- lupul1969
- OP
- 571 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 Z17DTH
- Iasi
lupul1969
- Mesaje scrise: 571
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Am avut ocazia sa vizitez cele doua cetati de referinta ale inceputului istoriei noastre ca popor si va recomand celor care nu ati avut timp pana acum sa faceti acelasi lucru. In Gradiste, dupa un drum acceptabil de 40 km din Orastie, incarcatura emotionala este deosebita.
[img]
si Ulpia Traiana Sarmisegetusa (vizibilitate redusa de fumul gratarelor!)
[imglb=https://www.clubopel.com/8080/uploads/2011-08/18863_qlzabbvkd.jpg][/imglb]
[img]
si Ulpia Traiana Sarmisegetusa (vizibilitate redusa de fumul gratarelor!)
[imglb=https://www.clubopel.com/8080/uploads/2011-08/18863_qlzabbvkd.jpg][/imglb]
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- chiriacdnt
- **
- 278 mesaje
- din 25 Jan 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Constanta
chiriacdnt
- Mesaje scrise: 278
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2009
- Mesaj Privat
Frumoasa istorie si legende avem numai ca nu prea avem grije de ele. Anul trecut, cand ma intorceam de la festul de la Felix, am oprit sa vedem vestita cetate Ulpia Sarmisegetusa, dar ce am vazut acolo nu prea mi-a placut: mai la intrare pasteau, printre ruine, o mica cireada de vaci, mai sus erau 2 cai priponiti,nu mai zic de resturile de focuri de gratar peste tot, iar, ce a pus capac, erau cateva capre cu iezii lor, chiar pe vestigiile scluptate, bucuria fetitei noastre care a si inceput sa alerge dupa iedutii cocotati pe ziduri, de imi era frica sa nu se prabuseasca zidurile. Dar bucuria mare este ca atunci a pronuntat pentru prima oara cuvantul capra. In urma cu 2 saptamini am trecut iar pe acolo si lucrurile se mai schimbase, de, incepuse sa se inmulteasca turistii. Apoi am urcat si la Regia Sarmisegetusa unde era o gramada de turisti. A mai urcat si la cetatea Piatra Rosie, care nu prea s-a pastrat. Localnicii zic ( era si preotul zonei acolo), ca Ceausescu a ordonat stricarea ei dupa ce s-a descoperit ca era facuta de romani.Acum lucra acolo, o echipa de studenti la arheologie, pentru a mai scoate la lumina ce se mai putea descoperii. Problema mare este drumurile destul de lungi si de rele, care descurajeaza orice turist care tine la masina lui. Ar trebui sa introduca o mica taxa simbolica bilet la intrare si parcare cu plata, cum este la cetatea din sat, (Ulpia), si cu acesti bani sa mai aranjeze putin drumurile si cred ca turistii se vor inmulti. Si drumurile s-ar face mai bune, si turistii vor veni mai multi si uite cum se strang fonduri pentru a reinvia turismul coanei Udrea.Dar cum sa traga ea dungi de vopsea pe tarana, ea marcheaza locuri de parcare doar in Bucuresti, acolo unde ii iese grosul. Dar sa revenim la ale noastre si sa pun si cateva poze.
- ionel dobre
- **
- 291 mesaje
- din 03 Apr 2010
- Astra 2001 z16se
- Timis
ionel dobre
- Mesaje scrise: 291
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
- hora
- **
- 266 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Corsa 2006 Z13DT
- Brasov
hora
- Mesaje scrise: 266
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,797 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,797
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Eu am fost la Regia - Gradistea in 12 Iulie. Se pot vizita mai multe in zona: Fetele Albe, Blidaru, Costesti, Piatra Rosie, etc. Pacat ca nu se promoveaza cum se cuvine zona. Poate veti avea fericita ocazie sa va intalniti acolo in cetate sau pe drum la ocazie cu domnul Vasile Sarmi dumnealui este nepotul celor care au grija de aceasta comoara nationala. Eu am avut parte de o prelegere despre istoria noastra cum nu credeam ca cineva va sustine vreodata si asta doar pentru mine. Actualul drum de acces, cel forestier, nu este drumul folosit de daci si ulterior drumul pe care au patruns cotropitorii. Drumul stravechi se povesteste ca trecea printre Blidaru si Costesti, aceste cetati avand rolul de paza a accesului in zona cetatii regale Sarmizegetusa (alipirea de Regia este superflua), acest drum a fost refacut de romani din blocuri de piatra o mostra decopertata se regaseste in cetatea regala, dar pentru protejarea lui (ar fi fost folosit pentru exploatari forestiere de regimul comunist) a fost lasat ascuns de catre arheologi si pentru curiosi exista dovezi. Actualul drum forestier urmeaza sa fie asfaltat si apoi sa vezi necazuri pentru localnici. Iata si cateva fotografii:
Poarta la intrarea in Parcul National Gradistea Muncelului - Cioclovina
Panoul cu harta parcului
Pesterile de la Cioclovina
Acest complex carstic este inchis publicului din pacate.
Zona este de poveste. Cu masina, asa usurel usurel, ajungi pana la bariera situata la 100-150 de metri de panoul acesta. Nu am avut pe moment ideea de a verifica altitudinea, dar promit ca revin in zona si o fac poate pana la anul se vor deschide publicului si cele doua pesteri.
Poarta la intrarea in Parcul National Gradistea Muncelului - Cioclovina
Panoul cu harta parcului
Pesterile de la Cioclovina
Acest complex carstic este inchis publicului din pacate.
Zona este de poveste. Cu masina, asa usurel usurel, ajungi pana la bariera situata la 100-150 de metri de panoul acesta. Nu am avut pe moment ideea de a verifica altitudinea, dar promit ca revin in zona si o fac poate pana la anul se vor deschide publicului si cele doua pesteri.
- bogdan.bobolea
- *
- 4 mesaje
- din 15 Apr 2013
- Bucuresti
bogdan.bobolea
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2013
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am fost ieri la Sarmizegetusa Ulpia Traiana si apoi la Sarmizegetusa Regia. Si am oprit inclusiv la Manastirea Prislop.
Drumul spre Sarmizegetusa Regia a fost destul de rau... tocmai plouase... pe drum au fost doua zone de 12m-15m unde era un noroi infernal nu mai era mult si ramaneam blocat noroiul era aproape pana la praguri. Nenorocitii aia care exploateaza lemn il aduc de undeva de sus, apoi il rotesc il stivuiesc il depoziteaza pe verticala si prin manevrele lor cu ultilajul de padure strica drumul acolo unde manevreaza lemnul inainte de incarcare. De asflatat, nici vorba... si nu cred ca o vor face vreodata.
Noi am urcat cu Vectra B pana sus (4 adulti) ultimii 19km sunt neasfaltati si mie mi-a luat 1h20min de la terminarea asfaltului si pâna sus la cetate, mirosea ambreiajul a incins cand am deschis capota. Tot drumul am mers doar cu I-a si a II-a, cu electroventilatorul de pe radiatorul de racire permanent cuplat. La intors, am facut 1h15min. Sa aveti masina in stare buna, ca la un moment dat se ramane fara semnal la mobil si trebuie sa te descurci singur in caz ca te lasa ceva la masina.
Privelistea de sus te face sa uiti de conditiile de drum pana la cetate, e foarte frumos tot ce e acolo, ai parte de o liniste si pace aparte, padurea e racoroasa si copacii de acolo sunt imensi, pietrele de acolo sunt de un albastru-violet exista un izvor cu apa limpede si rece de la care sa iei apa la intoarcere, singura nemultumire a fost ca jandarmii montani sunt permanent cu ochii pe tine nu poti sa iei o piatra dacica de acolo ca nu te lasa.
Drumul spre Sarmizegetusa Regia a fost destul de rau... tocmai plouase... pe drum au fost doua zone de 12m-15m unde era un noroi infernal nu mai era mult si ramaneam blocat noroiul era aproape pana la praguri. Nenorocitii aia care exploateaza lemn il aduc de undeva de sus, apoi il rotesc il stivuiesc il depoziteaza pe verticala si prin manevrele lor cu ultilajul de padure strica drumul acolo unde manevreaza lemnul inainte de incarcare. De asflatat, nici vorba... si nu cred ca o vor face vreodata.
Noi am urcat cu Vectra B pana sus (4 adulti) ultimii 19km sunt neasfaltati si mie mi-a luat 1h20min de la terminarea asfaltului si pâna sus la cetate, mirosea ambreiajul a incins cand am deschis capota. Tot drumul am mers doar cu I-a si a II-a, cu electroventilatorul de pe radiatorul de racire permanent cuplat. La intors, am facut 1h15min. Sa aveti masina in stare buna, ca la un moment dat se ramane fara semnal la mobil si trebuie sa te descurci singur in caz ca te lasa ceva la masina.
Privelistea de sus te face sa uiti de conditiile de drum pana la cetate, e foarte frumos tot ce e acolo, ai parte de o liniste si pace aparte, padurea e racoroasa si copacii de acolo sunt imensi, pietrele de acolo sunt de un albastru-violet exista un izvor cu apa limpede si rece de la care sa iei apa la intoarcere, singura nemultumire a fost ca jandarmii montani sunt permanent cu ochii pe tine nu poti sa iei o piatra dacica de acolo ca nu te lasa.