- stefan.mihai
- OP
- 13 mesaje
- din 24 Feb 2014
- Astra 2005 Z13DTH
- Suceava
stefan.mihai
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2005 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2014
- Mesaj Privat
Salut.
Am luat recent un astra h 1.3 cdti si as vrea sa stiu la cate turatii se schimba vitezele ca sa nu merg subturat si sa apara alte probleme. Dimineata, e bine sa las motorul sa se incalzeasca la relanti ? In oras, daca merg cu a 2 a am in jur de 2200 turatii, iar cu a 3 a, daca merg depasesc viteza legala daca vreau sa o mentin la aceeasi valoare a turatiilor. Cand sunt cu a 2 a, la 2500, 40 km/h, simt motorul ca vrea a 3 a, iar cand schimb a 3 a, sunt la 2000 turatii. Ce ma sfatuiti ? La cate turatii sa merg sa schimb vitezele?
Am luat recent un astra h 1.3 cdti si as vrea sa stiu la cate turatii se schimba vitezele ca sa nu merg subturat si sa apara alte probleme. Dimineata, e bine sa las motorul sa se incalzeasca la relanti ? In oras, daca merg cu a 2 a am in jur de 2200 turatii, iar cu a 3 a, daca merg depasesc viteza legala daca vreau sa o mentin la aceeasi valoare a turatiilor. Cand sunt cu a 2 a, la 2500, 40 km/h, simt motorul ca vrea a 3 a, iar cand schimb a 3 a, sunt la 2000 turatii. Ce ma sfatuiti ? La cate turatii sa merg sa schimb vitezele?
- oldstylenosmo
- **
- 74 mesaje
- din 23 Jun 2012
- Astra 2005 Z19DTH
- Ialomita
oldstylenosmo
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2012
- Mesaj Privat
A postat un prieten acum cateva zile un egr-u de 1.3 inainte si dupa curatare(nu fusese curatat de ani de zile) iar masinii i-au "zburat" rotile mai tot timpul si tot a avut depuneri masive de calamina.Cel mai benefic, "nu o ineca", adica nu pleca de la 1000-1500 pana la 3000+ daca situatia o cere.Treci in inferioara chiar daca nu menajezi consumul.Iar daca iesi din oras cu ea las-o sa zburde pret de 2-3 kilometrii la 3000+ din cand in cand.By the way.Sa o stapanesti sanatos si multi km fara probleme.
- andreigeo
- **
- 351 mesaje
- din 18 Nov 2009
- Insignia 2010 a20dth
- Bucuresti
andreigeo
- Mesaje scrise: 351
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 a20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2009
- Mesaj Privat
- deleted-46863
- **
- 437 mesaje
- din 21 Mar 2010
deleted-46863
- Mesaje scrise: 437
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Daca ai turbina nu e bine sa incalzesti motorul in relanti. Se uzeaza prematur. Un minut incalzire si ....la drum.
Mersul subturat duce la probleme in timp. Intereseaza-te la cat ai cuplul maxim si schimba vitezele in zona aia de turatie.
La multi li se pare ca motorul urla la 2500-3000 dar daca producatorul specifica ca acolo e cuplul maxim inseamna ca stie ce spune.
Ideea ca daca mergi in treapta superioara dar la turatii mici scade consumul e doar un mit. ( cel putin in oras...)
Nu protejezi cu nimc motorul daca mergi subturat dimpotriva ...in timp apar depuneri pe catalizator, EGR , admisie...
Atentie la ce motorina pui...si sa auzim de bine.
Mersul subturat duce la probleme in timp. Intereseaza-te la cat ai cuplul maxim si schimba vitezele in zona aia de turatie.
La multi li se pare ca motorul urla la 2500-3000 dar daca producatorul specifica ca acolo e cuplul maxim inseamna ca stie ce spune.
Ideea ca daca mergi in treapta superioara dar la turatii mici scade consumul e doar un mit. ( cel putin in oras...)
Nu protejezi cu nimc motorul daca mergi subturat dimpotriva ...in timp apar depuneri pe catalizator, EGR , admisie...
Atentie la ce motorina pui...si sa auzim de bine.
- stefan.mihai
- OP
- 13 mesaje
- din 24 Feb 2014
- Astra 2005 Z13DTH
- Suceava
stefan.mihai
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2005 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2014
- Mesaj Privat
- stefan.mihai
- OP
- 13 mesaje
- din 24 Feb 2014
- Astra 2005 Z13DTH
- Suceava
stefan.mihai
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2005 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2014
- Mesaj Privat
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
Pui motorina de la benzinarie, nu din canistra, e invers cuplu 200Nm la 1750 rpm. Cuplul reprezinta forta masinii, ca sa nu intram in fizica, atunci cand accelerezi si te baga in scaun, atunci resimtit tu cuplul. Daca vei merge cu un benzinar de 1,6 sau 1,8 o sa vezi ca nu ai aceeasi senzatie, deoarece cel din urma are cuplul mai mic. Eu la 1,9 am cuplul intre 1750-2500 rpm, adica este bine sa merg mereu in aceasta valoare, si sa accelerez cu podeaua la fund incepand cu 1750 rpm, atunci isi face turbina simtita prezenta, in realitate trage bine de la 2000 rpm. Sper ca ai inteles
- stefan.mihai
- OP
- 13 mesaje
- din 24 Feb 2014
- Astra 2005 Z13DTH
- Suceava
stefan.mihai
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2005 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2014
- Mesaj Privat
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
- stefan.mihai
- OP
- 13 mesaje
- din 24 Feb 2014
- Astra 2005 Z13DTH
- Suceava
stefan.mihai
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2005 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2014
- Mesaj Privat
- viorel_bce
- **
- 458 mesaje
- din 19 Sep 2010
- Astra 2008 Z17DTJ
- Cluj
viorel_bce
- Mesaje scrise: 458
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
Joey DeMaio- Suspendat
- 25 mesaje
- din 14 Feb 2014
- Astra
- Moldova
Joey DeMaio- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Moldova
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2014
- Mesaj Privat
Zici ca-s masini de Formula 1...dieselurile astea, asa se discuta de turatie....pai, daca-i subturata, tremura sau nu trage...simplu, in rest...trebuie mers cu ea si fiecare o sa-si dea seama cum sta treaba...sau mai simplu, ca idee generala in oras se merge cu a 2-a, maxim a 3-a...1-a este pentru plecat de pe loc. In plus...nu se forjeaza la prima pornire, pana motorul nu se incalzeste, iar dupa mers ...de ex in afara orasului la turatii ridicate nu se opreste motorul direct ci se mai lasa un minut-doua la relanti...se fac lucrurile aste pentru a proteja turbine. Iar ca opinie personala...cine si-a cumparat diesel sa mearga in oras si sa stea cu ochi pe turometru si pe turatii de cuplu...a facut o mare greseala, dieselul este eficient extraurban...pentru oras si trafic sunt masinile pe benzina de litraj mic...la care nu trebuie sa stai cu ochi pe turometru ca se infunda EGR-ul sau mai stiu eu ce...
- Asgard
- **
- 222 mesaje
- din 08 Jan 2011
- Astra 2002
- Bucuresti
Asgard
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2011
- Mesaj Privat
salutare, la motorul tau recomand sa schimbi intre 2500-3000rpm, iar pe timp de iarna sa astepti 1-2 minute sa se incalzeasca motorul si dupa ce faci drumuri lungi sa nu opresti motorul imediat ce ajungi in parcare, sa-l mai lasi 1-2 minute sa mearga,
ps: evita lukoil (eu unul bag de la pretom,mol,omv), si mereu al 3-lea plin il fac cu motorina premium/evo iar reviziile intre 10 si 15mii km
bafta
ps: evita lukoil (eu unul bag de la pretom,mol,omv), si mereu al 3-lea plin il fac cu motorina premium/evo iar reviziile intre 10 si 15mii km
bafta
- alexteodorescu99
- *
- 26 mesaje
- din 10 Feb 2012
- Astra Z17DTH
- Bucuresti
alexteodorescu99
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2012
- Mesaj Privat
nu va mai luati dupa ce spune unul sau altul! ...cititi si dati mai deprate! Folositi motorina de la ROMPETROL, EFIX 51!
http://www.turatii.ro/2006/...motorul-e-diesel/
http://www.turatii.ro/2006/...motorul-e-diesel/
- alexteodorescu99
- *
- 26 mesaje
- din 10 Feb 2012
- Astra Z17DTH
- Bucuresti
alexteodorescu99
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2012
- Mesaj Privat
Încãlzirea la ralanti a mașinii
Încã se pãstreazã și azi, printre mulți dintre noi, obiceiul de a porni mașina în diminețile geroase și a o ține pe loc lãsând motorul sã meargã în gol pentru câteva minute, pentru a încãlzi mașina.
Este un obicei (trebuie sã recunosc și eu îl mai practic câteodatã) complet inutil și dãunãtor, atât pentru mașinã cât și pentru cei din jurul ei, dar și d.p.d.v. al gradului de poluare. Ba mai mult, existã țãri ce au interzis aceastã practicã prin lege.
Am sã vã spun și de ce.
În primul rând, datoritã eficienței pe care o au sistemele de injecție moderne, ce au permis eliminarea carburatoarelor și a bobinelor și care permit ajustarea parametrilor de funcționare ai unui motor în funcție de temperatura existentã.
La ralanti de fapt nu este o modalitate eficientã de a încãlzi o mașinã, se încãlzeºte mult mai repede dacã vã deplasaþi cu ea, deci atunci când motorul ruleazã în sarcinã.
Nu este nevoie de mai mult de zece secunde, ca mașina sã meargã la ralanti, dupã care puteți pleca de pe loc.
Mersul în gol al unui motor rece, mai mult de zece secunde, este mult mai dãunãtor decât benefic, întrucât acesta funcționeazã ineficient, amestecul necesar arderii la un motor rece este foarte bogat în carburant iar în timp, acest mod de funcționare degradeazã mult mai repede motorul, determinând reducerea performanþelor motorului mult mai devreme.
Sã vã spun și de ce.
Perioada în care un motor ajunge la temperatura normalã de lucru e mult mai micã dacã motorul ruleazã în sarcinã moderatã, decât în situația în care el funcționeazã la ralanti.
La orice motor ce funcționeazã la turații joase la rece se formeazã calaminã pe supape, pistoane, în chiuloasã, și mai ales la motoarele diesel care se încãlzesc mai greu.
Presiunea în instalația de ungere e mult mai bunã când motorul este în sarcinã și e turat
Ideal este ca, dupã pornire, sã așteptați aprox.10 sec. maxim 15 sec, dupã care sã plecați. Acest timp este necesar ca uleiul sã ajungã la axele cu came și culbutori, pentru cã interesul vostru este ca motorul sã ajungã într-un timp cât mai scurt la temperatura optimã de funcționare. Nu uitați cã orice metal, la rece are o duritate mai redusã (devine ceva mai casant), iar funcționarea la ralanti cu motorul rece sau pe loc presupune o uzurã total inutilã ce reduce considerabil din viața motorului.
Acestea sunt și motivele pentru care toți constructorii de mașini recomandã ca imediat dupã pornirea motorului sã se plece la drum, dar fãrã accelerații violente pânã ce motorul nu ajunge la temperatura de 80o-90oC. În toate manualele de instrucțiuni/utilizare, nu se recomandã încãlzirea motorului la ralanti.
Încã se pãstreazã și azi, printre mulți dintre noi, obiceiul de a porni mașina în diminețile geroase și a o ține pe loc lãsând motorul sã meargã în gol pentru câteva minute, pentru a încãlzi mașina.
Este un obicei (trebuie sã recunosc și eu îl mai practic câteodatã) complet inutil și dãunãtor, atât pentru mașinã cât și pentru cei din jurul ei, dar și d.p.d.v. al gradului de poluare. Ba mai mult, existã țãri ce au interzis aceastã practicã prin lege.
Am sã vã spun și de ce.
În primul rând, datoritã eficienței pe care o au sistemele de injecție moderne, ce au permis eliminarea carburatoarelor și a bobinelor și care permit ajustarea parametrilor de funcționare ai unui motor în funcție de temperatura existentã.
La ralanti de fapt nu este o modalitate eficientã de a încãlzi o mașinã, se încãlzeºte mult mai repede dacã vã deplasaþi cu ea, deci atunci când motorul ruleazã în sarcinã.
Nu este nevoie de mai mult de zece secunde, ca mașina sã meargã la ralanti, dupã care puteți pleca de pe loc.
Mersul în gol al unui motor rece, mai mult de zece secunde, este mult mai dãunãtor decât benefic, întrucât acesta funcționeazã ineficient, amestecul necesar arderii la un motor rece este foarte bogat în carburant iar în timp, acest mod de funcționare degradeazã mult mai repede motorul, determinând reducerea performanþelor motorului mult mai devreme.
Sã vã spun și de ce.
Perioada în care un motor ajunge la temperatura normalã de lucru e mult mai micã dacã motorul ruleazã în sarcinã moderatã, decât în situația în care el funcționeazã la ralanti.
La orice motor ce funcționeazã la turații joase la rece se formeazã calaminã pe supape, pistoane, în chiuloasã, și mai ales la motoarele diesel care se încãlzesc mai greu.
Presiunea în instalația de ungere e mult mai bunã când motorul este în sarcinã și e turat
Ideal este ca, dupã pornire, sã așteptați aprox.10 sec. maxim 15 sec, dupã care sã plecați. Acest timp este necesar ca uleiul sã ajungã la axele cu came și culbutori, pentru cã interesul vostru este ca motorul sã ajungã într-un timp cât mai scurt la temperatura optimã de funcționare. Nu uitați cã orice metal, la rece are o duritate mai redusã (devine ceva mai casant), iar funcționarea la ralanti cu motorul rece sau pe loc presupune o uzurã total inutilã ce reduce considerabil din viața motorului.
Acestea sunt și motivele pentru care toți constructorii de mașini recomandã ca imediat dupã pornirea motorului sã se plece la drum, dar fãrã accelerații violente pânã ce motorul nu ajunge la temperatura de 80o-90oC. În toate manualele de instrucțiuni/utilizare, nu se recomandã încãlzirea motorului la ralanti.
- alexteodorescu99
- *
- 26 mesaje
- din 10 Feb 2012
- Astra Z17DTH
- Bucuresti
alexteodorescu99
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2012
- Mesaj Privat
Cand vorbim de un motor turbo diesel, trebuie sa ne gandim la intreg ansamblu nu numai la pistoane, segmenti sau alteminuni...sa ne gindim si la arbore, la cuzineti, la axele cu came dar si la turbo, intru-cat toate acestea isi fac ungerea cu ulei si depind foarte mult de calitatea si de intervalul de schimb al acestuia. Un ulei bun iti protejeaza axul turbosuflantei, iar o motorina buna si un mers sanatos protejeaza geometria variabila a acesteia, deasemenea un aditiv de motorina bun, protejeaza pompa sau pompele duse si injectoarele. Vaporii de motorina cu aditiv ung supapele, ung geometria variabila, curata funinginea depusa pe traseul de evacuare si nu permite depuneri pe admisie. In concluzie, un tratament si un aditiv bun te fereste de multe probleme.
Daca pana in momentul de fata ati intampinat ceva probleme, iata cateva sfaturi in ceea ce priveste eliberarea geometriei de funingine: incalziti motorul la aprox. 90 gr C, aveti grija ca strada sa fie libera, acum accelerati pana ajungeti la 2000 rpm in treapta a-3-a, rulati constant timp de aproximativ 1 min dupa care apasati pedala de accelaratie pana la podea, cum a atins 4000 rpm faceti frana de motor si lasati-o pana ajunge din nou la 2000 rpm dupa care repetati procedeul de cateva ori...numai asa puteti obliga motorul sa efectueze o cursa completa si puteti curata vanele geometriei variabile de funingine. Odata curatate vanele se poate tura cu acceleratia la fund de la 2000 rpm pina la 2500-3000 rpm si frina de motor, deci nu mai este nevoie de bruscare pina la 4000 rpm, se poate face si cu treapta a 4-a, dar creste viteza prea mult, din aceasta cauza va recomand treapta a 3-a.
Este bine ca la orice exterior sa accelerati cel putin odata la maxim, de la 2000 rpm pina la 2500-3000 rpm, asta ca sa obligati vanele sa-si faca cursa si sa curete funinginea adunata prin oras datorita mersului subturat.
ATENTIE! Odata pietrificata funinginea, nu se poate curata decit prin demontare, procedeul este destul de complex si necesita dexteritate intru-cat trebuie curatat bine dupa care trebuie facuta planeitatea vanelor. Desigur toate acestea nu le puteti face in fata blocului sau in garajul dvs. va recomand ca de obicei cea mai apropiata reprezentanta Opel.
Acestea fiind spuse nu mai ramane decat sa va urez un drum brum, brum, brum!
Daca pana in momentul de fata ati intampinat ceva probleme, iata cateva sfaturi in ceea ce priveste eliberarea geometriei de funingine: incalziti motorul la aprox. 90 gr C, aveti grija ca strada sa fie libera, acum accelerati pana ajungeti la 2000 rpm in treapta a-3-a, rulati constant timp de aproximativ 1 min dupa care apasati pedala de accelaratie pana la podea, cum a atins 4000 rpm faceti frana de motor si lasati-o pana ajunge din nou la 2000 rpm dupa care repetati procedeul de cateva ori...numai asa puteti obliga motorul sa efectueze o cursa completa si puteti curata vanele geometriei variabile de funingine. Odata curatate vanele se poate tura cu acceleratia la fund de la 2000 rpm pina la 2500-3000 rpm si frina de motor, deci nu mai este nevoie de bruscare pina la 4000 rpm, se poate face si cu treapta a 4-a, dar creste viteza prea mult, din aceasta cauza va recomand treapta a 3-a.
Este bine ca la orice exterior sa accelerati cel putin odata la maxim, de la 2000 rpm pina la 2500-3000 rpm, asta ca sa obligati vanele sa-si faca cursa si sa curete funinginea adunata prin oras datorita mersului subturat.
ATENTIE! Odata pietrificata funinginea, nu se poate curata decit prin demontare, procedeul este destul de complex si necesita dexteritate intru-cat trebuie curatat bine dupa care trebuie facuta planeitatea vanelor. Desigur toate acestea nu le puteti face in fata blocului sau in garajul dvs. va recomand ca de obicei cea mai apropiata reprezentanta Opel.
Acestea fiind spuse nu mai ramane decat sa va urez un drum brum, brum, brum!