Am o problema de ceva timp incoace, insa nu i-am dat prea mare atentie intrucat era prea frig afara
astra f c18nz, 66kw, 90cp, din '94
EGR-ul nu finctioneaza - egr-ul este mecanic / vacuumatic
Cred ca am verificat tot ce se putea
- furtune ok (nu sunt crapate, fisurate) , coliere stranse bine
- throttle body (corp injector) - curatat si suflat prin toate orificiile
- iac-ul este bun, functioneaza - nu am oscilatii de relanti
- bujii si fise schimbate de curand (noi) - oricum nu cred ca ar avea ele vreo influenta in functionarea egr
- senzor MAP functioneaza - cum ii trag mufa incepe sa trepideze usor motorul si se aprinde eroare in bord
- capsula aceea vacuumatica - la fel verificata si functioneaza
- bineinteles, EGR curatat cu spray - culiseaza bine, nu este intepenit
Am verificat si EGR prin metoda clasica
Adica, cu motorul pornit, la relanti, am apasat cu mana pe membrana aceea a lui si motorul incepe imediat sa trepideze, sa ingeneze si chiar sa se opreasca daca nu o las sa revina la loc
Ceea ce ma face sa cred ca EGR-ul este bun si nu are membrana sparta.
Am verificat insa si acel furtun dintre corpul throttle body si EGR
- furtunul este ok, nu are fisuri, este strans bine
Insa am observat ca forta cu care ar trebui sa fie tras aerul prin el este foarte mica
Adica nu creeaza vacuum aproape deloc, nici la relanti nici cu motorul accelerat .
Ceea ce ma face sa cred ca problema este de fapt pe undeva pe la throttle body, intrucat acesta nu creeaza vacuum suficient de puternic pentru a misca membrana EGR
Un alt lucru observat este ca atunci cand scot furtunul dintre capacul throttle body si corpul TB, motorul pare sa functioneze mult mai rotund, mai frumos, dar EGR-ul tot nu functioneaza.
Atasez mai jos si doua poze exemplificative pt a va da seama mai usor despre ce vorbesc


Orice sfat este bine primit
Multumesc