Rusu23
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2013
- Mesaj Privat
De ceva timp am cateva simptome la masina care ma ingrijoreaza:
1. Consumul la relantiu a crescut , inainte cand porneam motorul era 0.6 , acum a sarit la 1.5 si scade pana la 1.1
2. Am observat si ca acul la turometru are o oscilatie mica
3. Intr-o zi eram la semafor si am pornit mai in forta cu pedala la fund si am vazut in spate un fum negru
4. Tot imi da un eroare '' Coolant Check '' , asta nu stiu daca are legatura...mi-a aparut si acu ceva timp si a disparut si nu , nu scade deloc antigelu - aici ar putea fi defect senzoru respectiv.
5. Vibratiile sunt mai pronuntate , se vede cum se misca gps-ul , ceea ce inainte nu se intampla.
Alte detalii: am schimbat motorina de la OMV cu cea de la Rompetrol , am 8000 km de la schimbul de consumabile, nu am mai iesit cu masina la drum lung, doar in Bucuresti .
Urmeaza peste doua sapt. sa fac un drum de 800 km , dus-intors si sincer imi e cam frica sa nu pice ceva .
Precizez ca nu imi apare masina cu cheita si am facut testul cu pedala : ECN 050074 , dar am citit ca nu are nici o legatura.
Sa fie de la motorina ? De la filtre ? Egr ? Faptul ca am mers in ultimul timp mai mult in oras, deci mai subturat.
Masina: Opel Astra H, Z17DTH , 101 CP, an 2005 141.600 km
Multumesc !
1. Consumul la relantiu a crescut , inainte cand porneam motorul era 0.6 , acum a sarit la 1.5 si scade pana la 1.1
2. Am observat si ca acul la turometru are o oscilatie mica
3. Intr-o zi eram la semafor si am pornit mai in forta cu pedala la fund si am vazut in spate un fum negru
4. Tot imi da un eroare '' Coolant Check '' , asta nu stiu daca are legatura...mi-a aparut si acu ceva timp si a disparut si nu , nu scade deloc antigelu - aici ar putea fi defect senzoru respectiv.
5. Vibratiile sunt mai pronuntate , se vede cum se misca gps-ul , ceea ce inainte nu se intampla.
Alte detalii: am schimbat motorina de la OMV cu cea de la Rompetrol , am 8000 km de la schimbul de consumabile, nu am mai iesit cu masina la drum lung, doar in Bucuresti .
Urmeaza peste doua sapt. sa fac un drum de 800 km , dus-intors si sincer imi e cam frica sa nu pice ceva .
Precizez ca nu imi apare masina cu cheita si am facut testul cu pedala : ECN 050074 , dar am citit ca nu are nici o legatura.
Sa fie de la motorina ? De la filtre ? Egr ? Faptul ca am mers in ultimul timp mai mult in oras, deci mai subturat.
Masina: Opel Astra H, Z17DTH , 101 CP, an 2005 141.600 km
Multumesc !
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
Rusu23
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2013
- Mesaj Privat
seftaka - Stiu regula , sa schimb la 3000 dupa ce e cald motoru si cand e rece la 2500 , dar intr-un bucuresti supraaglomerat cam greu sa faci asta mereu.
Evitam sa ies cu ea in oras si o foloseam exclusiv pentru '' curse lungi '' dar in ultima luna am fost nevoit sa o scot si in oras si parca de atunci face asa.
Martori aprinsi nu am, nici zgomote ciudate, doar vibratiile sunt mai pronuntate.
Abia astept sa o scot la drum intins sa-si revina si sper sa nu fie altceva.
Evitam sa ies cu ea in oras si o foloseam exclusiv pentru '' curse lungi '' dar in ultima luna am fost nevoit sa o scot si in oras si parca de atunci face asa.
Martori aprinsi nu am, nici zgomote ciudate, doar vibratiile sunt mai pronuntate.
Abia astept sa o scot la drum intins sa-si revina si sper sa nu fie altceva.
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
- LeonteMihai
- ***
- 527 mesaje
- din 27 Oct 2011
- Astra 2006 z13dth
- Constanta
LeonteMihai
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2011
- Mesaj Privat
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Ai cumva climatronic acesta fiind pe auto ? Daca da foarte posibil sa porneasca compresorul crescand consumul la 1 l /h.
Vad ca ai Z17DTH deci filtru de particule nu cred ca ai , acesta fiind destul de rar montat pe DTH si chiar daca ai avea in timpul regenerarii consumul ar trebui sa creasca undeva la 3-4 L/h la ralanti.
N-are nicio treaba daca mergi subturat ,apar probleme abia dupa 20-30 000km de mers continuu subturat. Ocazional da poti sa schimbi in oras la 3000 sau chiar mai sus dar sa nu faci o obsesie din chestia asta, plus ca cei de pe trotuar o sa creada ca esti la curse daca schimbi la 3000 rpm mereu fiind un motor destul de zgomotos 1.7 ele.
Eu prefer sa schimb la 2500 rpm , dar tin totusi cont sa nu accelerez "blana" de la 1500 rpm deoarece atunci obligatoriu apare fum negru , motorina fizic nu are timp sa arda plus ca apare fenomentul de surge al turbosuflantei.
P.S. Poti sa schimbi tu la 5000 rpm degeaba depunerile formate NU se mai dezlipesc de pe peretii admisiei formati in zecile de mii de km rulati anterior..Cel mai bine o curatare EGR si a admisiei odata la 20 000 si poti sa mergi cum vrei cu masina.
P.S. 2 Oscilatia aia a turometrului este tipica Astra H fabricatie 2004-2007 fiind un defect de fabricatie al ceasurilor , ai sa vezi ca si la 2000 rpm tinand pedala fixa tot oscileaza...
.
Vad ca ai Z17DTH deci filtru de particule nu cred ca ai , acesta fiind destul de rar montat pe DTH si chiar daca ai avea in timpul regenerarii consumul ar trebui sa creasca undeva la 3-4 L/h la ralanti.
N-are nicio treaba daca mergi subturat ,apar probleme abia dupa 20-30 000km de mers continuu subturat. Ocazional da poti sa schimbi in oras la 3000 sau chiar mai sus dar sa nu faci o obsesie din chestia asta, plus ca cei de pe trotuar o sa creada ca esti la curse daca schimbi la 3000 rpm mereu fiind un motor destul de zgomotos 1.7 ele.
Eu prefer sa schimb la 2500 rpm , dar tin totusi cont sa nu accelerez "blana" de la 1500 rpm deoarece atunci obligatoriu apare fum negru , motorina fizic nu are timp sa arda plus ca apare fenomentul de surge al turbosuflantei.
P.S. Poti sa schimbi tu la 5000 rpm degeaba depunerile formate NU se mai dezlipesc de pe peretii admisiei formati in zecile de mii de km rulati anterior..Cel mai bine o curatare EGR si a admisiei odata la 20 000 si poti sa mergi cum vrei cu masina.
P.S. 2 Oscilatia aia a turometrului este tipica Astra H fabricatie 2004-2007 fiind un defect de fabricatie al ceasurilor , ai sa vezi ca si la 2000 rpm tinand pedala fixa tot oscileaza...
.
- Sailas
- **
- 473 mesaje
- din 02 Oct 2010
- Astra 2004 Z17DTL
- Bucuresti
Sailas
- Mesaje scrise: 473
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2010
- Mesaj Privat
Rusu23
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2013
- Mesaj Privat
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Sailas a scris:Cele spuse de colegi sunt adevarate - la punctul 5 - sugerez o verificare a tampoanelor motor si cutie iar in cazul in care vre-unu trebuie schimbat recomand tampoane originale GM - am pus aftermarket pe un megane 2 acum vre-o 2 ani si dupa vre-o 20.000 KM a inceput sa vibreze iar.
Sa zicem ca Renault nu are o politica in favoarea fiabilitatii pieselor, chiar se strica cu precizie nemteasca as putea spune inclusiv cele originale. . La Opel sta un pic altfel treaba sunt proiectate mai cu simt de raspundere. Apropo daca pica un tampon, fii sigur ca urmeaza cate unul pe rand dupa aceea , stanga , dreapta , cutie. Daca incerci sa schimbi doar unul , vei avea vibratii anormale in masina.
Scuze de oftopic.
Rusu23
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2013
- Mesaj Privat
Revin cu detalii: azi cand am scos masina din curte am observat niste picaturi pe asfalt...am inceput sa o turez un pic si scuipa ceva negru pe toba... prima data am crezut ca e ulei dar imi pare apa+ funingine ( condens oare ? )
Am facut o tura prin cartier apoi am oprit si am turat-o iar un pic si nu a mai scuipat nimic.
Am citit topic-ul acesta si e exact la fel:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=47329
Am aproape 8000 de km, de la ultimul schimb , nici o eroare in bord, nici o luminita, se tureaza normal si am observat ca si-a revenit cosumul la relantiu, sta la 0.6 .
Am facut o tura prin cartier apoi am oprit si am turat-o iar un pic si nu a mai scuipat nimic.
Am citit topic-ul acesta si e exact la fel:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=47329
Am aproape 8000 de km, de la ultimul schimb , nici o eroare in bord, nici o luminita, se tureaza normal si am observat ca si-a revenit cosumul la relantiu, sta la 0.6 .
- Sailas
- **
- 473 mesaje
- din 02 Oct 2010
- Astra 2004 Z17DTL
- Bucuresti
Sailas
- Mesaje scrise: 473
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2010
- Mesaj Privat