vlad12345
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2012
- Mesaj Privat
buna seara am o problema la vectra b 1.6 16 valve motor x16 xel,ma refer ca introduc cheia in contact se aprind martorii in bord cand rasucesc cheia pe pozitia pornire se aude un clant si atat nu invarte motorul. sa porneasca tre sa invart de mai mule ori de cheie ca sa porneasca am fost la un service auto acolo au zis ca tre sa schimbe bobina de pe electromotor au schimbato cu una noua dar degeaba mai rau dupa o saptamana dupa ce au scimbat acea bobina invat de cheie si numai face nimic nici un clant nimic numai ca nu invarte se aprind martorii in bord dar nimic ma ajuta cineva plz.
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Verifica
- starea bornelor baterie ( curate, gresate, bine stranse),
- firele de ,,masa,, ( minus) de la motor si de la caroserie,
- conductorii in regula ( fara crapaturi, adaugiri)
- contactul cu cheie - posibil sa se fi dus partea electrica ce comanda demarorul
- baterie in stare buna.
...si daca toate sint in regula atunci poti sa mergi maine la atelierul unde ti-au umblat la electromotor si sa le faci niste urari de inceput de an.
PS - exista sectiune pentru modelul tau de masina sau pentru problema ta si puteai sa postezi acolo linistit.
- starea bornelor baterie ( curate, gresate, bine stranse),
- firele de ,,masa,, ( minus) de la motor si de la caroserie,
- conductorii in regula ( fara crapaturi, adaugiri)
- contactul cu cheie - posibil sa se fi dus partea electrica ce comanda demarorul
- baterie in stare buna.
...si daca toate sint in regula atunci poti sa mergi maine la atelierul unde ti-au umblat la electromotor si sa le faci niste urari de inceput de an.
PS - exista sectiune pentru modelul tau de masina sau pentru problema ta si puteai sa postezi acolo linistit.
vlad12345
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2012
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Da. Din contactul mecanic iese o lamela metalica ce actioneaza mecanismul partii electrice.
Ai nevoie de un bec de control ( 12v) fixat intr-un soclu si cu niste fire legate la el dar ceva mai lungi. Un fir il legi la alimentarea bobinei de pe electromotor si unul la ,,masa,, si eventual fixezi becul pe un stergator sa-l poti vedea din masina. Electromotorul e conectat mereu la tensiune , doar bobina inchide/deschide circuitul pentru functionarea lui.
Incerci apoi citeva porniri sa vezi daca atunci cind electromotorul nu-ti da nici un semn de viata daca totusi ajunge curent la el. ( pozitia demaror - cheie maxim rasucita in contact, ar trebui sa-ti stea becul aprins)
Problema ta mai mult ca sigur e din electromotor dar intai trebuie eliminate orice alte posibile cauze.
Ai nevoie de un bec de control ( 12v) fixat intr-un soclu si cu niste fire legate la el dar ceva mai lungi. Un fir il legi la alimentarea bobinei de pe electromotor si unul la ,,masa,, si eventual fixezi becul pe un stergator sa-l poti vedea din masina. Electromotorul e conectat mereu la tensiune , doar bobina inchide/deschide circuitul pentru functionarea lui.
Incerci apoi citeva porniri sa vezi daca atunci cind electromotorul nu-ti da nici un semn de viata daca totusi ajunge curent la el. ( pozitia demaror - cheie maxim rasucita in contact, ar trebui sa-ti stea becul aprins)
Problema ta mai mult ca sigur e din electromotor dar intai trebuie eliminate orice alte posibile cauze.
ionut-sil
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2014
- Mesaj Privat
vlad12345 a scris:buna seara am o problema la vectra b 1.6 16 valve motor x16 xel,ma refer ca introduc cheia in contact se aprind martorii in bord cand rasucesc cheia pe pozitia pornire se aude un clant si atat nu invarte motorul. sa porneasca tre sa invart de mai mule ori de cheie ca sa porneasca am fost la un service auto acolo au zis ca tre sa schimbe bobina de pe electromotor au schimbato cu una noua dar degeaba mai rau dupa o saptamana dupa ce au scimbat acea bobina invat de cheie si numai face nimic nici un clant nimic numai ca nu invarte se aprind martorii in bord dar nimic ma ajuta cineva plz.
cred ca ai problema doar din contact in interioru lui este o mica clema care o actioneaza cjeia cand intra acolo si nu face contact cum trebuie asta am patit si la un golf3 pornea numa cu cheia intro pozitie si daca o lasam din mana se oprea motoru` e o mica smecherie in interioru contactului
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Cu o bucata de fir de 10 cm,poti localiza rapid cauza problemei tale.Demontezi plasticurile de sub volan,pentru a avea acces la cupla contactului cu cheie.Cu masina asigurata(frina de mina,scoasa din viteza),folosesti puntea(firul dezizolat la ambele capete),pentru a uni in cupla contactului(cu contactul pus),firele rosu/negru(tensiune din baterie,30 scrie pe cupla) cu negru/rosu(actionarea electromotorului,50).Daca este defecta partea electrica a contactului cu cheie,facind aceasta punte,motorul va porni. Acceptind ideea ca e posibil ca problema sa fie din electromotor,cu aceeasi punte se uneste,la releul de cuplare(solenoid),firul de comanda(cel subtire),cu conductorul gros ce vine din plusul bateriei,conditie in care electromotorul va functiona,daca este bun.In conditiile in care electromotorul functioneaza(dupa proba) si la realizarea puntii la cupla contactului,nu porneste motorul,e problema de continuitate a conductorului de comanda electromotor(situatie mai rara da nu imposibila).Pentru cei cu dotare tehnica,metodele par hazlii,dar pentru ceilalti...,ramine de vazut! PS. Am uitat sa precizez ca e important de urmarit ca ,atunci cind se actioneaza contactul pe pozitia electromotor,becurile din bord,sa ramina aprinse normal,asta dovedind ca tot ce tine de baterie este in regula!
vlad12345
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2012
- Mesaj Privat
sal. am rezolvat partial problema cu contactul am scos contactul si partea electrica, am schimbat partea electrica,am montat totul la loc cand pun contactul se aprind martorii in bord si martorul portocaliu incepe sa clipeasca nu se opreste din clipit cred ca semlalizeaza ceva eroare dar nusti care ar fii ea dau sa porneasca dar nu porneste acuma invarte mentionez ca inainte nu invartea de loc am facut aceasta operatiune fara a conecta bateriia la loc tocmai sa nu se stocheze ceva erori ma ajuta cineva plz.
vlad12345
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2012
- Mesaj Privat
am rezolvat definitiv problema cu contactul si din ce cauza clipea martorul portocaliu si nu vroia sa porneasca.dupa schimbarea contactului si a parti electrice trebuia schimbat chipul din cheia veche in cheia noua lucru pe care am uitat sa il fac acum porneste ok si vreau sa mai adaug ca aveam probleme si cu aieroterma acuma sa rezolvat la schimbarea contactului sia revenit acuma functioneaza perfect Multumesc celor care mau ajutat la problema mea