minthon
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2011
- Mesaj Privat
Salut,
Imi cer scuze ca deschid un nou topic dar in urma cautarilor pe site (timp de aproape 3 ore) nu am gasit nimic apropiat de problemele pe care le am eu. Sa incep cu inceputul. Astazi cand am ajuns acasa de la serviciu (posed Opel Vectra B, '97, motor X16XEL) am parcat masina si cand dau sa plec de langa ea am observat ca iese fum de sub capota. Initial m-am gandit ca poate este motorul cald si din cauza diferentei de temperatura iese abur. Din pacate nu era abur, tinand cont si de faptul ca astazi au fost 9-10 grade cu + in Ploiesti. In fine, deschid capota putin alarmat si observ ca in zona pompei de servo era improscat totul cu ulei, care ajunsese si pe galerie si de aici si fumul. Doresc sa mentionez ca in urma cu o saptamana am schimbat caseta de directie (cu una SH din lipsa de fonduri) dar functioneaza OK in afara de un mic scartait care se aude in interior la volan. Am verificat rezervorul de la pompa de servo si furtunele aferente, nu se observau pierderi pe niciunde.
Am pornit motorul si am manevrat volanul stanga/drepta, cursa maxima ca sa vad daca mai functioneaza sau daca in momentul in care pompa face presiune arunca ulei pe undeva. Ulei nu arunca dar in schimb se aude un zgomot in momentul in care virez total, ca si cum ar elibera presiune pe undeva (zgomotul se aude in dreptul pompei), acest zgomot este scurt si se aude numai cand ating virajul maxim. In afara de asta, in momentul in care ating cursa maxima apar si oscilatii la turatia motorului destul de serioase. Dar cu oscilatiile la relanti este o alta problema careia nu-I de cap de vreun an de zile cu toate ca am facut mai toate reparatiile, inlocuiri de piese si alte teste gasite pe site. Tin sa spun ca oscilatiile apar la relanti, chiar si cand aprind farurile sau manevrez comutatoarele de la ventilatoare/temperatura, orice consumator electric turatia oscileaza foarte mult (nu mai mult ca deobicei).
Va rog, daca se poate, sa ma ajute cineva cu o parere sau o informatie referitor la cele doua probleme:
1. Problemele cu pompa de servo.
2. Daca are cineva are vreo idee referitor la oscilatiile la relanti, eu cred ca s-ar putea ca aceste oscilatii sa fie din cauza unor probleme la partea electrica a masinii, banuiesc.
Multumesc pentru eventuale lamuriri si imi cer scuze daca am dezvoltat prea mult subiectul.
O seara buna.
Imi cer scuze ca deschid un nou topic dar in urma cautarilor pe site (timp de aproape 3 ore) nu am gasit nimic apropiat de problemele pe care le am eu. Sa incep cu inceputul. Astazi cand am ajuns acasa de la serviciu (posed Opel Vectra B, '97, motor X16XEL) am parcat masina si cand dau sa plec de langa ea am observat ca iese fum de sub capota. Initial m-am gandit ca poate este motorul cald si din cauza diferentei de temperatura iese abur. Din pacate nu era abur, tinand cont si de faptul ca astazi au fost 9-10 grade cu + in Ploiesti. In fine, deschid capota putin alarmat si observ ca in zona pompei de servo era improscat totul cu ulei, care ajunsese si pe galerie si de aici si fumul. Doresc sa mentionez ca in urma cu o saptamana am schimbat caseta de directie (cu una SH din lipsa de fonduri) dar functioneaza OK in afara de un mic scartait care se aude in interior la volan. Am verificat rezervorul de la pompa de servo si furtunele aferente, nu se observau pierderi pe niciunde.
Am pornit motorul si am manevrat volanul stanga/drepta, cursa maxima ca sa vad daca mai functioneaza sau daca in momentul in care pompa face presiune arunca ulei pe undeva. Ulei nu arunca dar in schimb se aude un zgomot in momentul in care virez total, ca si cum ar elibera presiune pe undeva (zgomotul se aude in dreptul pompei), acest zgomot este scurt si se aude numai cand ating virajul maxim. In afara de asta, in momentul in care ating cursa maxima apar si oscilatii la turatia motorului destul de serioase. Dar cu oscilatiile la relanti este o alta problema careia nu-I de cap de vreun an de zile cu toate ca am facut mai toate reparatiile, inlocuiri de piese si alte teste gasite pe site. Tin sa spun ca oscilatiile apar la relanti, chiar si cand aprind farurile sau manevrez comutatoarele de la ventilatoare/temperatura, orice consumator electric turatia oscileaza foarte mult (nu mai mult ca deobicei).
Va rog, daca se poate, sa ma ajute cineva cu o parere sau o informatie referitor la cele doua probleme:
1. Problemele cu pompa de servo.
2. Daca are cineva are vreo idee referitor la oscilatiile la relanti, eu cred ca s-ar putea ca aceste oscilatii sa fie din cauza unor probleme la partea electrica a masinii, banuiesc.
Multumesc pentru eventuale lamuriri si imi cer scuze daca am dezvoltat prea mult subiectul.
O seara buna.
- petricavlad37
- ***
- 550 mesaje
- din 17 Oct 2010
- Meriva 2009 x16xep
- Hunedoara
petricavlad37
- Mesaje scrise: 550
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2009 x16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Mari-rds
- **
- 460 mesaje
- din 22 Aug 2010
- Vectra 2004 Z18XE
- Dolj
Mari-rds
- Mesaje scrise: 460
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2010
- Mesaj Privat
minthon
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2011
- Mesaj Privat
petricavlad37 a scris:sal.se poate sa ai probleme cu incarcarea sau o baterie pe duca(ma refer la actionarea diferitilor consumatori)
Sal,
Ideea este ca aceste actionari imi produc de fiecare data oscilatii la turatia motorului si incerc sa inteleg ce se intampla.
Este posibil sa-mi dea pe undeva la masa sau sa-mi atinga vreun fir dezizolat pe undeva ? (bacteria cred ca este OK, nu am avut problem la temperature scazute si porneste la sfert de cheie).
minthon
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2011
- Mesaj Privat
Mari-rds a scris:bobina.... fisele, bujiile .. alternatorul, vechimea bateriei (la oschilatii) .
La ulei, trebuie mai intai sa vezi exact de unde curge ... (asa intelesei ca nu stii de unde curge)
La ulei, trebuie mai intai sa vezi exact de unde curge ... (asa intelesei ca nu stii de unde curge)
Sal,
Problema este ca nu curge pe nicaieri. Dupa ce am avut acea pierdere, am sters pe unde a sarit uleiul si astazi am urmarit sa vad daca s-a prelins pe undeva.....surpriza....nimic.
Ma gandesc ca poate la service cand am schimbat pompa de servo (in urma cu o luna) sa-mi fi pus "mecanicii" prea mult ulei si sa-mi fi scapat pe la capacul rezervorului......banuiesc.
- petricavlad37
- ***
- 550 mesaje
- din 17 Oct 2010
- Meriva 2009 x16xep
- Hunedoara
petricavlad37
- Mesaje scrise: 550
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2009 x16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat