- stfan
- OP
- 300 mesaje
- din 04 Dec 2007
- Vectra 1998 x20dth
- Constanta
stfan
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1998 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
Salut
Am vanturat forumul in cautarea unei probleme similare insa nu am gasit nimic concret. Deci, e vorba de o Vectra B cu motor X20dth care are urmatoarele simptome: in ultimile 3 zile, la pornirea motorului rece fiind, porneste perfect, merge rotund apoi dupa cateva secunde relantiul devine oscilant. Oscilatia relantuilui dispare odata cu accelerarea motorului. Astazi cand sa plec de la serviciu, pornesc masina, relantiul oscileaza, accelerez, insa turatia se limiteaza la 2000rpm mersul fiind oscilant. Situatia a durat cam 10 secunde apoi si-a revenit, mergea rotund si se accelera normal. Am ajuns acasa, am pus testerul pe ea (in ciuda faptului ca nu mi se aprinde nici un martor in bord) si nu am gasit nici o eroare. Aceste simptome ma duc cu gandul la pistonasul de avans care e posibil sa ramana blocat (cred eu) nicidecum la un defect electric al pompei mai ales ca am schimbat in urma cu doi ani calculatorul pompei la reprezentanta BOSH. Pareri?
Am vanturat forumul in cautarea unei probleme similare insa nu am gasit nimic concret. Deci, e vorba de o Vectra B cu motor X20dth care are urmatoarele simptome: in ultimile 3 zile, la pornirea motorului rece fiind, porneste perfect, merge rotund apoi dupa cateva secunde relantiul devine oscilant. Oscilatia relantuilui dispare odata cu accelerarea motorului. Astazi cand sa plec de la serviciu, pornesc masina, relantiul oscileaza, accelerez, insa turatia se limiteaza la 2000rpm mersul fiind oscilant. Situatia a durat cam 10 secunde apoi si-a revenit, mergea rotund si se accelera normal. Am ajuns acasa, am pus testerul pe ea (in ciuda faptului ca nu mi se aprinde nici un martor in bord) si nu am gasit nici o eroare. Aceste simptome ma duc cu gandul la pistonasul de avans care e posibil sa ramana blocat (cred eu) nicidecum la un defect electric al pompei mai ales ca am schimbat in urma cu doi ani calculatorul pompei la reprezentanta BOSH. Pareri?
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- stfan
- OP
- 300 mesaje
- din 04 Dec 2007
- Vectra 1998 x20dth
- Constanta
stfan
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1998 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
Daca se dezamorsa nu mai pornea imediat (stiu cum se comporta in cazul dezamorsarii) Nu sunt foarte lamurit care sunt simptomele in cazul unui defact al senzorului RPM,(din ce am citit nu vad simptome identice cu ale mele) si nici de modul de lucru al pistonasului de avans. Cumva acest pistonas actioneaza timp de cateva secunde apoi isi schimba starea (pozitia).....asta a fost senzatia mea in ultimii ani, se simtea o schimbare in mersul motorului (aproape insesizabila) la cateva secunde de la pornirea motorului, timp ce corespunde intervalului in care motorul meu trece de la un mers rotund la o turatie oscilanta. Daca opresc motorul si il repornesc merge ok, insa lasandu-l mai mult timp sa se raceasca (cred) povestea se repeta.....porneste ok, la cateva secunde oscileaza relantiul si lasandu-l sa mearga fara sa mai accelerez dupa cateva secunde (de ordinul zecilor) sau imediat in cazul accelerarii (cu conditia sa nu limiteze turatia) isi revine singur. Voi incerca sa inlocuiesc senzorul RPM pe care il am deja si astfel sa elimin o necunoscuta din ecuatie.
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
fa test de presiune si scoate mufa de la capacul filtrului de motorina.
Daca se umezeste la unul din cei doi pini schimba capacul.
Am mai scris de ''n'' ori pana acum : daca motorul porneste, merge cateva secunde apoi se opreste sau merge neregulat si dupa un timp isi revine, dezamorsarea este din zona filtrului sau de cautat spre rezervor. Daca dezamorsarea este in zona pompa-injectoare atunci masina nu va porni decat ffff greu.
Daca se umezeste la unul din cei doi pini schimba capacul.
Am mai scris de ''n'' ori pana acum : daca motorul porneste, merge cateva secunde apoi se opreste sau merge neregulat si dupa un timp isi revine, dezamorsarea este din zona filtrului sau de cautat spre rezervor. Daca dezamorsarea este in zona pompa-injectoare atunci masina nu va porni decat ffff greu.
- stfan
- OP
- 300 mesaje
- din 04 Dec 2007
- Vectra 1998 x20dth
- Constanta
stfan
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1998 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
- alinstefan18
- *
- 32 mesaje
- din 17 Sep 2013
- Vectra 1998 X20DTH
- Constanta
alinstefan18
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1998 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2013
- Mesaj Privat
salut, am si eu tot un Opel Vectra b x20dth din 98 2.0 dti si imi face cam la fel. Dimineata de exemplu cand e motorul rece, porneste la sfert de cheie, iar dupa 10 sec la relanti imi scade turatia de la 800 la 500 rpm si creste la loc. Chestia asta mi-o face doar cand e motorul rece si se intampla doar de 2 ori maxim in 15-20 sec de la pornirea motorului apoi e totul ok si am mai observat , atunci cand turez la relanti si cresc usor in turatii nu brusc, cand ajunge in 1400 rpm trepideaza un pic mai tare, iar asta se intampla doar la relanti cand e motorul rece. In mers se tureaza rotund fara nici un fel de problema. Imi poate spune si mie cineva ce trebuie facut in cazul de fata? Mai multe persoane mi-au spus ca e foarte posibil sa fie impuritati/aer fals pe admisie. Astept pareri.