- mariani
- OP
- 769 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Mokka 2014
- Constanta
mariani
- Mesaje scrise: 769
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
sal!..
am problema asta de clnd am cumparat masina..la discul din partea dreapta spate,
am pus placute noi si nu sa schimbat nimic..
clnd am schimbat placutele am observat ca erau tocite mai mult fata de cele de pe partea stlnga(acestea din urma fiind doar jumate tocite)
ar putea fi din cauza pistonului ? sa nu calce drept?
mentionez ca frina tine perfect,, masina nu trage stinga sau dreapta la actionarea frinei..
am mai vazut la o cunostiinta chestia asta ..dar la schimbarea placutelor a disparut.
atajez si o poza
astepta raspunsurile voastre ..daca sa mai comfruntat cineva cu problema asta?
multumesc anticipat!
am problema asta de clnd am cumparat masina..la discul din partea dreapta spate,
am pus placute noi si nu sa schimbat nimic..
clnd am schimbat placutele am observat ca erau tocite mai mult fata de cele de pe partea stlnga(acestea din urma fiind doar jumate tocite)
ar putea fi din cauza pistonului ? sa nu calce drept?
mentionez ca frina tine perfect,, masina nu trage stinga sau dreapta la actionarea frinei..
am mai vazut la o cunostiinta chestia asta ..dar la schimbarea placutelor a disparut.
atajez si o poza
astepta raspunsurile voastre ..daca sa mai comfruntat cineva cu problema asta?
multumesc anticipat!
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,662 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,662
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
- cristiandvd
- **
- 383 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Bucuresti
cristiandvd
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
Daca suprafata de franare este mai mica pe unul din discuri, franele nu tin egal. Faptul ca ai incercat frana si nu trage st. dr. este din cauza ABS-ului si a faptului ca forta de franare, cu masina goala, este distribuita in mare masura pe rotile din fata. Desfa etrierul curata-l, schimba garniturile si problema ta se va rezolva(poti da si pe disc cu o hartie abraziva foarte fina). Asta daca nu este o alta cauza (aici ma refer la repartitor) dar avand in vedere ca totusi actioneaza ,nu cred. Verifica si montajul propriuzis al placutelor, dar nu cred sa fie de la pozitionare. La vectra b nu stiu sa fie 2 pistoane pe etrier ca sa actioneze inegal.
- dorin-b
- ****
- 1,820 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,820
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
este interesant de vazut cum arata discul pe partea cealalta (uzura).Este posibil ca tablita aceea ondulata care tine placutele apasate (se monteaza odata cu bolturile) sa fie mai lata si atunci nu permite apropierea placutelor in partea de sus. O alta cauza des intalnita este blocajul ghidajului de "compensare" a etrierului si anume cele doua bolturi pe care culiseaza partea etrierului fara pistonas. Acestea sunt protejate cu doua dopuri de cauciuc iar daca intra mizerie acolo, se pot bloca.
- mirciulikas
- *
- 37 mesaje
- din 24 Jun 2007
- Astra 2001 Z16XE
- Bucuresti
mirciulikas
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2007
- Mesaj Privat
Am auzit de cateva zile niste zgomote ciudate , care mi se parea ca vin din spatele masinii. Zilele trecute impreuna cu un prieten am dat rotile jos, si iata ce am gasit la rotile din spate:
Pe partea exterioara a discului de frana s-a format un strat de rugina, aceasta rugina se rupe, cade si de aici zgomotul. Intrebarea mea este daca trebuie sa schimb si discul de frana (placutele am sa le schimb oricum ca sunt mai subtiate decat cele pe fata).
Si as mai avea o intrebare. Am observat ca discurile de frana de pe fata erau mult mai fierbinti decat cele pe spate. E normal sa fie asa.
Pe partea exterioara a discului de frana s-a format un strat de rugina, aceasta rugina se rupe, cade si de aici zgomotul. Intrebarea mea este daca trebuie sa schimb si discul de frana (placutele am sa le schimb oricum ca sunt mai subtiate decat cele pe fata).
Si as mai avea o intrebare. Am observat ca discurile de frana de pe fata erau mult mai fierbinti decat cele pe spate. E normal sa fie asa.
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- thrill
- ***
- 860 mesaje
- din 29 Jul 2008
- Vectra 2003 z18xe
- Constanta
thrill
- Mesaje scrise: 860
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2008
- Mesaj Privat
din ce stiu eu , s-a mai discutat treaba cu rugina pe disc de frana.. cred ca ai etrier-ul blocat. cineva a schimbat placute + disc si tot facea asa.. deci de la etrier. sper sa ma corecteze colegii daca gresesc.
aici un link
https://www.clubopel.com/vie...ight=frana+vectra
referitor la "caldura mai mare pe discurile de frana fata" este normal, si de despre asta s-a discutat..
fiind greutatea mai mare pe fata "din cauza motorului" este normal sa franeze mai puternic, treaba se "egaleaza" daca pot spune asa cand ai masina incarcata (portbagajul).
aici un link
https://www.clubopel.com/vie...ight=frana+vectra
referitor la "caldura mai mare pe discurile de frana fata" este normal, si de despre asta s-a discutat..
fiind greutatea mai mare pe fata "din cauza motorului" este normal sa franeze mai puternic, treaba se "egaleaza" daca pot spune asa cand ai masina incarcata (portbagajul).
- mirciulikas
- *
- 37 mesaje
- din 24 Jun 2007
- Astra 2001 Z16XE
- Bucuresti
mirciulikas
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2007
- Mesaj Privat
- mariani
- OP
- 769 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Mokka 2014
- Constanta
mariani
- Mesaje scrise: 769
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
dorin-b a scris:este interesant de vazut cum arata discul pe partea cealalta (uzura).
am scos roata ieri sa vad cum arata discul pe partea cealalta...si surpriza ..este tocit uniform ,adica este lucios pe toata suprafata..
Dorin!.. dopurile din plastic la care faci referire sunt la locul lor , am fost atent sa le pun bine la loc cind am schimbat placutele..
am sa mai merg asa cu masina pina se face mai cald afara ..dupa care am sa desfac bucata cu bucata tot ce tine de etrier ,piston si ce o mai fi acolo!
- dorin-b
- ****
- 1,820 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,820
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
faptul ca dopurile sunt la locul lor nu inseamna ca bolturile nu sunt blocate. Eu te-am orientat doar spre acele bolturi, oricum nu te sfatuiesc sa umbli prea mult fara sa rezolvi problema deoarece pot aparea complicatii. Din punctul meu de vedere faptul ca discul este uzat uniform pe partea cealalta (partea cu pistonasul) inseamna ca problema este de la acele bolturi pe care ghideaza etrierul de compensare.
- G.i.M.
- **
- 377 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
Cam asa am cumparat si eu masina acum 2 ani si jumatate, in sensul ca aveam discurile ruginite pe jumatate, dar spre interior (spre axul rotii). Initial aveam doar un zgomot ca un uruit la franare, apoi treaba s-a agravat si au aparut batai si smuceli in timpul franarii. La viteze mari pot spune ca treaba era tare neplacuta!
Am schimbat discurile, am curatat tot pe acolo si acum treaba este minunata. Ce pot sa spun este ca nici unul din pistonase nu era blocat in etrier.
Am schimbat discurile, am curatat tot pe acolo si acum treaba este minunata. Ce pot sa spun este ca nici unul din pistonase nu era blocat in etrier.
- tibco1
- **
- 137 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Insignia 2012 A20DTH ST
- Ilfov
tibco1
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Ilfov
- Masina: Insignia 2012 A20DTH ST
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
- tibco1
- **
- 137 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Insignia 2012 A20DTH ST
- Ilfov
tibco1
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Ilfov
- Masina: Insignia 2012 A20DTH ST
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,966 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,966
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- tibco1
- **
- 137 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Insignia 2012 A20DTH ST
- Ilfov
tibco1
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Ilfov
- Masina: Insignia 2012 A20DTH ST
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
- tibco1
- **
- 137 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Insignia 2012 A20DTH ST
- Ilfov
tibco1
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Ilfov
- Masina: Insignia 2012 A20DTH ST
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,593 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,593
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- tibco1
- **
- 137 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Insignia 2012 A20DTH ST
- Ilfov
tibco1
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Ilfov
- Masina: Insignia 2012 A20DTH ST
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
Pai si cum ar putea sa se strambe ca masina nu a fost lovita .
Mentionez ca placutele au fost schimbate o data la augsburg militari si de doua ori la maiandrei si nu am avut probleme dar la ultimele doua schimburi au inceput problemele , le-am efectuat eu si de fiecare data dupa montaj am avut pedala foarte elastica si frana mai deloc , iar daca tineam piciorul pe frana cu motorul pornir se duce usor pana la podea .
Am aerisit si schimbat lichidul de doua ori am pus si dot 5 si nimic.
Astazi am schimbat placutele si discurile si am pus placute noi GM si discuri rectificate date de un prieten si aceas problema cu elasticitatea pedalei si la fel se duce la podea .
Peste o saptamana verific cum s-au uzat placutele .
Daca mai aveti sfaturi sunt bine venite .
Mentionez ca placutele au fost schimbate o data la augsburg militari si de doua ori la maiandrei si nu am avut probleme dar la ultimele doua schimburi au inceput problemele , le-am efectuat eu si de fiecare data dupa montaj am avut pedala foarte elastica si frana mai deloc , iar daca tineam piciorul pe frana cu motorul pornir se duce usor pana la podea .
Am aerisit si schimbat lichidul de doua ori am pus si dot 5 si nimic.
Astazi am schimbat placutele si discurile si am pus placute noi GM si discuri rectificate date de un prieten si aceas problema cu elasticitatea pedalei si la fel se duce la podea .
Peste o saptamana verific cum s-au uzat placutele .
Daca mai aveti sfaturi sunt bine venite .
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat