Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Amper

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salutare colegi forumisti, in timpul schimbarii furtunelor buclucase de la calorifer, am dat peste un stut de plastic de la un furtun de vacum si l-am rupt. Cum se vede si in poze sa zic asa o semisfera neagra (capac), prinsa in 3 suruburi torx, din care iesea un stut cu un furtun de vacuum cred, care intra intr-o electrovalva de vacuum. Semisfera e situata undeva pe trasel turbo la iesirea din intercooler. Din cate am vazut era lipita, deci a mai rupt-o cineva inaintea mea. Ideea este ca acea semisfera are un surub de reglaj in mijloc, pe care e o picatura de vopsea albastra si pentru a o lipi cum trebuie ar trebui sa desfac cele trei torx-uri. Intrebarea ar fi ce anume este chestia aia ca n-am gasit nimic pe net probabil pentru ca nu stiu denumirea, daca o pot desface in vederea lipirii (eventual confectionarea unei tije robuste din alama sau cupriu pe viitor ) fara sa dereglez ceva. Orice ajutor este binevenit.




Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Ce tip (model) motor ai pe masina ex: Z18XE ...............
  • Amper

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Z13DTH diesel. Capacul respectiv este pe teava de aluminiu care vine de la intercooler si intra in motor. Pare a fi o vana sau ceva ?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Poti sa imi trimiti codurile care sunt scrise aici. (vezi poza)

  • Amper

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Ala e un cot de aluminiu pe care vine mufat furtunul de la iesirea din intercooler, deci banuiesc ca pe acolo intra aerul de la turbina. Codul este FGP 55556011 si 366028306

Celalat capecel negru din poze, prins tot in trei suruburi dar nu sferic ci plat are codul 23296002 si PEI GF30
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Tu ai Astra H 2004-..., Z13DTH,

Am sapat netul si am gasit poza aceasta.
Am sa te rog sa pipai toata marginea (cu verde din poza 1) vezi daca mai este un furtunul prins acolo pe margine ( sageata rosie din poza 1) daca nu mai este, cred ala este furtunul care lipseste probabil ca sa rupt cu tot cu ºtuþ.
De lipit (cu adeziv rezistent nu stiu daca merge dar poti incerca. (Nu stiu ce trece prin el aer antigel ?).

Tot corpul acesta se numeste THROTTLE BODY ASTRA H 1.3 CDTI - Z13DTH

  • Amper

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Asta este iti multumesc, eu am sapat la greu pe net insa cautam doar vana, valve, turbo, vacuum si gaseam alte prostii. Este rupt stutul, am reusit sa-l lipesc finut aplicand pe marginea rupturii foarte putin adeziv tip super glue ca sa nu obturez gaura si apoi am bagat pe laterale ceva poxipol pentru rigidizare. Nu stiu daca o sa tina, ma gandesc la o solutie mai buna si definitiva dar dupa cum am zis mi-e teama sa desfac dupa ce am vazut surubul acela de regalj, ma gandesc sa nu sara vre-un arc ceva si sa dereglez treaba.

Acum dupa ce am pornit-o parca suiera ceva poate turbosuflanta cam tare si cam devreme fata de cum era pana acum. Sau poate doar mi se pare mie.

Poate mai sunt si alti useri cu experienta, ma gandesc ca a mai rupt cineva treaba asta. Sunt un tip destul de atent si nici n-am simtit macar, poate din cauza ca a mai fost rupta dupa cum am mai zis.
  • Amper

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Da, se pare ca acest throttle body este clapeta de oprire daca in inteles eu bine din ce am citit, taie alimentarea cu aer a motorului la oprirea din cheie, pentru o oprire fara zdruncinaturi. Problema este ca spre deosebire de clapetele de la alte astre diesel, aceasta nu pare a comunica in vre-un fel cu ecu, nu vad nici un fir deci nu cred sa aiba parte electronica cu actuator in ea, sa necesite recalibrare dupa curatare.
Din cate vad pare a fi actionata de vacuum, prin intermediul unui electroventil negru in care intra un furtun de la pompa de vacuum, din el iese un furtun in clapita, si altul se duce undeva sub motor intr-o chestier patrata, de unde mai placa un furtunas cu un cot de cauciuc care duce la electrovalva turbo cred. Nu stiu ce regleaza surubelul acela unde s-a aplicat sigiliul cu vopsea albastra, poate mersul la relanti ? Am sa rog un administrator sa schimbe titlul topicului poate mai intra si altii pe aici.
  • Amper

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Am mai gasit niste poze mai amanuntite, poate este cineva care sa confirme / infirme cele deduse de mine cu privire la modul de functonare ?













  • Amper

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Vad ca vizualizari au fost destule dar nici un raspuns. Oare nu mai enimeni care sa stie ceva de treaba asta ?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR