- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
salut
Am o problema de ceva timp incoace, insa nu i-am dat prea mare atentie intrucat era prea frig afara
astra f c18nz, 66kw, 90cp, din '94
EGR-ul nu finctioneaza - egr-ul este mecanic / vacuumatic
Cred ca am verificat tot ce se putea
- furtune ok (nu sunt crapate, fisurate) , coliere stranse bine
- throttle body (corp injector) - curatat si suflat prin toate orificiile
- iac-ul este bun, functioneaza - nu am oscilatii de relanti
- bujii si fise schimbate de curand (noi) - oricum nu cred ca ar avea ele vreo influenta in functionarea egr
- senzor MAP functioneaza - cum ii trag mufa incepe sa trepideze usor motorul si se aprinde eroare in bord
- capsula aceea vacuumatica - la fel verificata si functioneaza
- bineinteles, EGR curatat cu spray - culiseaza bine, nu este intepenit
Am verificat si EGR prin metoda clasica
Adica, cu motorul pornit, la relanti, am apasat cu mana pe membrana aceea a lui si motorul incepe imediat sa trepideze, sa ingeneze si chiar sa se opreasca daca nu o las sa revina la loc
Ceea ce ma face sa cred ca EGR-ul este bun si nu are membrana sparta.
Am verificat insa si acel furtun dintre corpul throttle body si EGR
- furtunul este ok, nu are fisuri, este strans bine
Insa am observat ca forta cu care ar trebui sa fie tras aerul prin el este foarte mica
Adica nu creeaza vacuum aproape deloc, nici la relanti nici cu motorul accelerat .
Ceea ce ma face sa cred ca problema este de fapt pe undeva pe la throttle body, intrucat acesta nu creeaza vacuum suficient de puternic pentru a misca membrana EGR
Un alt lucru observat este ca atunci cand scot furtunul dintre capacul throttle body si corpul TB, motorul pare sa functioneze mult mai rotund, mai frumos, dar EGR-ul tot nu functioneaza.
Atasez mai jos si doua poze exemplificative pt a va da seama mai usor despre ce vorbesc
Orice sfat este bine primit
Multumesc
Am o problema de ceva timp incoace, insa nu i-am dat prea mare atentie intrucat era prea frig afara
astra f c18nz, 66kw, 90cp, din '94
EGR-ul nu finctioneaza - egr-ul este mecanic / vacuumatic
Cred ca am verificat tot ce se putea
- furtune ok (nu sunt crapate, fisurate) , coliere stranse bine
- throttle body (corp injector) - curatat si suflat prin toate orificiile
- iac-ul este bun, functioneaza - nu am oscilatii de relanti
- bujii si fise schimbate de curand (noi) - oricum nu cred ca ar avea ele vreo influenta in functionarea egr
- senzor MAP functioneaza - cum ii trag mufa incepe sa trepideze usor motorul si se aprinde eroare in bord
- capsula aceea vacuumatica - la fel verificata si functioneaza
- bineinteles, EGR curatat cu spray - culiseaza bine, nu este intepenit
Am verificat si EGR prin metoda clasica
Adica, cu motorul pornit, la relanti, am apasat cu mana pe membrana aceea a lui si motorul incepe imediat sa trepideze, sa ingeneze si chiar sa se opreasca daca nu o las sa revina la loc
Ceea ce ma face sa cred ca EGR-ul este bun si nu are membrana sparta.
Am verificat insa si acel furtun dintre corpul throttle body si EGR
- furtunul este ok, nu are fisuri, este strans bine
Insa am observat ca forta cu care ar trebui sa fie tras aerul prin el este foarte mica
Adica nu creeaza vacuum aproape deloc, nici la relanti nici cu motorul accelerat .
Ceea ce ma face sa cred ca problema este de fapt pe undeva pe la throttle body, intrucat acesta nu creeaza vacuum suficient de puternic pentru a misca membrana EGR
Un alt lucru observat este ca atunci cand scot furtunul dintre capacul throttle body si corpul TB, motorul pare sa functioneze mult mai rotund, mai frumos, dar EGR-ul tot nu functioneaza.
Atasez mai jos si doua poze exemplificative pt a va da seama mai usor despre ce vorbesc
Orice sfat este bine primit
Multumesc
- Cipicao
- **
- 286 mesaje
- din 16 Nov 2009
- Brasov
Cipicao
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2009
- Mesaj Privat
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
mersi de ajutor, dar nu cred ca problema este din egr
asa cum am scris mai sus, am verificat egr prin ''metoda clasica'' si cred ca functioneaza
Adica, cu motorul pornit, la relanti, am apasat cu mana pe membrana aceea a lui si motorul incepe imediat sa trepideze, sa ingeneze si chiar sa se opreasca daca nu o las sa revina la loc
Ceea ce ma face sa cred ca EGR-ul este bun si nu are membrana sparta.
Am scos furtunul dinspre EGR, am turat motorul, si am constatat ca nu se creeaza vacuum suficient de puternic pt a putea crea forta necesara culisarii efective a membranei egr .
Nu este deranjant faptul ca nu functioneza aegr, motorul merge la fel de bine ca inainte
DAR CONSUMUL ...
Chiar nu stiu ce sa mai cred
Multumesc de orice sfat
asa cum am scris mai sus, am verificat egr prin ''metoda clasica'' si cred ca functioneaza
Adica, cu motorul pornit, la relanti, am apasat cu mana pe membrana aceea a lui si motorul incepe imediat sa trepideze, sa ingeneze si chiar sa se opreasca daca nu o las sa revina la loc
Ceea ce ma face sa cred ca EGR-ul este bun si nu are membrana sparta.
Am scos furtunul dinspre EGR, am turat motorul, si am constatat ca nu se creeaza vacuum suficient de puternic pt a putea crea forta necesara culisarii efective a membranei egr .
Nu este deranjant faptul ca nu functioneza aegr, motorul merge la fel de bine ca inainte
DAR CONSUMUL ...
Chiar nu stiu ce sa mai cred
Multumesc de orice sfat
- herby
- **
- 179 mesaje
- din 19 Aug 2009
- Astra 1993 C14NZ
- Arad
herby
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2009
- Mesaj Privat
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
salut
la asta nu m-am gandit
bun sfatul
o sa verific zilele astea si o sa revin
cred insa ca problema este tot din throttle body - posibil infundat pe undeva, poate chiar acolo in zona unde vin furtunasele de la egr ...
in zona aia nu am mai desfacut pt a curata, fiindca este prinsa cu doua suruburi torx si nu am reusit sa le desfac, asa ca nu am mai insistat
o sa il desfac din nou, il dezmembrez si il fac bucatele, il voi curata bine si il voi monta la loc, sa vad cum se va comporta atunci
insa sa se mai incalzeasca afara, pt ca dureaza ceva timp toata operatiunea asta, facuta asa cum trebuie
mersi
la asta nu m-am gandit
bun sfatul
o sa verific zilele astea si o sa revin
cred insa ca problema este tot din throttle body - posibil infundat pe undeva, poate chiar acolo in zona unde vin furtunasele de la egr ...
in zona aia nu am mai desfacut pt a curata, fiindca este prinsa cu doua suruburi torx si nu am reusit sa le desfac, asa ca nu am mai insistat
o sa il desfac din nou, il dezmembrez si il fac bucatele, il voi curata bine si il voi monta la loc, sa vad cum se va comporta atunci
insa sa se mai incalzeasca afara, pt ca dureaza ceva timp toata operatiunea asta, facuta asa cum trebuie
mersi