lekki
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2013
- Mesaj Privat
Salut,
Am o Insignia Sports Tourer din 2009 si m-am lovit de urmatoarea problema: acum 2-3 sapt mi sa stricat butonul de la haion si nu mai puteam deschide portbagajul deloc (nu am nici buton pentru el la cheia de la masina).
Citind pe internet, am descoperit ca e o problema relativ cunoscuta si ca butonul in sine este problematic. Am dus masina la un service (nu am garantie la ea) si l-am rugat pe mecanic sa incerce sa desfaca butonul si sa-l curete (pe internet citisem ca intra mizerie la contactele din el).
Toate bune si frumoase, mecanicul imi spune telefonic ca intr-adevar butonul era problema si ca la rezolvat. Ajung sa preiau masina si surpiza: desi butonul functiona, si portbagajul se deschidea, functia de auto-inchidere nu mai era aceeasi. Ca sa detaliez, haionul avea un fel de functie de auto-inchidere in care, daca il lasam usor in jos, prin forta gravitatiei, cand se apropia de pozitia inchis, un motoras il tragea si inchidea complet automat.
Avea si un sunet specific in timpul acestei operatiuni. Acum nu mai functiona, in schimb cand deschideam portbagajul suna motorasul ca si cum ar fi in functiune.
Mecanicul a spus ca atunci cand a deschis haionul, initial, a trebuit sa desfaca insusi capacul motorasului electric si sa invarta de paletele acestuia.
In final am dus masina la alt service, unde au avut diagnoza electronica si mi sa spus ca doi senzori din acel sistem de inchidere automat nu mai functioneaza si nu mai trimit semnale corect. Au spus ca nu pot sa le repare manual deoarece tot sistemul vine la pachet (cu incuietoare cu tot) si le e frica ca daca il desfac, risca sa il strice si mai tare (in sensul sa ajung sa nu-l mai pot deschide deloc).
Intrebarea mea este daca cineva sa mai lovit de astfel de problema, eventual daca cineva cunoaste daca se pot schimba strict acei senzori fara sa schimb tot mecanismul, eventual cam cat ar costa un astfel de ansamblu.
Am o Insignia Sports Tourer din 2009 si m-am lovit de urmatoarea problema: acum 2-3 sapt mi sa stricat butonul de la haion si nu mai puteam deschide portbagajul deloc (nu am nici buton pentru el la cheia de la masina).
Citind pe internet, am descoperit ca e o problema relativ cunoscuta si ca butonul in sine este problematic. Am dus masina la un service (nu am garantie la ea) si l-am rugat pe mecanic sa incerce sa desfaca butonul si sa-l curete (pe internet citisem ca intra mizerie la contactele din el).
Toate bune si frumoase, mecanicul imi spune telefonic ca intr-adevar butonul era problema si ca la rezolvat. Ajung sa preiau masina si surpiza: desi butonul functiona, si portbagajul se deschidea, functia de auto-inchidere nu mai era aceeasi. Ca sa detaliez, haionul avea un fel de functie de auto-inchidere in care, daca il lasam usor in jos, prin forta gravitatiei, cand se apropia de pozitia inchis, un motoras il tragea si inchidea complet automat.
Avea si un sunet specific in timpul acestei operatiuni. Acum nu mai functiona, in schimb cand deschideam portbagajul suna motorasul ca si cum ar fi in functiune.
Mecanicul a spus ca atunci cand a deschis haionul, initial, a trebuit sa desfaca insusi capacul motorasului electric si sa invarta de paletele acestuia.
In final am dus masina la alt service, unde au avut diagnoza electronica si mi sa spus ca doi senzori din acel sistem de inchidere automat nu mai functioneaza si nu mai trimit semnale corect. Au spus ca nu pot sa le repare manual deoarece tot sistemul vine la pachet (cu incuietoare cu tot) si le e frica ca daca il desfac, risca sa il strice si mai tare (in sensul sa ajung sa nu-l mai pot deschide deloc).
Intrebarea mea este daca cineva sa mai lovit de astfel de problema, eventual daca cineva cunoaste daca se pot schimba strict acei senzori fara sa schimb tot mecanismul, eventual cam cat ar costa un astfel de ansamblu.
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
Titlul topicului este gresit,de aceea lasa loc de interpretare...(trebuia postat la "Probleme")
Din ce ai relatat ,butonul de actionare exterioara acum functioneaza insa cel de actionare de pe hayon nu mai functioneaza..
Sa intelegem ca nu ai buton de actionare din interiorul masinii de a trebuit sa invarta paletele motorasului.
Ai cutie automata sau manuala?
Din ce ai relatat ,butonul de actionare exterioara acum functioneaza insa cel de actionare de pe hayon nu mai functioneaza..
Sa intelegem ca nu ai buton de actionare din interiorul masinii de a trebuit sa invarta paletele motorasului.
Ai cutie automata sau manuala?
lekki
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2013
- Mesaj Privat
gyzmo: nu am numai un buton, pe hayon. Nu am buton pe telecomanda, nici vre-un altul. Singurul mod de a deschide portbagajul e cu acel buton, situat deasupra placutei de inmatriculare. Butonul merge acum, insa mecanismul care inchide portbagajul automat nu mai functioneaza corect. Problema mea e legata de acest mecanism. Motorul care il actioneaza functioneaza incorect: nu se activeaza cand inchid hayonul (cum era inainte) ci in mod ciudat, imediat dupa ce il deschid se aude ca intra in functiune (inainte nu se intampla asta).
Nu stiu cum as putea sa mut thread-ul in locul potrivit, daca ma ajuta cineva i-as fi recunoscator.
Nu stiu cum as putea sa mut thread-ul in locul potrivit, daca ma ajuta cineva i-as fi recunoscator.
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- Loghin Reny
- **
- 132 mesaje
- din 15 Feb 2007
- Insignia 2011 A20DTH
- Iasi
Loghin Reny
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Iasi
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2007
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
Destul de greu...,doar mecanic prin interior dupa ce demontezi toate"nebuniile"de mascute,surubele si contacte.
Trebuie sa ai rabdare si sa nu fii plinut...
Daca nu mai insel este si un tutorial pus la sectiunea dedicata(topic),trebuie sa cauti putin mai in urma...,adica aici:
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=40
Trebuie sa ai rabdare si sa nu fii plinut...
Daca nu mai insel este si un tutorial pus la sectiunea dedicata(topic),trebuie sa cauti putin mai in urma...,adica aici:
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=40
- Loghin Reny
- **
- 132 mesaje
- din 15 Feb 2007
- Insignia 2011 A20DTH
- Iasi
Loghin Reny
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Iasi
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2007
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
- Loghin Reny
- **
- 132 mesaje
- din 15 Feb 2007
- Insignia 2011 A20DTH
- Iasi
Loghin Reny
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Iasi
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2007
- Mesaj Privat
S-ar parea ca de ceea ce ma temeam nu am scapat. De ieri, nu am mai reusit sa deschid butonul de la portbagaj.
Dupa o frumoasa incursiune in portbagaj din interior, inarmat cu o surubelnita am reusit sa deschid minunatul portbagaj.
Acum as dori sa profit de experienta voastra, (poate gyzmo ?) si sa ma ajutati cu niste sfaturi, ponturi, pentru dezinstalarea butonului buclucas.
Ca o precizare suplimentara, masina in speta, e o Insignia 5 doors.
Multumesc la toti anticipat de ajutor.
Dupa o frumoasa incursiune in portbagaj din interior, inarmat cu o surubelnita am reusit sa deschid minunatul portbagaj.
Acum as dori sa profit de experienta voastra, (poate gyzmo ?) si sa ma ajutati cu niste sfaturi, ponturi, pentru dezinstalarea butonului buclucas.
Ca o precizare suplimentara, masina in speta, e o Insignia 5 doors.
Multumesc la toti anticipat de ajutor.
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
@Loghin Reny,
Daca ai sta mai aproape te-as ajuta cu placere.
Daca citesti topicul dedicat acestuia("portbagaj blocat",pag.3),vezi ca am pus un link cate :
http://www.insignia-enthusi...hp?showtopic=7310
Poate te ajuta ...
Daca ai sta mai aproape te-as ajuta cu placere.
Daca citesti topicul dedicat acestuia("portbagaj blocat",pag.3),vezi ca am pus un link cate :
http://www.insignia-enthusi...hp?showtopic=7310
Poate te ajuta ...
- Loghin Reny
- **
- 132 mesaje
- din 15 Feb 2007
- Insignia 2011 A20DTH
- Iasi
Loghin Reny
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Iasi
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2007
- Mesaj Privat
Multumesc lui gyzmo si celorlalti pentru ajutorul oferit atat in posturile anterioare cat si in mesajele trimise.
Sambata am reusit sa repar "impresionantul" buton al hayonului.
Avand in vedere fragilitatea butonului din fabrica am optat pentru inlocuirea lui cu unul cumparat de la magazinele de electronice
Cel ales este:
Pentru cei care au versiunea cu 5 usi, atasez cateva poze:
1. Asa cum a fost prezentat anterior se scot intai panourile din jur, pornind cu:
- elementele de pridere ale politei din portbagaj ( se foloseste o surubelnita plata)
- panoul din dreapta, din partea de sus al hayonului
- panoul din stanga, din partea de sus al hayonului
- panoul din partea de jos.
Toate panourile sunt prinse cu clipsuri.
2. Se scoate surubul cu cap hexagonal (de preferinta folositi o cheie tubulara de 7), de la manerul interior al hayonului.
3. Se scoate mufa butonului de la portbagaj (marcajul verde) urmand cu scoaterea celor patru piulite (marcajul cu rosu, sugerez folosirea unei chei tubulare de 10) si deconectarea celor doua clipsuri (marcaj cu galben).
Ca o mentiune suplimentara ultimele doua piulite se afla sub niste capace de plastic.
4. Se scoate butonul vechi asa cum a fost mentionat si in posturile anterioare iar in locul lui s-a pus butonul prezentat mai sus.
Am ales solutia de a lipi in casa firele pe buton urmand ca legatura cu mufa sa fie facuta ulterior.
Am folosit silicon sanitar pentru o mai buna etansare a butonului si a firelor. Firele ce fac legatura intre buton si mufa au fost izolate pe toata lungimea lor cu banda izolanta.
Sambata am reusit sa repar "impresionantul" buton al hayonului.
Avand in vedere fragilitatea butonului din fabrica am optat pentru inlocuirea lui cu unul cumparat de la magazinele de electronice
Cel ales este:
Pentru cei care au versiunea cu 5 usi, atasez cateva poze:
1. Asa cum a fost prezentat anterior se scot intai panourile din jur, pornind cu:
- elementele de pridere ale politei din portbagaj ( se foloseste o surubelnita plata)
- panoul din dreapta, din partea de sus al hayonului
- panoul din stanga, din partea de sus al hayonului
- panoul din partea de jos.
Toate panourile sunt prinse cu clipsuri.
2. Se scoate surubul cu cap hexagonal (de preferinta folositi o cheie tubulara de 7), de la manerul interior al hayonului.
3. Se scoate mufa butonului de la portbagaj (marcajul verde) urmand cu scoaterea celor patru piulite (marcajul cu rosu, sugerez folosirea unei chei tubulare de 10) si deconectarea celor doua clipsuri (marcaj cu galben).
Ca o mentiune suplimentara ultimele doua piulite se afla sub niste capace de plastic.
4. Se scoate butonul vechi asa cum a fost mentionat si in posturile anterioare iar in locul lui s-a pus butonul prezentat mai sus.
Am ales solutia de a lipi in casa firele pe buton urmand ca legatura cu mufa sa fie facuta ulterior.
Am folosit silicon sanitar pentru o mai buna etansare a butonului si a firelor. Firele ce fac legatura intre buton si mufa au fost izolate pe toata lungimea lor cu banda izolanta.
- B295CRS
- **
- 216 mesaje
- din 25 Apr 2013
- Insignia 2010 A20DTH
- Bucuresti
B295CRS
- Mesaje scrise: 216
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2013
- Mesaj Privat
- Loghin Reny
- **
- 132 mesaje
- din 15 Feb 2007
- Insignia 2011 A20DTH
- Iasi
Loghin Reny
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Iasi
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2007
- Mesaj Privat
Am uitat sa mentionez si costurile.
Costurile cerute de reprezentanta Opel din Germania.
- buton Opel - gratis
- manopera schimbare buton - 80 euro
- garantie - 1 an
Costuri efectuate de mine :
- buton - 50 eurocenti
- manopera - o bere bauta intr-o ora de lucru (50 eurocenti )
- garantie - pana la urmatoarea schimbare a butonului ( am pus deoparte 1 euro, berea si butonul)
Este incredibil ce preturi sunt vehiculate pe net pentru acest buton, care datorita solutiei proaste de montaj, sunt sigur ca va face probleme tuturor versiunilor de Insignia.
Costurile cerute de reprezentanta Opel din Germania.
- buton Opel - gratis
- manopera schimbare buton - 80 euro
- garantie - 1 an
Costuri efectuate de mine :
- buton - 50 eurocenti
- manopera - o bere bauta intr-o ora de lucru (50 eurocenti )
- garantie - pana la urmatoarea schimbare a butonului ( am pus deoparte 1 euro, berea si butonul)
Este incredibil ce preturi sunt vehiculate pe net pentru acest buton, care datorita solutiei proaste de montaj, sunt sigur ca va face probleme tuturor versiunilor de Insignia.
- bpinsignia
- **
- 69 mesaje
- din 22 Apr 2013
- Insignia 2010
- Vaslui
bpinsignia
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Vaslui
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2013
- Mesaj Privat
- Loghin Reny
- **
- 132 mesaje
- din 15 Feb 2007
- Insignia 2011 A20DTH
- Iasi
Loghin Reny
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Iasi
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2007
- Mesaj Privat
- bpinsignia
- **
- 69 mesaje
- din 22 Apr 2013
- Insignia 2010
- Vaslui
bpinsignia
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Vaslui
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2013
- Mesaj Privat
- Loghin Reny
- **
- 132 mesaje
- din 15 Feb 2007
- Insignia 2011 A20DTH
- Iasi
Loghin Reny
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Iasi
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2007
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
- moromete84
- *
- 26 mesaje
- din 14 Sep 2013
- Insignia 2010
- Bucuresti
moromete84
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2013
- Mesaj Privat
de astazi nu mi se mai deschide haionul.... de la nici un buton (telecomanda / interior / buton haion).
am repornit masina, crezand ca softul e de vina, dupa 2-3 incercari s-a ridicat singur si acolo a ramas, blocat....
in momentul actionarii telecomenzii / butoanelor din interior sau haion, se aude un click la panoul cu mufe din interiorul portbagajului (un fel de motoras)...dar nu se mai actioneaza miscarea haionului.
de la ce poate fi? acelasi buton buclucas? dar la mine ramane blocat haionul si cand e complet deschis... inca se mai deschide (odata din zece incercari...)
am repornit masina, crezand ca softul e de vina, dupa 2-3 incercari s-a ridicat singur si acolo a ramas, blocat....
in momentul actionarii telecomenzii / butoanelor din interior sau haion, se aude un click la panoul cu mufe din interiorul portbagajului (un fel de motoras)...dar nu se mai actioneaza miscarea haionului.
de la ce poate fi? acelasi buton buclucas? dar la mine ramane blocat haionul si cand e complet deschis... inca se mai deschide (odata din zece incercari...)