Atentie: Inainte de a va apuca de aceasta operatie, faceti rost de 200g ulei pentru pus in freon la compresoare de AC, tip PAG (PoliAlcheneGlicol). Este esential sa ungeti toate piesele la montaj si apoi ce ramane (cca. 150g) sa-l puneti in carterul compresorului. Bineinteles ca inainte de asta, va procurati Kit-ul de reparatie de la AlPadrino. Codul acestuia este: Cargo 250396. Nu aveti nevoie de scule speciale, doar presa de scos platanul si un cleste de scos sigurante elastice.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Intrucat am dat de niste meseriasi tepari si primul compresor l-am reparat degeaba, iar compresorul pe care l-am montat a mers vreo 2 luni si a dat freonul afara pe burta pe la O-ringuri, m-am hotarat ca de data asta sa-l fac eu. Cred ca orice compresor luat de la dezmembrari, avand in vedere varsta, are garniturile imbatranite si uscate. Mentionez ca bobina era buna si presetupa nu scapa freon.
Impreuna cu un prieten, la garajul unde lucreaza, am inceput demontarea compresorului de pe masina, in jurul orei 14:00. Din pacate nu am facut poze in timpul acestei operatii. Operatia a fost laborioasa: urcat masina pe elevator, data jos evacuarea (saxofonul), apoi bara de torsiune, miscat motorul in diverse pozitii pana a fost loc de scos compresorul.
In final, pe la ora 15:00, compresorul a ajuns pe banc.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Am desfacut piulita care strange platanul.
Gandul cel bun, de a face poze si un tutorial, mi-a venit in momentul in care am vazut ca presa imprumutata pentru scos platanul, nu se potrivea la filet. Multumiri pe aceasta cale lui Radu Seitan alias Botosu pentru imprumutarea presei, chiar daca nu s-a putut utiliza si lui blackshaddow pentru codul Kit-ului de reparatie. Atunci am improvizat o presa, dintr-una pe care o folosisem la schimbat rulmentul fuliei la un compresor de Calibra (tot Harrison), si un soclu de la o termocupla de radiator, care au fost sudate autogen. In final am reusit sa scoatem platanul.
Atentie: Platanul este asamblat pe con si are pana, deci nu va apucati de lucru fara presa!
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Am scos siguranta care tine fulia sa nu iasa de pe gatul capacului compresorului. Apoi am scos fulia batand usor cu un levier si un ciocan, in buza fuliei si rotind-o din timp in timp. Acelasi lucru se poate face cu o presa cu 3 gheare. Nu se va folosi cu 2 pentru a nu descentra fulia.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa scoaterea fuliei, am constatat ca bobina ambreiajului nu este fixata cu siguranta, asa cum ma asteptam, ci este introdusa presat pe gatul capacului compresorului.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Cu un levier si o surubelnita mare, am scos bobina de pe gatul compresorului.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Compresorul era acum gata pentru curatare si desfacere.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Am inceput sa asezam piesele in ordinea desfacerii, pe banc.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Am astupat racordurile de presiune cu dopuri de hartie. Dupa curatare si spalare, am inceput desfacerea.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Am scos cele 6 suruburi de fixare a capacelor si apoi busonul de ulei. Apoi am pus compresorul pe un vas sa se scurga uleiul din carter. Intre timp am curatat bobina de rugina si impuritati si am uns-o cu ulei.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Am prins compresorul in menghina de o ureche si batand usor cu o bucata de lemn, am dat jos capacul din spate.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Am scos platoul supapelor si rondela de tabla elastica.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
In acest fel am ajuns la blocul camasilor pistoanelor.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se observa ca desi a avut ulei, datorita conditiilor de depozitare (compresorul a fost schimbat odata ca urmare a interventiei unor “meseriasi”), dar poate si datorita vaporilor de apa din freon neretinuti de filtrul vechi, platoul supapelor si folia elastica prezinta urme de rugina. Acestea au fost indepartate cu ajutorul unei bucati de smirghel cu granulatia 2000. De asemeni pe blocul camasilor pistoanelor se vede vechiul O-ring care numai cilindric nu mai era ca sa asigure etansarea. Nu mai vorbesc de elasticitate care lasa de dorit.
Se scoate apoi corpul camasilor pistoanelor.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Atentie: tot ce gasiti pe axul flansei oscilante (rulment de presiune, seibi distantier, arc), scoateti in ordine si puneti alaturi ca sa montati in sens invers.
Va ramane capacul dinspre fulie cu presetupa in el. Mentionez ca eu nu am umblat la presetupa deoarece nu pierdea freon deloc pe acolo.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Acum se trece la curatarea si verificarea platoului supapelor. Se scoate de pe acesta garnitura metalica pentru a fi inlocuita.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se curata si se indeparteaza cu smirghel 2000 orice urma de rugina si se spala.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se curata si celelalte piese.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se verifica uzura rulmentilor de presiune.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Acum se poate incepe montajul in ordine inversa desfacerii. Nu voi mai aminti de fiecare data ca fiecare piesa care se monteaza se unge cu ulei.
Se asaza capacul pe o menghina.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se monteaza pistoanele in blocul camasilor si se monteaza cele doua O-ringuri mari pe bloc.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
se asambleaza cu totul in capac astfel incat sa axul sa treaca prin arc, seibi, rulment si presetupa capacului. Daca nu intra usor, nu fortati, vedeti in ce se impiedica si reluati operatia.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se asambleaza apoi tabla elastica, platoul supapelor si garnitura metalica.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se monteaza apoi capacul din spate si se pun suruburile. Strangerea se face din aproape in aproape, din 2 in 2 suruburi, verificand tot timpul cum se invarte axul compresorului. El trebuie sa se invarta la fel de usor si cand suruburile sunt stranse definitiv.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Acum se poate scoate busonul si se pun cei 150ml de ulei in carterul compresorului.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se monteaza bobina batand cu ciocanul pe o bucata de lemn.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se verifica si daca nu a intrat complet se bate cu un dorn in interiorul bobinei pe gulerul acesteia.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se monteaza si fulia batand usor cu coada ciocanului.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se monteaza acum si platanul si dupa ce s-a strans piulita corespunzator (jocul intre platan si fulie 0,2-0,3mm), compresorul e gata montat.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Inainte de a-l pune pe masina mai trebuie un singur lucru, proba ca face presiune. Se astupa cu 2 degete cele doua orificii de racord si se invarte cu mana platanul. Daca totul e OK, la 3-4 ture se va simti presiune pe unul din orificii. Acum compresorul se poate monta pe masina.
Ah, am uitat, ca in prealabil trebuie sa va alegeti si o mascota.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Noi l-am avut pe "MAU", care nu a plecat decat cand am pornit masina.
Va doresc succes!
Dipl. ing. Laurentiu DIVORA
Ultima modificare făcută de LDivora la Sam 29 Jun, 2013 12:00 am, modificat de 9 ori în total