- pratmin
- OP
- 401 mesaje
- din 21 Sep 2004
- Agila 2002 Z12XE
- Comanesti
pratmin
- Mesaje scrise: 401
- Locatie: Comanesti
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2004
- Mesaj Privat
O parere buna, in general. Cred ca sunt totusi masini cam sensibile pentru Romania, plina de gropi; dupa 1/2 ani, am schimbat deja tampon motor si cutie, iar sonda lambda incepe sa-mi faca probleme mari.
Mecanicii nu prea cunosc masina si sunt plini de pareri...
Totul este relativ; in rest, este o masina buna, placuta si incapatoare, foarte utila atat pentru familie cat si pentru marfa si plimbari. Ideala pentru oras.
Toate cele bune,
Florin
Agila 2002, 1.2i - 29000 Km
Mecanicii nu prea cunosc masina si sunt plini de pareri...
Totul este relativ; in rest, este o masina buna, placuta si incapatoare, foarte utila atat pentru familie cat si pentru marfa si plimbari. Ideala pentru oras.
Toate cele bune,
Florin
Agila 2002, 1.2i - 29000 Km
- Adrian P.
- **
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
Eu sunt foarte multumit (motor 1,2).
Este extrem de incapatoare, pozitia la volan perfecta (pentru gustul meu), foarte usor de manevrat.
A mea consuma 8-9 in oras si 5,3-5,5 afara (la viteze rezonabile).
Si pe mine m-a lasat prima sonda lambda si poate ar trebui sa schimb si senzorul de temperatura, avand mici probleme cu relantiul in primul minut dupa pornirea la (foarte) rece. Astea insa sunt fleacuri, masina este de ultima generatie (Euro 4), motoarele functioneaza pe multe masini (Corsa, Astra), caroseria este garantata la coroziune 10 ani (in Germania), siguranta in caz de accident este foarte buna (airbag-uri, pedale retractabile, usi ranforsate, etc.). Si Opel are un sistem de adus piese saptamanal, asa ca si din punctul acesta de vedere poti fi destul de linistit (fata de unele marci coreene-japoneze unde reprezentantele aduc piesele comandate in 1-3 luni).
La genul acesta de masina insa nu prea poti umbla singur, cam trebuie sa mergi la service autorizat (de exemplu fata de masinile din generatii mai vechi NU ARE urmatoarele: cablu de acceleratie, suruburi reglaj relanti, delco. Nici bujiile nu sunt accesibile direct, trebuie sa desfaci un capac de la motor).
Adrian
Ultima modificare făcută de Adrian P. la Joi 07 Dec, 2006 10:08 am
Este extrem de incapatoare, pozitia la volan perfecta (pentru gustul meu), foarte usor de manevrat.
A mea consuma 8-9 in oras si 5,3-5,5 afara (la viteze rezonabile).
Si pe mine m-a lasat prima sonda lambda si poate ar trebui sa schimb si senzorul de temperatura, avand mici probleme cu relantiul in primul minut dupa pornirea la (foarte) rece. Astea insa sunt fleacuri, masina este de ultima generatie (Euro 4), motoarele functioneaza pe multe masini (Corsa, Astra), caroseria este garantata la coroziune 10 ani (in Germania), siguranta in caz de accident este foarte buna (airbag-uri, pedale retractabile, usi ranforsate, etc.). Si Opel are un sistem de adus piese saptamanal, asa ca si din punctul acesta de vedere poti fi destul de linistit (fata de unele marci coreene-japoneze unde reprezentantele aduc piesele comandate in 1-3 luni).
La genul acesta de masina insa nu prea poti umbla singur, cam trebuie sa mergi la service autorizat (de exemplu fata de masinile din generatii mai vechi NU ARE urmatoarele: cablu de acceleratie, suruburi reglaj relanti, delco. Nici bujiile nu sunt accesibile direct, trebuie sa desfaci un capac de la motor).
Adrian
Ultima modificare făcută de Adrian P. la Joi 07 Dec, 2006 10:08 am
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- pratmin
- OP
- 401 mesaje
- din 21 Sep 2004
- Agila 2002 Z12XE
- Comanesti
pratmin
- Mesaje scrise: 401
- Locatie: Comanesti
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2004
- Mesaj Privat
Eu o folosesc ca masina de familie; am facut drumuri lungi cu ea (~20000Km in 6 luni). Nu am avut probleme cu spatiul pentru bagaje, la pasageri este f.f. bine, chiar corespunde cu descrierea din oferte. Este o combinatie intre Zafira si clasa mica, as putea spune.
Sorin666, eu o folosesc pentru toti din familie, iar daca ar fi sa mai cumpar o masina, as cumpara inca una din asta, ca imi face chiar o placere deosebita sa o conduc; cred ca raportul pret/calitate este foarte bun, in cazul in care o cumperi rulata cu 10000Km...
Florin
Sorin666, eu o folosesc pentru toti din familie, iar daca ar fi sa mai cumpar o masina, as cumpara inca una din asta, ca imi face chiar o placere deosebita sa o conduc; cred ca raportul pret/calitate este foarte bun, in cazul in care o cumperi rulata cu 10000Km...
Florin
IRIS_73
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2005
- Mesaj Privat
Salut ,am cumparat un opel agila de curand si nu stiu mai nimic despre el.
ce probleme ar aparea la motor ,la caroserie,la cati km se face schimbul der ulei la motor,la cutia de viteze,cat ulei intra,si multe alte chestii care tre sa le faci pt ca masinuta sa nu te lase in strada.
Astept pareri pro si contra.
Stima.
ce probleme ar aparea la motor ,la caroserie,la cati km se face schimbul der ulei la motor,la cutia de viteze,cat ulei intra,si multe alte chestii care tre sa le faci pt ca masinuta sa nu te lase in strada.
Astept pareri pro si contra.
Stima.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Bine ai venit
Vezi ca s-a mai scris despre Agila, mie mi se pare o masina buna LA CLASA EI
Probleme multe nu vor aparea (iti doresc ) solutiile tehnice fiind indelung "testate" pe alte modele (vorbesc de partea mecanica, nu de caroserie...)
In rest... ulei la motor intre 7500 si 10 000 (mai des daca nu e de f. buna calitate...), la cutie NICIODATA, bujii bune, filtre schimbate la timp...
Vezi ca s-a mai scris despre Agila, mie mi se pare o masina buna LA CLASA EI
Probleme multe nu vor aparea (iti doresc ) solutiile tehnice fiind indelung "testate" pe alte modele (vorbesc de partea mecanica, nu de caroserie...)
In rest... ulei la motor intre 7500 si 10 000 (mai des daca nu e de f. buna calitate...), la cutie NICIODATA, bujii bune, filtre schimbate la timp...
IRIS_73
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2005
- Mesaj Privat
- pratmin
- OP
- 401 mesaje
- din 21 Sep 2004
- Agila 2002 Z12XE
- Comanesti
pratmin
- Mesaje scrise: 401
- Locatie: Comanesti
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2004
- Mesaj Privat
Am Agila
Am si probleme cu ea, deci te pot ajuta cu cate ceva...
Ulei am pus Opel 5w40 (ieftin), recomandat de Opel si de Opel Service; cei de la Opel au spus sa schimb uleiul la 30.000Km asa cum recomanda fabricantul, dar un mecanic mai de treaba mi-a spus sa-l schimb la 15000Km. Cred ca este o varianta mai buna.
In rest totul este OK, mai putin:
- garnitura de la admisie aer - trebuie inlocuita - greseala de proiectare; din cauza ei se strica si
- debitmetrul (8500000lei) - care trebuie inlocuit daca nu mai trage motorul - din cauza ca garnitura amintita nu opreste apa care "navaleste" peste el...
- sonda lambda (2500000 lei no-name sau 5000000lei Bosch) - care tine nu mai mult de 3 ani, asa cum m-am interesat
- tampoane - eu am schimbat pana acum doua tampoane din trei si acum aminceput sa ma bucur ca nu are mai multe...
Este o masina excelenta pentru dame sau o familie mica, cum este a mea. Din pacate insa mie personal mi se pare cam pretentioasa pentru drumurile si benzina noastra. Recomand sa-i pui numai ECO '95, numai de la Petrom NU.
Pentru alte chestii, mai vorbim. Daca ai timp intr-un week-end, vin-o la un gratar la mine si putem sa discutam mai mult pe tema asta... Am loc in curte pentru ~ 5 masini...
Am si probleme cu ea, deci te pot ajuta cu cate ceva...
Ulei am pus Opel 5w40 (ieftin), recomandat de Opel si de Opel Service; cei de la Opel au spus sa schimb uleiul la 30.000Km asa cum recomanda fabricantul, dar un mecanic mai de treaba mi-a spus sa-l schimb la 15000Km. Cred ca este o varianta mai buna.
In rest totul este OK, mai putin:
- garnitura de la admisie aer - trebuie inlocuita - greseala de proiectare; din cauza ei se strica si
- debitmetrul (8500000lei) - care trebuie inlocuit daca nu mai trage motorul - din cauza ca garnitura amintita nu opreste apa care "navaleste" peste el...
- sonda lambda (2500000 lei no-name sau 5000000lei Bosch) - care tine nu mai mult de 3 ani, asa cum m-am interesat
- tampoane - eu am schimbat pana acum doua tampoane din trei si acum aminceput sa ma bucur ca nu are mai multe...
Este o masina excelenta pentru dame sau o familie mica, cum este a mea. Din pacate insa mie personal mi se pare cam pretentioasa pentru drumurile si benzina noastra. Recomand sa-i pui numai ECO '95, numai de la Petrom NU.
Pentru alte chestii, mai vorbim. Daca ai timp intr-un week-end, vin-o la un gratar la mine si putem sa discutam mai mult pe tema asta... Am loc in curte pentru ~ 5 masini...
- Adrian P.
- **
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
Salut,
Felicitari pentru masina cumparata.
Eu sunt foarte multumit de Agila, desi am avut de schimbat debitmetrul (datorita problemei de proiectare expusa mai sus de Florin) si sonda Lambda (la mine era defecta datorita unui usor accident pe care l-a avut masina anterior).
As mai adauga la lista flansele de la amortizoare, pe care cei de la service mi-au spus ca trebuie sa le schimb - asta insa se pare ca este o problema extinsa in toata gama Opel.
Nu folosi ulei high mileage decat daca ai intr-adevar multi km la bord. As recomanda, mai curand, un ulei sintetic (eu am pus Mobil 0W-40) schimbat o data pe an sau la 15000 km.
Eu pun benzina mai ales de la PETROM. Am pus pana acum multe feluri de benzina de la MOL, OMV, SHELL si PETROM. Tot ce pot spune este ca daca pui o benzina cu cifra octanica mai mare (OMV 100, PETROM 99+) arunci banii pe geam, dupa parerea mea neexistand nici un efect bun sau rau (electronica motorului regleaza avansul in functie de cifra octanica). S-ar putea insa sa ma insel (eu merg f. mult in oras iar "afara" nu prea depasesc 100).
O oarecare problema la Agila o reprezinta cauciucurile, a caror dimensiune este total atipica fiind astfel cam greu de gasit (iar cand le gasesti ti se cere sa comanzi un set de patru bucati).
In rest, daca ai probleme si vrei un sfat posteaza aici sau da-mi un mesaj privat.
Adrian
Felicitari pentru masina cumparata.
Eu sunt foarte multumit de Agila, desi am avut de schimbat debitmetrul (datorita problemei de proiectare expusa mai sus de Florin) si sonda Lambda (la mine era defecta datorita unui usor accident pe care l-a avut masina anterior).
As mai adauga la lista flansele de la amortizoare, pe care cei de la service mi-au spus ca trebuie sa le schimb - asta insa se pare ca este o problema extinsa in toata gama Opel.
Nu folosi ulei high mileage decat daca ai intr-adevar multi km la bord. As recomanda, mai curand, un ulei sintetic (eu am pus Mobil 0W-40) schimbat o data pe an sau la 15000 km.
Eu pun benzina mai ales de la PETROM. Am pus pana acum multe feluri de benzina de la MOL, OMV, SHELL si PETROM. Tot ce pot spune este ca daca pui o benzina cu cifra octanica mai mare (OMV 100, PETROM 99+) arunci banii pe geam, dupa parerea mea neexistand nici un efect bun sau rau (electronica motorului regleaza avansul in functie de cifra octanica). S-ar putea insa sa ma insel (eu merg f. mult in oras iar "afara" nu prea depasesc 100).
O oarecare problema la Agila o reprezinta cauciucurile, a caror dimensiune este total atipica fiind astfel cam greu de gasit (iar cand le gasesti ti se cere sa comanzi un set de patru bucati).
In rest, daca ai probleme si vrei un sfat posteaza aici sau da-mi un mesaj privat.
Adrian
- pratmin
- OP
- 401 mesaje
- din 21 Sep 2004
- Agila 2002 Z12XE
- Comanesti
pratmin
- Mesaje scrise: 401
- Locatie: Comanesti
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2004
- Mesaj Privat
Adrian P. a scris:
O oarecare problema la Agila o reprezinta cauciucurile, a caror dimensiune este total atipica fiind astfel cam greu de gasit (iar cand le gasesti ti se cere sa comanzi un set de patru bucati).
Adrian
O oarecare problema la Agila o reprezinta cauciucurile, a caror dimensiune este total atipica fiind astfel cam greu de gasit (iar cand le gasesti ti se cere sa comanzi un set de patru bucati).
Adrian
Salut Adrian,
Ce vrei sa spui prin cauciucuri total atipice? Eu am 165/R14 si cred ca sunt pe toate drumurile... cel putin in zona...
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- Adrian P.
- **
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
- Adrian P.
- **
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
Florin, se mai poate vota in topicul deschis de tine cu clasificarea forumistilor dupa modelul de Opel? Il rugam si pe Iris sa voteze si apoi cerem adminului sa faca o noua rubrica de Opel Agila, fiind mai multi decat cei cu Zafira, Calibra, Tigra, Kadet. Asa am putea schimba unele impresii si experiente.
De ex. tu ai schimbat deja sonda Lambda? Daca nu, afla ca pentru schimbare este necesara demontarea barei din fata. Poate ar fi posibila confectionarea unei chei speciale cu o articulatie (cum sunt unele chei de bujii) dar dimensionate dupa sonda Lambda (cred ca 22).
Sau: cum se umbla la farurile de ceata, fiind acoperite de acel plastic protector? Trebuie demontata bara?
IRIS:
- ulei intra 3,5 litri
- la cutie nu se schimba uleiul (desi manualul TIS zice ca ar trebui schimbat o singura data la 30.000 km)
- antigel - ar trebui sa fie de culoare portocalie - nu se schimba dar se poate verifica concentratia - se completeaza cu acelasi tip (gasesti la service Opel)
- lichid frana - ar trebui sa se schimbe la 2 ani, dar la Di Bas au zis ca nu trebuie (la fel si pentru cutie)
- filtru aer - se schimba la fiecare revizie (o data pe an)
- filtru benzina - nu cauta, este in rezervor impreuna cu pompa de benzina, nu se poate umbla la el.
- filtru polen - se umbla foarte usor - sub bord in fata pasagerulul se trage de o clema de plastic care iese usor apoi prin fanta rezultata se scoate filtrul - este remarcabil cat de mult se poate imbacsi - eu il curat cam la 2-3 saptamani.
- distributia este cu lant - nu ai probleme
- motorul este Euro 4, foarte dependent de electronica, nu prea ai ce sa reglezi. Nu cauta pentru ca NU are urmatoarele elemente: cablu acceleratie, reglaj relanti, delco, rotor, bobina de inductie (de fapt are dar nu seamana cu ceea ce stiai ca este o bobina de inductie), fise bujii, poate si altele care nu-mi vin in minte acum.
- Daca vrei sa afli mai multe, exista o intreaga documentatie electronica despre Opel : Opel TIS 2004 (pe 4 CD-uri) acopera si Agila si include procedurile de service. Opel EPC (1 CD) este catalogul de componente. Vezi la Discutii Generale. Daca nu te descurci da-mi un mesaj privat si vedem cum pot sa ti le dau eu.
- pe forum esti incurajat sa folosesti functia de cautare.
Adrian
De ex. tu ai schimbat deja sonda Lambda? Daca nu, afla ca pentru schimbare este necesara demontarea barei din fata. Poate ar fi posibila confectionarea unei chei speciale cu o articulatie (cum sunt unele chei de bujii) dar dimensionate dupa sonda Lambda (cred ca 22).
Sau: cum se umbla la farurile de ceata, fiind acoperite de acel plastic protector? Trebuie demontata bara?
IRIS:
- ulei intra 3,5 litri
- la cutie nu se schimba uleiul (desi manualul TIS zice ca ar trebui schimbat o singura data la 30.000 km)
- antigel - ar trebui sa fie de culoare portocalie - nu se schimba dar se poate verifica concentratia - se completeaza cu acelasi tip (gasesti la service Opel)
- lichid frana - ar trebui sa se schimbe la 2 ani, dar la Di Bas au zis ca nu trebuie (la fel si pentru cutie)
- filtru aer - se schimba la fiecare revizie (o data pe an)
- filtru benzina - nu cauta, este in rezervor impreuna cu pompa de benzina, nu se poate umbla la el.
- filtru polen - se umbla foarte usor - sub bord in fata pasagerulul se trage de o clema de plastic care iese usor apoi prin fanta rezultata se scoate filtrul - este remarcabil cat de mult se poate imbacsi - eu il curat cam la 2-3 saptamani.
- distributia este cu lant - nu ai probleme
- motorul este Euro 4, foarte dependent de electronica, nu prea ai ce sa reglezi. Nu cauta pentru ca NU are urmatoarele elemente: cablu acceleratie, reglaj relanti, delco, rotor, bobina de inductie (de fapt are dar nu seamana cu ceea ce stiai ca este o bobina de inductie), fise bujii, poate si altele care nu-mi vin in minte acum.
- Daca vrei sa afli mai multe, exista o intreaga documentatie electronica despre Opel : Opel TIS 2004 (pe 4 CD-uri) acopera si Agila si include procedurile de service. Opel EPC (1 CD) este catalogul de componente. Vezi la Discutii Generale. Daca nu te descurci da-mi un mesaj privat si vedem cum pot sa ti le dau eu.
- pe forum esti incurajat sa folosesti functia de cautare.
Adrian
- pratmin
- OP
- 401 mesaje
- din 21 Sep 2004
- Agila 2002 Z12XE
- Comanesti
pratmin
- Mesaje scrise: 401
- Locatie: Comanesti
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2004
- Mesaj Privat
Salut Adrian,
Se mai poate vota si chiar il rog pe Iris sa voteze in acel Chestionar.
SI PE ADMIN sa insereze Opel Agila printre masinile Opel existente in forum.
Sonda lambda nu am schimbat-o inca, fiind inca functionabila, chiar daca nu 100%. Oricum, nu imi da nici o eroare (bec aprins) si nici nu imi ridica consumul (ultima data - 5.3% consum la drum lung, viteza medie 80Km/h).
Ce parere ai de o sonda universala, la care trebuie schimbat conectorul cu cel vechi? Am gasit la 1.5mil si mi se pare mai convenabil, tinand cont de faptul ca f.f. probabil dupa 2-3 ani trebuie schimbata din nou...
Cheia pentru schimbarea sondei lambda ma bag sa o rezolv eu, prin modificarea uneia de bujii. Nu stiam ca trebuie data bara jos si asta nu este placut.
De asemenea, pentru scoaterea plasticelor pentru montarea proiectoarelor NU CRED ca trebuie demontata bara, cred ca se poate face cu o freza "la fata locului", avand o "pre-taiere" din fabrica... Ma interesez.
O veste buna pe care am aflat-o de la tine: distributia pe lant!!!
Tot timpul am avut impresia ca avem distributia pe curea si ma pregateam sufleteste si de o schimbare a curelei...
Question: cu ce m-ar dezavantaja aceasta limita maxima de tolerana +3%?
Sper sa mai discutam foarte curand in forum la sectiunea OPEL AGILA!!!
Se mai poate vota si chiar il rog pe Iris sa voteze in acel Chestionar.
SI PE ADMIN sa insereze Opel Agila printre masinile Opel existente in forum.
Sonda lambda nu am schimbat-o inca, fiind inca functionabila, chiar daca nu 100%. Oricum, nu imi da nici o eroare (bec aprins) si nici nu imi ridica consumul (ultima data - 5.3% consum la drum lung, viteza medie 80Km/h).
Ce parere ai de o sonda universala, la care trebuie schimbat conectorul cu cel vechi? Am gasit la 1.5mil si mi se pare mai convenabil, tinand cont de faptul ca f.f. probabil dupa 2-3 ani trebuie schimbata din nou...
Cheia pentru schimbarea sondei lambda ma bag sa o rezolv eu, prin modificarea uneia de bujii. Nu stiam ca trebuie data bara jos si asta nu este placut.
De asemenea, pentru scoaterea plasticelor pentru montarea proiectoarelor NU CRED ca trebuie demontata bara, cred ca se poate face cu o freza "la fata locului", avand o "pre-taiere" din fabrica... Ma interesez.
O veste buna pe care am aflat-o de la tine: distributia pe lant!!!
Tot timpul am avut impresia ca avem distributia pe curea si ma pregateam sufleteste si de o schimbare a curelei...
Question: cu ce m-ar dezavantaja aceasta limita maxima de tolerana +3%?
Sper sa mai discutam foarte curand in forum la sectiunea OPEL AGILA!!!
- Adrian P.
- **
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
Salut Florin,
Din ce ai scris pana acum nu cred ca este cazul sa schimbi sonda Lambda. Modelul de sonda de pe Agila ar trebui sa tina peste 100.000 km. Valorile eronate pe care ti le-au citit cei de la service se puteau datora incercarii sondei Lambda de a corecta erorile de amestec date de valoarea eronata de la debitmetru. Eu zic sa mai verifici. In cazul meu sonda era indoita (mi-am dat seama dupa ce am scos-o) probabil de la un usor accident anterior achizitiei, accident care a lasat si alte mici urme (far dreapta fara dispozitiv de reglare din interior, foarte usoare neliniaritati pe capota). Sonda astfel lovita avea circuitul de incalzire intrerupt, ceea ce o facea sa lucreze in parametri doar cand se incalzea corespunzator de la gazele arse. Daca o schimbi, eu as recomanda una echivalenta, nu universala. Codul Bosch este 0258 006 176. Vezi si pe www.lambdasensor.com
Despre anvelope - nu stiu foarte multe, dar toate sursele recomanda ca la schimbarea dimensiunii sa nu se depasesca limita de 3%. In cazul nostru 165/65/14 este cu 3% mai mare adica 16 mm in diametru. Asta duce imediat la o indicatie eronata a kilometrajului (de ex. daca valoarea afisata este 100 masina are, de fapt, 103 km/h). Am inteles ca ar putea fi influentata si electronica care utilizeaza ca referinta rotatia rotilor considerate la dimensiunea corecta. Mai sunt si alte posibile implicatii mecanice la schimbarea dimensiunii, legate de frane, suspensii, poate atingere roata/aripa. Din cate am citit dimensiunea aceasta (cu 60) a fost creata expres pentru Suzuki Wagon/Opel Agila - or fi avut un motiv.
Adrian
Din ce ai scris pana acum nu cred ca este cazul sa schimbi sonda Lambda. Modelul de sonda de pe Agila ar trebui sa tina peste 100.000 km. Valorile eronate pe care ti le-au citit cei de la service se puteau datora incercarii sondei Lambda de a corecta erorile de amestec date de valoarea eronata de la debitmetru. Eu zic sa mai verifici. In cazul meu sonda era indoita (mi-am dat seama dupa ce am scos-o) probabil de la un usor accident anterior achizitiei, accident care a lasat si alte mici urme (far dreapta fara dispozitiv de reglare din interior, foarte usoare neliniaritati pe capota). Sonda astfel lovita avea circuitul de incalzire intrerupt, ceea ce o facea sa lucreze in parametri doar cand se incalzea corespunzator de la gazele arse. Daca o schimbi, eu as recomanda una echivalenta, nu universala. Codul Bosch este 0258 006 176. Vezi si pe www.lambdasensor.com
Despre anvelope - nu stiu foarte multe, dar toate sursele recomanda ca la schimbarea dimensiunii sa nu se depasesca limita de 3%. In cazul nostru 165/65/14 este cu 3% mai mare adica 16 mm in diametru. Asta duce imediat la o indicatie eronata a kilometrajului (de ex. daca valoarea afisata este 100 masina are, de fapt, 103 km/h). Am inteles ca ar putea fi influentata si electronica care utilizeaza ca referinta rotatia rotilor considerate la dimensiunea corecta. Mai sunt si alte posibile implicatii mecanice la schimbarea dimensiunii, legate de frane, suspensii, poate atingere roata/aripa. Din cate am citit dimensiunea aceasta (cu 60) a fost creata expres pentru Suzuki Wagon/Opel Agila - or fi avut un motiv.
Adrian
- Adrian P.
- **
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
pratmin a scris:
....pentru scoaterea plasticelor pentru montarea proiectoarelor NU CRED ca trebuie demontata bara, cred ca se poate face cu o freza "la fata locului", avand o "pre-taiere" din fabrica...
....pentru scoaterea plasticelor pentru montarea proiectoarelor NU CRED ca trebuie demontata bara, cred ca se poate face cu o freza "la fata locului", avand o "pre-taiere" din fabrica...
Nu m-am exprimat clar. Eu am proiectoare, dar nu stiu cum sa umblu la ele (unul este aburit si as vrea sa il usuc, poate schimb si becurile cu unele "tip" xenon) pentru ca spatele proiectoarelor este acoperit de un plastic negru (in interiorul barei).
Adrian
- pratmin
- OP
- 401 mesaje
- din 21 Sep 2004
- Agila 2002 Z12XE
- Comanesti
pratmin
- Mesaje scrise: 401
- Locatie: Comanesti
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2004
- Mesaj Privat
Salut.
Eu nu am proiectoare si nu pot sa-mi fac o idee despre acest aspect.
Totujsi, nu cred ca se scoate spoilerul pentru a demonta proiectoarele, trebuie sa fie vre-o posibilitate... de obicei plasticul este prins cu clipsuri din alea tot din plastic, care pot fi scoase relativ usor.
Masina ti-ai luat-o cu proiectoare sau le-ai montat tu? Cam cat ar costa acestea? Ma gandesc sa-mi pun si eu,...
Eu nu am proiectoare si nu pot sa-mi fac o idee despre acest aspect.
Totujsi, nu cred ca se scoate spoilerul pentru a demonta proiectoarele, trebuie sa fie vre-o posibilitate... de obicei plasticul este prins cu clipsuri din alea tot din plastic, care pot fi scoase relativ usor.
Masina ti-ai luat-o cu proiectoare sau le-ai montat tu? Cam cat ar costa acestea? Ma gandesc sa-mi pun si eu,...
- Adrian P.
- **
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
Salut,
Asa am luat-o (cu airbag-uri, Radio CD, oglinzi si geamuri electrice fata, turometru, AC, imobilizator, inchidere centralizata, triple info dispaly, bare si oglinzi cul. caroseriei, proiectoare ceata, baghete laterale protectie, ABS, EPS, bare acoperis, jenti aliaj, cutii sub scaunele fata, faruri reglabile din interior, etc.). Super echipare la un pret extraordinar.
Adrian
Asa am luat-o (cu airbag-uri, Radio CD, oglinzi si geamuri electrice fata, turometru, AC, imobilizator, inchidere centralizata, triple info dispaly, bare si oglinzi cul. caroseriei, proiectoare ceata, baghete laterale protectie, ABS, EPS, bare acoperis, jenti aliaj, cutii sub scaunele fata, faruri reglabile din interior, etc.). Super echipare la un pret extraordinar.
Adrian
- pratmin
- OP
- 401 mesaje
- din 21 Sep 2004
- Agila 2002 Z12XE
- Comanesti
pratmin
- Mesaje scrise: 401
- Locatie: Comanesti
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2004
- Mesaj Privat
Adrian P. a scris:Salut,
Asa am luat-o (cu airbag-uri, Radio CD, oglinzi si geamuri electrice fata, turometru, AC, imobilizator, inchidere centralizata, triple info dispaly, bare si oglinzi cul. caroseriei, proiectoare ceata, baghete laterale protectie, ABS, EPS, bare acoperis, jenti aliaj, cutii sub scaunele fata, faruri reglabile din interior, etc.). Super echipare la un pret extraordinar.
Adrian
Asa am luat-o (cu airbag-uri, Radio CD, oglinzi si geamuri electrice fata, turometru, AC, imobilizator, inchidere centralizata, triple info dispaly, bare si oglinzi cul. caroseriei, proiectoare ceata, baghete laterale protectie, ABS, EPS, bare acoperis, jenti aliaj, cutii sub scaunele fata, faruri reglabile din interior, etc.). Super echipare la un pret extraordinar.
Adrian
Eu am luat-o cu: airbag sofer, Radio CD, oglinzi si geamuri electrice fata, imobilizator, inchidere centralizata, triple info dispaly, bare si oglinzi cul. caroseriei, baghete laterale protectie, ABS, EPS, bare acoperis, jenti tabla, cutii langa scaunele fata, faruri reglabile din interior, culoare metalizata (gri), etc.
Se vede ca a ta este superioara ca si optionale, as vrea sa stiu cat ai dat pe ea? Eu 6300, an fab. 2002 Iunie, 17800Km rulaj la achizitionare.
A mea nu pare sa fi fost lovita (s-au uitat mai multi mecanici la ea si nu mi-a confirmat nici unul); am gasit in schimb un tampon motor stramb (partea metalica).
- Adrian P.
- **
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat