Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • potorac ionut daniel

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 17CDTI-z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2007

  • Mesaj Privat
buna ziua. deschid acest subiect deoarece am un prieten cu un astra h care a avut un accident si au sarit airbagurile de la sofer si pasager. din necunostinta a cumparat de la dezmembrari piesele necesare dar la airbagul pasager in loc de 2 mufe cum era cablajul masinii a luat unu cu 1 mufa. acum intrebarea e daca se poate adapta airbagul cu 1 mufa la aceasta instalatie. precizez ca 1 din cele 2 mufe are firele cu aceleasi colori ca la masina donatoare dar difera sistemul de prindere in airbag(eventual schimbarea mufei de la masina donatoare ,in locul firelor cu aceeasi culoare de pe masina primitoare, dar ce face cu cealalta mufa?). va multumesc
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Pe Astra H sunt 2 tipuri de airbag-uri . Primul tip este single stage (1 mufa) si consta in utilizarea unei singure capse pirotehnice care umfla airbag-ul la maxim. Al doilea tip este dual-stage (2 mufe) acesta avand 2 capse pirotehnice , deschizand in functie de impact (forta G) , adica la 30 km/h declanseaza prima capsa iar la 80 km/h sa zicem ambele capse. Dual stage-ul este utilizat pentru a limita socul (sperietura) soferului in caz de accident usor (nu-i chiar placut sa se deschida un airbag in fata) precum si a arsurilor (superficiale oricum).
Problema este mai complicata, in cazuri din astea ai nevoie de urmatoarele piese:
-airbag volan
-pasager (+ plansa aferenta)
-centuri stanga-dreapta.(declanseaza capsele de tensionare a centurii)
-resetare crash data SDM (calculator airbag).
Ceea ce vreti voi sa faceti sa adaptati single-stage pe dual stage este mai complicat. Spre exemplu circuitul airbag-ului single pasager are o rezistenta de X.2 ohm (nu mentionez valoarea ca sa nu dai idei de masluire airbag) , la dual stage rezistenta pe mufa aferenta (respectiv mufa 2 ) este de X.1 ohm . Deci pe mufa 2 (ramasa libera) trebuie sa faci in asa fel (aplicata rezistenta) inca sa dea x.1 ohmi .
Daca SDM sesizeaza rezistenta mare/mica (spre ex mufa scoasa , contact imperfect) pe oricare capsa pirotehnica va dezactiva sistemul airbag total, fara posbilitate de reactivare chiar daca s-a remediat contactul, doar prin stergere eroare cu tester.
NU VA RECOMAND sa incercati sa faceti voi asemnea modificari, deoarece trebuie stapanite destul de bine niste notiuni tehnice respectiv principii de functionare , iar sistemul airbag POATE FACE DIFERENTA in cazul unui accident iar orice modificare NU este binevenita
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,074
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Din pacate cum a spus colegu de mai sus , nu merge prins cu sarma ( modificari pe vapor ) !
Cautati un Airbag Dual-stage dupa 2007 cred ca sunt Dual-stage, si scapi de problema. Sau poate schimbati pe cel care il aveti acum
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR