- ionutzsvn4
- OP
- 18 mesaje
- din 01 Mar 2014
- Astra 2004 Z17DTL
- Botosani
ionutzsvn4
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2014
- Mesaj Privat
Salutare tutor! O mica intrebare. Este posibil ca din cauza bateriei aceasta sa nu se incarce suficient de bine (presupunem ca alternatorul ar functiona corect)?
Aceasta intrebare vine din urma unei probleme cu care ma confrunt. La bornele bateriei am o tensiune de 13.9 -14 V fara nici un consumator pornit , 13,6-13.7 cu lumini incalzire luneta aeroterma pe treapta 4 si radioul deschis. Dimineata am masurat doar bateria si aveam 12.12 V (in conditiile in care ar fi trebuit sa fie in jur la 12,9 -13.1 V), iar la pornirea motorul martorul de la alternator s-a stins putin mai greu. Alternatorul e perfect functional dar cineva mi a zis ca din cauza bateriei care e posibil sa fie in scurt( scurtul sa fie in interiorul baterie si nu pe vreun circuit extern al masinii) aceasta sa nu se incarce suficient. Ce parere aveti de bateriile VARTA? Cat va tinut? Bateria mea e luata din iunie 2010. Astept raspunsuri multumesc anticipat.
Aceasta intrebare vine din urma unei probleme cu care ma confrunt. La bornele bateriei am o tensiune de 13.9 -14 V fara nici un consumator pornit , 13,6-13.7 cu lumini incalzire luneta aeroterma pe treapta 4 si radioul deschis. Dimineata am masurat doar bateria si aveam 12.12 V (in conditiile in care ar fi trebuit sa fie in jur la 12,9 -13.1 V), iar la pornirea motorul martorul de la alternator s-a stins putin mai greu. Alternatorul e perfect functional dar cineva mi a zis ca din cauza bateriei care e posibil sa fie in scurt( scurtul sa fie in interiorul baterie si nu pe vreun circuit extern al masinii) aceasta sa nu se incarce suficient. Ce parere aveti de bateriile VARTA? Cat va tinut? Bateria mea e luata din iunie 2010. Astept raspunsuri multumesc anticipat.
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Incarcarea pare buna la 14 V.
Tensiunea de 12.12V dimineata e OK. De ce crezi ca ar trebui sa aiba 12.9-13.1 V?
Daca vrei sa excluzi bateria fa astfel...Mai ia pe cineva cu tine dimineata, ridica capota si pune un multimetru pe borne ( ferm...nu asa de dorul lelii ) apoi dai la automat sa pornesti. Daca bateria e OK tensiunea la borne nu trebuie sa scada sub nici o forma sub de 10 V in timp ce invarte electromotorul. Dupa ce porneste tensiunea citita e cea de incarcare...14- 14.3 V maxim fara consumatori. Incepi sa bagi consumatori pe rand si urmaresti aparatul de masura. Daca alternatorul e bun tensiunea ar trebui sa se mentina sau sa scada foarte putin.
Tensiunea de 12.12V dimineata e OK. De ce crezi ca ar trebui sa aiba 12.9-13.1 V?
Daca vrei sa excluzi bateria fa astfel...Mai ia pe cineva cu tine dimineata, ridica capota si pune un multimetru pe borne ( ferm...nu asa de dorul lelii ) apoi dai la automat sa pornesti. Daca bateria e OK tensiunea la borne nu trebuie sa scada sub nici o forma sub de 10 V in timp ce invarte electromotorul. Dupa ce porneste tensiunea citita e cea de incarcare...14- 14.3 V maxim fara consumatori. Incepi sa bagi consumatori pe rand si urmaresti aparatul de masura. Daca alternatorul e bun tensiunea ar trebui sa se mentina sau sa scada foarte putin.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
ionutzsvn4 a scris: Dimineata am masurat doar bateria si aveam 12.12 V
Starea de incarcare a bateriei este critica(foarte descarcata).Stare de incarcare corecta este la o tensiune in stand-by de 12,80v(incarcat 100%).Cititi contractul de garantiie,sunt precizate detaliat toate problemele in discutie.
- petricavlad37
- ***
- 550 mesaje
- din 17 Oct 2010
- Meriva 2009 x16xep
- Hunedoara
petricavlad37
- Mesaje scrise: 550
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2009 x16xep
- Status: Online
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat
Sal.Big are dreptate
12,6v sau mai mult-bateria stare buna
12,4v-normal
12,3v sau mai putin-bateria este in stare proasta.
La pornire nu trebuie sa scada sub 10v la o temperatura a electrolitului de cca +20grade.
Verifica densitate electrolit.
La o turatie a motorului de 4000 rot/min tensiunea trebuie sa fie de 14.2 -15.2v.Aceasta este dovada ca functioneaza alternatorul si regulatorul.
Sursa:Manual reparatie Opel.
12,6v sau mai mult-bateria stare buna
12,4v-normal
12,3v sau mai putin-bateria este in stare proasta.
La pornire nu trebuie sa scada sub 10v la o temperatura a electrolitului de cca +20grade.
Verifica densitate electrolit.
La o turatie a motorului de 4000 rot/min tensiunea trebuie sa fie de 14.2 -15.2v.Aceasta este dovada ca functioneaza alternatorul si regulatorul.
Sursa:Manual reparatie Opel.
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Daca tot suntem la sfaturi tehnice(sa le zicem competente),la capitolul vaseluna folosita,se recomanda vaselina neutra antiacida...,deci,nu orice vaselina...! La masina proprie,fiecare face cum doreste,dar cind dai un sfat sau faci cunoscuta o metoda,e bine sa se suprapuna recomandarilor facute de producatori(proiectanti)...