Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tuning
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Probabil un topic mult asteptat de cei care ma cunosc.

O mica istorioara:
masina cumparata la 141.000 km acum ~2 ani, autohtona;
la scurt timp (2 sapt) remapare EDS de la 125 cai la 155 si cuplu de la 280 cred stock la 380;
dupa cateva zeci de mii de km incercand sa storc mai multa putere din turbina ma joc la surubul wastegate, plec in teste si ii rup axul (limp mode, nervi bla bla bla);
oricum ea suiera de cand am cumparat-o, iar mecanicul a reactionat la modul "in sfarsit ti-a picat" desi initial noi cautam alte cauze, vreun furtun crapat, colier slab... etc;
intre timp am cautat pe net si am cumparat la pret de pachet "cateva" turbine, ghinion, niciuna pentru motorul meu insa stiam asta.
Acut apare problema turbinei cu axul rupt, reprezentanta vroia 2000E, cea mai ieftina am gasit-o la 600E prin timisoara cu cea veche la schimb daca era reconditionabila (evident nu, axul rupt)
Cheltuind toti banii pe pachet ma cam dureau cei 600E asa ca am hotarat sa arunc o privire mai atent prin dulap Smile) asta de touareg mi-a picat mai cu tronc, am facut repede flansa de galerie, am facut la comanda racordurile pentru ulei, am comandat furtunele hidraulice pentru racordurile respective, am facut super combinatii (s-ar lungi prea mult postul), montez tot si surpriza, turbina scuipa ulei pe evacuare mai rau ca o conducta, nu a avut cine sa imi spuna ca evacuarea uleiului o face forta gravitationala si trebuie sa fie perpendiculara spre pamant, la mine era tocmai invers iar pe langa asta turbina prevedea 2 galerii, una pentru ulei alta pentru apa probabl, eu am bagat pe ambele ulei, de abia dupa ce am acoperit cu sudura in flansa galeria 2 s-a ameliorat putin treaba.
Intre timp m-am cam documentat serios pentru partea de turbo si am ajuns la concluzia ca as putea roti miezul astfel incat evacuarea sa fie in jos, am ajuns cu chiu cu vai pe la 15 grade, sunt limitat mecanic de o tampenie si mai mult nu se poate. Partea de wastegate functioneaza la fix, s-au nimerit presiunile brici.
Avand turbina mai mare evident ca vroiam si mai multa putere, maiandrei mi-a cam taiat-o, pentru softurile custom neamtul ma cheama la el pe dyno, evident 500E fara drum si altele necesare si fara garantia ca masina rezista pe stand. M-am chinuit putin sa aflu datele turbinei sa nu mai ajung pe stand insa el a spus ca mai mult de 160 cai nu recomanda pe motorul asta si "discutiile se pot incheia" (nu ma cheama nici peppy (tipul cu speedster) sa ii platesc de 7 ori softul ca sa putem relua).
Acum ne apropiem putin de partea care va intereseaza:
La servici ma cheama sefu, "nu esti interesat de o economine a combustibilului?"; eu evident, am raspuns da, si imi arata un link cu hidroliza apei (instalatie pentru masina), se degaja hidroxy cum ii spun englezii, un amestec de oxigen si hidrogen HHO foarte inflamabil, iar ei spun ca scade consumul cu 20% sau ceva pe aici; imediat se aprinde beculetul, deja vizualizam in minte instalatia montata, ma documentez la greu, filmulete pe youtoube, chestia era realizabila, chiar vindea un taximetrist, altiii aratau pe tir 6 celule din astea, descarcasem nshpe variante de instalatii, foarte entuziasmat insa: pe forumurile respective cei contra aduceau argumente solide, nu poti castiga mai mult decat consumi, practic solicitai la greu alternatorul, obtineai niste vapori care ardeau violent insa raportul P&L = ~ 1 daca nu invers, trebe sa mai schimbi si alternatorul. Printre argumente pro sau contra nu mai retin, apare o chestie interesanta, hidrogenul la motoarele diesel imbunatateste calitatea arderii, aici s-a aprins un alt beculet: de unde cumpar hidrogen lichid sa implementez un fel de instalatie nos?
hidrogenul este foarte inflamabil, conditii speciale de depozitare, bla bla bla, s-a taiat macaroana. Apare un alt beculetz: de ce sa fac combinatia cu H2O cand pot sa fac cu CH4 (metan) care are 4 molecule de Hidrogen, evident mai aproape de scopul meu si de aici deviem usor catre GPL (finally).
Odata cuvantul GPL format deviem usor catre diesel + LPG si aflam ca mai sunt cativa pionieri printre care si guvernul australiei care a finantat un proiect cu rezultatul unei instalatii (Australian Gas) foarte performante menite sa elimine o parte din reziduurile nearse la diesel.
Practica e simpla: se ia o instalatie obisnuita, in cazul meu una pentru aspirate fara catalizaor, sonda lambda si alte tampenii (mai bine zis de dacie), se monteaza butelia in rezervor, se trage pe sub masina conducta de la butelie, la un moment dat merge pe langa cele de motorina, ajunge la vaporizator iar de la vaporizator intra inainte de turbina, turbina aspira gazul impreuna cu aerul, motorina se auto aprinde, gazul odata cu motorina si uite asa avem un surplus de combustibil pe langa motorina, care evident necesita si mai mult aer. Aici Australian Gas face o chestie interesanta, intervine la senzorul de presiune, practic corelat cu un senzor de temperatura al gazelor de evacuare sau poate cu un alt senzor de gaze nearse modifica presiunea. Eu am pus un potentiometru pe senzorul de presiune si practic mint ecu ca nu intra destul aer iar el comanda mai departe mai multa presiune la turbina, surplusul de aer dat de turbina il compensez cu gpl. Partea frumoasa este ca pe autostrada nu am sesizat diferente remarcabile la consum cu potentiometrul activ sau inactiv (insa cu aceeasi senzatie de putere, probabil diesel-ul merge pe aer mai mult), urmeaza cateva teste dyno insa colac peste pupaza cand activez instalatia si calc putin mai mult acceleratia incepe ambreiajul sa patineze, asa ca o sa aman putin datele concrete. Australienii spun ca poti merge cu 30% din amestec si o crestere de putere de 25%, romanii care ar vrea sa fie instalatia omologata si sa vanda si ei spun ca poti merge cu 40% din amestec. Din primele constatari referitor la consum cred ca si 40% e o cifra destul de reala, mai ramane de verificat partea cu temperatura, daca gazele ard complet si alte nebunii de genul asta.

O sa pun in scurt timp si ceva poze cu explicatiile necesare.

Primele impresii: nu as mai merge pe motorina simpla nici batut, e o altfel de masina, problema este ca electrovalva de pe vaporizator este una care se deschide in sarcina si inca nu ii gasesc o alta comanda in afara de butonul pe care il tot cuplez si decuplez (ceva in genul butonului sport dar care la relantiu ineaca si opreste masina).


turbina noua cu dopurile pe ea


surpriza cu uleiul pe evacuare, "instalatia de colectare"


barile de sustinere, cam aiurea sa treci burghiul prin masina


funny mates


sub turbosuflanta se observa vaporizatorul, desi speram sa nu il incalzesc sa intre gazul cat mai rece nu am avut noroc, it's a must


funny mates 2


pot aparea probleme (era vorba de o planetara din fericire, nu a facut nimic boom Smile) )


Nu spun costurile finale, s-ar umple pamantul de camicaze Smile)

Ar mai trebui sa pun o poza si de la "panoul" de comanda dar nu am pe moment
Skip ads

  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
E destul de interesanta o maxima de pe forum: culmea zgarceniei " sa pui gpl pe un diesel"
Apropo, daca e pentru consum nu va complicati insa pentru putere e frumoasa rau.

P.S. Decat maiandrei va obtine turul de onoare, evident el la volan.
Stau la dispozitie membrilor club opel cu sfaturi si explicatii joia Smile)
multumesc si celor de la Ultra Gaz pentru suport (nu am dat pe toata instalatia cat am dat pentru piesele lipsa cumparate de la ei)
multumesc si lui Peppy pentru amabilitatea de a-mi dona o electrovalva de debit in functie de voltaj si pentru aranjamentul la Master Tuner (e in plan)
Multumesc tutuor pentru suport, ce sa spun, daca v-as fi ascultat cu siguranta nu as mai fi avut ce povesti Smile)

by the way, acum am 190000 km, e bine de stiut, just in case
  • sonny

  • Mesaje scrise: 437
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
WOW Turculetz finally made it! Abia astept sa vad jucaria joi Smile Sa ai parte de ea cat vrei tu de mult Razz si mai putine incidente sau chiar deloc ca prima data cand mi-ai zis cate ai schimbat la masina m-am speriat Very Happy
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Interesant. Pionierii au intotdeauna satisfactii pe care cei ce merg pe drumuri batute nu le au niciodata. O sa incerc sa ajung si eu la o intalnire sa aflu mai multe.
  • SorinXP

  • Mesaje scrise: 590
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Allah tumhari hifajat kare!
Great job!
Trebuie sa vopsesti butelia, galben cu un skull pe ea? Cred ca va intra mai usor de data asta.
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
smsorinxp a scris:Allah tumhari hifajat kare!
Great job!
Trebuie sa vopsesti butelia, galben cu un skull pe ea? Cred ca va intra mai usor de data asta.


daca eu sunt Bin Laden tu esti ajutorul meu, by the way, si Sorin mi-a dat o mana de ajutor cu introducerea monstrului in portbagaj, ar fi fost mai placuta una toroidala, imi cobora si centrul de greutate dar am inteles ca sunt mai expuse in caz de accident si oricum a fost aproape moca sa nu o folosesc.
  • mark

  • Mesaje scrise: 1,425
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1999 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Este pt prima oara in viata cand vad ca cineva a pus GPL pe diesel. Turculetz, pot sa-ti zic doar felicitari si sa ai satisfactii maxime. Cu prima ocazie cand ajung acasa (Craiova) am sa te contactez, poate, poate ma dai si pe mine o tura sa vad si eu ce poate. Genial !
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
ai telefonul pe privat, intentionez sa schimb ambreiajul intre craciun si revelion, probabil 2 zile va fi desfacuta, suna inainte sa nu vii degeaba
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru realizare.
O intrebare am.. daca exista combustibil in plus trebuie sa existe si aer in plus (adica turbina poate mai mult) ca sa obtii putere. De ce nu introduci mai multa motorina in locul gpl-ului adaugat, care impreuna cu aerul sa aduca acelasi surplus de putere ?
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
turbina poate mai mult, e de touareg 2.5 tdi (ai si vazut-o odata, il asteptai pe maiandrei cu testerul dar eu am fost inainte).
Nu pot sa bag mai multa motorina pentru ca EDS se opreste cu softul pentru motorul meu (pentru ca asa vrea neamtul nu pentru ca nu poate) la 160 de cai (probabil nu vrea sa isi asume meritul pentru un motor distrus) iar altcineva in tara noastra frumoasa nu poate face soft pentru calculatorul asta pe pompa de injectie, asa ca a trebuit sa caut rute alternative, oricum sunt sigur ca nu s-ar obtine acelasi feeling cu surplus de motorina, parca trosneste din toate oasele cand o calc pe motorina, cu gpl-ul merge foarte frumos si rotund ca un benzinar aproape.
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Poate cum ai pacalit ecu sa bage mai mult aer poti sa gasesti o mdalitate sa-l pacalesti sa bage si mai multa motorina pe aceeasi harta.
Poate poti sa pacalesti sonda lambda sa vada prea mult oxigen indicand un amestec sarac pacalind ecu sa suplimenteze motorina.
  • lkn

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2008

  • Mesaj Privat
interesanta ideea ta.am citit si eu despre studiile din australia(in ATZ) si am aflat ca incercarile cu GPL pe diesel au fost esecuri catastrofale fiabilitatea fiind o mare problema, dar acum au dezvoltat un modul de comanda care sa mareasca fiabilitatea sistemului.
sper ca tu sa ai mai mult noroc si oricum feleicitari pentru ca ai mers pe cai nebatute de altii(cel putin pe continentul asta)
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Slick a scris:Poate cum ai pacalit ecu sa bage mai mult aer poti sa gasesti o mdalitate sa-l pacalesti sa bage si mai multa motorina pe aceeasi harta.
Poate poti sa pacalesti sonda lambda sa vada prea mult oxigen indicand un amestec sarac pacalind ecu sa suplimenteze motorina.


ce simplu ar fi fost, din pacate nu exista lambda pe diesel, poate au inceput sa bage pe motoarele mai noi, oricum am revazut toti senzorii care intra in ecu si nu e nimic legat de lambda sau macar de vreo temperatura pe evacuare, am dat jos de cateva ori evacuarea si pot confirma ca nu exista nicio "tehnologie" pe acolo.

legat de partea cu fiabilitatea, tocmai de asta v-am spus cati km am acum, oricum in momentul asta e implementat ca un buton sport, activez pe autostrada sau cand ma supar
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Atunci cu un boost controler mecanic (care anuleaza comanda wastegate-ului de la ecu) s-ar putea mari debitul de aer bagat de turbina si ecu e nevoit sa citeasca aerul in plus prin debitmetru si sa ajusteze motorina corespunzator. El oricum va incerca sa trimita comenzi turbinei sa scada debitul dar controlerul ii va anula comanda si va mentine debitul marit.

Sau am mai vazut la motoarele aspirate pe benzina care au fost convertite la turbo, injectoarele stock nu erau capabile de un debit suficient de benzina pentru a acoperi si aerul bagat de turbina si au fost montate injectoare in paralel pe admisie controlate de un unichip.

Daca mapa actuala nu permite un debit marit de motorina, poate poti sa montezi un pulverizator de motorina pe admisie controlat de un chip paralel cu ecu.
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
exact asta faceam cu maiandrei cand ne-am intalnit, turbina da oricum prea multa presiune in sarcina maxima iar daca sta mai mult de 5 secunde cu diferenta mare intre command si actual intra in limp mode, de asta am preferat sa fac smecheria cu senzorul de presiune, misc de potentiometru, ecu comanda la wastegate mai multa presiune, egalizeaza iar necesarul si actualul insa desi intra o cantitate mai mare de aer nu se intampla nimic la partea de motorina, pot vedea ca e o presiune mult mai mare ducand potentiometrul repede in origine, in scurt timp se egalizeaza iar.

interesanta partea cu injectorul pe admisie
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Alta idee..
Ecu nu poate controla cantitatea de motorina, el controleaza presiunea pompei de injectie si timpul cat sa fie deschisa acea presiune pe injector. Daca tu pui injectoare mai mari, cu orificiul mai mare, aceeasi presiune si timp de injectie va rezulta o cantitate marita de motorina. Daca tot zici ca ai prea mult aer, pacalesti ecu in felul asta sa bage mai multa motorina fara sa stie (ca el e calculat la injectoarele mici).
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
daca aia de la la diesel gas australia prezinta datele reale, la Nissan Patrol GU 4.2Td "Power has increased 46% and torque 55%.", cu siguranta nu voi mai avea nevoie de injectoare marite Smile)
  • sonny

  • Mesaje scrise: 437
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Nu trebuia sa ma dau azi cu Vectra lui turculetz. Acum a mea mi se pare atat de puturoasa Sad. Foarte marfa, iar cand da drumul la gaz in sarcina... bestial cum se aude motorul. Razz Sa ai bafta cu ea si sa nu ai parte de incidente. (Nici macar ca cel de azi cu furtunul Smile) )
  • mastertuner

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Zafira
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salut. Eu sunt Florin de la MasterTuner si noi suntem implicati intr-un proiect de cercetare pe tema asta pe care tocmai l-am terminat. Avem un Logan care merge in teste de anduranta acum cu 50% gpl 50% motorina. Am lucrat la partea teoretica si experimente pe dimanometru de motor in ultimii 2 ani impreuna cu Catedra de Motoare de la UPB si Institutul de Motoare Termice MASTER Bucuresti. Noi folosim injectia secventiala de GPL cu ajutorul unor injectoare specializate chiar in colectorul admisiei, deci dupa turbina si intercooler. Cu ajutorul UNICHIP avem o harta speciala care reduce injectia de motorina si gestioneaza injectia de GPL functie de sarcina, temperatura motorului si a gazului la racirea din vaporizator. Putem evident sa te ajutam sa duci proiectul tau la bun sfarsit.
  • mastertuner

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Zafira
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Aveti aici un link:

http://www.ipa.ro/AMTRANS/c...Lucrare-X2C10.pdf
Skip ads

  1. Home
  2. Tuning

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR