebuie sa fie cea ce indica ceasul)...
indicatorul de benzina si aia usor se afla umpli rezervorul si afli...neavand bani sa umplu rezervorul doar asa vreo 50ron puneam in el,aproape de fiecare data cand iesam cu el,desi nu consumam atata dar cand aveam ceva bani tot alimentam....acul urca max pana la jumatate dar mai in sus nimic(fiind cu sufletul impacat ca nu am alimentat destul nu miam batut capul ca ceva nu ar fi in regula)cea ce mia atras atentia, cateodata acul sarea pana la 3fert si dupa aceea sub jumatate + cand opream si reporneam nu mai aveam aceeasi nivel...si la un momendat am de facut un drum mai lung si am decis sal pun plin,ok maduc sa alimentez si nici 20ron nu apuc sa pun se opreste pompa....ok nu stau sa ma mai gandesc ca doar aveam sub unsfert in rezervor ce naiba sa fie! verdict == pompa isi face de cap,tin maneta de la pompa la jumatate asa puteam alimenta fara sa se decupleze....nici 20secunde nu trec si ca un vulcan in eruptie iese benzina din rezervor(muci ma facut..din cap pana in picioare).dupa faza aceasta am fost plin de nervi + ca eram inbibat cu benzina si pe jos a trebuit sa ma duc acasa ca sa ma schimb,,doar nu ma voi aseza asa in masina...dupa 5km de mers pe jos pana acasa mam linistit, dar cu o intrebare am ramas ce so fi intamplat?speram ca nu cu senzorul din rezervor sa fie buba(el a mers inainte dar cine stie ceasul sa fi facut un scurt cu noul ceas si aloha dus)
Am luat indicatorul la revizie, iar dupa desfacerea carcasei ceasului surpriza,se desfoliase scrisul de la indicatorul de benzina(dar numai de acolo),,,ma gandeam ca poate sa fi fost timpul, umezeala..cine stie ..ajung la partea electronica si curat ca lacrima nici 1 oxidare nici un conact imperfect(masurat ce se putea) traseele ok. dand jos ceasul am observat acea exfoliere nu era una normala(cea data de timp) era ca si cum o hartie ar fi ars dar nu complet ci ramanea partea aceea neagra iar cand ma ating de el cade in bucatele.Nici acum nu mia fost foarte clar ce se intampla nedesfacand nici un ceas pana atunci...nici nu stiam cum functioneaza! dupa ce lam dezansamblat complet am observat ca o lamela bobinata iar cu sarma rezistiva iar la trecerea curentului se incalzea(relativ slab), respectiv lamela se deplasa deci la mine era problema ca acea rezistenta ori nu primea curent suficient ori prea mult si ceva obstacol il oprea sa se deplaseze. in bucati lam desfacut si nimica nu impiedica nimic cursa acului..deci ramanea sa verific sonda din rezervor(2probleme apar: nu stiam ce tensiune la ce nivel am in rezervor si al 2 nu stiam cata benzina am in rezervor) as fi vrut sa compar rezistenta ceasului cu altul dar neavand alt ceas si nu gasisem niciunde, doar bani aruncam pe drumuri...alte ceasuri duse dar nimica clar.

La un moment dat am primit un ceas de bord dar fara turometru era si alt fabricant DELCO al meu era SIEMENS VDO....dar ca o posibilitate am decis sal desfac pe acela fara turometru si sa vad din ce este compus(tot 50L avea) il desfac si la fel adica partea cu indicatorul de benzina iau aparatul de masura si masor in jur de 53ohm iau ceasul meu si masor 300ohm OAU dar mare diferenta.
Inca nu stiam sigur cei buba dar mi se parea cam mare diferenta(desi ceasurile de benzina nu sunt conectate direct la senzorul de nivel ci trece printrun integrat cea ce putea sa comande diferit cele 2 ceasuri(constructori diferiti) desi intarile erau la fel(era destinat aceluias tip de masina).) Am decis sa il incerc sigur, conectandul pe iesirile pt ceas de la ceasul VDO(cu un semireglabil multitural de 500ohm parca ).ok pus contactul si merge(reglat din semireglabil pana la minim si ok) .....si urca indicatorul pana la 3ferturi.am umblat cateva luni asa cu el...lam scos in afara si lam prin pe grilajul de la aerisirea centrala(langa butonul de la avarii)..chiar arata bine Smile)

Avand ceva timp liber si chef de a studia ceva ieri am desfacut ambele indicatoare.
Dupa ce am aruncat pe 'geam' o groaza de bani pt ami cumpara altul + cate am cumparat ceva tot era defect asa ca mam saturat sa mai caut si imi repar singur.
1. dat jos bord ceasul de pe masina.
2. desfacut ceasul (in partea sunperioara si cea inferioara 2cate 2cleme sunt prinse)




Cel de la DELCO


3. desfacut vitezometrul(ceasul de viteza),trebuie dat jos sau doar slabit ca altfel nu ies ceasurile de temperatura/benzina,recomandarea ea este sal dati jos complet.
- 4 suruburi il tin in spate si trebuie dat jos 'mufa' de la senzorul de viteza(vss).


4. destacut cele 4 suruburi de la indicatoarele apa/benzina(vezi ca doar alea 4 piulite il prinde si poate cadea jos).


5. dat jos acul de la indicatorul de benzina(la ambele ceasuri VDO,DELCO) eu miam improvizat o scula de sesfacut indicatoate(am mutilat o furculita mica si subtire si doar 2 dinti am pastrat restul leam taiat in asa fel 100% vertical se trage jos acul si nu in strambi sau decalibrezi).

6. desfaceti ceasurile de pe suport,in spatele ceasurilor de afla 2 suruburi le desfaceti(cel de la DELCO mai are 2 clapete in lateral pt a o fixa).





Ceasul VDO dat jos(despre delco am uitat poza):

Puteti observa partea arsa(axa e ce intra acul trebuie pastrat ca o sa mai aveti nevoie de ea)


7. ceasul de la DELCO se potriveste aporape perfect doar trebuie taiat marginea unde se agata cele 2 clapete(sigurante) ca altfel nu incape in locul celuilat + trebuie schimbat 'tija' plasticul acela rosu pe ce intra acul, deoarece cel de la VDO este mai lung cu 2mm si aicea conteaza foarte mult...


8. ansamblat la loc si finish:

Testa si merge brici...aceeasi ce indica si inainte de al schimba.
Spor la reparat.
Sper ca nu ati adormit Smile)


Ultima modificare făcută de AdamOpel la Dum 27 Jan, 2008 1:20 pm
Skip ads

  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Buna treaba ai facut, eu nu am o problema dar vreau sa "creez" una, in sensul ca vreau sa desfac totul exact ca si tine pentru a introduce un led in spatele acului (valabil la toate cele 4 ace) pentru o iluminare mai puternica si uniforma a acelor.
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
da o cautare pe undeva am facut o descriere cum sa desfaci acele fara a decalibra indicatoarele!
indicatorul de apa si benzina nu sunt asa sensibile(nu le poti pune invers..doar daca dai peste 'cap' acul!)
la indicatoarele de km si turatie cam pune probleme.
Inainte de a da jos cesurile verifici pe un drum intins mers lejer, ce viteza ai si ce ruratie in a cata treapta(ca sa fi 100% sigur ca ceasul iti va functiona bine!)
scoti afara opritorul acelor si vezi pana unde coboara acul(asa lejer si nu fortat...) unde sa oprit lipesti sub ac o banda de hartie(ce se foloseste la acoperit cand rectifici ceva la caroserie) si in dereptul acului tragi o linie.
Atentie sa scoti toate ceasurile din suport,ca nu in timp ce mesterespe pe una il decalibrezi pe celalalt.
Cand scoti acul sa folosest o unealta gen furculita care sa rezeme in 2 puncte partea rotunda a indicatorului pt a nul forta intro parte(aceasta este singura operatiune delicata si poate decalibra indicatorul)sub 'unealta' sa lipesti o banda ca sa nu zgari fata.
Poate o sa ti se dea jos foarte greu la mine asa a fost!
dupa ce ai dat jos il manevrezi cu grija eventual desfaci partea de angrenare a indicatorului pana gasesti o metoda/montezi ledul.
Spor la treaba.
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Mersi, anul trecut am mai desfacut bordul, am facut niste modificari la folie si ai dreptate, acele au iesit foarte greu iar dupa montaj am observat ca acul de la turometru nu indica corect. Pentru ca inainte mergea bine si indica cam 800 rpm la relanti tot ce am facut, a fost sa pornesc motorul si am remontat acul in dreptul treptei de 800 rpm. Acul de la kilometraj l-am verificat cu GPS-ul atat inainte de al demonta cat si dupa. Acul de la apa si rezervor... doamne ajuta, n-am probleme cu ele desi si astea se pot verifica destul de simplu.
  • Alexandru Vlad

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Si la mine e cam aceiasi problema. Nu urca de jumate si becul de benzina sta tot aprins.
Sa fie aceiasi chestie sau plutitorul? Question
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
nu stiu ce sati spun asta trebuie desfacut bordul si masurat rezistenta proprie, eu ma gandesc sa fie din bord si nu de la sonda...si explicatia ar fi: becul trebuie sa lumineze doar cand este putina benzina(nu am incercat la cat se aprinde, niciodata nu umblu cu rezervorul sub prima liniuta) si tie iti indica jumatate! nu? poate fi si indicatorul sau partea de comanda?ce bord ai?mai ai ceva pe acolo nu stiu ce este...stabilizator sau intergrat...am sa ma uit mai tarziu sa sa caut pe net foaia de catalog.
  • Alexandru Vlad

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Am bord cu turometru.
Becul sta aprins tot timpul, iar cand e chiar acul pe rosu se aprinde becul mai tare.(nu urca de jumate, am facut si plinu) Sad
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
atunci pe acolo ai bube!nu ti sa exfoliat?da jos geamul din fata a ceasuli si pune mana sa vezi nu se da jos folia.(ceasul de apa iti indica bine?de aceea intreb ca impreuna au un stailizator de 10v).da jos volanul si scoate bordul(doar cablul km deconecteaza) si masoara iesirea de pe integrat.
daca ii ok scoate bordul complet(lesi un timp sa se raceasca indicatorul de benzina si masori rezistenta.............dar da jos indicatorul de la benzina ca altfel o sati indice eronat !nu masura in circuit) trebuie sa aiba in jur de 5si ceva de ohmi..dar repede masoara deoarece tensiunea ce vine de la aparatul de masura o sa actioneze indicatorul si o sa iti creasca rezistenta...
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
sa dea jos volanu'? De ce, cand exista si alte variante de a ajunge oriunde la ceasurile din bord?
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
ca sa poata masura trebuie sa fie conectat bordul..asa ii cel mai usor,decat sa incep sa explic ce si cum trebuie pt a alimentat bordul si mai greseste ceva => astalavista bord!
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Sunt de acord cu tine dar totodata am alta idee (zic eu, mai simpla de a umbla la bord): deconectezi cablu de km si mufa(ele) de cutent, scoti afara bordul cu ceasuri si il conectezi la loc prin oriciul de la sigurante. Parerea mea e ca volanul (in unele cazuri, 2 din 3 in cazul meu) poate sa iti dea mare bataie de cap, mai ales daca nu stii care e principiul de fixare.
Singura chestie care e scurta de chiar cabllul de km care oricum ziceai ca nu trebuie conectat!
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
ok si asa se poate daca permite atata cablul dar trebuie sa fie atent ca sa nu faca un scurt deoarece folia se zgaie usor. mie numi ajunge cablul pana la tabloul cu sigurante(kadett E dar cu bord de astraF).
volanul prima data se scoate cam greu....dar nu cu farta trebuie inceput ci 'smucit' deoparte si de alta cate un pic cam 180grade sa fie prins volanul. si vine usor...pana mam prins de faza am transpirat langa volan..
  • Alexandru Vlad

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Am intrebat la mecanic si mi-a spus ca problema la mine este litrometrul.
Problema ar fi ca nu se mai gaseste la modelele mai vechi doar la schrott, desi e posibil sa am noroc.
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
esti sigur ca este litrometru?pe undeva prin arad este o dezmembrare mare...din cate am inteles sunt pentru masini mai noi dar nu strica sa dai o fuga....si eu trebuie sa trec pt un parbriz ca am crapat pe masina fratelui meu Sad ca pe la mine prin zona nu gasesc pt masini dupa 2000, ca unul nou omoara bugetul
  • Alexandru Vlad

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Da este Las Vegas Schrott unde gasesti piese pentru aproape toate tipurile de masini peste 2000.
Preturile sunt acceptabile. Mai este un shrott unde sunt piese pentru masini mai vechi, de acolo iau eu.
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
nu stiu precis dar se afla la iesirea spre TM...asa mi sa spus,acuma sunt la TM dar duminica plec acasa,dar voi veni intro zi ca sa cumpar.

ps. da detali despre litrometru, este in rezervor?ca si la c16nz!de cati litri ii rezervorul?de unde iau piese au avut ceva astra f, poate iti pot face rost iar cand ma duc dupa parbriz sau il trimit cu fratele meu...trimite raspuns in pm ca sa nu umplem cu offtopic.
  • letu_cristy

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
sal.am o astra f si am avut bord fara turometru si am luat unul de la dezmenbrari de pe o astra caravan, dar am o problema cu ceasul de benzina ,indica al dracului de mult.am luat rezistenta de pe cel vechi si tot la fel(bordul care l-am luat este VDO),cea cu 3 picioruse din dreptul ceasului de pe spate(se vede si in poza ta).te rog un sfat ceva ce pot face k ma dispera.
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
De pe ce motorizare este bordul cel nou?Bordul vechi este VDO?
Cum tiai dat seama ca indica prea mult?cu ce ai comparat?

scuze pt raspunsul intarziat dar nu mai frecventez forumul asa de des.
  • wormostar

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Kadett 1986 12sc
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
am vazut schema de pe bordul de astra, dar vad ca seamana cu ce a de la kadett, imi puteti spune ce valoare are rezistenta care alimenteaza integratul din stanga?
Pllllllease! pt ca din poza postata de tine nu vad exact si cred ca e buba problemelor la mine

am un kadett din 84 su nu indica corect temperatura si presiunea la ulei. Presiunea este normala dar in bord cand pun cheia in contact acul se duce in fractiune de secunda in sus si sta acolo.
Cand am desfacut bordul mi-am dat dat seama ca este arsa o rezistenta care evident nu-i vad valoarea pt ca e carbonizata.
Ma puteti ajuta cu valoarea ei? sau macar ce culori is notate pe ea si ordinea lor ca deacolo ma descurc, de precizat ca rezistenta alimenteaza un integrat cu 3 picioare ITT 700
  • Alexandru Vlad

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2006

  • Mesaj Privat
S-ar putea sa nu indice mai mult de jumate si din cauya unei rezistente?
Sa verific reyistentele din bord?
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR