B 52 AEV
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2008
- Mesaj Privat
Buna ziua/seara,
Va scriu in speranta gasirii unei rezolvari pentru o problema veche de 4 ani de zile ramasa nedescoperita.
Va prezint inculpatul :
Astra G 2006 Z17DTL 230.000 KM cu toate reviziile la timp si consumabile de calitate (Uleiuri 5W30 intotdeauna full sintetic - Mobil 1 5W30 ESP, Eneos Premium hyper 5W30 etc, filtre Purflux, Bosch, Mahle). Mentionez ca problemele au inceput sa apara pe la 90.000 KM si sunt din ce in ce mai frecvente si ma gandeam ca pana la 230.000 daca ar fi fost ceva ce urma sa pice, ar fi picat.
Simptomele (toate intermitente, uneori impreuna uneori una cate una sau grupate) :
1. Coduri de eroare :
- P0100 (MAF circuit A open - pe generic, Boost pressure circuit not plausible with MAF - pe OP-COM)
- P0400 (EGR circuit A open - pe generic, EGR Excessive flow pe OP-COM)
Mentionez ca erorile apar preponderent in frana de motor sau la ralanti, iar conform freeze frame-urilor intotdeauna la temperatura de operare (89 grade) si 0% sarcina.
De asemenea, uneori MIL se aprinde, uneori nu, desi erorile sunt stocate, si masina intra in limp mode (uneori si de 10 ori pe zi ... opresc motorul mai des ca taximetristii sa scap de limp)
2. Controlul turatiei :
- Pe liber fara sarcina, oricat de putin as apasa pedala de acceleratie, accelereaza singura pana la 3000 RPM si variaza intre 3000-3500 RPM
- In sarcina (uneori) intre 2500 RPM si ~3200 RPM motorul scoate un sunet foarte deranjant, de diesel vechi si chinuit, aproape ca o moara, sufera de pierdere de putere si scoate fum negru cat cuprinde.
- Miros de evacuare chinuita/catalizator infundat mai ales la 3000 RPM. Sunetul apare si atunci cand este in LIMP, fumul nu,
3. Tensiunea :
Probabil cea mai mare ciudatenie din toata problema este tensiunea care variaza foarte mult si este foarte mica (mai ales dupa accelerari puternice si urcari). Maximul la care am vazut-o vreodata stabila (dar pentru putin timp) este de 13,3V si si mai rar 14,1V primele secunde dupa pornire cu motorul rece. Constant sta undeva intre 12,4 si 12,6V
Aici am crezut ca in sfarsit i-am dat de cap. Logica mea a fost "releul nu incarca suficient, senzorii nu primesc suficienta tensiune si ECU ii vede deconectati", asa ca am schimbat alternatorul cu totul. Stupoarea a venit atunci cand am observat ca nu s-a schimbat absolut NIMIC.
Am mai remarcat si ca se incalzea destul de tare borna de minus si m-am gandit ca poate de la trepidatii si de la varsta, cablul original de minus pe caroserie nu mai e ce era candva asa ca am mai pus unul mare si gros ... NIMIC.
4. Oprirea motorului
De cele mai multe ori (cand scoate fum intre si nu trage) atunci cand opresc motorul acesta se zguduie destul de tare, de parca ar fi oprit in sarcina (care pe diagnoza apare uneori si 25% la ralanti). Chiar am si schimbat un suport motor fata pe tema asta ...
Operatiuni efectuate :
- Miliarde de diagnoze si ras-diagnoze cu ELM327 si OP-COM
- Curatat EGR, senzor presiune si intregul traseu de admisie (pana la galerie)
- Curatat mufe EGR, debitmetru, senzor de presiune galerie admisie
- Schimbat debitmetrul cu al unui prieten (al meu pe masina lui merge bine, al lui pe a mea nici o schimbare)
- Povestit la zeci de "mecanici" care au zis "e ceva pe la calculator"
Va multumesc tuturor pentru rabdarea de a citi monstruosul jurnal si sper sa gasesc pana la urma un raspuns misterului asta care imi mananca ficatii de 4 ani de zile.
Daca nu voi gasi nici aici un raspuns o sa incerc sa imi rapesc cateva zile sa ajung pe la @maiandrei (eu locuiesc in Constanta) si daca nici acolo nu ii da nimeni de cap o dezmembrez si o mananc piulita cu piulita ...
Va scriu in speranta gasirii unei rezolvari pentru o problema veche de 4 ani de zile ramasa nedescoperita.
Va prezint inculpatul :
Astra G 2006 Z17DTL 230.000 KM cu toate reviziile la timp si consumabile de calitate (Uleiuri 5W30 intotdeauna full sintetic - Mobil 1 5W30 ESP, Eneos Premium hyper 5W30 etc, filtre Purflux, Bosch, Mahle). Mentionez ca problemele au inceput sa apara pe la 90.000 KM si sunt din ce in ce mai frecvente si ma gandeam ca pana la 230.000 daca ar fi fost ceva ce urma sa pice, ar fi picat.
Simptomele (toate intermitente, uneori impreuna uneori una cate una sau grupate) :
1. Coduri de eroare :
- P0100 (MAF circuit A open - pe generic, Boost pressure circuit not plausible with MAF - pe OP-COM)
- P0400 (EGR circuit A open - pe generic, EGR Excessive flow pe OP-COM)
Mentionez ca erorile apar preponderent in frana de motor sau la ralanti, iar conform freeze frame-urilor intotdeauna la temperatura de operare (89 grade) si 0% sarcina.
De asemenea, uneori MIL se aprinde, uneori nu, desi erorile sunt stocate, si masina intra in limp mode (uneori si de 10 ori pe zi ... opresc motorul mai des ca taximetristii sa scap de limp)
2. Controlul turatiei :
- Pe liber fara sarcina, oricat de putin as apasa pedala de acceleratie, accelereaza singura pana la 3000 RPM si variaza intre 3000-3500 RPM
- In sarcina (uneori) intre 2500 RPM si ~3200 RPM motorul scoate un sunet foarte deranjant, de diesel vechi si chinuit, aproape ca o moara, sufera de pierdere de putere si scoate fum negru cat cuprinde.
- Miros de evacuare chinuita/catalizator infundat mai ales la 3000 RPM. Sunetul apare si atunci cand este in LIMP, fumul nu,
3. Tensiunea :
Probabil cea mai mare ciudatenie din toata problema este tensiunea care variaza foarte mult si este foarte mica (mai ales dupa accelerari puternice si urcari). Maximul la care am vazut-o vreodata stabila (dar pentru putin timp) este de 13,3V si si mai rar 14,1V primele secunde dupa pornire cu motorul rece. Constant sta undeva intre 12,4 si 12,6V
Aici am crezut ca in sfarsit i-am dat de cap. Logica mea a fost "releul nu incarca suficient, senzorii nu primesc suficienta tensiune si ECU ii vede deconectati", asa ca am schimbat alternatorul cu totul. Stupoarea a venit atunci cand am observat ca nu s-a schimbat absolut NIMIC.
Am mai remarcat si ca se incalzea destul de tare borna de minus si m-am gandit ca poate de la trepidatii si de la varsta, cablul original de minus pe caroserie nu mai e ce era candva asa ca am mai pus unul mare si gros ... NIMIC.
4. Oprirea motorului
De cele mai multe ori (cand scoate fum intre si nu trage) atunci cand opresc motorul acesta se zguduie destul de tare, de parca ar fi oprit in sarcina (care pe diagnoza apare uneori si 25% la ralanti). Chiar am si schimbat un suport motor fata pe tema asta ...
Operatiuni efectuate :
- Miliarde de diagnoze si ras-diagnoze cu ELM327 si OP-COM
- Curatat EGR, senzor presiune si intregul traseu de admisie (pana la galerie)
- Curatat mufe EGR, debitmetru, senzor de presiune galerie admisie
- Schimbat debitmetrul cu al unui prieten (al meu pe masina lui merge bine, al lui pe a mea nici o schimbare)
- Povestit la zeci de "mecanici" care au zis "e ceva pe la calculator"
Va multumesc tuturor pentru rabdarea de a citi monstruosul jurnal si sper sa gasesc pana la urma un raspuns misterului asta care imi mananca ficatii de 4 ani de zile.
Daca nu voi gasi nici aici un raspuns o sa incerc sa imi rapesc cateva zile sa ajung pe la @maiandrei (eu locuiesc in Constanta) si daca nici acolo nu ii da nimeni de cap o dezmembrez si o mananc piulita cu piulita ...
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
B 52 AEV
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2008
- Mesaj Privat
Multumesc pt sfaturi. Am sa incerc intai cu verificarea punctelor de masa insa nu stiu unde sa le gasesc pe toate. Manual tehnic de astra G am dar nu si pentru blestematul asta de motor. ECU stiu ca se gaseste sub aripa stanga fata insa pentru a avea acces la el trebuie demontata aripa sau exista si alta metoda ? Ma gandesc ca o inspectie vizuala a mufei si a garniturilor de etansare nu ar strica.
- tirnaveni
- ***
- 555 mesaje
- din 25 Feb 2009
- Astra 2008 Z17dth
- Sibiu
tirnaveni
- Mesaje scrise: 555
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2009
- Mesaj Privat
B 52 AEV
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2008
- Mesaj Privat
@tirnaveni m-am gandit si la asta, insa nu prea se leaga cu restul problemelor. In primul rand primesc feedback-ul pozitiei pe OP-COM, face clank-ul specific la cateva secunde dupa oprirea motorului iar la ultima verificare (cand am curatat toata admisia) era in regula.
E ok daca ii scot fluturele de pe ax sa vad cum s-ar comporta cu ea practic permanent deschisa ? Asta era o alta idee la care ma gandisem ...
E ok daca ii scot fluturele de pe ax sa vad cum s-ar comporta cu ea practic permanent deschisa ? Asta era o alta idee la care ma gandisem ...
- tirnaveni
- ***
- 555 mesaje
- din 25 Feb 2009
- Astra 2008 Z17dth
- Sibiu
tirnaveni
- Mesaje scrise: 555
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2009
- Mesaj Privat
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Salut.
P0100 in general face referire la debitmetru ( indica 4 posbilitati de defect pe debitmetru ,high/low voltaje, range performance) a 5 a varianta de interpretare a codului face referire la diferenta dintre ce masoara debitmetru si boost pressure (ECU face o medie si ii da "cu rest" ).
Daca nu se doreste urmarirea parametrilor live pe debitmetru se incearca inlocuirea lui (mai la indemana daca exista debitmetru de proba) . Se sterge eroarea se fac 1.2.3.4 ... 15 ture cu masina si se observa daca mai apare P0100 . Bun... daca tot apare P0100 se trece la urmarire parametri live inclusiv masurare tensiuni pe masina.
Debitmetru pe Op-Com (asta-i cel mai de incredere) trebuie sa masoare asa:
Posibil sa arate in kg/h in cazul asta la ralanti trebuie sa ai intre 20-30 kg/h , motor cald , si peste 100 kg/h turata usor din ralanti catre 2000 rpm.
Atentie si la ce tensiuni sunt raportate (vezi poza).
Daca e ok si tot apare eroare (ECU este tralala... cu toate ca a 5 -a varianta de interpretare a codului te trimite mai departe la boost senzor) ... treci la senzorul de boost asta trebuie sa arate 90-110 kpa , 1.5-2.0 V in ralanti si peste 110 kpa 2.1 V +++ accelerata usor.
P0400 teoretic este un efect al erorii P0100 .. ECU taie EGR din cauza lui P0100.
Referitor la pedala apasta putin dar motorul se tureaza mai mult decat trebuie pe liber ,aceeasi problema o am si eu(foarte rar la mine) si inca nu i-am dat de cap. De fapt inclin catre ECU deoarece am gasit urme de oxid in el semn ca a intrat apa plus ca pe Op-COM exista o neconcordanta intre ce semnal trimite pedala de acceleratie si pozitia reala a pedalei. De fapt motorul se tureaza cat trebuie deoarece ECU primeste semnal (corect sau eronat in caz de ECU defect) ca pedala este apasata mai mult decat in realitate.
Apropo ... am gasit la un DTR apa in ECU , se tura aiurea , se accelera cand apasai ambreiajul. Dupa ore de verificari ... ECU era plin de apa Uscat ECU.. siliconat .. rezultat masina merge impecabil .
P0100 in general face referire la debitmetru ( indica 4 posbilitati de defect pe debitmetru ,high/low voltaje, range performance) a 5 a varianta de interpretare a codului face referire la diferenta dintre ce masoara debitmetru si boost pressure (ECU face o medie si ii da "cu rest" ).
Daca nu se doreste urmarirea parametrilor live pe debitmetru se incearca inlocuirea lui (mai la indemana daca exista debitmetru de proba) . Se sterge eroarea se fac 1.2.3.4 ... 15 ture cu masina si se observa daca mai apare P0100 . Bun... daca tot apare P0100 se trece la urmarire parametri live inclusiv masurare tensiuni pe masina.
Debitmetru pe Op-Com (asta-i cel mai de incredere) trebuie sa masoare asa:
Posibil sa arate in kg/h in cazul asta la ralanti trebuie sa ai intre 20-30 kg/h , motor cald , si peste 100 kg/h turata usor din ralanti catre 2000 rpm.
Atentie si la ce tensiuni sunt raportate (vezi poza).
Daca e ok si tot apare eroare (ECU este tralala... cu toate ca a 5 -a varianta de interpretare a codului te trimite mai departe la boost senzor) ... treci la senzorul de boost asta trebuie sa arate 90-110 kpa , 1.5-2.0 V in ralanti si peste 110 kpa 2.1 V +++ accelerata usor.
P0400 teoretic este un efect al erorii P0100 .. ECU taie EGR din cauza lui P0100.
Referitor la pedala apasta putin dar motorul se tureaza mai mult decat trebuie pe liber ,aceeasi problema o am si eu(foarte rar la mine) si inca nu i-am dat de cap. De fapt inclin catre ECU deoarece am gasit urme de oxid in el semn ca a intrat apa plus ca pe Op-COM exista o neconcordanta intre ce semnal trimite pedala de acceleratie si pozitia reala a pedalei. De fapt motorul se tureaza cat trebuie deoarece ECU primeste semnal (corect sau eronat in caz de ECU defect) ca pedala este apasata mai mult decat in realitate.
Apropo ... am gasit la un DTR apa in ECU , se tura aiurea , se accelera cand apasai ambreiajul. Dupa ore de verificari ... ECU era plin de apa Uscat ECU.. siliconat .. rezultat masina merge impecabil .
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
B 52 AEV
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2008
- Mesaj Privat
Treaba cu acceleratul e o ciudatenie pentru ca pozitia pedalei e indicata corect. Eu am 3000 rpm cu pedala la 2%. In ceea ce priveste incarcarea, iese din discutie tot ce inseamna releu, carbuni, punte de diode, colector, rotor samd pentru ca am inlocuit alternatorul integral (tocmai pt a elimina orice suspiciune). O sa vad ce se intampla pe la ECU si va tin la curent. Tot nu mi-a raspuns nimeni daca trebuie data aripa jos sau am acces la el in alt mod. Multumesc.
- Nisip
- **
- 358 mesaje
- din 19 Oct 2010
- Astra 2006 Z19DT
- Bucuresti
Nisip
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2010
- Mesaj Privat
Eu as zice sa te concentrezi pe egr.
Partea cu schimbatul sunetului suna a egr ramas deschis. De aici P0400.
Nu stiu cat de dificil este la masina ta dar eu as incerca cu blind la egr si astepti dupa ceva km eroare de egr insuficient flow.
Nu stiu cum e la z17 dar normal eroarea de insuficient flow la egr nu te baga in limp, doar aprinde martor in bord.
Partea cu schimbatul sunetului suna a egr ramas deschis. De aici P0400.
Nu stiu cat de dificil este la masina ta dar eu as incerca cu blind la egr si astepti dupa ceva km eroare de egr insuficient flow.
Nu stiu cum e la z17 dar normal eroarea de insuficient flow la egr nu te baga in limp, doar aprinde martor in bord.
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
B 52 AEV
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2008
- Mesaj Privat
- koko69
- **
- 176 mesaje
- din 14 Jul 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
koko69
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2007
- Mesaj Privat
Si eu cred ca ar trebuie sa incepi cu EGR-ul.
Apoi te uiti la furtunele de vacuum si mai ales la cel care vine in fata motorului la turbina .Eu l-am inlocuit pe ala de vreo 3 ori .
Legat de controlul turatiei la ralanti fara sarcina ce sa zic se pare ca e ceva normal la Z17DTL
Si a mea face la fel si eu pana sa vad ca mai sunt multi altii cu 1,7CDTI care au aceeasi problema am fost la toate service-urile din Bucuresti.
Daca dai o cautare vezi ca o sa mai gasesti niste discutii pe tema asta plus faimoasele zmucituri in timpul mersului .
Eu am remapat-o si am scapat de smuciturile alea ,dar la ralanti face la fel.nu o poti tine la turatie constanta intre 1500- 2500 ture .O calci putin si se urca in 3500.
Sfatul meu este sa iti faci o programare la Maiandrei si o sa te lamuresti .
NU te apuca sa cumperi ECU sau debitmetru,pentru ca la Z17DTL cad foarte greu .
Egr-ul se curata ,dar s-au mai intamplat cazuri in care s-a ars bobina.
Daca vrei sa mergi fara EGR o poti face ,te duci la reprezentanta si bagi versiunea de soft pentru Turcia.
Singura chestie sensibila la motorul asta sunt injectoarele .Le poti face un test de retur si daca sunt diferente mari de cantitati le dai jos ca sa vezi daca au probleme.
Apoi te uiti la furtunele de vacuum si mai ales la cel care vine in fata motorului la turbina .Eu l-am inlocuit pe ala de vreo 3 ori .
Legat de controlul turatiei la ralanti fara sarcina ce sa zic se pare ca e ceva normal la Z17DTL
Si a mea face la fel si eu pana sa vad ca mai sunt multi altii cu 1,7CDTI care au aceeasi problema am fost la toate service-urile din Bucuresti.
Daca dai o cautare vezi ca o sa mai gasesti niste discutii pe tema asta plus faimoasele zmucituri in timpul mersului .
Eu am remapat-o si am scapat de smuciturile alea ,dar la ralanti face la fel.nu o poti tine la turatie constanta intre 1500- 2500 ture .O calci putin si se urca in 3500.
Sfatul meu este sa iti faci o programare la Maiandrei si o sa te lamuresti .
NU te apuca sa cumperi ECU sau debitmetru,pentru ca la Z17DTL cad foarte greu .
Egr-ul se curata ,dar s-au mai intamplat cazuri in care s-a ars bobina.
Daca vrei sa mergi fara EGR o poti face ,te duci la reprezentanta si bagi versiunea de soft pentru Turcia.
Singura chestie sensibila la motorul asta sunt injectoarele .Le poti face un test de retur si daca sunt diferente mari de cantitati le dai jos ca sa vezi daca au probleme.
B 52 AEV
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2008
- Mesaj Privat
EGR ca si componenta fizica functioneaza normal. Da feedbackul pozitiei pe OP-COM si se comporta normal si la output test. In ceea ce priveste softul de turcia cam iese din discutie pentru ca as pierde remaparea (problemele au inceput inainte de remapare deci nici de acolo nu e...). O sa incerc sa vorbesc cu cel care mi-a facut remaparea daca ma ajuta el cu un EGR OFF iar daca nu se poate il blindez. As vrea sa ajung cu ea la @maiandrei dar stau foarte prost cu timpul. In cel mai rau caz am sa o las acolo si ma intorc dupa ea cand voi avea timp (locuiesc in Constanta).. Furtunele de vacuum au fost verificate acum o saptamana cand am schimbat alternatorul...deci si pompa de vacuum e noua.
Ultima modificare făcută de B 52 AEV la Mar 20 Mai, 2014 4:29 am
Ultima modificare făcută de B 52 AEV la Mar 20 Mai, 2014 4:29 am
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
B 52 AEV
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2008
- Mesaj Privat
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
B 52 AEV a scris: Manual tehnic de astra G am dar nu si pentru blestematul asta de motor. ECU stiu ca se gaseste sub aripa stanga fata insa pentru a avea acces la el trebuie demontata aripa sau exista si alta metoda ? Ma gandesc ca o inspectie vizuala a mufei si a garniturilor de etansare nu ar strica.
Nu trebuie demontata aripa. Se da jos doar carenajul de plastic dupa aceea ai acces la ECU.Cat despre incarcare , eu zic sa o lasi pe planul 2 dar doar in cazul in care tensiunea este cat de cat constanta fara fluctuatii si este peste 13.2 V . Daca ai fluctuatii mai mari de 0.5 V rapide si repetate trebuie remediata problema , deoarece pot aparea intreruperi la ralanti ( identice cu cele de injector defect).
Nu o mai lua pe ghicite... ca schimbi nu stiu ce cablu ba nu stiu ce firicel. Masoara DIRECT pe alternator abia dupa aia din aproape in aproape ajungi la defect.Apropo de legatura la masa de pe baterie problema in general este in sertizarea (papucul) cablajului
Masina nu este "posedata" din moment ce iti ofera coduri de eroare, posedata era cand nu dadea eroare si nu stiai de unde sa incepi. Masina scoate fum .. bun ... intra in limp mode si NU mai scoate fum .Asta ce poate sa denote decat ca un senzor este tra la la... ECU trece pe mapa de avarie dand senzorului DEFECT valoare default (standard) pentru o functionare optima.
Koma
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2013
- Mesaj Privat
Ai rezolvat problema? Eu am avut problema asta jumate de an dupa ce am sschimbat motoru. Problema am rezolvato cand am pus mana intamplator pe borna minus de la bateria si mam ars de mama focului pentru ca mersesem cu masina si sa incins. Care era problema? Pai domnu mecanic nu a legat minusu de la baterie pe cutia de viteze sau motor si am cumparat eu frumos un cablu gros cu papuci' am cositorit frumos papuci de cablu si am facut legatura de pe baterie pe motor de pe borna de minus. Am pornit motoru si surpriza sA stans becu si nu se mai incinge borna. Acum am alte probleme de vreo 2 saptamani si iarasi intr in limp dupa ce zm trecut iarna cu ea.dar in fine incearca ce tiam spus sau macar verifica contactele de masa de la baterie pe cutia de viteze ar trebui sa fie pe sub baterie
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat