Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Dupa o lunga perioada cat a stat masinuta mea(Vectra B2)pe dreapta,m-am hotarat sa o repar si sa o pregatesc pentru drum,poate in noiembrie obtin si eu dreptul sa circul cu ea.
Mi-am achizitionat o interfata de tester,pentru ca eu nu pot circula cu masina si am considerat ca e si mai avantajos si m-am apucat de citit erori,pentru ca innainte sa o trag pe dreapta,stiam ca nu mai trage.
Am citit erorile(P1503;P0115;P1125;P0400)apoi am sters erorile,si mi-au ramas doar 2,P0400 si inca una din ele,nu mai stiu care.M-am apucat de citit pe forum de erorile respective si am ajuns la concluzia ca trebuie sa umblu la sistemul vacumatic.Precizez ca Egr-ul a fost curatat cu 2 luni innainte sa nu mai circul cu ea la reaprezentata Opel,dar l-am dat iar jos acum si l-am curatat de funingine pe afara,membrana o are buna,se vede ca lucreaza.
Am verificat tensiunea la electrovalve,toate bune,la electrovalve toate pe care suflam,se comportau la fel,adica si pe vac si pe out era aceeasi treaba,si am dedus eu ca sunt defecte si din cauza lor imi sta aprins becul in bord!
Am comandat pus anunt pe forum ca vreau sa cumpar electrovalvele si am gasit la un coleg.Astazi mi-au ajuns si m-am apucat de montat.Le-am montat exact cum au fost celelalte.Dupa ce le-am montat si le-am pus mufele,am pus contactul fara sa mai bag la ele si furtunasele de vacum si surpriza,nu s-a mai aprins nici un bec in bord,apoi am inceput sa refac traseul de vacum cum a fost.Dupa ce am terminat si aceasta operatiune,i-am deat o cheie si am inceput sa o turez.Se tura pana la 5000 rpm fata d 3500 cat se tura cand avea eroarea,adica normal,dar numai ca ajunge cu intarziere la cele 5000 rpm.Am plecat in probe si am constatat ca tot nu trage in sarcina,si ca becul se aprinde iar pe la 4000 rpm.Dupa ce am ajuns acasa,am reluat tot traserul vacum si l-am incercat la limba.Precizez ca la egr este un vacum slabut(asta la iesirea din electrovalva)la intrare este un vacum intens,si la electrovalva de la turbina la fel de slabut.Tija turbo nu este actionata la pornire de electrovalva care am montat-o,dar cu una din vechi este actionata imediat dupa pornire.Am desfacut egr-ul si l-am probat sa vad daca lucreaza,iar cand turez motorul,nu se intampla nimic,doar cand deturez se trage tija din ele pana la capt si revine imediat.Am pus si turbina pe direct fara electrovalava si tot nu trage in mers,nu are putere.De la ce altceva ar mai putea fi?Este normal cum se comporta egr-ul la mine?Cum trebuie sa fie vacuml la toate iesirile din electrovalve,sa iti tina limba pe furtunas sau conteaza si turatia?Multumesc!
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,322
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
EGR lucreaza cel mai mult la decelerare, in nici un caz la relanti! Daca motorul tau are debitmetru, incearca cu mufa scoasa o tura. Asa arata instalatia la tine?


PS: se pare ca ar avea si debitmetru:

  • Geo89

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
da,la fel este si la mine.nu am incercat cu mufa scoasa,dar daca era stricat debitmetrul nu trebuia sa vad eroare,ceva pe tester?debitmetrul e cumparat tot dupa ce a fost trasa pe dreapta,dar nu l-am testat niciodata.Oricum nu am avut eroare de debitmetru.Dar cu electrovalva care nu imi actioneaza tija de la turbina la pornire cum ramane?Este defecta?Multumesc de raspuns!
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,322
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Din cate imi aduc aminte, tija de la turbina este trasa la maxim la relanti si apoi se reduce cand intra in sarcina. La relanti e greu sa simulezi sarcina. Pentru verificarea electrovalvelor ti-ar trebui un osciloscop, mai greu de gasit.
Cand debitmetrul se intoxica cu praf, raporteaza ECU cantitate de aer mai mica decat in realitate, iar ECU introduce motorina mai putina in sistem ca reactie la informatia primita. Eroarea apare doar cand ai circuit intrerupt, adica senzorul e busit bine de tot. Debitmetrul se poate verifica, am mai scris pe aici pe undeva pe forum cum se face.
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Deci nici ce am cumparat eu de pe forum nu pot fi sigur de ele ca sunt bune?Acu ma duc iar afara sa fac o proba cu si fara debitmetrul si il pun si pe cel vechi la loc sa vad daca merge sau nu.Si check engine tot din cauza debitmetrului sa se aprinda acum in mers dupa ce am schimbat electrovalvele?Se aprinde,se stinge in mers.Oare de la ce?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,322
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Pune interfata, porneste motorul, sterge erorile, da-i bice la masina, sa se aprinda becul, se pune codul (codurile) de eroare pe forum sa vedem.
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
am facut proba cu amandoua debitmetre si sunt duse amandoua.daca scot mufa,masina trage mai bine fara debitmetru.Becul se aprinde abia dupa ce o iau la ture putin,nu imediat.Cu testerul e mai greu,ptr ca trebuie sa scot pc-ul afara.pe laptop am win 7 si nu merge programul de tester.maine cred ca am sa fac si asta,dar acum sunt sigur ca e dus debitmetrul.Multumesc de sfat liviu.RAMAN DATOR...si sa ii fie rusine celui ce mi-a vindut debitmetrul stricat.O sa caut sa vad daca mai dau de el sa-l fac de ras pe forum.Numai bine.Revin maine.Acum ma duc in sectiunea potrivita sa pun anunt ca doresc sa cumpar un debitmetru.

L-am gasit intre timp si pe colegul care mi-a vandut debitmetrul,dar m-am uitat de cand l-am luat eu si face un an in noiembrie,deci nu mai are nici un rost sa ii fac reclama omului.asta sa fie paguba mea.numai bine!
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,322
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Nu te pripi in concluzii, incearca o proba cu un debitmetru care se stie ca este corect.
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Am cumparat pana la urma debitmetru de la o firma de dezmembrari de la Braila,si am schimbat 2 ca erau stricate.In final,mi-au dat banii inapoi si am gasit la alt baiat.Acum masina trage bine,are putere.Dar mi se mai aprinde din cand in cand si cateodata se stinge singur,check engine.Am luat codul de eroare si este P0400(5).Asta e problema de la EGR?
  • spavian

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
E problema de la egr ,ramane blocat . Scoate-l afara si curata-l
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
s-a rezolvat si asta colegul.ms frumos
  • andrei_andrei1580

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Zafira 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2013

  • Mesaj Privat
buna seara. am o problema cu zafira a y20dth. simt ca nu trage ca inainte si nu stiu de ce. sunt incepator in ale mecanicii si nu stiu exact care ar fi cauza. in bord nu se aprinde nimic, si in orasul meu nu gasesc un tester pentru erori. mi se pare ca turbo nu intra cum ar trebui sau deloc. as dori sa stiu cum se poate verifica functionarea ei, si ce teste trebuie sa fac sa ii gasesc cauza. am cititi ceva de scoaterea unei mufe, dar nu stiu exact care si unde se afla, precum si de niste furtunase de vacuum sau furtunul de la intercooler. daca are cineva niste poze si niste explicatii mi-ar fi de foarte mare ajutor. multumesc anticipat.
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
In primul rand,verifica imediat dupa pornire,daca ai tija de la turbina(westgate)trasa la maxim.daca nu ai,atunci sunt cateva cauze cum ar fi:
1.pierdere vacum(asta poti verifica cu limba la fiecare furtunas in parte)
2.senzorul de boost presure de pe capacul admisiei(daca iti da valori false,iti va trage f greu,iar tija de la turbina nu sta trasa la maxim)
3.admisia murdara
4.debitmetru murdar,si poate genera valori eronate,iar turbina sa nu functioneze corect
5.electrovalava de la turbina dusa(dar de obicei,se aprinda si check engine in bord)
6.pompa vacum(dar asta pica extrem de rar,si ma indoiesc sa fie ea)
Cam astea sunt bubele de unde ar putea fi,enumerate dupa cum ar trebui tu sa le verifici.
Incearca sa pui furtunasul care intra in electrovalva de la turbina,direct in capsula de la turbina,si vezi daca trage mai bine!
  • andrei_andrei1580

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Zafira 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Geo89 multumesc pentru raspunsul tau. imi este de foarte mare ajutor. masina o foloseste mai mult tatal meu si nu prea am timp zilele astea, dar cu prima ocazie verific toate astea si revin cu detalii. cineva mi-a zis ca este posibil si din cauza motorinei proaste, iar aceste probleme au aparut dupa ce am alimentat, cam a doua zi. este adevarat sau problema poate fi mai mare de atat?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Colegul @Geo89 a ajuns deja specialist la cate probleme a avut deja cu motorizarea asta. Laughing

Keep going!
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Ei,nu chiar specialist,dar cunoscator ma pot numi.ma indoiesc ca e de la motorina proasta.dar,daca zici ca masina e folosita de tatal tau,e posibil sa fi mers subturat cu ea si in admisie sa fie full cu funingine,afectand totodata si valorile ccorecte ale senzorului de pe admisie.poti incerca o forja,dar nu prea da rezultate.mai bine cureti admisia.stai linistit ca nu e nimic grav,sunt des intalnite problemele astea.stima
  • lulutza

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Pai si debitmetrul se poate curata? Sau altul nou?
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
se poate curata,exista un spray(wd 40 parca),dar sa nu se insiste prea mult asupra lui deoarece are un "filament" extrem de subtire,iar daca il atingi,se duce sigur.il scoti prima data din carcacasa,cureti carcasa f bine apoi dai un jet la senzor!
  • andrei_andrei1580

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Zafira 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2013

  • Mesaj Privat
la mine s-a rezolvat problema. am mers cativa km cu ea sus in ture, schimb pe la 4000, 4000 si ceva, si parca nu mai e asa puturoasa. urmeaza sa ii curat admisia si egr si o sa vad dupa. multumesc pentru sfaturi. stima
  • lulutza

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2008

  • Mesaj Privat
La mine saracuta e obisnuita la ture Very Happy asa am citit ca tre sa merg cu ea turata, posibil sa traga bine ca nu prea mi dau seama de diferenta fata de cum mergea acu cativa ani. Dar de 7 ani in romanika ma gandesc ca ar trebui curatat debitmetru deasta am si intrebat.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR