Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Salutare !
Cautarile pe care le-am facut mi-au dat niste informatii dar nici unul din ele exact la problema mea.
Astra G - 2001 - y17dt cu vreo 160000 km.
Problema a inceput cu o tamponare frontala in urma careia a fost necesara inlocuirea barei, rabiatorului apa, far, tinichigerie....
Imediat dupa impact ventilatorul de la apa functiona incontinuu atunci cand contactul era pus (motorul nu s-a mai pornit). Am suspectat o problema electrica aparuta in urma loviturii. Am refacut tinichigeria si cand am pornit motorul au pornit ambele ventilatoare (apa si ac). Problema este ca nu pornesc imediat ce pun contactul ci la vreo 5-10 sec dupa aceasta, ceea ce exclude contacte oxidate la relee. In plus alternatorul nu incarca suficient de bine. La ralanti tensiunea e sub 12V. Cand turez motorul creste la 14V cu 3000 rpm. Clar trebuie remediat alternatorul - punte si/sau releu. Este cumva posibil ca tensiunea scazuta la borne sa conduca la pornirea celor doua ventilatoare ? Pe schema am observat ca cel de apa are releul comandat de ecu iar cel de ac are releul comandat de ecm. Mentionez ca ecu "vede" temperaturi credibila care nu ar trebui sa porneasca ventilatoarele. Iar opcom zice ca nu ar fi pornite ventilatoarele.
In plus am gasit stocata eroarea p1540 referitoare la senzorul de presiune ac, eroare care nu se sterge. E posibil sa nu mai am presiune de freon sau contacte imperfecte in mufa. Credeti ca eroarea aceasta are vreo legatura cu ventilatoarele ?
Multumesc anticipat !
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Inainte de a te apuca de alternator, fa urmatorul test: masoara tensiunea pe baterie inainte de pornire. Daca e sub 12V, inlocuieste bateria (de proba) si vezi incarcarea.
Releele ventilatoarelor sunt ambele comandate de HACM (ECM cum spun unii). Este posibil ca din cauza tensiunii scazute pe alimentarea HACM sa se manifeste astfel.
Daca nu mai ai freon, nu mai porneste nimic (nici compresor, nici ventilator). Atentie, ventilatorul de AC porneste sigur daca ai mufa scoasa de la sonda de freon. Asta ar explica si lipsa presiunii (eroarea).
  • lupu_sandu

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Eu am o problema inversa tie adica nu-mi porneste ventilatorul de la AC.
Chestia cu voltajul la bornele baterie cred ca este normal in coditiile date: ambele ventilatoare functioneaza si au un consum enorm impreuna.
La ECM te-ai conectat cu opcom? Are vre-o eroare stocata?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Dar compresorul porneste? Cupleaza?
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Bateria cu care am facut proba era incarcata 100%. Nu stiu daca cupleaza ambreiajul compresorului iar in ecm nu am intrat cu opcom. M-am lamurit ca ecm comanda ambele ventilatoare. Ecu comanda ventilatorul de la apa doar la masinile fara ac. Mufa de la senzorul de presiune ac am scos-o ca mi se parea ca nu e prinsa bine. Am repus-o, s-a sters eroarea, dar a aparut din nou dupa ce am pornit motorul. Am sa verific daca nu cumva sunt bornele oxidate. Asta ar explica tot daca asa cum spune idivora, ventilatoarele trebuie sa porneasca atunci cand mufa de a senzorul de presiune e scoasa. Nu prea cred sa fie vinovat alternatorul. Problema alternatorului cred ca e o coincidenta. Cat pot sa consume cele 2 ventilatoare de sa "ingenuncheze" alternatorul pana la 11,5V la ralanti ? Ce e drept daca o turez pana la 3000 rpm creste tensiunea la 14V.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@cornel_02: Si ziceai ca ai cautat?
https://www.clubopel.com/vie...ight=ventilatoare
Aici scria de mufa senzorului de freon.
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc ldivora. Se pare ca toate concluziile duc la senzorul de presiune AC. Urmatoarea mea intrebare este: Cum sa-l masor pe acest senzor ? Eu cred ca este alimentat prin doua fire cu +/-5V si pe cel de-al treilea se culege o tensiune proportionala cu presiunea din instalatie, ceva asemanator cu senzorul de presiune atmosferica. Stie cineva care si cum sunt firele in mufa pe culori ? Eu mi-am propus sa masor la mufa de la ecm ptr. ca la mufa senzorului nu prea e spatiu. Cela trei fire sunt vrede negru si albastru.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Atentie ca senzorul are in el doua sectiuni: senzor de maxima presiune si de minima presiune, de aceea se numeste Trinary Switch
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Pentru demontarea acestui senzor trebuie golita instalatia de freon ? Nu cred ca sunt doar doua contacte cu o borna comuna ?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Da, trebuie golita instalatia. Ba sa crezi ca asa este. Ia uite aici:

Sonda (trinary switch) este aceeasi si la 1,7 si la 2,0.
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
este un traductor de presiune cu conversie in tensiune.ECM-ul citeste tensiunile generate de traductor si zice daca presiune a e mare,mica,sau e ok.tot cu el citeste si presiunea din instalatie.si apare afisata pe tester.am facut proba la a mea,si cu mufa scoasa au pornit amindoua ventilatoarele si eroare in ECM si ECU. parca P1450 in ECU si ceva cu 50 in ECM.
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
R E Z O L V A T !!!

Vinovata era mufa de la senzorul presiune freon. Senzorul furnizeaza o tensiune proportionala cu presiunea, tensiune care la mine nu ajungea in ECM. ECM "vedea" 0V adica presiune maxima si considera ca aerul este f. forjat motiv pentru care pornea ambele ventilatoare. Problema care ramane este unde pot gasi o mufa care intra in senzor. A mea e crapata. Magazinele de piese zic ca vine doar cu toata instalatia electrica ceea ce mie imi suna a aberatie. La dezmembrari nimic. Chiar tre sa schimb toate instalatia? Mai este si solutia romaneasca cu fire, liputuri.... As vrea ceva original. Provizoriu pentru a putea circula am facut o improvizatie cu care "pacalesc" ECM.

Intradevar alternatorul ingenuncheaza cand pornesc ambele ventilatoare si turatia e mica. Dupa oprirea lor incarcarea a revenit la normal.

Iar pentru schimbarea senzorului nu se pierde freonul. Are o supapa asemanatoare cu valva de la roti care se inchide cand scoti senzorul. Trebuie doar inlocuit rapid.

Multumesc tuturor celor care m-au ajutat !
  • moka21

  • Mesaje scrise: 0
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
sal all am si eu o mare problema am avut un acident si am montat un radiator nou de apa si un electroventilator nou acuma problema e cand pun contactu porneste electroventilatoru ,si cu motoru pornit ,porneste si electoventilatoru de la ce poate sa fie am uitat sa mentionez ca eu nu am montat pe ea radiatoru de ac si electoventilatoru de ac poate sa fie si din cauza ca lipsesc astea 2 ?


Ultima modificare făcută de moka21 la Mie 09 Jan, 2008 6:24 pm
  • valy darie

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1994 x16sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2007

  • Mesaj Privat
vezi ca nu ai pus firele care trebuie sau cum trebuie. el acu e pus pe direct si porneste cand pui contactu. mai verufica odata legaturile
  • eroare40

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2008

  • Mesaj Privat
la mine cind ajunge temperatura apei pe la 92-95 grade porneste ventilatorul de la ac si baga si rece necomandat.in mers daca cuplez ac si dupa un timp il decuplez se aprinde becul cu conturul motorului daca cuplez ac se stinge.Am un vectra B cu motor x20dtl de 82cai.Daca poate sa ma ajute cineva.Masina este din 2000
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Dupa parerea mea, ai ventilatorul de la racire antigel, defect, iar HACM (ECM) il suplineste pornind-ul pe cel de AC.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
LDivora, Vectra B nu are HACM (ECM). Smile
eroare40, cind zici: "porneste ventilatorul de la ac si baga si rece necomandat", te referi la ventilatorul aerotermei probabil. Ventilatoarele de sub capota (de pe radiatorul principal si de pe radiatorul de AC) se invirt doar impreuna, cu diferite viteze in functie de temperatura lichidului de racire si presiunea in radiatorul de AC.
  • eroare40

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2008

  • Mesaj Privat
deci se invirtesc ventilatoarele de sub capota.Cel de la antigel mi se pare normal ptr. ca , creste temperatura dar de ce porneste si compresorul de-mi baga aer rece?Ventilatorul aerotermei nu porneste am verificat......<in conditiile care le-am enumerat pe topic>,acesta porneste numai daca ii dau comanda
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
O explicatie ar fi asta: a intrat un soricel pe la instalatia de la motor si hamesit cum era, i-a placut policlorura de vinil de pe fire si a gustat. A nimerit exact firele care atunci cand fac contact, pornesc AC-ul. In mers, din trepidatii fac si desfac contactul pe dezizolare. Mr. Green
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema o am si eu mersul in continuu al ventilatoarelor dar macar eu stiu ca la accident s-a facut pilaf mufa de la trinary switch. Problema e ca nu gasesc pe nicaieri mufa asta, si pana improvizez ceva cu pini ca sa pot conecta firele la sonda de pe filtrul de A/C (momentan nici condenserul nu e pus pe masina, so..) as vrea sa stiu si eu o modalitate de a pacali HACM-ul sa nu mai creada ca e presiunea in blana in A/C . Se pune vreo rezistenta ceva intre firul negru/verde, albastru/verde respectiv ? Nu m-am bagat sa fac vreo inginerie ca nu stiu exact cum functioneaza tensiunile pe aceste fire si n-as vrea sa prajesc HACM-ul

Multam
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR