FILARET
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2009
- Mesaj Privat
Buna AGILISTI ! Am schimbat de la dezmembrari fuzeta stinga, intrucit mi s-a dus filetul pentru surubul de fixare pivot/brat. La final am constatat ca in partea superioara roata era iesita mult catre exterior ! Mentionez ca AGILA cu pricina este fabricata in 2000 (octombrie).
Dispunind de o fuzeta de pe dreapta si doua brate cu pivot (lungi) de la o masina din 2003, le-am pus pe AGILA, dar tot a ramas roata din stinga putin iesita in decor in partea superioara ! Ideea este ca cine mi-a dat fuzeta mi-a confirmat ca e buna, dar am constatat ca este ,,lunga''. Si totusi, undei problema ?
Multumesc anticipat !
Dispunind de o fuzeta de pe dreapta si doua brate cu pivot (lungi) de la o masina din 2003, le-am pus pe AGILA, dar tot a ramas roata din stinga putin iesita in decor in partea superioara ! Ideea este ca cine mi-a dat fuzeta mi-a confirmat ca e buna, dar am constatat ca este ,,lunga''. Si totusi, undei problema ?
Multumesc anticipat !
FILARET
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2009
- Mesaj Privat
- cocosai
- **
- 288 mesaje
- din 02 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Alba
cocosai
- Mesaje scrise: 288
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2008
- Mesaj Privat
Masina ta a fost echipata din fabrica cu fuzete si brate ,,scurte,,. In principiu cand schimbi fuzeta scurta cu una lunga trebuie sa pui si brat lung. Imagineaza-ti un triunghi la care ii lungesti o latura. Ca sa pastrezi pozitia in spatiu a laturii marite trebuie sa mai lungesti una dintre laturi. Daca nu vrei sa mai lungesti o latura trebuie sa modifici pozitia in spatiu a laturii marite. Deci o fuzeta lunga si un brat scurt ,,baga partea inferioara a rotii in interior,,. Sigur ca acolo se modifica si pozitia pivotului si in fuctie de lungimea bratului se modifica unghiul de cadere(unghiul de cadere este un pic diferit de la 2001 fata de cel din 2000 -deci au lungit bratul putin mai mult ca sa mareasca stabilitatea). Daca esti convins ca si fuzeta si bratul sunt pereche si diferenta este totusi mare eu cred ca ai cumparat o fuzeta stramba, pentru ca repet partea inferioara a rotii ar trebui sa iasa in afara(unghi negativ - zic bine?). vezi ca este o dizertatie a d-nului Petrecila pe la .... nu mai stiu - oricum cred ca subiectul acesta va fi mutat acolo de catre moderatori.
Discul ventilat necesita alt etrier nu modifica altceva
Discul ventilat necesita alt etrier nu modifica altceva
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Da, discutiile s-au axat in principal pe unghiuri si influienta lungimii bratelor de suspensie asupra unghiului de cadere. In ceea ce priveste fuzeta, ei da, aici nu prea s-a pus problema. Din cate am vazut a incercat Dan ceva vag intr-o intrebare: " e cu ABS sau fara?", ceea ce ma face sa cred ca aici exista diferente. Care sunt ele in mod concret astept si eu ca nu am destula informatie. Lucian, tu practic poti vedea ca te ocupi de dezmembrari. In documentatii deocamdata vax albina, dupa cum se cunoaste la Agila.
FILARET
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2009
- Mesaj Privat
Am facut la fuzeta umatoarele masuratori : am dat jos etrierul si discul de frinare, am pus coada unui subler de 600mm tangent pe gaurile unde vin suruburile cu care se fixeaza etrierul, iar cu un subler de 150mm am masurat distanta dintre sublerul de 600mmm si gaura de sus unde vine surubul de sus cu care se fixeaza amortizorul si arcul. Am constatat ca in cazul fuzetei de pe stinga sunt cu 6mm mai mult, ceea ce explica de ce partea de sus arotii este iesita putin in exterior. fuzeta de pe dreapta (2003-lunga) are aceiasi cota cu fuzeta scurta din 2000 octombtie. Asa ca intrebarea este daca exista mai multe modele de fuzete lungi, pentru ca nu s-ar parea ca ar fi deformata.
FILARET
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2009
- Mesaj Privat
- cocosai
- **
- 288 mesaje
- din 02 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Alba
cocosai
- Mesaje scrise: 288
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2008
- Mesaj Privat
FILARET
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2009
- Mesaj Privat
- cocosai
- **
- 288 mesaje
- din 02 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Alba
cocosai
- Mesaje scrise: 288
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2008
- Mesaj Privat
Toate fuzetele dupa 2004 au suruburi nu prezoane - dieselul difera prin altceva - planetare mai groase deci rulment cu diametrul interior mai mare, mai groase la prinderea bieletei de directie..... Seria este a unei masini din 2003, singura diferenta care trebuia sa se vada este ca unde ai pus fuzeta din 2003 roata trebuia sa iasa in afara de jos(o mica modificare a unghiului de cadere) deci tocmai invers de cum zici in primul post
- mihalachemarius
- *
- 6 mesaje
- din 30 Jul 2014
- Zafira 2005 Z19DT
- Bucuresti
mihalachemarius
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2014
- Mesaj Privat