- sorin frumuseanu
- OP
- 9 mesaje
- din 06 Sep 2013
- Astra 2001
- Mehedinti
sorin frumuseanu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2013
- Mesaj Privat
Fiind primul meu post, salutari de la un fan Matiz
Cu toata stima pt buburuza, e timpul sa ma reorientez spre un Opel, problema fiind ca nu prea stiu ce sa aleg, nu am mai condus, toate informatiile bazandu-se pe "auzite" de la diversi posesori de opel.
In principiu m-ar interesa un Opel Corsa care cam seamana cu matizul, Astra fiind doar un model despre care am auzit mai des "de bine", nefiind excluse nici alte variante gen Vectra sau alte modele.
Buget: 3-4000 euro.
KM / an: sub 10.000
Atat la Corsa cat si la Astra am vazut ca sunt o gramada de modele cu litere + o gramada de motorizari. Am inceput documentarea de anul trecut si tot nu stiu ce sa aleg, motiv pentru care doresc pareri pe forum.
Din cate mai studiasem anul trecut, m-ar tenta o benzinara in ideea ca se pot monta pe ea instalatii cu gaz moderne + s-ar parea ca intretinerea e mai putin costisitoare.
Astra: frumoase modelele combi sau hatchback. Influenteaza forma consumul sau cat de repede rugineste?
Sunt total in pom cu informatiile
Ce ar interesa:
- consum mic : am inteles ca sunt motorizari diesel comparabile inclusiv cu Matiz
- AC
- rezistenta la rugina (motivul principal pt care renunt la Matiz)
- servodirectie
- consumabile usor de gasit si la preturi rezonabile.
Multimiri anticipate pentru sugestii.
Cu toata stima pt buburuza, e timpul sa ma reorientez spre un Opel, problema fiind ca nu prea stiu ce sa aleg, nu am mai condus, toate informatiile bazandu-se pe "auzite" de la diversi posesori de opel.
In principiu m-ar interesa un Opel Corsa care cam seamana cu matizul, Astra fiind doar un model despre care am auzit mai des "de bine", nefiind excluse nici alte variante gen Vectra sau alte modele.
Buget: 3-4000 euro.
KM / an: sub 10.000
Atat la Corsa cat si la Astra am vazut ca sunt o gramada de modele cu litere + o gramada de motorizari. Am inceput documentarea de anul trecut si tot nu stiu ce sa aleg, motiv pentru care doresc pareri pe forum.
Din cate mai studiasem anul trecut, m-ar tenta o benzinara in ideea ca se pot monta pe ea instalatii cu gaz moderne + s-ar parea ca intretinerea e mai putin costisitoare.
Astra: frumoase modelele combi sau hatchback. Influenteaza forma consumul sau cat de repede rugineste?
Sunt total in pom cu informatiile
Ce ar interesa:
- consum mic : am inteles ca sunt motorizari diesel comparabile inclusiv cu Matiz
- AC
- rezistenta la rugina (motivul principal pt care renunt la Matiz)
- servodirectie
- consumabile usor de gasit si la preturi rezonabile.
Multimiri anticipate pentru sugestii.
- Gyo
- ***
- 611 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Y17DT
- Bacau
Gyo
- Mesaje scrise: 611
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Pai in bugetul asta te-ai incadra la un astra G ,modelul H e putin mai "greu" dar face fiecare banut.
Posesor de astra G ,recomand modelul Caravan cat si cel Hatchback.
Depinde de ce ai nevoie de la o masina ,drumuri lungi frecvente -diesel ,distante scurte si oras-benzinar.
Daca ar fi sa iei un diesel /astra G ,recomand motorul cdti ,nu ca motorul dti ar fi mai prost (niciodata pentru ca e motor Opel si nu Ecotec ca in varianta cdti) dar e mai bun din mai multe puncte de vedere ...e o parere personala.
Sincer daca ar fi sa cumpar masina ,mi-as lua un benzinar ..e mai usor de intretinut.
Posesor de astra G ,recomand modelul Caravan cat si cel Hatchback.
Depinde de ce ai nevoie de la o masina ,drumuri lungi frecvente -diesel ,distante scurte si oras-benzinar.
Daca ar fi sa iei un diesel /astra G ,recomand motorul cdti ,nu ca motorul dti ar fi mai prost (niciodata pentru ca e motor Opel si nu Ecotec ca in varianta cdti) dar e mai bun din mai multe puncte de vedere ...e o parere personala.
Sincer daca ar fi sa cumpar masina ,mi-as lua un benzinar ..e mai usor de intretinut.
- sorin frumuseanu
- OP
- 9 mesaje
- din 06 Sep 2013
- Astra 2001
- Mehedinti
sorin frumuseanu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2013
- Mesaj Privat
- pascaru_val
- ****
- 1,409 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
ASB- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2013
- Mesaj Privat
Motive pentru care ar trebui sa te orientezi catre un Astra H:
-Este o generatie aparuta in 2004 care face (inca) fata la capitolul design/dotari.Cand a aparut Astra H-ul era considerata o masina cu un design futurist motiv pentru care acum in 2013(4) se incadreaza destul de bine peisajul masinilor recente (nu este considerata uzata moral).
--Daca optezi catre un Benzinar ,cel mai fiabil din categoria asta este Z18XE(P) .Are numele de cel mai fiabil motor Opel (si chiar este) . Dar la asta ii trebuie neaparat GPL. Dupa aceea vine Z14XEP si la urma Z16XEP(asta cand incepe sa faca probleme sa te tii bine ca nu multa lume stie ce are ).
--Daca optezi pentru Diesel mergi cu incredere pe Z17DTL este un motor simplu cu turbosuflanta clasica,volanta la fel si consuma cel mai putin..Daca ai inclinatii de condus energic Z17DTH iti ofera ce trebuie (101 CP) dar fiind diesel da impresia de mai multi CP datorita cuplului mare (consuma cam cu 0.5-1 L in plus fata de cel anterior dar are si injectoare Bosch ceva mai bune).
Evita diesel-ul de 1.9 in toate variantele sale de putere, consuma aproximativ 10 % in oras iar exterior cam 6-6.5 % deci consum de benzinar aproape.Este adevarat ai putere dar nu se merita(parerea mea).
Singurele locuri unde ar trebui sa gasesti rugina este la hayon pe langa ornamentul "cromat" si pe la aripi unde sar pietre, in rest daca are rugina a fost lovita.
Nu lua masina care are deja instalatie de GPL montata,supapele si chiulasa de Opel chiar nu sunt facute pentru un rulaj mai mare de 150 000 km pe GPL.Si cum km nu ai cum sa stii cati are mai bine pas.
Este adevarat la un motor pe GPL pretul per km este mai BUN ca la diesel.
Fa-ti niste calcule din care sa-ti mai ramana disponibili aproximativ 250 Euro pentru inmatriculat (100 E) si 150 E pentru reparatii care in mod sigur vor fi cheltuiti chiar daca masina e impecabila la prima si a 2 a vedere .
Daca te horatasti pe Astra G evita Z16XE....
-Este o generatie aparuta in 2004 care face (inca) fata la capitolul design/dotari.Cand a aparut Astra H-ul era considerata o masina cu un design futurist motiv pentru care acum in 2013(4) se incadreaza destul de bine peisajul masinilor recente (nu este considerata uzata moral).
--Daca optezi catre un Benzinar ,cel mai fiabil din categoria asta este Z18XE(P) .Are numele de cel mai fiabil motor Opel (si chiar este) . Dar la asta ii trebuie neaparat GPL. Dupa aceea vine Z14XEP si la urma Z16XEP(asta cand incepe sa faca probleme sa te tii bine ca nu multa lume stie ce are ).
--Daca optezi pentru Diesel mergi cu incredere pe Z17DTL este un motor simplu cu turbosuflanta clasica,volanta la fel si consuma cel mai putin..Daca ai inclinatii de condus energic Z17DTH iti ofera ce trebuie (101 CP) dar fiind diesel da impresia de mai multi CP datorita cuplului mare (consuma cam cu 0.5-1 L in plus fata de cel anterior dar are si injectoare Bosch ceva mai bune).
Evita diesel-ul de 1.9 in toate variantele sale de putere, consuma aproximativ 10 % in oras iar exterior cam 6-6.5 % deci consum de benzinar aproape.Este adevarat ai putere dar nu se merita(parerea mea).
Singurele locuri unde ar trebui sa gasesti rugina este la hayon pe langa ornamentul "cromat" si pe la aripi unde sar pietre, in rest daca are rugina a fost lovita.
Nu lua masina care are deja instalatie de GPL montata,supapele si chiulasa de Opel chiar nu sunt facute pentru un rulaj mai mare de 150 000 km pe GPL.Si cum km nu ai cum sa stii cati are mai bine pas.
Este adevarat la un motor pe GPL pretul per km este mai BUN ca la diesel.
Fa-ti niste calcule din care sa-ti mai ramana disponibili aproximativ 250 Euro pentru inmatriculat (100 E) si 150 E pentru reparatii care in mod sigur vor fi cheltuiti chiar daca masina e impecabila la prima si a 2 a vedere .
Daca te horatasti pe Astra G evita Z16XE....
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
haaaa ! ........ asa venisem si eu inflacarat in lumea Opel cu matizuri in minte. Cred ca de fapt cautam un matiz mai bun , eventual cu sigla de Opel. Dar m-am prins repede ca Opelul e pur si simplu altceva ! Bine, eu macar aveam o singura idee si aia fixa ! Astra G hatch ( ca de H mi-am dat seama repejor ca nu-mi ajung banii gandindu-ma si la inmatriculari cit si la primele reparatii)
Parerea mea e sa pastrezi matizul ca pe o amintire simpatica si atat. De la cei 780 cc ai lui cu ce sa compari la Opel ? Si fie vorba intre noi, nici consumul la Matiz nu te da pe spate de economicos ce e. Am avut 2 bucati luate de noi ( unul cu AC) si-mi consumau 5 in exterior cu masina goala, la vale si cu vanta din spate. In oras se comporta ca orice benzinar normal 7-8 %.
Asa cum ti s-a recomandat , ar trebui sa te gandesti ce vrei sa faci cu noua masina, ce asteptari ai de la ea in raport cu stilul de condus si de drumurile practicate de tine uzual. Nu e de neglijat nici aspectul taxe, impozite, asigurari, etc .
Sigur ca nu-s in masura sa-ti ofer o lista cu motorizarile ,,nasoale,, si cu cele ,,bune,, din gama Opel .....o masina SH ramane totusi un risc cu tot cu cartile ei service si bordul cu kilometraj pe care se tavaleste neamtul jurandu-se ca e real. De roman nu mai vorbesc !
In functie de cum vrei sa folosesti masina , te gandesti la motorizare ( putere vs economicos vs fiabilitate) , diesel / benzina ; la caroserie - sedan/hatchback/combi ; la optionale , varsta, aspect , etc.
Eu stiam una si buna - vroiam un Astra G hatch, diesel, motor 2.0 ...... si uite ca n-am gasit pe gustul meu macar una, asa ca am luat un 1.7 DTi ( y17dt) . ( dupa unii cel mai stupid motor , dupa altii super-fiabil !) Nu stiu , nu-mi bat capul , am masina de 1 an si ceva si am curatat un senzor in tot acest timp. Daca o fi sa crape motorul, asta e , va crapa si gata ! ..... asa cum la fel poate crapa la orice marca si motorizare. Noi sa fim sanatosi .
Parerea mea e sa pastrezi matizul ca pe o amintire simpatica si atat. De la cei 780 cc ai lui cu ce sa compari la Opel ? Si fie vorba intre noi, nici consumul la Matiz nu te da pe spate de economicos ce e. Am avut 2 bucati luate de noi ( unul cu AC) si-mi consumau 5 in exterior cu masina goala, la vale si cu vanta din spate. In oras se comporta ca orice benzinar normal 7-8 %.
Asa cum ti s-a recomandat , ar trebui sa te gandesti ce vrei sa faci cu noua masina, ce asteptari ai de la ea in raport cu stilul de condus si de drumurile practicate de tine uzual. Nu e de neglijat nici aspectul taxe, impozite, asigurari, etc .
Sigur ca nu-s in masura sa-ti ofer o lista cu motorizarile ,,nasoale,, si cu cele ,,bune,, din gama Opel .....o masina SH ramane totusi un risc cu tot cu cartile ei service si bordul cu kilometraj pe care se tavaleste neamtul jurandu-se ca e real. De roman nu mai vorbesc !
In functie de cum vrei sa folosesti masina , te gandesti la motorizare ( putere vs economicos vs fiabilitate) , diesel / benzina ; la caroserie - sedan/hatchback/combi ; la optionale , varsta, aspect , etc.
Eu stiam una si buna - vroiam un Astra G hatch, diesel, motor 2.0 ...... si uite ca n-am gasit pe gustul meu macar una, asa ca am luat un 1.7 DTi ( y17dt) . ( dupa unii cel mai stupid motor , dupa altii super-fiabil !) Nu stiu , nu-mi bat capul , am masina de 1 an si ceva si am curatat un senzor in tot acest timp. Daca o fi sa crape motorul, asta e , va crapa si gata ! ..... asa cum la fel poate crapa la orice marca si motorizare. Noi sa fim sanatosi .
ASB- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2013
- Mesaj Privat
Si eu stiam una si buna ,anume Astra H Hatchback Z17DTH dar.... m-am ales cu un Astra H Z16XEP + GPL Caravan iar ulterior Astra H Z17DTL Caravan.
Daca nu aveam probleme cu Z16XEP-ul nu cred ca o schimbam in urmatorii 4-5 ani . Motor silentios ,trage bine de tot (105 CP) ,se incalzeste foarte repede iarna (lucru destul de important pentru mine) si un lucru ESENTIAL de 30 LEI (10 L GPL) faceam 100 de km exclusiv oras (vara)
Am condus Astra H de 1.7 de la 80 la 125 CP (Z17DTL/H/J/R) cel mai rentabil fiind cel de 80 Cp DAR daca vrei sa traga bine cel de 101 CP este mai ok dar si cu probleme mai multe (volanta,turbo cu variabila).
@bh13ncu Y17DT este un motor excelent privind fiabilitatea cu conditita sa-i stii hibele si sa i le remediezi din timp ( punte diode,termoflot,lipituri calculator injectie, spill valve care duce motorina in ECU ) .Astea sunt regula ca pica.Grija mare sa se mearga doar cu antigel niciodata cu apa de robinet injectoarele au niste teci care se corodeaza si nu ajungi chiar usor la ele... Consumul chiar este mic poti sa scoti si 6 consum in oras dar .... are cuplul cam sus nu prea trage cu ar trebui sa traga un diesel. Un lucru bun este ca nu-i pretentios la motorina deloc ).
Daca nu aveam probleme cu Z16XEP-ul nu cred ca o schimbam in urmatorii 4-5 ani . Motor silentios ,trage bine de tot (105 CP) ,se incalzeste foarte repede iarna (lucru destul de important pentru mine) si un lucru ESENTIAL de 30 LEI (10 L GPL) faceam 100 de km exclusiv oras (vara)
Am condus Astra H de 1.7 de la 80 la 125 CP (Z17DTL/H/J/R) cel mai rentabil fiind cel de 80 Cp DAR daca vrei sa traga bine cel de 101 CP este mai ok dar si cu probleme mai multe (volanta,turbo cu variabila).
@bh13ncu Y17DT este un motor excelent privind fiabilitatea cu conditita sa-i stii hibele si sa i le remediezi din timp ( punte diode,termoflot,lipituri calculator injectie, spill valve care duce motorina in ECU ) .Astea sunt regula ca pica.Grija mare sa se mearga doar cu antigel niciodata cu apa de robinet injectoarele au niste teci care se corodeaza si nu ajungi chiar usor la ele... Consumul chiar este mic poti sa scoti si 6 consum in oras dar .... are cuplul cam sus nu prea trage cu ar trebui sa traga un diesel. Un lucru bun este ca nu-i pretentios la motorina deloc ).
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Multumesc @ASB - mi-am cam dat seama despre ce-i vorba. Puntea diode cred ca urmeaza ( imi flucteaza luminile la apasarea pedalei de ambreiaj sau la capetele cursei de volan [am verificat masa si incarcarea - par ok] ...... motorina imi impinge in mufa M dar slabutz ( inca) [la 3 luni apar niste umezeli discrete intre pini care le suflu- deocamdata] .....apa nu-mi trece prin cap sa bag in instalatie ...... nu stiu de termoflot - ori eu sint idiot, ori n-am stiut unde si la ce sa ma uit ca nu l-am identificat. Se poate cel ce a avut masina sa-l fi anulat - habar n-am ...... iar problema cu ,,trasul,, si cu un oarecare lag al treptelor am rezolvat-o cu o resoftare. Consumul depinde de talpa mea dar in principiu chiar e rezonabil. Legat de motorina votez cu Mol-ul si n-am avut nici un fel de problema iar in putinele cazuri cand a fost imperios necesara o alimentare s-a nimerit a fi LukOil - parca era o idee mai puturoasa masina dar as spune totusi ca neconcludent.
ASB- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2013
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Cu riscul sa denaturam subiectul topicului, atunci inseamna ca n-am termoflot. Am stat sub masina in toate pozitiile porno posibile si sub filtru de ulei n-am nimic. Adica de la filtru de ulei pleaca un furtun care n-am inteles unde , in rest e spatiu liber.
Azi dimineata fenomenul cu fluctuatia a avansat dupa cum banuiam ca va urma. M-am parcat la serviciu si lumina farurilor cadea pe un perete si am lasat motorul sa mai mearga citeva secunde pana ma pregateam sa ies si dintr-o data intensitatea farurilor a scazut la jumate pentru vreo 3-4 secunde. Masina era la relanti dar locul fiind intr-o panta usoara , tineam frana apasata ( evit frana de mana in sezonul rece). Au mai urmat citeva fluctuatii din senin si apoi s-a stabilizat.
La revenire acasa am verificat incarcarea bateriei - 14.3- si cu toti consumatorii porniti ( CDplayer, ventilator caldura, faruri/stopuri, proiectoare - 14.1-. Am incercat sa gasesc firul de masa ce pleaca de la baterie la caroserie si la motor dar evident, fara sa demontez nimic , n-am reusit ( ma gandeam ca e o problema de masa). Mi-am propus ca maine sa trag 2 cabluri mai grosute de la borna minus la caroserie si la motor pe vreun surub, undeva. De fapt am gasit 2 cabluri cu scop de masa pe aripa interioara dreapta ( deasupra telescopului) dar habar n-am de la ce vin
Am primit tot felul de oferte de motorina ( TIR, CFR, camioane, betoniere) dar le-am refuzat. Prefer statiile de carburant desi toti m-au asigurat ca tot de acolo alimenteaza si ei ( mai putin CFR)
Azi dimineata fenomenul cu fluctuatia a avansat dupa cum banuiam ca va urma. M-am parcat la serviciu si lumina farurilor cadea pe un perete si am lasat motorul sa mai mearga citeva secunde pana ma pregateam sa ies si dintr-o data intensitatea farurilor a scazut la jumate pentru vreo 3-4 secunde. Masina era la relanti dar locul fiind intr-o panta usoara , tineam frana apasata ( evit frana de mana in sezonul rece). Au mai urmat citeva fluctuatii din senin si apoi s-a stabilizat.
La revenire acasa am verificat incarcarea bateriei - 14.3- si cu toti consumatorii porniti ( CDplayer, ventilator caldura, faruri/stopuri, proiectoare - 14.1-. Am incercat sa gasesc firul de masa ce pleaca de la baterie la caroserie si la motor dar evident, fara sa demontez nimic , n-am reusit ( ma gandeam ca e o problema de masa). Mi-am propus ca maine sa trag 2 cabluri mai grosute de la borna minus la caroserie si la motor pe vreun surub, undeva. De fapt am gasit 2 cabluri cu scop de masa pe aripa interioara dreapta ( deasupra telescopului) dar habar n-am de la ce vin
Am primit tot felul de oferte de motorina ( TIR, CFR, camioane, betoniere) dar le-am refuzat. Prefer statiile de carburant desi toti m-au asigurat ca tot de acolo alimenteaza si ei ( mai putin CFR)
- sorin frumuseanu
- OP
- 9 mesaje
- din 06 Sep 2013
- Astra 2001
- Mehedinti
sorin frumuseanu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2013
- Mesaj Privat
Intr-un final am hotarat si in perioada urmatoare e timpul sa fac schimbarea.
M-am cam hotarat la un Astra Caravan de 1,6 v8, benzina (nu e ecotec), cu cutie automata (nu e easyronic). Cam pe la 2500 ajung cu el, indiferent de an (2001-2003). Daca nu ii stric cutia pana in vara, ma gandesc si la o instalatie pe gaz secventiala.
Pareri?
Multumesc
M-am cam hotarat la un Astra Caravan de 1,6 v8, benzina (nu e ecotec), cu cutie automata (nu e easyronic). Cam pe la 2500 ajung cu el, indiferent de an (2001-2003). Daca nu ii stric cutia pana in vara, ma gandesc si la o instalatie pe gaz secventiala.
Pareri?
Multumesc