nr1cristi
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1994 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2010
- Mesaj Privat
Stiu ca s-a mai tot discutat si s-au mai tot subliniat erori si probleme insa parca situatia difera de la masina la masina.
incerc sa remediez o defectiune care nu ar fi de la ECU! (intrucat raspunde la comunicari si la setari - resetari de erori)
iar masina porneste foarte bine.
totusi avand erorile P1122 si P1150 (evident becul svs aprins)
cauza ar fi senzorul pedalei de acceleratie?
sau senzorul din throttle body?
masina este : Opel Vectra B Z16xe 1.6 ; 16v
incerc sa postez 3 poze facute screenshot cu op-comul! (aparatul meu de diagnoza)
prima imagine este cea cu erorile iar celelalte 2 imagini sunt cu pedala apasata la maxim!
(incercam sa obtin ceva valori cu pedala apasata)
Solutii? idei? pareri?
incerc sa remediez o defectiune care nu ar fi de la ECU! (intrucat raspunde la comunicari si la setari - resetari de erori)
iar masina porneste foarte bine.
totusi avand erorile P1122 si P1150 (evident becul svs aprins)
cauza ar fi senzorul pedalei de acceleratie?
sau senzorul din throttle body?
masina este : Opel Vectra B Z16xe 1.6 ; 16v
incerc sa postez 3 poze facute screenshot cu op-comul! (aparatul meu de diagnoza)
prima imagine este cea cu erorile iar celelalte 2 imagini sunt cu pedala apasata la maxim!
(incercam sa obtin ceva valori cu pedala apasata)
Solutii? idei? pareri?
- merlin2trades
- *
- 28 mesaje
- din 18 Mar 2014
- Vectra 2001 Z16Xe
- Bucuresti
merlin2trades
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2014
- Mesaj Privat
Salut
Am rezolvat Limp mode cu ajutorul unui coleg de pe forum, refacut lipituri la ECU, poti incerca o curatare de mizerie/praf la senzor pedala si throttle body, nu uita de garnitura sa o schimbi daca desfaci.(de tot)
Senzorul pedala este in habitaclu sus langa fixarea pedalei daca nu gresesc.
Iei seria de pe el si o cauti pe ebay la fel o sa gasesti poze si faci identificare vizuala si cu numele.
e mai simplu ebay pt ca gasesti si pretu la sh si noi spre deosebire de tis autodata etc.
La throttle body depinde daca a fost schimbat si atunci de cine e facut e ascuns de un capac metalic sau e negru din plastic cauti pe ebay throttle body sensor z16xe si il vezi in poze in functie de producator il recunosti.
Scrie pe el DELPHI ; BOSCH etc de ex am gasit BOSCH pentru z16xe cu capac din plastic si am gasit si DELPHI cu capac metalic.
acelasi "carburator" acelasi motor nu erau mecanice cu cablu erau electrice (drive by wire) ciudatenie de producatori.
Dar o sa ajungi sa refaci ECU oricum e carpeala ca mai tarziu sau mai devreme iara o sa pice, dar dai 70 ~ 100 euro reconditionezi sau cumperi sh pe la 700 ron sau 200 euro din UK programate pe vin tau...si mergi cu masina.
Cand ajung acasa iti pun poze
.
Am rezolvat Limp mode cu ajutorul unui coleg de pe forum, refacut lipituri la ECU, poti incerca o curatare de mizerie/praf la senzor pedala si throttle body, nu uita de garnitura sa o schimbi daca desfaci.(de tot)
Senzorul pedala este in habitaclu sus langa fixarea pedalei daca nu gresesc.
Iei seria de pe el si o cauti pe ebay la fel o sa gasesti poze si faci identificare vizuala si cu numele.
e mai simplu ebay pt ca gasesti si pretu la sh si noi spre deosebire de tis autodata etc.
La throttle body depinde daca a fost schimbat si atunci de cine e facut e ascuns de un capac metalic sau e negru din plastic cauti pe ebay throttle body sensor z16xe si il vezi in poze in functie de producator il recunosti.
Scrie pe el DELPHI ; BOSCH etc de ex am gasit BOSCH pentru z16xe cu capac din plastic si am gasit si DELPHI cu capac metalic.
acelasi "carburator" acelasi motor nu erau mecanice cu cablu erau electrice (drive by wire) ciudatenie de producatori.
Dar o sa ajungi sa refaci ECU oricum e carpeala ca mai tarziu sau mai devreme iara o sa pice, dar dai 70 ~ 100 euro reconditionezi sau cumperi sh pe la 700 ron sau 200 euro din UK programate pe vin tau...si mergi cu masina.
Cand ajung acasa iti pun poze
.
nr1cristi
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1994 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2010
- Mesaj Privat
- merlin2trades
- *
- 28 mesaje
- din 18 Mar 2014
- Vectra 2001 Z16Xe
- Bucuresti
merlin2trades
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2014
- Mesaj Privat
dar verifica mufele verifica pini sa nu fie oxidate, mai am si eu din cand in cand relanti instabil dar isi revine dupa 1~2 semafoare am zis ca o sa schimb IAC=> motoras de relanti inca nu m-am dumirit daca throttle body de pe motorul nostru z16xe are iac sub capacul de plastic si cum se desface am zis ca sacrific 50 de euro cumpar unu de pe ebay.de cumpar IAC nou si senzor clapeta nou si o garnitura si pe urma curat folosind carbusolv partea mecanica asamblez partea elecrica noua demontez ala de pe masina (sa am un reper cat de cat functional pentru ca ma duc in fiecare zi la munca cu ea) si schimb (throttle body)cu ala curatat de mine sa vad daca se schimba ceva...
Gasesti pe youtube tutoriale cum se curata throttle body io am zis (in mintea mea) ca aplic metoda muratura cu periuta de dinti, scufund in carbusolv si pe urma frec cu periuta la sfarsit dau si cu sano pentru curatat aragazu si pe urma periuta cu benzina.
Ori il scot lucios ca din fabrica ori imi dizolv degetele in carbusolv
Am testat sano pe o bujie da nana la carbusolv iese cristal.
Dar eu sunt membru bebe si proaspat posesor de vectra intreaba unu mai "batran"
LE
verifica furtunele sa nu fie crapat desprins vreunu....
Gasesti pe youtube tutoriale cum se curata throttle body io am zis (in mintea mea) ca aplic metoda muratura cu periuta de dinti, scufund in carbusolv si pe urma frec cu periuta la sfarsit dau si cu sano pentru curatat aragazu si pe urma periuta cu benzina.
Ori il scot lucios ca din fabrica ori imi dizolv degetele in carbusolv
Am testat sano pe o bujie da nana la carbusolv iese cristal.
Dar eu sunt membru bebe si proaspat posesor de vectra intreaba unu mai "batran"
LE
verifica furtunele sa nu fie crapat desprins vreunu....
nr1cristi
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1994 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2010
- Mesaj Privat
totusi stau sa ma intreb.. un ECU defect sau problematic ar manifesta probleme mult mai grave.. si daca sunt probelem de cablaj sau contacte el semnaleaza mult mai multe probleme (din ce electronica stiu eu)... s-ar manifesta anapoda... alternau erorile... in special la cald...
ce patesc eu nu prea are relevanta.. cald sau rece (mai mult la cald) ... se intampla aleatoriu.. mizez pe ceva contacte oxidate sau elemente imperfecte in conectica...
IAC stiu ca NU are motorul nostru insa are un Air Valve Sensor situat mai in stanga .. alimentati de o cupla cu 2 borne, totusi mai vreau sa fac niste teste... pot genera eroarea respectiva mergand putin cu masina, avand opcomu verific parametrii inainte de eroare si dupa eroare. sa vad unde sunt deficitari. si cred ca pot pune degetu pe rana
revin cu detalii si imagini
ce patesc eu nu prea are relevanta.. cald sau rece (mai mult la cald) ... se intampla aleatoriu.. mizez pe ceva contacte oxidate sau elemente imperfecte in conectica...
IAC stiu ca NU are motorul nostru insa are un Air Valve Sensor situat mai in stanga .. alimentati de o cupla cu 2 borne, totusi mai vreau sa fac niste teste... pot genera eroarea respectiva mergand putin cu masina, avand opcomu verific parametrii inainte de eroare si dupa eroare. sa vad unde sunt deficitari. si cred ca pot pune degetu pe rana
revin cu detalii si imagini
nr1cristi
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1994 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2010
- Mesaj Privat
Am refacut imaginile, va dura pana le voi posta... totusi ma lamureste si pe mine cineva de ce sunt asa discrepante intre APP1 si APP2 (stiu ca discrepantele reprezinta LIMP MODE deci SVS-u aprins deci toate problemele cu fail mode e.t.c.)
in pedala de acceleratie sunt 2 potentiometrii care merg in paralel daca pica 1 va merge celalalt... cu masina in "limited performance mode" )
cat trebuie sa fie V in ECU de la pedala in 0% si in 100% (sper ca am fost inteles aici)?
are cineva documentatie detaliata in acest sens?
in pedala de acceleratie sunt 2 potentiometrii care merg in paralel daca pica 1 va merge celalalt... cu masina in "limited performance mode" )
cat trebuie sa fie V in ECU de la pedala in 0% si in 100% (sper ca am fost inteles aici)?
are cineva documentatie detaliata in acest sens?
- deleted-21201
- **
- 269 mesaje
- din 02 Aug 2008
deleted-21201
- Mesaje scrise: 269
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2008
- Mesaj Privat
salcristi, am schimbat ecu la z18xe, pentru probleme de debitmetru. pot sa zic ca pana la el am curatat si shimbat tot ce se putea . pana la urma a fost ecu. incearca sa probezi de la cineva unul sau de la dezmembrari. ecu reparat la mine a tinut fix 3 luni , apoi inca 2 . eu unul nu cred ca se merita reparat. am luat unul sh din uk, masina merge brici, au disparut toate erorile
- merlin2trades
- *
- 28 mesaje
- din 18 Mar 2014
- Vectra 2001 Z16Xe
- Bucuresti
merlin2trades
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2014
- Mesaj Privat
Colegu multumesc pentru clarificare cu throttle body chiar nu stiam cum ce are in spate urmeaza sa curat si eu, intre timp iar a murit ECU cand se incalzeste iara merge limp mode, am refacut la cineva de aici, nu dau vina pe el pentru ca a mers cam 2~3 sapt cred.
Nu MERITA 350 sau 400 lei un refacut de ECU cauti la dezmembrari sau intri pe mesaj privat si cauti la baieti aia din UK ECU dai vin si iti trimite tot programat pe masina ta 170 lire cu trimis in ro. plug and play idiot proof. da si instructiuni ce si cum se desface.
Stiam ca a mea mananca ulei cel putin asa pare dupa fum din 3,5 litri nu a scazut deloc inca!
o sa refac motorul. adica schimb garnituri simering si ce mai trebuie.
Io am gasit in buc 3 bucati (ECU z16xe) cu pret negociat de la 780 la 800 lei (cel mai scump) o sa iau unu am vb deja daca il programeaza cu tech2 si nu merge banu inapoi. Si via ANGLIA
Am luat teapa cand am luat masina deja imi vine sa ii dau foc (dar e prea frumosa si nu ma lasa inima)
Cand te frigi sufli si in iaurt
Am facut cam 500 km de cand am luat-o si deja a papat 500 de lei filtre ulei si alte consumabile.
Ia noi si schimbale pe situ ala au si ECU noi cel putin asa zic aia specifici nu ma intereseaza umblat in el vreau cu HSFI 2.1
nedesfacut. Iti zice unu care s-a ars si nu castiga nimic, ai
grija nu merge pe incredere nu poti sa fii domn intro tara de tzoparlrani.
E banu tau protejeazati investitia.
Curata tot ce ai de curatat schimba garniturile si abea apoi uitate la ECu oricum rau nu faci daca le cureti .
Mai am mult de bagat timp si bani pana o aduc la starea originala dar o sa o fac.
LE
Scoti de acolo senzorul masori pe ohm diferenta teoretic io asa il vad o rezistenta semireglabila care variaza cand apesi pedala daca da la fel e din ECU. Daca gresesc sa ma ilumineze cineva ce si cum se verifica
Nu MERITA 350 sau 400 lei un refacut de ECU cauti la dezmembrari sau intri pe mesaj privat si cauti la baieti aia din UK ECU dai vin si iti trimite tot programat pe masina ta 170 lire cu trimis in ro. plug and play idiot proof. da si instructiuni ce si cum se desface.
Stiam ca a mea mananca ulei cel putin asa pare dupa fum din 3,5 litri nu a scazut deloc inca!
o sa refac motorul. adica schimb garnituri simering si ce mai trebuie.
Io am gasit in buc 3 bucati (ECU z16xe) cu pret negociat de la 780 la 800 lei (cel mai scump) o sa iau unu am vb deja daca il programeaza cu tech2 si nu merge banu inapoi. Si via ANGLIA
Am luat teapa cand am luat masina deja imi vine sa ii dau foc (dar e prea frumosa si nu ma lasa inima)
Cand te frigi sufli si in iaurt
Am facut cam 500 km de cand am luat-o si deja a papat 500 de lei filtre ulei si alte consumabile.
Ia noi si schimbale pe situ ala au si ECU noi cel putin asa zic aia specifici nu ma intereseaza umblat in el vreau cu HSFI 2.1
nedesfacut. Iti zice unu care s-a ars si nu castiga nimic, ai
grija nu merge pe incredere nu poti sa fii domn intro tara de tzoparlrani.
E banu tau protejeazati investitia.
Curata tot ce ai de curatat schimba garniturile si abea apoi uitate la ECu oricum rau nu faci daca le cureti .
Mai am mult de bagat timp si bani pana o aduc la starea originala dar o sa o fac.
LE
Scoti de acolo senzorul masori pe ohm diferenta teoretic io asa il vad o rezistenta semireglabila care variaza cand apesi pedala daca da la fel e din ECU. Daca gresesc sa ma ilumineze cineva ce si cum se verifica
arisgigi
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2014
- Mesaj Privat
Problema asta am avuto si eu cu pedala de acceleratie , se rezolva temporar cu tutorialul de pe aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=114000
Practic se leaga tensiunea de la senzorul 1 la senzorul 2 . Cel mai probabil e la ECU (cel putin asa a fost la mine ) , intre timp avand inprovizatia asta au aparut si alte probleme mai nasoale , nu mai trimitea ECU tensiune catre releul popei de benzina si implicit nu mai pornea pompa de benzina , masina moarta in trafic. Am dat ecu la recoditionat, dupa ce am montat ecu am demontat toate inprovizatiile si nu am mai avut nici o eroare , am facut de atunci vreo 1200km . Eu zic ca e mai sigura o reconditionare la cineva care se ocupa numai de reparatii de genul asta decat sa achizitionezi un ecu de la dezmembrari care si ala nu se stie cat tine avand in vedere ca la foarte multe ecu apar probleme de genu asta la modelul asta de motor.
Asta aveam eu:
"
Total number of fault codes: 3
P1122 - Accelerator Pedal Position Sensor 2 Voltage Low
(02) - Not present
P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Limited Performance
(0A) - Not present
P1120 - Accelerator Pedal Position Sensor 1-2 Correlation
(0 - Not present"
Si masurat la relanti in aceiasi sesiune de opcom:
"Battery Voltage,14.3 V
Main Relay,Active
Fuel Pump Relay,Active
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position),0.96 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position),0.47 V
Calculated Pedal Position,0 %
APP at Idle Position (Accelerator Pedal Position),Active
TP Sensor 1 (Throttle Position),0.73 V
TP Sensor 2 (Throttle Position),4.29 V
Calculated Throttle Position,10 %
Throttle Position,Idle
Engine Speed,799 RPM
.......... "
Practic se leaga tensiunea de la senzorul 1 la senzorul 2 . Cel mai probabil e la ECU (cel putin asa a fost la mine ) , intre timp avand inprovizatia asta au aparut si alte probleme mai nasoale , nu mai trimitea ECU tensiune catre releul popei de benzina si implicit nu mai pornea pompa de benzina , masina moarta in trafic. Am dat ecu la recoditionat, dupa ce am montat ecu am demontat toate inprovizatiile si nu am mai avut nici o eroare , am facut de atunci vreo 1200km . Eu zic ca e mai sigura o reconditionare la cineva care se ocupa numai de reparatii de genul asta decat sa achizitionezi un ecu de la dezmembrari care si ala nu se stie cat tine avand in vedere ca la foarte multe ecu apar probleme de genu asta la modelul asta de motor.
Asta aveam eu:
"
Total number of fault codes: 3
P1122 - Accelerator Pedal Position Sensor 2 Voltage Low
(02) - Not present
P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Limited Performance
(0A) - Not present
P1120 - Accelerator Pedal Position Sensor 1-2 Correlation
(0 - Not present"
Si masurat la relanti in aceiasi sesiune de opcom:
"Battery Voltage,14.3 V
Main Relay,Active
Fuel Pump Relay,Active
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position),0.96 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position),0.47 V
Calculated Pedal Position,0 %
APP at Idle Position (Accelerator Pedal Position),Active
TP Sensor 1 (Throttle Position),0.73 V
TP Sensor 2 (Throttle Position),4.29 V
Calculated Throttle Position,10 %
Throttle Position,Idle
Engine Speed,799 RPM
.......... "
nr1cristi
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1994 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2010
- Mesaj Privat
Am rezolvat problema.... intradevar era de la ECU ! am mers deja 400 km totul in regula.. (deocamdata) defapt pedala lucreaza doar ca ECU nu mai primea ce trebuie ! totusi de tinut minte ! ECU RAPORTEAZA PRIN SOFT CEEA CE NU II CONVINE! NU inseamna ca e neaparat piesa respectiva problematica! recomand autodata si mare atentie! sa nu operati ECU daca nu este necesar!... apropo ECU nu se repara cu pistolul de lipit... sunt echipamente speciale care la anumite temperaturi se pot efectua operatii pe ECU! mare atentie!