- george_eu25
- OP
- 666 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Astra 2012 A1.7 DTR
- Bucuresti
george_eu25
- Mesaje scrise: 666
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
Va salut...Am o problema,minora zic eu,dar careia nu-i dau de cap si e cam enervant!
Inainte de sarbatori m-a lasat puntea de diode.Am cumparat alta punte de diode si am luat si un releu nou sa fiu sigur.....Ma rog,am schimbat mai multe.Dar cand m-am bagat sub masina sa demontez alternatorul am observat ca am si radiatorul de la intercooler spart.
Buuun,toate bune si frumoase,am montat inapoi alternatorul,am reparat si radiatorul la un atelier din asta de reparat ( a zis ala ca e ceva minor si ca se repara f usor),l-am montat si radiatorul inapoi si dupa toate astea am observat o chestie,care e si problema mea de fapt.
DOAR IN MERS,in treptele 2,3 si mai rar in a 4-a,cand plec de pe la 1800 rotatii si accelerez mai tare (nu va ganditi la talpa maxima) dupa ce trec de 2200-2300 rot se aude ca un fasait de aer,ca si cum scapa aer pe undeva.Cateodata nu fasaie deloc pana cand nu ajung la 2700-2900 rot si atunci face doar cand iau piciorul de pe acceleratie brusc (de exemplu ca sa schimb viteza).Daca o iau incet si urc incet in viteza nu mai face....
Am specificat ca face doar in mers pentru ca am ridicat fata masinii pe capre si am mers asa cu ea in gol si atunci nu a facut deloc.Doar cand e in sarcina si doar dupa ce se incalzeste.Daca faca asta cu masina rece nu are nici o simptoma!Masina trage perfect cu forta,turbina se simte cand intra,doar ca nu stiu ce e cu fasaitul ala si mi-e sa nu dau in altele mai grave dupa-aia!
Am desfacut toate furtunele care le-am gasit si stiam ca sunt de aer si m-am uitat la ele si absolut toate par ok.Le-am pus bine inapoi pe pozitie,am strans colierele tare cu o tubulara,deci slabe sanse sa scape pe acolo.Singurele furtune la care am umblat eu pe aer sunt cele de la debitmetru ca a trebuit sa dau filtrul de aer jos cu tot cu cutia aia de plastic sa pot umbla la rola intanzitoare si la alternator.....si la furtunele de la intercooler ca a trebuit dat jos pentru reparare sau schimbare.
Eu ma tot gandesc la radiatorul de la intercooler,dar aia de la atelierul care mi-au reparat radiatorul,dupa ce l-au reparat,cand m-am dus sa-l iau in fata mea l-au scufundat intr-un bazin si au bagat aer cu presiune o teava (cealalta fiind astupata) si nu a scapat deloc pe nicaieri.Deci cred ca l-au reparat bine....
De vreo cateva zile tot citesc tot felul de topicuri legate de problema asta,dar nu gasesc nimic apropiat.....La respectivii,ba nu avea forta masina,ba huruia,ba furtun spart....etc.Culmea e ca a mea merge perfect!
Da-ti-mi o idee ce sa mai verific !
Inainte de sarbatori m-a lasat puntea de diode.Am cumparat alta punte de diode si am luat si un releu nou sa fiu sigur.....Ma rog,am schimbat mai multe.Dar cand m-am bagat sub masina sa demontez alternatorul am observat ca am si radiatorul de la intercooler spart.
Buuun,toate bune si frumoase,am montat inapoi alternatorul,am reparat si radiatorul la un atelier din asta de reparat ( a zis ala ca e ceva minor si ca se repara f usor),l-am montat si radiatorul inapoi si dupa toate astea am observat o chestie,care e si problema mea de fapt.
DOAR IN MERS,in treptele 2,3 si mai rar in a 4-a,cand plec de pe la 1800 rotatii si accelerez mai tare (nu va ganditi la talpa maxima) dupa ce trec de 2200-2300 rot se aude ca un fasait de aer,ca si cum scapa aer pe undeva.Cateodata nu fasaie deloc pana cand nu ajung la 2700-2900 rot si atunci face doar cand iau piciorul de pe acceleratie brusc (de exemplu ca sa schimb viteza).Daca o iau incet si urc incet in viteza nu mai face....
Am specificat ca face doar in mers pentru ca am ridicat fata masinii pe capre si am mers asa cu ea in gol si atunci nu a facut deloc.Doar cand e in sarcina si doar dupa ce se incalzeste.Daca faca asta cu masina rece nu are nici o simptoma!Masina trage perfect cu forta,turbina se simte cand intra,doar ca nu stiu ce e cu fasaitul ala si mi-e sa nu dau in altele mai grave dupa-aia!
Am desfacut toate furtunele care le-am gasit si stiam ca sunt de aer si m-am uitat la ele si absolut toate par ok.Le-am pus bine inapoi pe pozitie,am strans colierele tare cu o tubulara,deci slabe sanse sa scape pe acolo.Singurele furtune la care am umblat eu pe aer sunt cele de la debitmetru ca a trebuit sa dau filtrul de aer jos cu tot cu cutia aia de plastic sa pot umbla la rola intanzitoare si la alternator.....si la furtunele de la intercooler ca a trebuit dat jos pentru reparare sau schimbare.
Eu ma tot gandesc la radiatorul de la intercooler,dar aia de la atelierul care mi-au reparat radiatorul,dupa ce l-au reparat,cand m-am dus sa-l iau in fata mea l-au scufundat intr-un bazin si au bagat aer cu presiune o teava (cealalta fiind astupata) si nu a scapat deloc pe nicaieri.Deci cred ca l-au reparat bine....
De vreo cateva zile tot citesc tot felul de topicuri legate de problema asta,dar nu gasesc nimic apropiat.....La respectivii,ba nu avea forta masina,ba huruia,ba furtun spart....etc.Culmea e ca a mea merge perfect!
Da-ti-mi o idee ce sa mai verific !
catalinpav66- Suspendat
- 759 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 2006 z30dt
- Bucuresti
catalinpav66- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z30dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
Daca ai avut intercooler-ul spart in acea perioada cand ai mers asa motorul ascos mult fum iar asta probabil a dus la infundarea catalizatorului. Este posibil ca ceea ce auzi acum sa fie o gaura in racordul elastic iar pe acolo, in sarcina, sa iasa gaze cu presiune mare . Fa o proba de etanseitate la evacuare( obturezi teava de esapament cu o manusa, turezi si vezi daca sufla si daca e acelasi zgomot).
- george_eu25
- OP
- 666 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Astra 2012 A1.7 DTR
- Bucuresti
george_eu25
- Mesaje scrise: 666
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
catalinpav66- Suspendat
- 759 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 2006 z30dt
- Bucuresti
catalinpav66- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z30dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
- george_eu25
- OP
- 666 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Astra 2012 A1.7 DTR
- Bucuresti
george_eu25
- Mesaje scrise: 666
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
- ciotic
- **
- 245 mesaje
- din 09 Oct 2009
- Astra 2004 Z17DTL
- Bucuresti
ciotic
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2009
- Mesaj Privat
- george_eu25
- OP
- 666 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Astra 2012 A1.7 DTR
- Bucuresti
george_eu25
- Mesaje scrise: 666
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Lasa masina in pace daca nu scoate fum.Foarte posibil o fisura undeva in tubulatura ,iar faptul ca se manifesta doar la cald se explica ca majoritatea materialelor se dilata la cald (fisura se mareste).
Diesel-ul nu este pretentios ca benzinarul la aer fals... daca fisura este mica va inflenta aproape insesizabil felul in care trage masina.
Totodata este normal cand accelerezi in SARCINA sa se auda ca trage aer "fasaie" ca doar este un motor supraalimentat.
"Furtunele" de admisie la Z17DTLH sunt destul de proaste ca si conceptie...materialul este destul de dur facand destul de dificila montarea si strangerea corecta a colierelor in special la turbosuflanta dar si la intercooler (partea de jos).
Parerea mea este ca aia de la service ori nu au facut treaba intercooler-ul fisurandu-se iar . ori nu strans cum trebuie ce am zis eu mai sus.
Ori inainte ai avut benzinar .
Diesel-ul nu este pretentios ca benzinarul la aer fals... daca fisura este mica va inflenta aproape insesizabil felul in care trage masina.
Totodata este normal cand accelerezi in SARCINA sa se auda ca trage aer "fasaie" ca doar este un motor supraalimentat.
"Furtunele" de admisie la Z17DTLH sunt destul de proaste ca si conceptie...materialul este destul de dur facand destul de dificila montarea si strangerea corecta a colierelor in special la turbosuflanta dar si la intercooler (partea de jos).
Parerea mea este ca aia de la service ori nu au facut treaba intercooler-ul fisurandu-se iar . ori nu strans cum trebuie ce am zis eu mai sus.
Ori inainte ai avut benzinar .
- george_eu25
- OP
- 666 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Astra 2012 A1.7 DTR
- Bucuresti
george_eu25
- Mesaje scrise: 666
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat