dssdexter
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2013
- Mesaj Privat
Salut,
am Astra j 2010, 1.4 T, A14NET, 140CP, 68000km. folosesc doar piese GM, ulei dexos2 5W30,
Am fost pe serpentine la munte si aproape de destinatie mi-a murit turbina aprinzandu-se in bord - service ESP. Dupa ce am asteptat cateva minute cu motorul oprit am reusit s-o pornesc fiind totul normal. Ok, am fost dup-aia in service au resetat erorile, toate bune si frumoase - mi s-a spus ca era un senzor de stabilitate...hmmm ok. La cateva luni, intr-o curba normala, viteza normala, s-a intamplat din nou - taiat turbina + service ESP. Am asteptat si dupa cateva minute am pornit la drum in conditii normale, aparent. Doar ca, acum, in orice viraj mai strans la iesirea din curba avea tendinta sa taie acceleratia si ambreiajul parca il ingheta... ok, am fost iar in service insa acum au spus asa: -- uleiul era la minim (eu facusem schimbul de ulei cu 7mii km inainte si am avut un drum afara din tara de vreo 3000 km unde pot sa zic ca am mers intins...) si d-aici dadea erorile ca motorul simtea ca merge fara ulei si se proteja taiand comenzile. metode de reparatie - daca nu mai consuma ulei inseamna ca trebuie schimbate pinionul ax came evacuare si electrovalva aferenta
(cred ca de la turbina..). 2. daca mai consuma ulei inseamna ca il papa si trebuie vazut segmenti/supape.
scria si ceva gen - E1 -P0014
Am completat cu ulei, dupa 10 zile insa, la rece, motorul are un tacanit in plus atunci cand apas ambreiajul. Cand las pedala, nu mai tacane... pot fi tachetii? Rulmentul de presiune am inteles ca n-ar fi, ar trebui sa tacane tot timpul... la mine e doar la "rece"...
Precizez ca intre timp ar fi papat si 1l de antigel, iar apare problema cu low coolant liquid...iar pe la conducta/tubul de admisie aer care intra in motor, p-acolo pe langa el, curge cred ca putin ulei... daca stie cineva configuratia motorului, prin dreapta, unde este si capacul evacuare apa(proaspat schimbat) si unde intra tubul de admisie aer, sunt urme de ulei ars picurat pe jos pe cutia de viteze...
Tacanitul se aude in partea din mijloc, usor stanga(spre partea cu curea/lantul) dar nu e tacanit metalic... e un tacanit infundat, mai tare decat mersul motorului ...
hmm, stie cineva cum se manifesta pinionul cu electrovalva, cum se comporta tachetii in caz de eroare ce riscuri implica toate astea? ce metode de verificare exista? cum pot sa vad daca mananca ulei sau nu? se pot curata tachetii ca sa nu-i schimb? cateva sfaturi practice mi-ar prinde bine ca sa vad la programare ce e de facut, dupa ce sa ma uit ...
pot sa merg asa cu ea, daca sunt tachetii ce defecte pot sa mai apara... la pinion la fel, poate sa fie distributia...?
p.s. am tot cautat despre tacheti, esp, dar parca erorile astea se tin in lant, si trebuie o aprofundare amanuntita... scuze daca am fost offtopic si m-am repetat
am Astra j 2010, 1.4 T, A14NET, 140CP, 68000km. folosesc doar piese GM, ulei dexos2 5W30,
Am fost pe serpentine la munte si aproape de destinatie mi-a murit turbina aprinzandu-se in bord - service ESP. Dupa ce am asteptat cateva minute cu motorul oprit am reusit s-o pornesc fiind totul normal. Ok, am fost dup-aia in service au resetat erorile, toate bune si frumoase - mi s-a spus ca era un senzor de stabilitate...hmmm ok. La cateva luni, intr-o curba normala, viteza normala, s-a intamplat din nou - taiat turbina + service ESP. Am asteptat si dupa cateva minute am pornit la drum in conditii normale, aparent. Doar ca, acum, in orice viraj mai strans la iesirea din curba avea tendinta sa taie acceleratia si ambreiajul parca il ingheta... ok, am fost iar in service insa acum au spus asa: -- uleiul era la minim (eu facusem schimbul de ulei cu 7mii km inainte si am avut un drum afara din tara de vreo 3000 km unde pot sa zic ca am mers intins...) si d-aici dadea erorile ca motorul simtea ca merge fara ulei si se proteja taiand comenzile. metode de reparatie - daca nu mai consuma ulei inseamna ca trebuie schimbate pinionul ax came evacuare si electrovalva aferenta
(cred ca de la turbina..). 2. daca mai consuma ulei inseamna ca il papa si trebuie vazut segmenti/supape.
scria si ceva gen - E1 -P0014
Am completat cu ulei, dupa 10 zile insa, la rece, motorul are un tacanit in plus atunci cand apas ambreiajul. Cand las pedala, nu mai tacane... pot fi tachetii? Rulmentul de presiune am inteles ca n-ar fi, ar trebui sa tacane tot timpul... la mine e doar la "rece"...
Precizez ca intre timp ar fi papat si 1l de antigel, iar apare problema cu low coolant liquid...iar pe la conducta/tubul de admisie aer care intra in motor, p-acolo pe langa el, curge cred ca putin ulei... daca stie cineva configuratia motorului, prin dreapta, unde este si capacul evacuare apa(proaspat schimbat) si unde intra tubul de admisie aer, sunt urme de ulei ars picurat pe jos pe cutia de viteze...
Tacanitul se aude in partea din mijloc, usor stanga(spre partea cu curea/lantul) dar nu e tacanit metalic... e un tacanit infundat, mai tare decat mersul motorului ...
hmm, stie cineva cum se manifesta pinionul cu electrovalva, cum se comporta tachetii in caz de eroare ce riscuri implica toate astea? ce metode de verificare exista? cum pot sa vad daca mananca ulei sau nu? se pot curata tachetii ca sa nu-i schimb? cateva sfaturi practice mi-ar prinde bine ca sa vad la programare ce e de facut, dupa ce sa ma uit ...
pot sa merg asa cu ea, daca sunt tachetii ce defecte pot sa mai apara... la pinion la fel, poate sa fie distributia...?
p.s. am tot cautat despre tacheti, esp, dar parca erorile astea se tin in lant, si trebuie o aprofundare amanuntita... scuze daca am fost offtopic si m-am repetat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
dssdexter
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2013
- Mesaj Privat
cum necum cica avem joc axial la arbore... RIP. Cauza - lipsa ulei(impropriu ca n-a mers fara ulei ci cu ulei mai putin...). As adauga - lipsa semnalizare lipsa ulei, desi el a fost aproape de minim(adica s-a completat cu 600 g ulei)... si s-au intamplat toate cele...
defecte - cuzineti (easy way) sau arbore (the hard way)... am mai citit de semering spre cutie , dar motorul nu stiu cum a pierdut uleiul... ca de consumat l-a consumat asta e clar, dar cum... oare mai sunt meseriasi prin zona?
defecte - cuzineti (easy way) sau arbore (the hard way)... am mai citit de semering spre cutie , dar motorul nu stiu cum a pierdut uleiul... ca de consumat l-a consumat asta e clar, dar cum... oare mai sunt meseriasi prin zona?
DRD
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 1.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2007
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
DRD
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 1.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2007
- Mesaj Privat