Amper
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2013
- Mesaj Privat
Salutare colegi forumisti, in timpul schimbarii furtunelor buclucase de la calorifer, am dat peste un stut de plastic de la un furtun de vacum si l-am rupt. Cum se vede si in poze sa zic asa o semisfera neagra (capac), prinsa in 3 suruburi torx, din care iesea un stut cu un furtun de vacuum cred, care intra intr-o electrovalva de vacuum. Semisfera e situata undeva pe trasel turbo la iesirea din intercooler. Din cate am vazut era lipita, deci a mai rupt-o cineva inaintea mea. Ideea este ca acea semisfera are un surub de reglaj in mijloc, pe care e o picatura de vopsea albastra si pentru a o lipi cum trebuie ar trebui sa desfac cele trei torx-uri. Intrebarea ar fi ce anume este chestia aia ca n-am gasit nimic pe net probabil pentru ca nu stiu denumirea, daca o pot desface in vederea lipirii (eventual confectionarea unei tije robuste din alama sau cupriu pe viitor ) fara sa dereglez ceva. Orice ajutor este binevenit.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Amper
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2013
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Amper
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2013
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Tu ai Astra H 2004-..., Z13DTH,
Am sapat netul si am gasit poza aceasta.
Am sa te rog sa pipai toata marginea (cu verde din poza 1) vezi daca mai este un furtunul prins acolo pe margine ( sageata rosie din poza 1) daca nu mai este, cred ala este furtunul care lipseste probabil ca sa rupt cu tot cu ºtuþ.
De lipit (cu adeziv rezistent nu stiu daca merge dar poti incerca. (Nu stiu ce trece prin el aer antigel ?).
Tot corpul acesta se numeste THROTTLE BODY ASTRA H 1.3 CDTI - Z13DTH
Am sapat netul si am gasit poza aceasta.
Am sa te rog sa pipai toata marginea (cu verde din poza 1) vezi daca mai este un furtunul prins acolo pe margine ( sageata rosie din poza 1) daca nu mai este, cred ala este furtunul care lipseste probabil ca sa rupt cu tot cu ºtuþ.
De lipit (cu adeziv rezistent nu stiu daca merge dar poti incerca. (Nu stiu ce trece prin el aer antigel ?).
Tot corpul acesta se numeste THROTTLE BODY ASTRA H 1.3 CDTI - Z13DTH
Amper
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2013
- Mesaj Privat
Asta este iti multumesc, eu am sapat la greu pe net insa cautam doar vana, valve, turbo, vacuum si gaseam alte prostii. Este rupt stutul, am reusit sa-l lipesc finut aplicand pe marginea rupturii foarte putin adeziv tip super glue ca sa nu obturez gaura si apoi am bagat pe laterale ceva poxipol pentru rigidizare. Nu stiu daca o sa tina, ma gandesc la o solutie mai buna si definitiva dar dupa cum am zis mi-e teama sa desfac dupa ce am vazut surubul acela de regalj, ma gandesc sa nu sara vre-un arc ceva si sa dereglez treaba.
Acum dupa ce am pornit-o parca suiera ceva poate turbosuflanta cam tare si cam devreme fata de cum era pana acum. Sau poate doar mi se pare mie.
Poate mai sunt si alti useri cu experienta, ma gandesc ca a mai rupt cineva treaba asta. Sunt un tip destul de atent si nici n-am simtit macar, poate din cauza ca a mai fost rupta dupa cum am mai zis.
Acum dupa ce am pornit-o parca suiera ceva poate turbosuflanta cam tare si cam devreme fata de cum era pana acum. Sau poate doar mi se pare mie.
Poate mai sunt si alti useri cu experienta, ma gandesc ca a mai rupt cineva treaba asta. Sunt un tip destul de atent si nici n-am simtit macar, poate din cauza ca a mai fost rupta dupa cum am mai zis.
Amper
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2013
- Mesaj Privat
Da, se pare ca acest throttle body este clapeta de oprire daca in inteles eu bine din ce am citit, taie alimentarea cu aer a motorului la oprirea din cheie, pentru o oprire fara zdruncinaturi. Problema este ca spre deosebire de clapetele de la alte astre diesel, aceasta nu pare a comunica in vre-un fel cu ecu, nu vad nici un fir deci nu cred sa aiba parte electronica cu actuator in ea, sa necesite recalibrare dupa curatare.
Din cate vad pare a fi actionata de vacuum, prin intermediul unui electroventil negru in care intra un furtun de la pompa de vacuum, din el iese un furtun in clapita, si altul se duce undeva sub motor intr-o chestier patrata, de unde mai placa un furtunas cu un cot de cauciuc care duce la electrovalva turbo cred. Nu stiu ce regleaza surubelul acela unde s-a aplicat sigiliul cu vopsea albastra, poate mersul la relanti ? Am sa rog un administrator sa schimbe titlul topicului poate mai intra si altii pe aici.
Din cate vad pare a fi actionata de vacuum, prin intermediul unui electroventil negru in care intra un furtun de la pompa de vacuum, din el iese un furtun in clapita, si altul se duce undeva sub motor intr-o chestier patrata, de unde mai placa un furtunas cu un cot de cauciuc care duce la electrovalva turbo cred. Nu stiu ce regleaza surubelul acela unde s-a aplicat sigiliul cu vopsea albastra, poate mersul la relanti ? Am sa rog un administrator sa schimbe titlul topicului poate mai intra si altii pe aici.
Amper
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2013
- Mesaj Privat
Amper
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2013
- Mesaj Privat