- d_claudiuus
- OP
- 211 mesaje
- din 09 Mai 2007
- Corsa 2015 B13DTE
- Sibiu
d_claudiuus
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2015 B13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2007
- Mesaj Privat
Salut,
Am zis sa impartasesc cu voi o noua problema la Corsa D.
Acum aprox. 4000 de KM mi-a aparut un zgomot ca de fulie defecta, la prima pornire la rece.
Am observat ca la temperaturi joase (sub 2-3 grade) zgomotul tine 2-3 secunde, si semana foarte mult cu fulie sau pompa apa defecta, sau curea accesori uzata. Zgomotul aparea doar la prima pornire, sau daca era lasata 8-10 ore fara sa fie pornita. Dupa prima pornire chiar daca la 4-5 secunde era repornita, zgomotul nu mai aparea.
M-am dus cu gandul ca e cureaua uzata sau ceva pe la fulii accesorii. Am schimbat cureaua (care avea oricum 60.000) dar din pacate zgomotul a persistat. Am lasat-o la service peste noapte sa o porneasca mecanicul la rece dimineatza, si ne-am gandit sa o pornim fara curea. Am constatat ca si fara curea zgomotul era acelasi, si venea de undeva din partea stanga a motorului. Eu m-am gandit ca e pompa de ulei, mecanicul a zis ca s-ar putea sa fie bendixul electromotorului care nu se retragea la timp.
Din cauza ca zgomotul era scurt, era greu sa-ti dai seama ce era, mai ales ca daca opreai motorul imediat dupa care il reporneai, zgomotul nu aparea
Mi s-a spus ca pompa de ulei nu face asa, mai ales ca nu aveam probleme de ungere. Daca ungerea nu era buna la pornire, in mod normal ar fi trebuit sa se auda altcumva distributia (intinzatorul nu ar fi intins corect) sau sa bata tachetii cateva secunde la pornire) asa ca am schimbat electromotorul (nu am vrut sa ma tziganesc cu reparatii sau curatat bendix deoarece masina are aproape 185.000 de KM,si probabil mai devreme sau mai tarziu as fi avut probleme si cu acesta)....
Supriza neplacuta a fost ca dupa inlocuirea electromotorului zgomotul era acelasi......
Asa ca nu mi-a mai ramas decat sa-mi cumpar pompa ulei. Pompa vine incastrata in capacul de la distributie.
Am cerut sa fiu prezent cand desface capacul, ca sa vad cum arata distributia, banuind ca poate e ceva doar de la distributie (intinzator sau vreo patina defecta).
Distributia arata beton,insa pinionu de pe arbore care antrena pompa de ulei capatase un usor luciu pe partile unde invartea pompa. NU era uzura mare, dar ceva era. Sorbul pompei de ulei era foarte curat, baia de ulei fara nici o depunere.
Nu stiu exact ce mecanism este in pompa, deoarece pompa treue demontata de pe capacul de distributie, ceea ce nu am reusit inca sa fac (sunt foarte bine stranse suruburile )
Sigur ceva mecanic in pompa avea uzura, sau se dezamorsa, iar la prima ungere,in momentul can tragea putin ulei, probabil ca acele excentrice din pompa se ungeau si zgomotul disparea...
Deci, am cumparat pompa de ulei impreuna cu pinionul si garnitura capac distributie,, schimbate, montate,motorul porneste beton, zgomotul a disparut.
Deci problema este rezolvata.
Cei care va schimbati distributia, sa va schimbati neaparat si pinionul, care ATENTIE are part number nou. Sigur cei de la Opel si-au dat seama ca materialul nu e bun si l-au schimbat. Mentionez ca uzura la pinion mi-a aparut in 20.000 de KM, deoarece eu l-am schimbat odata cu distibutia, dar probabil mi-a venit pe part numberul vechi...
Deci, pt motor A13DTR:
Part number Pompa ULEI: 646100, pret aprox. 670 RON, pe Pierburg
Part number nou pinion arbore cotit : 636461. Cel nou costa 400 RON, cel vechi costa 100 RON (part number vechi 5636935
Va doresc cat mai multi km fara probleme. Eu am ajuns la 185.000, iar acum la temperaturile astea de -24 de grade mi-a pornit beton.
Am zis sa impartasesc cu voi o noua problema la Corsa D.
Acum aprox. 4000 de KM mi-a aparut un zgomot ca de fulie defecta, la prima pornire la rece.
Am observat ca la temperaturi joase (sub 2-3 grade) zgomotul tine 2-3 secunde, si semana foarte mult cu fulie sau pompa apa defecta, sau curea accesori uzata. Zgomotul aparea doar la prima pornire, sau daca era lasata 8-10 ore fara sa fie pornita. Dupa prima pornire chiar daca la 4-5 secunde era repornita, zgomotul nu mai aparea.
M-am dus cu gandul ca e cureaua uzata sau ceva pe la fulii accesorii. Am schimbat cureaua (care avea oricum 60.000) dar din pacate zgomotul a persistat. Am lasat-o la service peste noapte sa o porneasca mecanicul la rece dimineatza, si ne-am gandit sa o pornim fara curea. Am constatat ca si fara curea zgomotul era acelasi, si venea de undeva din partea stanga a motorului. Eu m-am gandit ca e pompa de ulei, mecanicul a zis ca s-ar putea sa fie bendixul electromotorului care nu se retragea la timp.
Din cauza ca zgomotul era scurt, era greu sa-ti dai seama ce era, mai ales ca daca opreai motorul imediat dupa care il reporneai, zgomotul nu aparea
Mi s-a spus ca pompa de ulei nu face asa, mai ales ca nu aveam probleme de ungere. Daca ungerea nu era buna la pornire, in mod normal ar fi trebuit sa se auda altcumva distributia (intinzatorul nu ar fi intins corect) sau sa bata tachetii cateva secunde la pornire) asa ca am schimbat electromotorul (nu am vrut sa ma tziganesc cu reparatii sau curatat bendix deoarece masina are aproape 185.000 de KM,si probabil mai devreme sau mai tarziu as fi avut probleme si cu acesta)....
Supriza neplacuta a fost ca dupa inlocuirea electromotorului zgomotul era acelasi......
Asa ca nu mi-a mai ramas decat sa-mi cumpar pompa ulei. Pompa vine incastrata in capacul de la distributie.
Am cerut sa fiu prezent cand desface capacul, ca sa vad cum arata distributia, banuind ca poate e ceva doar de la distributie (intinzator sau vreo patina defecta).
Distributia arata beton,insa pinionu de pe arbore care antrena pompa de ulei capatase un usor luciu pe partile unde invartea pompa. NU era uzura mare, dar ceva era. Sorbul pompei de ulei era foarte curat, baia de ulei fara nici o depunere.
Nu stiu exact ce mecanism este in pompa, deoarece pompa treue demontata de pe capacul de distributie, ceea ce nu am reusit inca sa fac (sunt foarte bine stranse suruburile )
Sigur ceva mecanic in pompa avea uzura, sau se dezamorsa, iar la prima ungere,in momentul can tragea putin ulei, probabil ca acele excentrice din pompa se ungeau si zgomotul disparea...
Deci, am cumparat pompa de ulei impreuna cu pinionul si garnitura capac distributie,, schimbate, montate,motorul porneste beton, zgomotul a disparut.
Deci problema este rezolvata.
Cei care va schimbati distributia, sa va schimbati neaparat si pinionul, care ATENTIE are part number nou. Sigur cei de la Opel si-au dat seama ca materialul nu e bun si l-au schimbat. Mentionez ca uzura la pinion mi-a aparut in 20.000 de KM, deoarece eu l-am schimbat odata cu distibutia, dar probabil mi-a venit pe part numberul vechi...
Deci, pt motor A13DTR:
Part number Pompa ULEI: 646100, pret aprox. 670 RON, pe Pierburg
Part number nou pinion arbore cotit : 636461. Cel nou costa 400 RON, cel vechi costa 100 RON (part number vechi 5636935
Va doresc cat mai multi km fara probleme. Eu am ajuns la 185.000, iar acum la temperaturile astea de -24 de grade mi-a pornit beton.
- corsablue
- ****
- 2,791 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,791
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat